Falbes gate 18ASt.Hanshaugen - Ullevål
- St.Hanshaugen - Ullevål
- Falbes gate 18A
- Prisantydning
- 8 600 000,-
- Totalpris
- 8 816 350,-
- Felleskost/mnd
- 4 892,-
- BRA-i
- 74 m2
BISLETT/ST.HANSHAUGEN
Gjennomgående toppleilighet - Solrik terr. på ca. 11 kvm. - Heis - Garasjeplass* - Fyring og VV inkl. - Stille/sentralt
Delikat, lys og gjennomgående 3-4 roms* toppleilighet Utsiktsterrasse over byens tak på ca. 10 kvm. Store vindusflater og generøs takhøyde Ingen innsyn og pent utsyn P-plass i garasje med direkte heisadkomst og Elbillader kan kjøpes Varmtvann og fyring via fjernvarme inkl. i felleskost. Mulig etablering av privat takterrasse på fellesareal* Heis Store, gode rom Felles takterrasse i 6. etasje Romslig stue og spisekjøkken Skjermet bakgård med gress, sittebenker og lekeplass. Godt med lagringsplass og innvendig bod Loftsbod med hele 10 kvm. gulvareal Trafikkstille og skjermet beliggenhet Bislett/St.Hanshaugen like utenfor døren Bred offentlig kommunikasjon utenfor døren Umiddelbar nærhet til alt til det daglige Herlige grønne lunger og parker utenfor dørstokken
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1997
- Etasje:
- 7
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 8 600 000,-
- Omkostninger:
- 216 350,-
- Totalpris:
- 8 816 350,-
- Felleskost/mnd:
- 4 892,-
- Totalt BRA:
- 81 m2
- Energimerking:
- E - mørkegrønn
- Garasje:
- Ja
- Heis:
- Ja
Visninger
Alle våre visninger har påmelding. Passer ikke tidspunktet, send megler en e-post og avtal tid for privatvisning.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
23-0139/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Falbes gate 18A, 0170 Oslo
Gnr. 217, bnr. 515, snr. 128 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune. Gnr. 217, bnr. 516 (ideell andel 1/144) i Oslo kommune.
Selger(e)
Espen Myklebust
Kjøpesum og omkostninger
8 600 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 215 000,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 216 350,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 229 050,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 8 816 350,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 8 829 050,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
1997
Etasje
7
Arealer
BRA-i: 74 kvm
BRA-e: 7 kvm
Totalt BRA: 81 kvm
TBA: 10 kvm
Beskrivelse:
7. etasje:
BRA-i: 74 kvm. Samtlige innvendige rom omfattes av BRA-I
BRA-e: 7 kvm. Loftsbod (10 kvm. gulvareal)
Totalt BRA: 81 kvm
TBA: 10 kvm. Terrasse
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Takterrasse og pent opparbeidet bakgård er til felles bruk i sameiet.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Loftsboden er angitt til 7 kvm. grunnet skråtak. Gulvarealet i boden er ca. 10 kvm.
Antall soverom
2
Innhold
Entré/gang, bad, kjøkken, stue og to soverom. Innvendig bod. I tillegg disponeres eier bod på loft med 10 kvm. gulvareal. Felles takterrasse i 6. etasje.
