Fagerheimgata 14BGrünerløkka - Sofienberg
- Grünerløkka - Sofienberg
- Fagerheimgata 14B
- Prisantydning
- 7 700 000,-
- Felleskost/mnd
- 4 014,-
- BRA-i
- 74 m2
Skap drømmeleilighet på Grünerløkka
Lys 3/4-roms toppleilighet med vestvendt balkong på 12 kvm| Heis| Garasjeplass| Felles takterrasse| Moderniseringsbehov
Velkommen til en gjennomgående toppleilighet med supersentral beliggenhet på Grünerløkka! Dette er en romslig 3-roms med masse potensial, her kan du enkelt skape drømmeleilighet. Leiligheten har flere etterspurte kvaliteter som garasjeplass, heisadkomst og rikelig med utvendig og innvendig lagringsplass. Ønsker du å sentralt med alt av ønskelige fasiliteter, da er dette leiligheten for deg! Kort oppsummert: - Innflytningsklar leilighet i bygg fra 2003 - Vestvendt balkong på 12 kvm vendt mot bakgård - Toppleilighet med gode lysforhold - Gjennomgående planløsning - Kan gjøres om til 4-roms - Kan bebos men oppussing bør beregnes - Ingen TG3 i tilstandsrapporten - Godt drevet sameie - Garasjeplass med lademulighet - Tre medfølgende boder - TV & internett inkludert - Kort avstand til alt
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 2003
- Etasje:
- 5
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 7 700 000,-
- Omkostninger:
- 194 300,-
- Totalpris:
- 8 852 304,-
- Fellesgjeld:
- 18 004,-
- Felleskost/mnd:
- 4 014,-
- Fellesformue:
- 14 607,-
- Totalt BRA:
- 80 m2
- Tomteareal:
- 1 669,2 m2 (eiet)
- Energimerking:
- E - rød
- Garasje:
- Ja
- Heis:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
29-0098/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Fagerheimgata 14B, 0567 Oslo
Gnr. 227, bnr. 343, snr. 43 i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
7 700 000,- (Prisantydning) 18 004,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 7 718 004,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 192 950,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 194 300,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 207 000,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 7 912 304,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 7 925 004,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
2003
Etasje
5
Arealer
BRA-i: 74 kvm
BRA-e: 6 kvm
Totalt BRA: 80 kvm
TBA: 12 kvm
Beskrivelse:
5. etasje:
BRA-i: 74 kvm. Entré, bad, bod, stue/kjøkken og 2 soverom.
BRA-e: 6 kvm. 2 stk. bod.
Totalt BRA: 80 kvm
TBA: 12 kvm. Balkong.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Bod på balkong og kjeller er medtatt som BRA-e.
Antall soverom
2
Innhold
Leiligheten ligger i 5. etasje og inneholder entré, innvendig bod, stue med åpen kjøkkenløsning, bad og 2 soverom. Det er balkong med tilgang til bod. I tillegg disponerer leiligheten en kjellerbod.
Standard
Entré tilknyttet innvendig bod Velkommen inn! Leiligheten har enkel heisadkomst til etasjeplan fra kjeller- og bakkeplan. Det er også dørcalling som sikrer enkel og trygg innslipp av besøkende. Lys og innbydende entré med praktisk garderobeskap. Her er det god plass til sko og yttertøy, og gangen binder rommene sammen på en naturlig og funksjonell måte. I tillegg er det adkomst inn til innvendig bod fra gangen, med øvrig lagringsplass til sportsutstyr, støvsuger etc. Stue Lys og romslig stue med åpen løsning mot kjøkkenet et sosialt og innbydende allrom! Fantastiske vindusflater sørger for rikelig lysinnslipp og skaper en ekstra god romfølelse. Stuen har god plass til både sofagruppe, mediebenk og spisebord, og den praktiske planløsningen gjør det enkelt å skape ulike soner. Selger har satt opp to lamper selv, ufaglært. Takvifte og termostat er faglært. Balkong Fra stuen er det utgang til en vestvendt balkong på ca. 12 kvm. Her kan du nyte sene sommerkvelder i en skjermet og trivelig atmosfære. Balkongen har plass til både spisegruppe og grill, og en praktisk markise gir skjerming for sol og innsyn. I tillegg finner du en romslig utebod med god oppbevaringsplass for utemøbler og annet utstyr. Kjøkken Lyst og praktisk kjøkken med glatte fronter og laminat benkeplate med nedfelt stålkum. Kjøkken er i bra stand med noe slitasje og bruksmerker på overflater. Kjøkkenet har opplegg og plass til oppvaskmaskin, komfyr og kjøleskap/frys. Bad Flislagt og romslig bad med varmekabler i gulv. Badet er utstyrt med toalett, dusjnisje, servant med underskap, overskap, speil med lys og opplegg til vaskemaskin. Hulltaking er foretatt uten å påvise unormale forhold. Fuktkvotemåling (vekt%) i konstruksjonen ble målt til 0. Det er mekanisk avtrekk. Soverom 1 Romslig hovedsoverom med plass til dobbeltseng og tilhørende nattbord. En stor garderobe sørger for gode oppbevaringsmuligheter. Soverom 2 Fleksibelt rom av god størrelse som passer perfekt som barnerom, gjesterom eller hjemmekontor.
