Tore Hals Mejdells vei 12Røa
- Røa
- Tore Hals Mejdells vei 12
- Prisantydning
- 11 950 000,-
- Totalpris
- 12 280 727,-
- Felleskost/mnd
- 6 832,-
- BRA-i
- 117 m2
Røa
Delikat 4-roms leilighet med solrik balkong på 10 m² | Garasjeplass | Heis | 2 bad | 3 soverom | Kort vei til "alt"
Velkommen til Tore Hals Mejdells vei 12, presentert av Nina Osnes v/ Nordvik. En lys og romslig 4-roms leilighet med solrik balkong på 10 m², biloppstillingsplass i lukket garasje og heis til garasje og etasjeplan. Meget sentral beliggenhet på Røa med nærhet til alt av servicetilbud, fasiliteter og offentlig kommunikasjon. Høydepunkter:4-roms leilighet i bygg fra 2015
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 2015
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 3
- Prisantydning:
- 11 950 000,-
- Omkostninger:
- 300 820,-
- Fellesgjeld:
- 29 907,-
- Totalpris:
- 12 280 727,-
- Felleskost/mnd:
- 6 832,-
- Fellesformue:
- 32 270,-
- Totalt BRA:
- 122 m2
- Energimerking:
- C - rød
- Garasje:
- Ja
- Heis:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
13-0384/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Tore Hals Mejdells vei 12, 0751 Oslo
Gnr. 11, bnr. 304, snr. 1 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Selger(e)
Joar Skimten
Dag Jensen Rimstad
Kjøpesum og omkostninger
11 950 000,- (Prisantydning) 29 907,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 11 979 907,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 299 470,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 300 820,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 313 520,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 12 280 727,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 12 293 427,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen, inkl. evt. fellesgjeld. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
2015
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 117 kvm
BRA-e: 5 kvm
Totalt BRA: 122 kvm
TBA: 10 kvm
Beskrivelse:
Underetasje:
BRA-e: 5 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 5 kvm
2. etasje:
BRA-i: 117 kvm. Entré/gang, bad, bad/vaskerom, innvendig bod, 3 soverom og kjøkken i åpen løsning mot stue.
Totalt BRA: 117 kvm
TBA: 10 kvm. Balkong med adkomst fra stue.
Antall soverom
3
Innhold
Leiligheten ligger i bygningens 2. etasje og inneholder: Entré/gang, bad, bad/vaskerom, innvendig bod, 3 soverom og kjøkken i åpen løsning mot stue. Leiligheten disponerer en kjellerbod på 5 m². Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Om leiligheten: For tilstandsgrader se punktet "Takst og Tilstand" og underpunktet "Byggemåte" for informasjon. Kjøkken: Kjøkkeninnredning er fra byggeår. Innredning med slette fronter. Benkeplate i laminat. Nedfelt vask av stål. Det er integrerte hvitevarer som platetopp, stekeovn, oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser. Bad: Badet er fra 2015. Veggene har fliser. Taket er malt. Innfelt downlights i innvendig tak. Gulvet er flislagt. Rommet har elektriske varmekabler. Rommet har innredning med nedfelt servant, veggmontert toalett og dusjvegger/hjørne. Tilliggende konstruksjoner våtrom Hulltaking er foretatt uten å påvise unormale forhold. Det er forskriftsmessig boret hull i vegg mot våtrom. Det er utført fuktmåling (vektprosent) i skjult konstruksjon via hullet og det er registrert under 7%. Registrert fuktnivå anses som normalt/tørt. Målingen er utført i vegg mot badet fra boden. Bad/vaskerom: Bad/vaskerom er fra 2015. Veggene har fliser. Taket er malt. Innfelt downlights i innvendig tak. Gulvet er flislagt. Rommet har elektriske varmekabler. Rommet har innredning med nedfelt servant, veggmontert toalett, dusjvegger/hjørne og opplegg for vaskemaskin. Tilliggende konstruksjoner våtrom Hulltaking er foretatt uten å påvise unormale forhold. Det er forskriftsmessig boret hull i vegg mot våtrom. Det er utført