Standard
Køkkeninnredningen er fra Epoc i åpen og sosial løsning med plass til spisegruppe. Innredningen har slette hvitmalte fronter og benkeplate av heltre med nedfelt oppvaskkum og platetopp. Kjøkkenet er utstyrt med kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin og stekeovn. Det er avtrekk via sentralt avtrekksanlegg i bygget. Bad med flislagt gulv og vegger. Badet har badekar, servenatinnredning med overhengende speil, toalett og opplegg til vaskemaskin. Varmekabler i gulv. Badet er fra byggeår og antatt bygget i henhold til den tekniske forskriften TEK97 som var gjeldene på oppføringstidspunkt. Badet ventileres via en mekanisk avtrekksventil samt en tilluftspalte under dørbladet. Fra kjøkkenet er det adkomst til en nordvestvendt balkong på ca. 10m² med flislagt gulv og rekkverk i stål. Rekkverkshøyde er målt til 106 cm. -Gulv: enstavs laminat, flis på bad. -Vegger: Sparklet og malt gips, flis på bad. -Tak: Sparklet og malt gips. -Etasjeskiller er av betongdekke. -Vinduer består av malte trekarmer med 3-lags isolerglass og utvendig aluminiumsbeslag i hvit utførelse. -Leiligheten har malt hovedytterdør med kikkehull. Entrédør: Brann: EI 30-Lyd: dB 35. -Leiligheten har hvitmalte, speil-profilerte innvendige dører. -Innvendige vannledninger er av plast (rør i rør), noe kobber. -Interne og synlig avløpsrør i plast. -Boligen har naturlig ventilasjon via veggventiler og luftespalter i vinduer. -Sikringsskap plassert i felles trapperom, utstyrt med automatsikringer, automatisk måler og kursfortegnelse. -Lovpålagt røykvarsler/brannslukningsutstyr medfølger. TG2 er gitt på følgende bygningsdeler: -Vinduer, balkongdør, balkong, vannledninger, vannbåren varme, elektrisk anlegg og kjøkkeninnredning/overflater TG3 er gitt på følgende bygningsdeler: -Bad/våtrom Ovennevnte er kun et utdrag iht. vedlagte tilstandsrapport og er ikke uttømmende.
Parkering
Eier disponerer en biloppstillingsplass i felles garasjeanlegg i kjeller med ladeboks. Plassen kan kjøpes for kr. 650.000,-. Eierskiftegebyr (850,-) og dokumentavgift (2,5%) påløper i tillegg ved kjøp av p-plassen. Lading skjer etter spotpris. Garasjeanlegget er organisert som eget sameie. Frydenlund Tingsrettslig Sameie, med Gnr 217 Bnr 516. Alle garasjeplasser er utsolgt fra utbygger og må kjøpes privat. Garasjefelleskostnader kommer i tillegg til felleskostnader for boligen (egen giro). Plassen følger ikke automatisk med boligseksjonen ved salg. Jfr pkt. 5 i garasjelagets vedtekter. Dersom kjøper skal overta denne plassen, må dette fremkomme tydelig i salgsmeldingen. Megler sørger for at kjøper (ny seksjonseier) blir registrert som hjemmelshaver i grunnboka (ideell 1/144 del av gnr 217 bnr 516 Oslo).
Moderniseringer og påkostninger
Malt, sparklet, nytt gulv og nye fliser på balkong etter innflytting i 2018.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye.
Bygningssakkyndig
Halvor Tobias Holtet
Byggemåte
Selveierleilighet beliggende i 7. etasje i en boligblokk oppført i 1997. Blokken er bygd over 9 etasjer inkludert kjeller og loft. Bærende konstruksjoner av betong og stål forblendet med teglstein og blikkplater. Pulttakkonstruksjon, tekket med profilerte blikkplater (ikke besiktiget).
Innbo og løsøre
Fastmonterne hvitevarer medfølger. Vaskemaskin følger ikke med med mindre dette avtales særskilt med selger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Alt salg, bortleie og utlån av seksjoner skal meldes skriftlig til sameiets forretningsfører med opplysning om hvem som er ny eier, leietaker eller beboer. Det samme gjelder for bortleie og utlån av boder Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. I sameiets vedtekter er grensen satt til 60. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leilighetens varmekilder består av elektriske varmekabler på bad, ellers elektrisk oppvarming via vegghengte radiatorer. Det er sentralanlegg for varmt vann. Radiatorer er tilknyttet varmt forbruksvann fra felles sentralvarmeanlegg.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser om et strømforbruk på ca. 304,- per mnd. så langt i år.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 892,- pr. mnd
Inkluderer: Fyring, varmtvann, kabel/internett, vaktmestertjenester, felles strøm, trappevask/felles renhold, gårdsforsikring, forretningsførsel m.m.
Herav fordelt:
3 316,-Felleskostnader
1 222,-Fjernvarme
354,- Kabel-tv
Se komplett årsmelding med regnskap vedlagt salgsoppgaven for et komplett bilde av sameiets siste saker og utvikling, samt regnskap og budsjett.
Kommunale avgifter
Dekkes av felleskostnadene.
