Jonas Reins gate 4Majorstuen
- Majorstuen
- Jonas Reins gate 4
- Prisantydning
- 10 490 000,-
- Felleskost/mnd
- 5 909,-
- BRA-i
- 93 m2
Jessenløkken/Fagerborg
Stor og gjennomgående 3(4)r m/idyllisk beliggenhet - Parkmessig og vakker bakhage-Peis-Garasjeleie*-Fyring og Vv inkl.
Stor og gjennomgående 3(4)r m/etterspurt beliggenhet på populære Jessenløkken/Fagerborg. Her bor man sentralt m/alt av servicetilbud i området, men samtidig i frodige og idylliske omgivelser. Boligen er en del av Jessenløkken som er kjent for sine fantastiske uteområder - her får man parkfølelsen midt i byen! Boligen har god planløsning, store vindusflater og generøs takhøyde - flotte originale detaljer som tregulv, vakre vinduer og brede lister skaper en herlig atmosfære. Leiligheten holder en velfungerende standard m/bad fra 2006 og kjøkken fra 2010, men har allikevel behov for noe oppussing. Det antas bl. a. mulig å flytte kjøkkenet, se alt. planløsning. Høydepunkter: Vakker leilighet Stort potensial Idyllisk bakhage Generøs takhøyde Fyring/varmtvann inkl *Tidvis mulig å leie garasje
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1922
- Etasje:
- 4
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 10 490 000,-
- Omkostninger:
- 265 670,-
- Fellesgjeld:
- 83 976,-
- Totalpris:
- 10 839 646,-
- Felleskost/mnd:
- 5 909,-
- Fellesformue:
- 69 428,-
- Totalt BRA:
- 113 m2
- Tomteareal:
- 20 303,4 m2 (eiet)
- Energimerking:
- G - mørkegrønn
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
8-0326/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Jonas Reins gate 4, 0364 Oslo
Gnr. 216, bnr. 21, snr. 153 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
10 490 000,- (Prisantydning) 83 976,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 10 573 976,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 264 320,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 265 670,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 278 370,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 10 839 646,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 10 852 346,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1922
Etasje
4
Arealer
BRA-i: 93 kvm
BRA-e: 20 kvm
Totalt BRA: 113 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 9 kvm.
Totalt BRA: 9 kvm
4. etasje:
BRA-i: 93 kvm.
BRA-e: 1 kvm.
Totalt BRA: 94 kvm
5. etasje:
BRA-e: 10 kvm.
Totalt BRA: 10 kvm
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Bruksareal iht. ny standard er oppmålt med håndholdt laser (Leica Disto D2) etter NS3940:2023
Boder i fellesareal medtatt som BRA-e.
Bod fremvist av eier, dokumentasjon på eierforhold er ikke dokumentert.
Antall soverom
2
Innhold
Primærrom: 4. etasje: Stue, 2 soverom, entre, bad, kjøkken.
Standard
Stue: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Soverom 1: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Skyvedørsgarderobe. Soverom 2: Tregulv og malt panel på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Entre: Tregulv og panelplater på vegger. Malt overflate i himling. Bad: Flis på gulv og flis på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Gulvvarme. Utstyrt med innfellbare dusjdører, opplegg for vaskemaskin, servantskap og veggmontert wc. Kjøkken: Tregulv, og malt panel og malt overflate på vegger. Malt panel i himling. Radiator. Innredning med kullfiltervifte over stekesonen. Det er integrert platetopp, stekovn og oppvaskmaskin.
Parkering
Sameiet har garasjeplasser for leie. Det må søkes om garasjeplass, disse blir tildelt etter ansiennitet. I følge styreleder er det p.t. 2 ledige plasser (25.06.2025). Prisen vil være 1800,- pr. mnd. Det er også andre garasjeanlegg i området hvor det tidvis er mulig å kjøpe/leie plass. Ta kontakt med megler for mer info. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: - 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2006. Bademiljø Bryn - 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2006. Bademiljø Bryn. - 1.2 Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Nei Eventuell kommentar: Kan ikke finne. - 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Utført av borettslag. Tak og piper er rehabilitert. Navn på firma kan fremkomme av sameiets dokumenter. - 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Nytt sikringsskap i leilighet, med nye sikringer og jordfeilbryter montert oktober 2020. Robust elektro. - 4.1 Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja Når ble kontrollen utført? 2020. - 4.2 Er det installert el-billader på eiendommen/boligen? Nei Eventuell kommentar: El-bil lading i gate, Oslo kommune. - 6. Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Nei Eventuell kommentar: Utbygging loft og kjeller er ikke tillatt. Har vært oppe til diskusjon på sameiemøter/årsmøter. - 8. Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/sentralfyr/ventilasjon? Ja Beskriv: Det var oljetank da vi flyttet inn. Borettslaget gikk over til fjernvarme. - 9. Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Felles brannsikring i oppganger. Brannvarslere er montert via styret i enhetene. Systematisk kontroll av brannslukkingsapparater. Firmaets navn kan komme fram av tidligere styredokumenter. 2015? - 12. Vet du om det er eller har vært problemer med mur/pipe/ilsted, for eksempel dårlig trekk, sprekker, pålegg, fyringsforbud eller liknende? Nei Eventuell kommentar: Det var fyringsforbud en kort periode for lenge siden ifm utbedring av piper. - 18. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja Beskriv: Skjeggkre i noen enheter i borettslag. Ikke observert i denne leilighet. Antisimex gjorde arbeid/kartla/sanerte for lenge siden. - 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Nei Eventuell kommentar: Utført av tidligere takstmann/salgsoppgave. - 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/festeavgiften/fellesutgiftene/fellesgjelden? Ja Beskriv: Fra 2025. Utbedring av garasjer i sameiet. Bygge tak på sykkelskur. Utbedring noen sikringsskap i kjeller og enkelte stoppekraner. Kapitallinnkreving februar/juni 2025 og 2026. Ca 6-8000 kr x 2 vil påløpe i 2026. - 31. Vet du om det er nedgravd oljetank på eiendommen? Nei Eventuell kommentar: Mener at disse er fjernet ifm overgang til fjernvarme.