fuktmåling (vektprosent) i skjult konstruksjon via hullet og det er registrert under 7%. Registrert fuktnivå anses som normalt/tørt. Målingen er utført i vegg mot dusjen fra entré. Innvendige overflater: Overflater gulv med parkett. Overflater vegger med glatte malte flater. Overflater himling med malte betongelementer. Etasjeskiller er av betongdekke. Innvendig har boligen malte glatte dører. Peis/Ildsted: Det er gasspeis i stuen. Tekniske installasjoner: Innvendige vannledninger er av plast (rør-i-rør). Det er avløpsrør av støpejern og plast. Boligen har balansert ventilasjon. Varmtvannsforsyning gjennom felles opplegg for bygget. Boligen har hovedsakelig skjult ledningsnett for strøm. Sikringsskapet er plassert i stue/kjøkken. Utvendig: Bygningen har malte trevinduer (utvendig beslag) med 2-lags glass. Bygningen har skyvebalkongdør i malt tre (utvendig beslag) og brann- og lydklassifisert entrédør. Balkong: Sydvendt balkong på 10 m² i betongkonstruksjoner med adkomst fra stue/kjøkken. Diverse utstyr: • Porttelefon. • Opplegg for kabel-tv/bredbånd. • Røykvarsler og egnet slukkemiddel skal følge boligen ved salg. Selgers egenerklæring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Det er utarbeidet en tilstandsrapport for boligen. Denne følger vedlagt i salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon. Erfaringsmessig bør det alltid påregnes noe kosmetisk oppgradering av utstyr, overflater og innredninger i brukte boliger. Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger til takstmann og megler. Videre er det innhentet opplysninger fra kommunen og andre relevante kilder. Tomtegrenser er ikke kontrollert. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Meglerforetaket oppfordrer interessenter til å lese gjennom fullstendig prospekt/salgsoppgave med vedlegg. Interessenter oppfordres også til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med sakkyndig. Dette bør gjøres før bud inngis.
Parkering
Det medfølger en garasjeplass i lukket garasjeanlegg. Adkomst til garasje via innvendig trapp og heis. Forøvrig gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
16. Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Svar: Ja. Beskriv: Det er noen tynne små sprekker i murtaket, men de har vært der siden leiligheten ble overtatt.
Bygningssakkyndig
Lasse Jensen
Byggemåte
Takstmann har satt TG2 på følgende: Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger Vurdering av avvik: • Manglende overgangsbeslag mellom teglsteinsforblending og pusset vegg. Innvendig > Overflater Vurdering av avvik: • Det er riss/sprekk i ett betongelement gjennom stue og soverom. Tekniske installasjoner > Ventilasjon Vurdering av avvik: • Bryter på styringspanelet mangler. Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg 1. Foreligger det eltilsynsrapport de siste 5 år, og det er ikke foretatt arbeid på anlegget etter denne, utenom retting av eventuelle avvik i eltilsynsrapport (dvs en el-tilsynsrapport uten avvik)? Svar: Nei. Spørsmål til eier 2. Når ble det elektriske anlegget installert eller sist gang totalt rehabilitert (årstall)? Med totalt rehabilitert menes fullstendig utskiftet anlegg fra inntakssikring og videre. Svar: 2015 - Nytt anlegg. 3. Er alle elektriske arbeider/anlegg i boligen utført av en registrert elektroinstallasjonsvirksomhet? Svar: Ukjent Objektet er et dbo og det foreligger få/ingen opplysninger om el-anlegget. 4. Er det elektriske anlegget utført eller er det foretatt tilleggsarbeider på det elektriske anlegget etter 1.1.1999? Svar: Ja. Eksisterer det samsvarserklæring? Svar: Ja. Fremvist for nytt anlegg i 2014. 5. Foreligger det kontrollrapport fra offentlig myndighet – Det Lokale Eltilsyn (DLE) eller eventuelt andre tilsvarende kontrollinstanser med avvik som ikke er utbedret eller kontrollen er over 5 år? Svar: Nei. 6. Forekommer det ofte at sikringene løses ut? Svar: Nei. Selgers opplysning. 