Andre utgifter
Ny eier må påregne utgifter for løpende vedlikehold, strøm, innboforsikring og eiendomsskatt foruten felleskostnadene. Det påløper også kostnader for kabel-tv/internett utover grunnpakke som er inkludert i fellesutgiftene.
Eiendomsskatt
Eiendomsskatten for denne seksjonen utgjorde 763,- for 2025. Fremtidig eiendomsskatt må påregnes.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 794 579,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 7 178 316,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Eierseksjonssameiet Falbes Gate 18 er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 896242342, og ligger i bydel St.Hanshaugen i Oslo kommune med gårds- og bruksnummer: 217, 515. Sameiet består av 134 seksjoner. Forretningsførsel, renhold og vaktmester-/vektertjeneste: -Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS. -Sameiet har avtale med Rene Trapper AS om renhold av fellesarealene. -Falbes gate 18 har, sammen med Dalsbergstien 22 og Frydenlund tingsrettslige sameie, avtale med Coor eiendomsdrift AS om levering av vaktmestertjenester. Tjenesten fungerer i all hovedsak bra, og styret har et svært godt samarbeid med nåværende vaktmester. -Felles avtale med Securitas om levering av vektertjenester. -Sameiets hjemmeside er Vibbo Utdrag fra årsmeldingen for 2025. Avholdt 11. juni. Regnskap budsjett for 2024 er ikke mottatt. Regnskap/budsjett fra årsmelding 2024 er mottatt. Styret har hatt fire vanlige styremøter det siste året. Disse har blitt avholdt med de fleste medlemmene fysisk til stede sammen, mens enkelte ved noen tilfeller har deltatt over telefon. Praktiske avklaringer, befaringer og andre saker som ikke krever formelle styrevedtak, har også dette året løpende blitt håndtert gjennom korrespondanse på e-post, telefon og liknende, ved at noen av styremedlemmene har møttes og tatt hånd om saken, eller av enkeltmedlemmer av styret alene. Styret har gjennom hele året hatt løpende kontakt, og det har gjennom dette blitt avklart hvem som håndterer de ulike sakene. Dette har stort sett fungert bra. En rekke saker har også dette året blitt håndtert gjennom Frydenlund tingsrettslige sameie og styret der, noe som til dels reduserer behovet for ordinære styremøter i Falbes gate 18. Blant annet ligger en rekke fellesfunksjoner for sameiene Falbes gate 18 og Dalsbergstien 22 og spørsmål knyttet til ladestasjoner for el-biler og garasjeanlegget ellers til styret i Frydenlund. Saker som berører begge sameiene, har i hovedsak blitt håndtert gjennom Frydenlund tingsrettslige sameie. I sistnevnte tilfeller blir styrene i begge boligsameiene orientert. Det har ikke blitt avholdt felles styremøter med Dalsbergstien 22, men i noen tilfeller har saker blitt diskutert med medlemmer fra styret der. Dette gjelder typisk sakstyper som også kan komme opp i Falbes gate 18. Det er fortsatt et gjennomgående problem i sameiet at styret og forretningsføreren OBOS ikke får vite at seksjoner leies ut, og hvem som bor i seksjoner som ikke brukes av eieren selv, eller hvor det eventuelt også bor flere enn eieren. Også det siste året har styret ved noen anledninger måttet kontakte eiere, utleiemeglere og andre forvaltere for å få klarlagt hvem som bor eller har vært til stede i seksjonen. I noen tilfeller er det heller ikke meldt inn riktig eller oppdatert informasjon om hvem som forvalter en seksjon. Navnene på postkassen har ikke alltid vært riktige, men dette har bedret seg mye etter at det ble installert nye postkasser. Styret er ikke kjent med tilfeller det siste året hvor det har oppstått omfattende festbråk eller skadesaker i forbindelse med at seksjoner har blitt leid ut på kortvarig basis gjennom Airbnb eller liknende tjenester, men enkelte tilfeller av festbråk har skyldtes personer som leier slik kortvarig. Styret minner for øvrig om at det følger tydelig av vedtektene § 5 andre ledd at alt av salg, bortleie og utlån av seksjoner skal meldes skriftlig til forretningsføreren, med informasjon om hvem som er ny eier, leietaker eller beboer. Det samme gjelder ved