Parkering
Sameiets parkeringsplasser ligger i dag som fellesareal i sameiets garasje. Til hver seksjon følger det en bruksrett til parkeringsplass som er merket med seksjonsnummer. Parkeringsplassene følger seksjonene ved salg. Garasjeanlegget skal seksjoneres, dette skjer mest sannsynlig før overtagelse. Parkering skal skje på seksjonens tildelte og oppmerkede plass ihht husordensreglene/vedtektene. Det er tillatt å leie ut parkeringsplassene til andre beboere i sameiet eller til eksterne, ihht husordensreglene. Etter eierseksjonsloven § 26 kan styret, etter krav fra en seksjonseier med nedsatt funksjonsevne, pålegge en annen seksjonseier uten behov for tilrettelagt plass å bytte parkeringsplass. Dette gjelder kun dersom seksjonseieren med nedsatt funksjonsevne allerede disponerer en parkeringsplass i sameiet. Med samtykke fra styret kan en seksjonseier anlegge ladepunkt for elbil og ladbare hybrider ved parkeringsplassen som seksjonen disponerer, eller andre steder som styret anviser. Styret kan bare nekte å samtykke dersom det foreligger en saklig grunn, jf. eierseksjonsloven § 25. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Selger har satt opp to lamper selv, ufaglært. Takvifte og termostat er faglært. Foreligger det en samsvarserklæring? Nei. Beskriv arbeidet og hvorfor det ikke foreligger samsvarserklæring: Bytte termostat på bad - Gjort av SpotOn AS 2024 og samsvarserklæring er i boligmappa Bytte avtrekksvifte på tak - Gjennomført av Sameiet og har ikke mottatt samsvarserklæring. Byttet vegglampe i innebod samt lampe over kjøkkenbenk - gjort selv. 4.1 Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja. Når ble kontrollen utført? 2021. 8. Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/ sentralfyr/ ventilasjon? Ja. Sameiet gjennomførte rens og kontroll av ventilasjonen i 2023. 13. Vet du om det er eller har vært feil med dreneringen? Eller om det er eller har vært fukt, sopp eller råteskader i underetasjen, kjeller eller krypkjeller? (herunder også sameiet/borettslagets fellesarealer) Ja. Drenering i garasjen ble utbedret av Sameiet i 2024/2025. 16. Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Ja. Mindre setningsskader på bygget fra tungtrafikk o.l. fra bygget var nytt. Mindre sprekker i gipsplater på vegg. 17. Vet du om det er eller har vært feil på vann/avløp herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller liknende? Ja. Avløp kjøkken / bad har gått tett 2 ganger siste 16 år. Staket opp selv uten problemer. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja. Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Salgsoppgave med oppmåling i forbindelse med overdragelse av boligen i 2008. Informasjon om relevante forhold: Det har vært problemer med ventilasjonen i oppgangen med trekk i seksjonen. Dette skyldes defekte vifter i neste alle leilligheter under meg samt overtrykk i garasjen grunnet problemer med dreneringen. Dette ble tatt opp med styret i fjor og ble i orden for ca. et halvår siden - dreneringen i garasjen er utbedret, overtrykket redusert og viftene i de øvrige leilighetene i oppgangen utbedret
Bygningssakkyndig
Stavern Taksering AS
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Byggemåte: Bygget er utvendig forblendet med murstein og tak er tekket med papp ell. Vinduer: Bygningen har malte trevinduer med 2-lags glass. Vinduer fra byggeår med noe slitasje og vedlikeholdsbehov. Dører: Bygningen har malt hovedytterdør og malt balkongdør i tre. Hoveddør med brann og lydklasse, balkongdør med 2 lags glass fra byggeår. Begge dører med noe slitasje og bruksmerker. Det er også en dør til bod på balkongen. Denne døren er i bra stand. Balkonger: Det er vestvendt balkong med utgang fra stuen, balkongen har flislagt gulv og rekkverk i metall med høyde på 100 cm. Det er også en praktisk bod på balkongen. Balkongen er overbygd av tak. Det er noe slitasje på overflater. Bygningsdeler som har fått TG2: Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: På grunn av elde på deler av anlegget (eldre en 5 år) uten el kontroll de siste 5 årene - så anbefaler vi på generelt grunnlag en utvidet elkontroll av anlegget. Prisanslaget på 10 000,- kroner gjelder den utvidete elkontrollen og ikke eventuelle feil som blir avdekt som følge av kontrollen. Våtrom > Etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen. Konsekvens/tiltak: Installering av tett dusjkabinett anbefales. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om. Våtrom > Etasje > Bad > Sanitærutstyr og innredning: Det er påvist skader på innredning. Konsekvens/tiltak: Lokal utbedring må utføres. Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn: Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Konsekvens/tiltak: For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Våtrom > Etasje > Bad > Overflater Gulv: Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. Konsekvens/tiltak: Våtrommet fungerer med dette avviket. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): Tekniske installasjoner > Vannledninger: Det er vannledninger av kobber i kjøkken, det ble ikke funnet noe vannfordelingsskap på befaringsdagen så dette er bak vaskemaskin/ i tak ell.
Innbo og løsøre
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen. Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - rød
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten varmes opp med varmekabler på bad og elektriske panelovner. Det er avtrekk fra kjøkken og bad, ventiler i vegger i soverom og stue. Varmtvannstanken er på ca. 120 liter. Tank er plassert i kjøkkenskap og er fra byggeår. Elektrisk anlegg med automatsikringer.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 7 000 - 8 000 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 014,- pr. mnd
Inkluderer: Kabel-TV, internett, oppmvarming av fellesareal, kommunale avgifter, felles byggforsikring, drift og vedlikehold, m.m.
Herav:
- Garasje fordelt etter brøk: kr. 373,-
- Garasje: kr. 350,-
- Felleskostnader: kr. 3 291,30,-
Andre utgifter
Det er opp til kjøper å ev. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
Boligen har ifølge selger ikke blitt ilagt eiendomsskatt for inneværende år.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 584 168,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 6 336 673,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet består av 57 seksjoner, herav 54 boligseksjoner og 3 næringsseksjoner. Sideros Sameie er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 986922024, og ligger i bydel Grunerløkka i Oslo kommune med følgende adresse: - Sannergata 27-29 - Fagerheimgata 14 Forretningsførsel og revisjon Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS. Autorisert regnskapsfører (oppdragsansvarlig) er Miglena Todorova. Sameiets revisor er BDO AS. Vaktmester Sideros Sameie har avtale om vaktmestertjeneste med Gårdreform. Dersom ikke annet er avtalt med styret på forhånd, må den enkelte eier påregne å måtte betale for avtalt tjeneste selv. Renhold Sameiet har avtale med Gårdreform om renhold av fellesarealene. Styret har gjennom befaringer avdekket et behov for større vedlikehold av garasjedekket i årene som kommer. Dette ble sist gjort i 2013 (K1) og 2015 (K2). Det planlegges vedlikehold i løpet av 2025 eller 2026. Det er ikke vedtatt hvordan prosjektet finansieres. I følge styret forventes det ikke at dette vil resultere i høyere felleskostnader eller ekstra innbetaling fra beboere. Dersom det allikevel skulle bli ekstra kostnader kan det bli med ekstraordinær innbetaling fra beboerne, lånefinansiering eller en kombinasjon av disse. Sak på årsmøte 2024 Tinglysning av garasjeplasser I den nye eierseksjonsloven av 16. juni 2017 § 25 femte ledd, er retten til å inneha eksklusiv bruksrett til fellesdeler i boligsameier begrenset til 30 år fra lovens ikraftreden, dvs. fra 1.januar 2018. Begrunnelsen er at dersom et bestemt areal er ment tillagt en seksjon for alltid, så ønsker lovgiver at dete arealet skal seksjoneres som tilleggsdel til seksjonen. På denne bakgrunn legger styret fram et forslag om reseksjonering av parkeringsplass, for å sikre alle leiligheter en varig tilknytning til parkeringsplassen som er tilknytett seksjonen. Bakgrunnen for dette er at