7. Har det vært brann, branntilløp eller varmgang (for eksempel termiske skader på deksler, kontaktpunkter eller lignende) i boligens elektriske anlegg? Svar: Nei. Selgers opplysning. Generelt om anlegget 8. Er det tegn til at det har vært termiske skader (tegn på varmgang) på kabler, brytere, downlights, stikkontakter og elektrisk utstyr? Sjekk samtidig tilstanden på elektrisk tilkobling av varmtvannsbereder, jamfør eget punkt under varmtvannstank Svar: Nei. 9. Er der synlig defekter på kabler eller er disse ikke tilstrekkelig festet? Svar: Nei. 10. Er det tegn på at kabelinnføringer og hull i inntak og sikringsskap ikke er tette, så langt dette er mulig å sjekke uten å fjerne kapslinger? Svar: Nei. Inntak og sikringsskap 11. Finnes det kursfortegnelse, og er den i samsvar med antall sikringer? Svar: Nei. 12. Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder, allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske anlegget ha en utvidet el-kontroll? Svar: Nei. Generell kommentar Vi anbefaler alltid en teknisk vurdering av el-anlegg der det ikke har vært kontroll/foreligger eltilsynrapport i nyere tid og hvor det foreligger få opplysninger om anlegget slik vi ser her. Vurdering/kontroll skal utføres av en sakkyndig elektrofagmann og aller helst en NEMKO sertifisert el-takstmann. Våtrom > Bad > Sluk, membran og tettesjikt Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Normal brukstid for toppsmurt membran er 20 år og legges til grunn for vurderingen. Våtrom > Bad/vaskerom > Sluk, membran og tettesjikt Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Normal brukstid for toppsmurt membran er 20 år og legges til grunn for vurderingen. Kjøkken > Stue/kjøkken > Overflater og innredning Vurdering av avvik: • Det er ikke påvist tegn på at det er montert lekkasjedeteksjon ved oppvaskmaskin/oppvaskkum, dette er et krav på kjøkkenet ut ifra alder.
Innbo og løsøre
Det gjøres oppmerksom på at følgende løsøre og tilbehør medfølger ved handelen: • Hvitevarer i kjøkken. For øvrig gjelder listen "oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt. Løsøre og tilbehør som medfølger overdras uten noen form for garantier, foruten eventuell gjenværende leverandørgaranti.
Adgang til utleie
Utleie er tillatt.
Energi og oppvarming
Energimerking
C - rød
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Elektrisk oppvarming og gasspeis. Varmtvannsforsyning gjennom felles opplegg for bygget.
Informasjon om strømforbruk
Selger har ikke bebodd boligen. Strømforbruket er derfor ikke opplyst. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 6 832,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnader kr. 5 468,-
Garasje kr. 360,-
Renter felleslån kr. 664,-
Avdrag felleslån kr. 248,-
Tillegg bod kr. 92,-
Felleskostnadene inkluderer bl.a. kabel-tv/internett, garasjeplass, bod, vaktmestertjenester, kommunale avgifter, renter og avdrag felles lån, felles bygningsforsikring, forretningsførsel, samt drift og vedlikehold.
På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene vil økes i takt med prisstigningen. Styreleder opplyser at etter hvert som bygningsmassen blir eldre påregner de å bruke mer på reparasjon og vedlikehold.
Hvis boligselskapet har felles lån vil andel renter og avdrag på fellesgjelden reguleres månedlig i henhold til gjeldende rente i banken. Det sendes ikke ut spesielt varsel ved endring av lånekostnadene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.
Andre utgifter
Selger opplyser å ha følgende kostnader knyttet til boligen: Felleskostnader kr. 6 832,- pr. mnd. Eiendomsskatt kr. 6 065,- for år 2025. For strømkostnader, se energiforbruk. Innboforsikring og evt. alarm kommer i tillegg. Det er opp til kjøper å evt. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
Kr. 6 065,- pr. 2025
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene.