bortleie eller utlån av boder. I november 2024 ble det avdekket for høye verdier av legionellabakterier i vannet i sameiene. Dette førte til innkjøp av medisinske dusjhoder som sørger for filtrering av vannet i forbindelse med dusjing. Det var ikke farlig å drikke vannet eller bruke det på andre måter enn dusjing og bading. Noen av disse dusjhodene gikk tette etter kort tids bruk og ble erstattet. Bakteriene virket å ha kommet fra Oslo kommunes vannsystem, og det er ikke noe som tilsier at bakterieinntrengningen hadde noen sammenheng med sameienes vannsystemer. OsloMet opplevde noe lignende like før. Sameiene anskaffet etter hvert et filtersystem som skal hindre ny inntrengning av bakterier, og dermed også tilsvarende hendelser i framtiden. I februar 2025 var bakterieverdiene nede på forsvarlig nivå, og alle andre tiltak kunne avsluttes. Det er ikke meldt om at noen ble syke som følge av denne saken. Kostnadene knyttet til saken ble store og førte til behov for en ekstra innkreving av kapital i sameiene. Samlede kostnader for begge sameiene var ca. 1,4 millioner. Innkrevingene dekket ca. 900 000 av dette. Det er lite reserver igjen i Falbes gate 18 på grunn av dette. Utgiftene var knyttet til kjøp av nytt filter til fellesanlegget, innkjøp av dusjhoder og testing av vann. Noen få tilfeller av dårlig trykk på vannet og liknende har blitt håndtert fortløpende. På vinteren 2025 ble det problemer med motoren til garasjeporten, noe som førte til at porten enkelte ganger ikke lukket seg. Problemet ble utbedret i påvente av ny motor, noe som skulle leveres uten kostnader for sameiet. I begynnelsen av april 2025 ble imidlertid porten revet løs og fullstendig ødelagt etter at en bil med tilhenger hadde stoppet midt i portåpningen, for så å kjøre videre akkurat da porten gikk ned over hengerfestet. På grunn av plasseringen midt i portåpningen fanget ikke sensorene opp bilen eller tilhengeren, og porten ble revet løs før den rakk å gå opp igjen. Ny port er bestilt, men det er ventetid på leveringen av denne. Kostnadene vil også for dette blir dekket av den aktuelle bilens forsikringsselskap uten kostnader for sameiet. Styret har ikke registrert større problemer med å få nok varme i seksjonene det siste året. De tilfellene som har oppstått, har vært enkeltstående og blitt håndtert. I desember 2022 ble det byttet filter i fellesanlegget for varmtvann etter enkelte problemer med manglende varmtvann. Det ble da også installert en innretning som sørger for høyere temperatur i tappevannet generelt. Dette virker å fungere bra. Det har ellers oppstått noen få andre tilfeller av for dårlig vanntrykk og problemer med varmtvann, men de gangene dette har skyldtes fellesanlegget, har dette blitt utbedret raskt. Det har blitt avdekket feil med tilbakeslagsventiler i oppgangene et par ganger det siste året, og dette har blitt løst umiddelbart. Arbeidet med utbedring av fuktskader på takområdet rundt ytterveggene på taket utenfor bodområdene øverst i oppgang A og på taket over oppgangene A og B har blitt utført av Nebas AS. Takpapp, isolasjon og metallbeslag har blitt skiftet ut. Annet takareal vil bli ettergått etter hvert. Det har for øvrig vært få vannskader i seksjoner som følge av lekkasjer og liknende det siste året. De aktuelle sakene skyldes helt ulike forhold, og i noen tilfeller er årsaken ikke funnet. Det er ikke noen tegn til at fellesanlegget svikter på dette området. Dagens postkasser ble installert i 2022. De gir et langt bedre inntrykk av inngangspartiene i sameiet enn de gamle gjorde. OBOS Prosjekt AS utarbeidet i 2021 og 2022 på oppdrag fra styret i Frydenlund tingsrettslige sameie utarbeidet en tilstandsvurdering med et forslag til en vedlikeholdsplan. Det vil bli arbeidet videre med denne planen. Sameiet har en felles takterrasse i oppgang 18 D. I februar 2023 oppstod det lekkasje i en seksjon i 18 D, og det viste seg at vannet kom fra den felles takterrassen. Senere undersøkelser har vist at det flere steder stod vann under hellene og det første laget med belegg. Det er tydelig