parkeringsplassene fra første salg eter seksjonering, har fulgt seksjonene, og er merket med seksjonsnummer. Bodene ble i forbindelse med seksjonering lagt som tilleggsdel, og det er eter styrets skjønn sannsynligvis det som var hensikten med parkeringsplassene også. Det fremstår i alle fall som at eierne av plassene i dag rår over plassene som om det skulle vært en del av seksjonen, og styret ønsker derfor å formalisere dette endelig. Vedtak: Årsmøtet gir eter § 49 andre ledd bokstav b) samtykke med to tredjedels fertall til at parkeringsplassene på sameiets fellesareal, kan reseksjoneres som tilleggsdel til den seksjon som i dag har bruksrett til plassen. Kostnadsfordelingen pr. plass i vedtektene videreføres. Det kreves tilslutning fra de berørte seksjonseiere, dvs de som får parkeringsplass tillagt som tilleggsdel. Eierbrøkene endres ikke. Status: Styreleder opplyser 7. april at de er i prosess, og regner med at formell innsending til Oslo kommune skjer nå i april. Utbedre og flytte garasjeport Vedtak: Styret skal sende forespørsel om mulighet for og undersøke kostnader ved å flytte garasjeport til aktuelle aktører. Status: Styreleder opplyser 7. april at de er i en vurdering om de skal innhente priser på ny port. De gjør også en vurdering på om porten kan eller bør flyttes utover. Installere solceller på taket Vedtak: Sende forespørsel om mulighet for og kostnader med å installere solseller til akutelle aktører. Status: Blir ikke gjennomført. Større vedlikehold og rehabilitering i sameiet: 2005 Maling av treverket i bakgården 2010 Oppussing av oppgang 29 B 2011 Maling av vinduer ut mot gatenivå 2012 Maling av vinduer inn mot bakgård 2012 Skifte av garasjeport 2013 Lagt dekke på betonggulv i garasje K1 2013 Skifte av dører og festeanordning i heis 2014 Malt søppelrom samt inngangsparti til garasjekjeller 2015 Skiftet lamper til LED belysning i fellesarealer 2015 Lagt dekke på betonggulv i garasje K2 2017 Rens av ventilasjon og avløp, utført av Powerclean AS 2018 Skifte av motor og styringsenhet garasjeport, utført av Industriporter AS 2018 Skiftet automatikk ventilasjon garasje, utført av Bryn Byggklima 2018 Maling av oppganger, utført av Alfa malermester 2019 Lagt nytt dekke på takterrassen 2019 Utbedringer på heiser, bytte til Schindler servicepartner 2019 Installasjon av felles infrastruktur for ladestasjon av elbiler 2022 Vask og maling av fasade og vinduer, bakgård og mot veien 2022 Utskifting av lys i garasje- og fellesområder 2023 Eksisterende internett infrastruktur er blitt oppgradert til Fibernett i samarbeid med Telenor. 2024 Større heisvedlikehold (Skifte av tacho, frekvensomformer, LED-belysning og utbedring av avvik fra HK-rapporter 2024 Tilstandsrapport og rens av ventilasjonsanlegget Styret har nylig ferdigstilt prosjekt med vanninntrenging fra gaten ved innkjøring til garasje. Gravd opp, ny membran og drenering av smeltevann til nytt sluk. Det er pr. 7. april 2025 i følge styreleder ikke planlagt opptak av lån, eller økning av fellesgjeld- eller felleskostnader. Det har vært sporadiske observasjoner av sølvkre og skjeggkre. Det har blitt satt ut feller, men omfanget er begrenset til lokale forekomster. Årsmøte 2025 blir digitalt, med stemmeperiode 22. april til 25. april. Innkallingen blir sendt ut senest 8 dager før årsmøtet.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Sameiet praktiserer ikke forkjøpsrett.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse. Eiendomsmegler bistår med eierskiftemelding til forretningsfører for registrering. Ved erverv av seksjon og utleie av bruksenhet skal dette meldes til styret for registrering. Eier av seksjonen som ikke bor i bruksenheten, må melde sin egen eller kontaktpersons boligadresse til styret. I følge vedtekter §5.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 18 004,- pr. 03.04.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98208416499
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 7,60%
Restsaldo: kr 911 928,-
Innfrielsesdato: 30.11.2054
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Sameiet er ikke tilknyttet sikringsordning.