For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 2 781 246,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 10 401 780,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet består av tre blokker med adresse Tore Hals Mejdells vei 12-24 og inkluderer gårds- og bruksnummer 11/304 og gårds- og bruksnummer 311/1. Bygget består av 59 boligseksjoner og 8 næringsseksjoner. Næringsseksjoner omfatter parkering, butikklokaler, bad og treningslokaler. Røa Bad Boligsameie omfatter gårds- og bruksnummer 11/304 seksjon 1-61 som ligger over bakken Boligsameiet har driftsansvaret. Seksjonene under bakken er organisert i Sameiet Røa Næring. Dette sameiet har driftsansvaret for seksjonene 1-8, med unntak av seksjon 5. Seksjon 5 i gårds- og bruksnummer 311/1 er parkerings- og bodområdet for boligene og driftes av Røa Bad Boligsameie. Hjemmeside: Https://roabad.boligsameie.net Styreleder: Jon Martin Østbye. E-post: styret@roabadbs.no Vaktmester: Vaktmestertjenester ivaratas av Oslo Viken Eiendomssdrift AS (OVED) Trappevask: Ivaretas av 1 Hjelpende Hånd. 1 gang ukentlig i sommerhalvåret, 2 ganger i vinterhalvåret. De har også ansvar for utomhusområdet, både gressklipping, feiing og måking. Ballbingen og det tilliggende store grøntområdet er kommunalt. Sameiet ønsker enhetlig merking av postkasser og dørklokketablåer; Postkassemerking: Skilt bestiller du på Jernia, Røa Dørklokkemerking: Navn/montering bestilles via styret, roa.bad.boligsameie@outlook.com Forretningsførsel og revisjon: • Forretningsfører er Boligbyggelaget Usbl • Revisor er KPMG. Forsikring: Røa Bad Boligsameie er fullverdiforsikret i If Skadeforsikring NUF, avtalenr SP960885. Ved skadesaker skal henvendelse gjøres til styret. Privat innbo/eiendeler må forsikres ved egen polise. Styrets arbeid: Det er god kontroll på driften og styret har bestrebet seg på å fortsette å gjøre Røa Bad Boligsameie til et attraktivt sted å bo. Informasjon fra Årsmøtet 2025: Vedtektsendringer I henhold til styrebehandlingen foreslås følgende vedtektsendringer. Pkt. 4-1 Foreslår følgende nytt pkt. 4- (4)som innebærer at nåværende (4) blir 5 og tilsvarende nummerendringer for etterfølgende avsnitt. 4. Seksjonseieren har ansvaret for at brannvarslere og brannslukningsapparat som skal være i de enkelte seksjoner fungerer, og må selv sørge for å nødvendig skifte av batterier, sørge for at brannslukningsapparater blir regelmessig skiftet mv. Seksjonseier er videre ansvarlig for drift og vedlikehold av bil-ladere med tilhørende ledninger og utstyr som er montert på sameierens parkeringsplasser i seksjon 5 i Næringssameiet, samt er ansvarlig for at disse til enhver tid er i samsvar med gjeldende bestemmelser i boligsameiet og i forskrifter. Det foreslås også at nåværende avsnitt 5 endres som følger: 5. Seksjonseieren skal holde seksjonen fri for skadedyr. Plikten omfatter også å hindre at skadedyr som er i seksjonen, sprer seg til naboseksjoner. Seksjonseieren er ansvarlig for kostnadene ved utrydding av skadedyr som seksjonseier eller andre som har adgang til seksjonen, har bragt inn i sameiet, og som ikke dekkes av sameiets forsikring. Seksjonseieren plikter å underrette styret umiddelbart dersom det observeres skadedyr i seksjonen. Det foreslås videre at § 8-4, 2. ledd endres til følgende ordlyd: Valgkomiteen består av to til tre medlemmer, hvorav minst ett medlem bør være avtroppende styremedlem/varamedlem. Medlemmene velges med funksjonstid på 2 år. Det bør tilstrebes uavhengighet i forhold til styret. Medlemmene skal velges blant beboere i sameiet. 