utført for dårlig arbeid ved tidligere anledninger, blant annet da det ble utført utbedringer i regi av KLP i 2013. Nebas AS står for utbedringen av terrassen. Arbeidet har blitt noe forsinket som følge av svært mye regn høsten 2023 og deretter en svært snøfull vinter, men har kommet i gang igjen. Gammel papp og gammelt belegg blir fjernet, og det skal legges trevirke i stedet for de gamle steinhellene. Det ble høsten 2021 utført utbedringsarbeider på muren mot naboeiendommene i Sofies gate, og dette har fungert og holdt seg veldig bra. Det har også blitt gjennomført beising av tregjerdet mot en av disse nabogårdene. Det store treet i bakgården beskjæres jevnlig i samarbeid med nabosameiet i Sofies gate, som får beskåret sitt tre samtidig. I bakgården er det en boks for å kaste sigarettsneiper, aske og liknende, men denne fylles også opp med annet søppel, noe boksen ikke er beregnet for. Det har også det siste året vært noen tilfeller der heiser stopper eller på andre måter ikke fungerer. Disse tilfellene skyldes ulike forhold, blant annet at dørene kommer ut av stilling. Enkelte heiser virker mer utsatt for dette enn andre. I G-oppgangen har vi hatt utfordringer med hærverk, der heisdøren har blitt sparket inn ved et par anledninger. Det var ikke mulig å finne ut hvem som hadde gjort det, men det er noen måneder siden sist det skjedde. Sameiet har siden januar 2017 hatt avtale med Norsk Heiskontroll om periodisk sikkerhetskontroll av heisene. Det er ikke behov for utskifting eller totalrehabilitering av heisene ennå. Faste kontroller utføres også iht. serviceavtale med TK Elevator Norge. I 2025 har alarmene på samtlige heiser blitt oppgradert. Ved flere tilfeller fikk Securitas ikke kontakt med alarmsystemene i heisene, så det var kritisk å få løst saken. Personer som sto fast, ville ellers kunne risikert å ikke få tilkalt hjelp. Også det siste året har relativt mye søppel og andre gjenstander blitt etterlatt i oppgangene, garasjen, bodområdene og andre fellesområder. Dette dreier seg fremdeles om alt fra bygningsavfall, møbler, hvite- og brunevarer, maling og liknende til vanlig småsøppel. Rommet ved siden av garasjen, som brukes i forbindelse med søppelhentingen, blir stadig fullstendig fylt opp med søppel og andre gjenstander, og det må gjennomføres egne bortkjøringer. Det har kun vært noen få registrerte tilfeller av kriminell aktivitet det siste året. Styret har fått noen meldinger om at gjenstander har forsvunnet fra oppgangene, og at sykler er forsvunnet fra sykkelstativet. Det er ikke noe som tilsier noen sammenheng mellom noen av disse tilfellene. Noen biler i garasjen har blitt forsøkt brutt opp, og uvedkommende har blitt sett eller funnet i garasjen eller i søppelrom flere ganger. Det har vært noen tilfeller av festbråk og liknende også det siste året. Dette har i all hovedsak handlet om enkeltstående tilfeller, og det har stort sett roet seg etter henvendelse fra berørte beboere eller fra Securitas. Styret har også fått vite om tilfeller av festbråk som ikke har blitt meldt inn. Det har ikke vært nødvendig å kreve leieforhold avsluttet eller liknende som følge av slikt bråk. Styret er ikke kjent med reelle branntilløp det siste året. Det ble utløst en brannalarm i garasjen 24. april 2025. Den årlige testingen av brannvarslingsanlegget ble utført i mai 2025 av Schneider Electric. Det er ingen tegn til varige feil på anlegget. Det er en del feilmeldinger i systemet, og de følges opp med de enkelte seksjonene. Styret ber alle være ekstra varsomme med håndteringen av brannfarlig avfall. Styreleder uttaler per 18.06.2025: Takterrassen er i ferd med å bli ferdigstilt, og vi prøver å få det gjort uten ytterligere kapitalinnkalling. Utbedring av mur mot nabo er ferdig. Ellers har vi en vedlikeholdsplan vi har utbedret i samarbeid med Obos. Det er uklart om vi trenger ytterligere kapitalinnkallinger for å gjennomføre dette per nå, men på lengre sikt regner vi med at vi må skifte ut heisanlegget og da vil det bli et større investeringsbehov. Dette er anslagsvis om 5-10 år.
Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styrets godkjenning. Alt salg, bortleie og utlån av seksjoner skal dog meldes skriftlig til sameiets forretningsfører med opplysning om hvem som er ny eier, leietaker eller beboer. Det samme gjelder for bortleie og utlån av boder.
Informasjon om fellesgjeld
Ingen lån registrert for leilighet.
Det er ikke sikringsordning i sameiet.
Ingen lån registrert for selskap.
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Regnskapet for 2023 viste er overskudd på kroner 351 872. I inneværende år er det budsjettert med et overskudd på kroner 217 800. Arbeidskapitalen vises i balansen ved å trekke kortsiktig gjeld fra omløpsmidler og viser sameiets likviditet. Arbeidskapitalen pr. 31.12.2023 var kr 487 792,-.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Årlig dugnad må påregnes.
Dyrehold
Dyrehold skal godkjennes av styret. Samtykke kan ikke nektes uten saklig grunn. Se vedlagte Husordensregler §5 for ytterligere informasjon.
Sameiets forsikring
KLP Skadeforsikring AS
Polisenr. 609714
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 1 651 kvm (eiet)
Tomten strekker seg over bygningsmassen. Det er felles tilgang til gårdsrommet for beboerne selv om dette ikke inngår i sameiets tomt. Meget pen indre gård med asfalterte og steinlagte adkomstveier. Sittegrupper, lekeapparater, plenarealer, beplantning/trær, sykkelparkering m.m.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt ved fellesvisninger, se forøvrig kart for nærmere veibeskrivelse.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Boligen har en særdeles attraktiv beliggenhet sentralt på Bislett, med umiddelbar nærhet til «alt» du trenger i hverdagen. Her bor du i et livlig og urbant område med et bredt utvalg av butikker, spisesteder og servicetilbud rett utenfor døren, samtidig som du har kort vei til grøntområder og gode rekreasjonsmuligheter. Bred offentlig kommunikasjon innen umiddelbar nærhet med blåtrikken og bussforbindelser som tar deg til alle byens kanter. Coop Mega ligger kun et steinkast unna, og både Kiwi og Coop Extra finnes i umiddelbar nærhet. Innen gangavstand finner du også et rikt utvalg av restauranter, kafeer, serveringssteder, vinmonopol og nisjebutikker. Bogstadveien, Norges lengste handlegate, byr på over 300 butikker og ligger kun en kort spasertur unna. På St. Hanshaugen senter finner du blant annet apotek, blomsterforretning, frisør og treningssenter. I nærområdet ligger også populære steder som Smalhans, Gutta på Haugen og det anerkjente Pascal bakeriet. Nærhet til parker, natur og trening. Bislett byr på flere parker og grønne lunger i umiddelbar nærhet, som St. Hanshaugen, Stensparken, Slottsparken og den lokale "Idioten", perfekt for rekreasjon, piknik eller solbading på varme sommerdager. Akerselva med sine frodige omgivelser og turstier gir flotte muligheter for både rolige spaserturer og trening. Bislett stadion tilbyr både innendørs og utendørs løpebaner, og det er flere treningssentre i nærområdet, blant annet SATS Bislett, Bislett Bad og FitnessXpress. Fra Rådhusbrygga, kun 7 minutter unna med sykkel, går det ferge til Oslofjorden og flere av øyene med fine badeplasser, et perfekt sommerpusterom i byen.
Bebyggelse
Området består hovedsakelig av boligbebyggelse.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 16.01.2003 - Oppføring - Blokk/bygård/terrassehus. Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 07.07.2017 - Endring/reperasjon av bygningstekniske installasjoner. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Det er private stikkledninger fra eiendommen og ut i det offentlige ledningsnettet.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Pågående byggesaker i området: - Sofies gate 10 - Rehabilitering av bad| Saksnummer: 201105329|Siste bevegelse: Siste dok. 27.05.2025 - Falbes gate 18 G - Innvendige endringer og fasadeendringer| Saksnummer:202552066|Siste bevegelse:Siste dok. 16.05.2025 - Sofies gate 12 A - Åpning i bærevegg - H0302|Saksnummer: 202459267|Siste bevegelse:Siste dok. 02.09.2024 For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Bo- og driveplikt
Ingen boplikt.