Fellesformue
Kr. 14 607,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Regnskapet for 2023 viser et overskudd på kr. 127 163,- Budsjettet for 2024 legger til grunn et underskudd på kr. 585 200,- Komplett budsjett og regnskap er vedlagt i salgsoppgaven.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Det praktiseres vanligvis dugnad en gang i året. - Farge på eventuelle markiser og tildekking av rekkverk skal være dyp blå. - Det tillates heller ikke oppsatt parabolantenner synlig for andre naboer. - Raketter og brannfarlig adferd på takterrassen er ikke tillatt. - Grilling med gass- og/eller elektrisk grill er tillatt i sameiets bakgård og på balkonger, kullgrill er ikke tillatt. Grilling på takterrassen er ikke tillatt. Se vedtekter § 2 og 4 for nærmere bestemmelser om beboernes og sameiets vedlikeholdsplikter.
Dyrehold
Dyrehold må ikke være til sjenanse for beboerne. Lufting av dyr skal skje under kontroll og utenom fellesarealene. I følge husordensreglene.
Sameiets forsikring
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 86086273
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 1 669,2 kvm (eiet)
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Fagerheimgata 14 har en sentral og attraktiv beliggenhet. Like utenfor døren finner man parker, butikker, treningssenter, servicetilbud m.m. Fra leiligheten er det umiddelbar nærhet til Joker Dælenenggate i tillegg til kort gangavstand til flere andre matbutikker som bl.a. stor og flott Meny butikk i Ringes Park, Coop Extra i Sannergata, Spar i Dælenenggate samt flere søndagsåpne butikker. Ringnes Park innehar i tillegg en blomsterbutikk, bakeri, apotek, SATS, kino m.m. Det er i tillegg en rekke hyggelige kafeer og spisesteder i nærområdet. Løkkas yrende kafé, restaurant- og uteliv, shopping og kulturtilbud ligger kun få min. gange fra leiligheten. Her finner du blant annet Hos Peder, Mucho Mas, Parkteateret, Delicatessen, Villa Paradiso, SüdØst m.fl. Populære Mathallen er heller ikke lange gåturen unna. Veien er heller ikke lang bort til Kiellands Hus med blant annet Vinmonopolet. Ellers gangavstand til både Torshov, Sagene, St. Hanshaugen m.m. Det er for øvrig også en kort trikketur til Storo storsenter, Oslos største kjøpesenter med 130 butikker og spisesteder, samt stort parkeringshus. Her bor man midt i byen, men likevel med en rekke av byens fantastiske grøntområder rundt seg. Kort vei til både Sofienbergparken, Birkelunden. Torshovparken og Akerselva/Myraløkka - Akerselva miljøpark. Perfekt for turer, ballspill, grilling, eller for en løpetur. Det er for øvrig ikke langt til Nordmarka og vakre Maridalen, der man også finner fantastiske tur- og rekreasjonsmuligheter hele året. Ønsker man et bad i sjøen en varm sommerdag er det kun en kort buss- eller trikketur ned til f.eks. Sørenga sjøbad. Av treningstilbud finnes bl.a. SATS på Ringnes Park, SATS Schous Plass, SATS Ila og The Studio Fitness & Lifestyle. Ellers i nærområdet finnes Sagene Squashsenter i Mølleparken og Myrens sportssenter på Torshov. Du finner også flere fotballbaner, som Dælenenga rett i nærheten. Meget god offentlig kommunikasjon i området. Fra leiligheten er det kort vei til både trikk- og bussholdeplass. Buss nr. 30 i Dælenenga og trikk nr. 12, 15 og 18 med trikkeholdeplass "Birkelunden" eller "Biermanns gate" som de nærmeste. Buss 21 har holdeplasser i hhv. Sannergata og Birkelunden/Biermannsgate. Fra københavngata stopper buss nr. 20, 21, 28 og flybussen. Her er det svært gode forbindelser til store deler av byen. Det er ellers lett å ta seg til Jernbanetorget/Oslo S med både flytog, tog og en rekke bussforbindelser. Fra leiligheten er det kort vei til flere jobb- og studiesteder, bl.a. OsloMet Storbyuniversitet, tidligere Høyskolen (Pilestredet), Universitetet i Oslo (Blindern og Oslo sentrum), Handelshøyskolen BI (Nydalen), Ullevål sykehus, Lovisenberg (sykepleierutdanning og sykehus), Tannlegehøyskolen m.m. Det er i tillegg flere skoler og barnehager i nærområdet. Leiligheten sokner til Grünerløkka barneskole og Sofienberg ungdomsskole.