4. ledd bør gis følgende ordlyd: Valgkomiteen velges av årsmøtet med funksjonstid på 2 år. Medlemmene i komiteen kan gjenvelges. Vedtak: Alle vedtektsendringene fikk flertall og ble godkjent av årsmøtet. Styrets arbeid: Styrets viktigste oppgave er å sørge for forsvarlig drift og vedlikehold av eiendomsmassen, dens installasjoner og felles arealer. Videre skal styret bidra til at sameiet er et trygt og godt sted å bo. Styret er avhengig av tilbakemelding fra beboere slik at feil og mangler kan utbedres så raskt som mulig. Engasjementet rundt dette er meget godt, og styret mottar jevnlig forslag til forbedringer/utbedringer. Til å utføre disse oppgavene er styret avhengig av at sameiet har inngått avtaler med ulike leverandører. De mest sentrale avtalene knytter seg til drift av eiendommen (vaktmester), brannvern, gass, elektro, tekniske installasjoner (som heiser, garasjeport og dørautomatikk) og forretningsførsel. All kontakt med leverandører skal skje gjennom styret, dersom ikke annet er avtalt. Seksjonseiere og leietakere mottar kvartalsvise skriftlige orienteringer om styrets arbeid. I tillegg kommer løpende informasjon ved behov. På årsmøtet i juni 2024 var det ingen særskilte saker til behandling. Fra årsmøtet i 2023 er saken knyttet til dørautomatikk første trinn gjennomført. Vannavrenning fra balkongene er fortsatt ikke prioritert. Tilsvarende gjelder fjerning av "burotåker" på dekket over Kiwi. Under følger en oppsummering av de viktigste sakene styret har behandlet gjennom 2024. HMS: Styret har brukt mye tid på å strukturere HMS-arbeidet for sikre at alle eksterne og interne krav følges opp og etterleves. Ny HMS-plan ble vedtatt av styret i desember 2024. I planen inngår alle formelle krav etter internkontrollforskriftens §5 samt enkelte egendefinerte krav som følge av at boligsameiet mottar leveranser fra næringssameiet, der sistnevnte har det formelle HMS-kravet. Styret benytter systemet Bevar HMS som tilfredsstiller myndighetenes krav til helse, miljø og sikkerhet inklusive dokumentasjonskravet. Sentrale fokusområder inkluderer brannvern, elektriske anlegg og utstyr, kjemisk helsefare, vann-varme-sanitær samt tekniske installasjoner. 2025 vil være første fulle driftsår etter planen. Alle aktiviteter er registrert i HMS-systemet med beskrivelse av aktivitet, frist og hvilket styremedlem som er ansvarlig for gjennomføringen. Med mindre det oppstår behov for justeringer i planen, vil denne kunne benyttes av påfølgende styrer i årene etter 2025. Vedlikeholdsplan: Styret har også brukt en del tid på å utarbeide en vedlikeholdsplan. Denne ble vedtatt av styret i januar 2025, men det meste av planleggingsarbeidet ble utført i 2024. En skjematisk gjengivelse av planen finnes i årsrapporten. Etter planen skal mange aktiviteter gjennomføres i 2025, med varierende hyppighet de påfølgende årene. Alle planens aktiviteter er registrert i Bevar HMS på lik linje med HMS-aktivitetene for enkel og systematisk oppfølging. Den største usikkerheten i skrivende stund knytter seg til kostnadsbildet. Denne usikkerheten vil til en viss grad vedvare til de fleste av planens tiltak er gjennomført og vi ser hva de vil koste. Bygningsmassen er kun 10 år gammel, men vi må likevel forvente økte vedlikeholdskostnader. De mest kostbare tiltakene i 2025 antas å være fasadevask, utskiftning av noe panel, beising av panel, utbedring av lekkasjer i C samt vedlikehold av heisene. For å unngå store potensielle engangsinnbetalinger og sikre økonomisk handlefrihet planlegger styret for halvårlig innkalling av 1 ekstra månedsleie inntil sameiet har bygget opp et fond anslagsvis 2-4 millioner kroner. Første innkalling vil skje i mai/juni 2025, den neste i september samme år. Fra og med 2026 vil det være 1 innkalling i mars og 1 i september. Enkelte større vedlikeholdsoppgaver vil kunne bli delvis lånefinansiert, avhengig av kostnaden ved oppgaven og når den må utføres. Drift: a) Varmtvannet Styret har brukt mye tid på oppfølging av Sameiet Røa Næring som er ansvarlig for leveransen. Etter flere år med utfordringer har vi de siste månedene hatt en stabilt god tilførsel. Det er styrets vurdering at den tekniske løsningen er sårbar siden den forsyner både boligsameiet og næringssameiet. b) Lekkasjer Lekkasjene kan grovt inndeles i de som påvirker driften av næringslokalene både i boligsameiet og næringssameiet samt lekkasjer som påvirker garasjeanlegget under bakken. Sameiet har vært forfulgt av lekkasjer siden bygget ble oppført. Også her har styret brukt en del tid for forsøke å få bukt med problemet. Vannet tar mange veier og det kan være