Ingen driveplikt.
Odel
Ingen odelsrett.
Konsesjon
Ingen konsesjon kreves.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/217/515/128: 28.08.1997 - Dokumentnr: 52520 - Best. om adkomstrett Overført fra: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:515 Gjelder denne registerenheten med flere 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Best. om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:514 Snr:1-110 Bestemmelse om kjøreadkomst i kjellerareal Gjelder denne registerenheten med flere 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Best. om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:516 Bestemmelse om kjøreadkomst i kjellerareal Gjelder denne registerenheten med flere 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Erklæring/avtale Gjensidig rett mellom gnr 217 bnr 514, bnr 515 og bnr 516 til følgende: Bestemmelse om elektriske ledninger/kabler Bestemmelse om vann og kloakkledning Gjelder denne registerenheten med flere 10.09.1997 - Dokumentnr: 55252 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 128 Formål: Bolig Sameiebrøk: 70/9014 ---------- Diverse påtegning Redskapsboden tilhørende seksjon 3 som tilleggsdel, omgjøres til å bli fellesareal 24.05.2019 - Dokumentnr: 593770 - Reseksjonering Snr: 128 Formål: Bolig Sameiebrøk: 70/9014 Vederlag: NOK 0 Omsetningstype: Uoppgitt Endring av fellesareal Endring av tilleggsdel 26.02.2020 - Dokumentnr: 2155861 - Reseksjonering Snr: 128 Formål: Bolig Sameiebrøk: 70/9014 Vederlag: NOK 0 Omsetningstype: Uoppgitt Endring av fellesareal Endring av tilleggsdel 28.08.1997 - Dokumentnr: 52520 - Best. om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:261 Bestemmelse om garasje/parkering Kan ikke slettes uten samtykke fra Plan-og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:515 28.08.1997 - Dokumentnr: 52520 - Best om garasje/parkering Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:516 Kan ikke slettes uten samtykke fra Plan-og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:515 28.08.1997 - Dokumentnr: 52520 - Best. om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:261 Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av bygninger m.v. Kan ikke slettes uten samtykke fra Plan-og bygningsetaten. Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:515 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Best. om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:516 Bestemmelse om kjøreadkomst i kjellerareal 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Erklæring/avtale Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:514 Snr:1-110 Bruksrett til 8 boder Gjelder denne registerenheten med flere 11.05.2010 - Dokumentnr: 341974 - Best. om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:514 Snr:1- 110 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:217 Bnr:516 Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
*Alternativ planskisse er kun ment som illustrasjon. selger/megler/takstmann gir ingen garantier for at en eventuell endring kan gjennomføres da dette ikke er undersøkt nærmere. *Vedr. oppsett av terrasse på sameiet fellesareal: Eier har ikke gjort undersøkelser i forbindelse med å få etablert terrasse via sameiet, plan og bygg, eller aktuell håndtverker. Det gis ingen garanti for gjennomføring av dette tiltaket. Ny eier må selv påta seg ansvaret og kostnadene for å få gjennomført denne endringen. Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendommen overdras med innredning og utstyr som etter lov, forskrift eller annet offentlig vedtak skal være der, jf. avhendingsloven § 3-4. Varig innredning og utstyr, som enten er fastmontert eller særskilt tilpasset boligen medfølger, med mindre annet er avtalt mellom kjøper og selger, jf. avhendingsloven § 3-5. Tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) er vedlagt salgsoppgaven, og gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 30 000,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke inkl. Nordvik ekstra Small markedspakke kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 23 820,- Samlet skal selger betale kr. 120 010,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Thor Hafnor, Eiendomsmegler / Partner
970 22 432
t.hafnor@nordvikbolig.no
Megler
Thor Hafnor, Eiendomsmegler / Partner
970 22 432
t.hafnor@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: BVB Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 917427925
Sognsveien 70B, 0855 OSLO
Video og 3D
Bilder
Thor Hafnor
Eiendomsmegler / Partner
Ullevål
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?