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 2004. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig m.tilh. anlegg iht. S-3837. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående plansaker i området: Saksnr: 201901778. Saken gjelder Oppføring av omsorgsboliger i Dælenenggata. Sakstype: Detaljregulering. Planforslag til offentlig ettersyn. Pågående byggesaker i området: Dælenenggata 38 - Utskifting av vinduer. Saksnummer: 202317282. Sannergata 25 - Innglassing av balkonger. Saksnummer: 202018976. Marstrandgata 10 - Oppføring av bolig og næringsbygg. Saksnummer: 202318725. Marstrandgata 9 - 11 - Stockholmgata 18 - 20 - Oppføring av boligbygg og riving av eksisterende bygninger. Saksnummer: 202205720. Falsens gate 21 - Oppføring av Dælenenga flerbrukshall - Tidligere brukt adresse: Seilduksgata 30. Saksnummer: 202018113. Sannergata 21 A - Rehabilitering av syv skorsteinsløp. Saksnummer: 202550383.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/227/343/43: 10.11.1896 - Dokumentnr: 900725 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om benyttelse Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:227 Bnr:343 Gjelder denne registerenheten med flere 10.09.1959 - Dokumentnr: 514657 - Bestemmelse om bebyggelse Midlertidig dispensasjon fra Bygningsloven vedr. verksted Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Overført fra: Knr:0301 Gnr:227 Bnr:343 Gjelder denne registerenheten med flere 30.04.1974 - Dokumentnr: 507903 - Best om garasje/parkering Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Overført fra: Knr:0301 Gnr:227 Bnr:343 Gjelder denne registerenheten med flere 27.06.2003 - Dokumentnr: 39057 - Erklæring/avtale Denne seksjon har tilleggsdel - bygning. Gjelder denne registerenheten med flere 27.06.2003 - Dokumentnr: 39057 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 43 Formål: Bolig Sameiebrøk: 760/42701 Bestemmelser om tilleggsdel, se under servitutter. Gjelder seksjon nr. 1 - 54.
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Informasjon om relevante forhold: Det har vært problemer med ventilasjonen i oppgangen med trekk i seksjonen. Dette skyldes defekte vifter i neste alle leilligheter under meg samt overtrykk i garasjen grunnet problemer med dreneringen. Dette ble tatt opp med styret i fjor og ble i orden for ca. et halvår siden - dreneringen i garasjen er utbedret, overtrykket redusert og viftene i de øvrige leilighetene i oppgangen utbedret' Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand. Det er observert skjeggkre i sameiet. Skjeggkre kan spre seg mellom enhetene. Skjeggkre er et beslektet insekt av sølvkre. Det lever kun innendørs og trives best ved høy fuktighet, men sammenlignet med sølvkre kan de klare seg også i tørrere miljøer. Skjeggkre er observert i bygg over hele landet, og mange av funnene er fra nyere og moderne boliger. Bekjempelse av skjeggkre med forgiftet åte har vist seg å være svært effektivt. Skadedyrfirmaer som benytter denne strategien, tilbyr en god og sikker sanering. Der bygningsmassen har direkte tilknytning til nabo kan skjeggkre bevege seg mellom enhetene, disse tilfellene må derfor behandles helhetlig for å oppnå ønsket resultat like raskt.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum – estimert til kr. 80 000,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 25 108,- Samlet skal selger betale kr. 171 298,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Caroline Ephraim, Daglig leder / Eiendomsmegler / Partner
950 17 690
c.ephraim@nordvikbolig.no
Megler 2
Lilliann Tronshaug, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
452 51 612
l.tronshaug@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Sagene Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 927685000
Vogts gate 47, 0477 OSLO
Bilder
Caroline Ephraim
Daglig leder / Eiendomsmegler / Partner
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Lilliann Tronshaug
Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?