vanskelig å oppdage kilden til en lekkasje. Det som tidligere ble antatt å være lekkasjer fra dekket over Kiwi antas å ha kommet fra et defekt sluk fra en tilstøtende terrasse i 2. etg. Etter at dette sluket ble reparert høsten 2024 har vi ikke registrert tilsvarende problemer hos Kiwi. I skrivende stund kan vi ikke se at det er lekkasjer som stammer fra boligsameiets arealer, ut over en ny lekkasje i bygg C. Arbeidet med å utbedre denne er godt i gang. Lekkasjer inn i garasjeområdet rapporteres forløpende til næringssameiet for oppfølging og utbedring. c) Dørautomatikk Ny dørautomatikk, trinn 1, ble installert sommeren 2024 på alle inngangsdørene til oppgangene. Dørene kan nå åpnes fra utsiden med nøkkel, brikke eller app. På innsiden er det montert bryter. Innvendig bryter har fungert meget godt mens brikkeløsningen fra utsiden har vært ustabil og er det i skrivende stund. Det vil bli gjort et forsøk med å skifte ut brikker som ikke fungerer. App fungerer tilfredsstillende. Trinn 2 med brikke/app-løsning på inngangsdørene til leilighetene er utsatt inntil videre i påvente at trinn 1 fungerer tilfredsstillende. d) Heiser Vedlikehold av heisene har i 2024 vært kostbart, og dette vil fortsette i 2025. Særlig er heisen i oppgang A utsatt. Det er vanskelig å si med sikkerhet hvorfor, men denne oppgangen har flest leiligheter. Videre befinner de fleste utleieleilighetene i sameiet seg i denne oppgangen, med hyppige ut- og innflyttinger som antas å stresse mekanikken. Styret oppfordrer alle i alle oppganger til å være varsomme med bruk av heisen slik at vi kan få ned kostnadene og forlenge levetiden. e) TV/bredbånd Våren 2024 inngikk styret avtale med GlobalConnect/Riks-tv om levering av tv/bredbåndstjenester. Installasjon av fiber var en av de viktigste forutsetninger for leveransen. På en befaring ved årsskiftet 2024/2025 viste det seg at dette var utfordrende og ikke kunne installeres på en forsvarlig måte. Som en følge av dette ble avtalen kansellert og styret måtte gå en ny runde med potensielle leverandører. Til slutt falt valget ned på en ny 3-årig avtale med Telia til forbedrede betingelser. Avtalen trådte i kraft 1. april 2025. f) Kostnader til Usbl/Klare Inkasso i forbindelse med næringsseksjonene i boligsameiet I meldingen om styrets arbeid i 2023 er denne saken omtalt. Styret har i 2024 redegjort for Usbl boligsameiets om syn på dette, og at rekken av inkassotvister ville vært unngått hvis Usbl hadde gitt boligsameiet korrekte underlag for kravene. Dette er formidlet til Usbl og styret forventer en snarlig tilbakemelding. Hvilken type oppfølging dette vil få er avhengig av svaret. e) Boligsameiets andel av driftskostnadene i næringssameiet Også i 2024 har boligsameiet mottatt flere inkassovarsler knyttet til dette. De er, på lik linje med tidligere år, avvist. Invitasjoner til en felles gjennomgang av fakturabeløpet er ikke besvart. Fra 2022 har boligsameiet betalt et fast indeksregulert beløp for næringssameiets leveranser. Også i denne perioden savnes dokumentasjon for de faktiske kostnadene. Dette vil bli fulgt opp av styret. f) Økonomi/resultat 2024-2025 Årsregnskapet 2024 gjøres opp med et overskudd på 968.446 kroner. Dette er et positivt avvik på 528.181 kroner i forhold til budsjett. Det positive avvik skyldes særlig to forhold - konservativt budsjett med hensyn til innkrevde felleskostnader og nær sagt fravær av behov for å kjøpe juridiske tjenester og fravær av tvister til behandling. Sameiet har med dette en marginal positiv egenkapital. I budsjettet for 2025 er det lagt til grunn en 10 % økning i felleskostnadene samt innkreving av 1 ekstra månedlig husleie. Kostnadsøkningen i 2025 kan i det alt vesentlige knyttes til økt vedlikeholdsbehov. Som tidligere nevnt, er det i forbindelse med vedlikeholdsplanen lagt til grunn at det blir 2 ekstra månedlige husleieinnbetalinger i 2025. Årsmeldingen ble godkjent av styret 9. april 2025. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i dokumenter fra Årsmøte, samt sameiets vedtekter og husordensregler. Dokumentene er vedlagt salgsoppgaven.
Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl
Forkjøpsrett
Det praktiseres ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 15160422685, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats pr. 13.08.2025: 6.7% pa.
Antall terminer til innfrielse: 79
Saldo pr. 13.08.2025: kr. 5 000 000,-
Andel av saldo: kr. 92 418,-
Neste termin/avdrag: 30.09.2025 (siste termin 31.03.2045)
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2025 utgjøre ca. kr. 180,- pr. måned for denne boligen.
Fellesformue
Kr. 32 270,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste et overskudd på kr. 968 446,-. I inneværende år er det budsjettert med at sameiet skal gå i kr. 0,-.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter er vedlagt.
Dyrehold
Iht. sameiets Vedtekter kan bruker av boligseksjonen holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring NUF
Polisenr. SP960885
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 3 484 kvm (eiet)
Fellesområdene er pent opparbeidet med internveier, benker, sykkelstativer, plenarealer og beplantning.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Arealbekreftelse er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik Eiendomsmegling visningsskilt i forbindelse med fellesvisninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Tore Hals Mejdells vei 12 har en sentral og attraktiv beliggenhet i Røa sentrum. Et nyere og populært sameie med dagligvarebutikk (Kiwi), Røa bad og Sats treningssenter i samme bygg. Området har et godt kollektivtilbud, og du finner både T-bane og buss innen to minutters gange. Utenfor inngangsdøren finner man alt av servicetilbud. Rett over veien ligger Røa Torg med flere populære spisesteder og over 20 butikker, bl.a. Coop Mega med post i butikk, blomsterbutikk, vinmonopol, mm. Litt lengre opp i veien ligger Rema 1000 og Røa senter med bl.a. Meny, Japoniis sushi, frisør, apotek og diverse helsetjenester. Det er for øvrig kort vei til Majorstuen, CC Vest og handlegatene i Oslo sentrum. Røa sentrum er- og har vært i en rivende utvikling og det skjer mye positivt som vil gi nærområdet et ekstra løft. Røa Bensinstasjonen har nylig stengt for å gi mulighet for utvidelse av Røa senter med ytterligere servicetilbud. Det skal også etableres sykkelvei/felt i Griniveien. Området sokner til gode skoler og har et svært godt idrettstilbud for både sommer og vinteridretter. Det er kort vei til en rekke tur- og fritidsaktiviteter. Langs Lysakerelven er det fine gangveier som fører ned til Lysaker brygge, eller helt opp til Bogstadvannet. Man kan stoppe innom Grinidammen, eller ta en avstikker til Østern Brug Ridesenter ved Fossum. Man kan også følge Mærradalen opp til Bogstad og videre inn i marka. Bogstadvannet gir mulighet for bading om sommeren og ski/skøyter om vinteren. Ved vannet ligger Bogstad gård med kafé, butikker, museum og flere hyggelige tilbud for de yngste. Her finner du også Oslo Golfklubb som kan tilby en av Europas beste golfbaner. Fra leiligheten er det en kort kjøretur på ca. 10 minutter opp til nasjonalanlegget i Holmenkollen og ærverdige Frognerseteren, samt populære Tryvann sommer- og vinterpark. Sistnevnte er et unikt helårsanlegg med skibakker og terrengpark på vinterstid, og sykkel-/klatreanlegg sommerstid.
Offentlig kommunikasjon
Se www.ruter.no for oversikt over avganger.
Skoler og barnehager
Skolekrets: Barneskole: Huseby skole
Ungdomsskole: Hovseter skoleDet er flere barnehager beliggende i området/bydelen.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger Ferdigattest datert 03.11.2017 som omhandler oppføring blokk/bygård/terrassehus. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. Eiendommen er regulert til Bolig/forretning annen offentlig eller privat tjenesteyting - S-4664. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Områdeplaner: Tore Hals Mejdells vei 1 - 13 og 2 - 6 - Oppføring av boligblokker, etablering av torg med underliggende næringsarealer og paviljong Saksnummer 2025/09401 - Byggesak Mottatt sak 13.09.2025 Kobling Denne saken er en fortsettelse av sak 201703009 Status Under behandling Griniveien 4 A-H - oppføring av fire boligblokker med næring på bakkeplan Saksnummer 2025/09109 - Byggesak Mottatt sak 13.09.2025 Kobling Denne saken er en fortsettelse av sak 202018433 Status Under behandling Tore Hals Mejdells vei 17 - oppføring av to nye boligbygg, FORELØPIG SAK Saksnummer 2025/11107 - Byggesak Mottatt sak 29.09.2025 Status Under behandling Griniveien 7 - Vækerøveien 205 A, 207 - Oppføring av bygg for handel, restauranter og kontor, påbygg med boliger på eksisterende bebyggelse, riving av bensinstasjon - Røa senter Saksnummer 202310563 - Byggesak Mottatt sak 29.06.2023 Status Igangsettingstillatelse gitt
Bo- og driveplikt
Det er ikke boplikt for eiendommen.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/11/304/1: 29.01.1968 - Dokumentnr: 1288 - Bestemmelse om vannledn. Bestemmelse om septiktank m.v. Bestemmelse om vann/kloakkledning Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 15.03.2007 - Dokumentnr: 263025 - Erklæring/avtale Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven Kan ikke slettes uten samtykke fra Plan- og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 01.03.2013 - Dokumentnr: 175223 - Bestemmelse om gjerde Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 01.03.2013 - Dokumentnr: 175223 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.m. Bestemmelse om adkomstrett Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 10.03.2015 - Dokumentnr: 218728 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Rett til nødvendig bruk av grunn for reparasjon og vedlikehold av eksisterende bygningsmasse Kan ikke slettes eller endres uten samtykke fra Oslo kommune Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 10.03.2015 - Dokumentnr: 218731 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 1 Formål: Bolig Sameiebrøk: 118/7501 13.03.2019 - Dokumentnr: 303520 - Bruksrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:1 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:2 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:3 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:4 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:5 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:6 Gjelder areal skravert vedlegg 2, som er innendørs og under bakkenivå Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er ikke registrert i byantikvarens gule liste.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Dødsbo
Boligen selges som dødsbo og selger har derfor ikke spesifikk kunnskap om den. Det kan derfor eksistere feil, skader eller andre forhold ved boligen som ikke er spesifikt opplyst i salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å undersøke boligen særlig grundig.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,90% av salgssum (min. kr. 45 000,-) Grunnpakke Leilighet kr. 12 500,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar pr. stk./Overtagelseshonorar kr. 3 900,- Utlegg: Eierskiftegebyr ca. kr. 6 570,- Infoland - Informasjon forretningsfører ca. kr. 4 750,- Samlet skal selger betale kr. 201 710,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Nina Osnes, Eiendomsmegler MNEF
932 68 753
n.osnes@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Bygdøy Alle Eiendom AS
Org. nr.: 914457750
Bygdøy Alle 34, 0265 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Bygdøy Alle Eiendom AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Vestre Aker?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
88%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (73%)
- Venner, familie, besøk, middag (14%)
- Slapper av, ser på TV, leser (15%)
- Jobber i hage/hus (13%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
70%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Nina Osnes
Eiendomsmegler MNEF
Bygdøy Allé
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
