Bygningssakkyndig
Fidens as v/ Christian Omre
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Byggemåte: Boligbygg over 4 etasjer samt kjeller og loft. Grunn og fundamenter: Grunnmur og bærende vegger av murkonstruksjoner. Yttervegger: Yttervegger av murkonstruksjoner forblendet med teglstein. Takkonstruksjoner: Saltak av trekonstruksjoner tekket med takstein(taket er ikke besiktiget). Gulvsystemer: Etasjeskille av trekonstruksjoner. Bygningsdeler som har fått TG2: - Vinduer og dører: Oppsummering Det ble ikke observert punkterte glass på befaringen, men dette kan ikke utelukkes. For å avdekke punktert glass kreves rett lys og temperatur. TG2: Vinduene er av eldre type, og har dermed passert mer enn halvparten av forventet brukstid. Det er ikke registrert konkrete skader, men med økende alder øker risikoen for skader. TG2: Noen løse dørhåndtak. TG2: Enkelte vindu tar i karm. Anbefalte tiltak: Det er i dag ikke behov for strakstiltak, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre vinduer. Jevnlig tilsyn med situasjonen anbefales. Nedsatt resterende brukstid kan forekomme. På noe sikt bør vinduene skiftes, som også kan være gunstig ut fra et energiøkonomisk synspunkt. Dette må avklares med sameiet først. Justeringer av vinduer som tar i karm anbefales. Dersom karmen kiler seg ved åpning, øker risikoen for sprekk i glasset. Løse håndtak bør festes bedre. - Etasjeskille og gulv på grunn: Oppsummering Stue: Måler 5 mm avvik på 2 meter og 10 mm avvik over hele rommet. Målinger gjort på tilfeldige steder, større avvik kan forekomme. Soverom: Måler 10 mm avvik på 2 meter og 20 mm avvik over hele rommet. Målinger gjort på tilfeldige steder, større avvik kan forekomme. (TG2) Anbefalte tiltak: For å få tilstandsgrad 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. - Kjøkken: Oppsummering av avtrekk TG2: Kjøkkenventilator med omluft-/kullfilterløsning, kombinert med naturlig ventilasjon, tilfredsstiller ikke gjeldende krav til effektiv luftutskiftning i henhold til gjeldende standarder. Det er derfor gitt TG2 med bakgrunn i manglende avtrekk til friluft. Anbefalte tiltak avtrekk: Ideelt sett bør det være mekanisk avtrekk fra kjøkken (et krav for å få TG1), men dette er ofte ikke mulig å etablere i eldre bygg og det må påregnes at avviket ikke kan utbedres. - Avløpsrør: Oppsummering TG2: Deler av innvendige avløpsrør fra byggeår har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader i tiden som kommer. Anbefalte tiltak: Det er per i dag ingen tegn til funksjonssvikt i avløpsrørene. Rørene er likevel av eldre type med begrenset restlevetid, og det må påregnes økt risiko for fremtidige feil. Ved eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken vil det være hensiktsmessig å skifte avløpsrør. - Vannledninger: Oppsummering TG2: Deler av innvendige vannledninger fra byggeår har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader i tiden som kommer. Stoppekran for kjøkken er plassert i tak på kjøkken og under benk. TG2: Stoppekran for bad ligger bak silikonert flis og ikke mulig å komme til uten å måtte løsne flisen. Anbefalte tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Ved fremtidig oppgradering av våtrom/kjøkken, bør vannledninger skiftes. Tilgang til stoppekran bør etableres. - Vannbåren varme: Oppsummering TG2: Anlegget er bygd med jernrør og har oppnådd en høy alder. Det vil være risiko for skader og lekkasjer i tiden som kommer. Anbefalte tiltak: Det er for øyeblikket ikke behov for utbedringer da anlegget fungerer som det skal. Imidlertid kan skader oppstå med tanke på anleggets alder. - Ventilasjon: Oppsummering TG2: Boenheten mangler ventilering (tilførsel av frisk luft), utover muligheten for åpning av vindu i alle oppholdsrom. Naturlig avtrekksventilasjon med tilluft gjennom ventiler i vegger eller vinduer er den typiske løsning for byggetiden. Løsningen fungerer, men det bemerkes at ventilasjonen er enklere enn de løsninger som anbefales i dag og det er av den grunn vanskeligere å ha tilfredstillende luftkvalitet eller muligheter for utskiftninger av luft. Anbefalte tiltak: Det bør om mulig etableres veggventiler/vindusventiler i alle oppholdsrom som ikke har det. Vær oppmerksom på at det ikke alltid vil være mulig å etablere ekstra ventiler og at avviket i så fall ikke kan utbedres. Når vinduene en gang i fremtiden skal byttes bør det vurderes vinduer med spalteventil i vindusramme. - Våtrom: Oppsummering av overflater Høydeforskjell (25 mm) tilfredsstiller kravet om 25 mm høydeforskjell mellom topp sluk og topp membran ved dør. TG2: Krav om fall 1:100 på gulv er ikke oppfylt. Krav om fall 1: 50 til sluk i dusjsonen er oppfylt. Anbefalte tiltak overflater: Gulvet har fall mot sluk, men ikke i henhold til anbefalt minimumskrav på 1:100. Likevel anses fallet som tilstrekkelig til at vann ledes mot sluket, og det vurderes at ingen tiltak er nødvendige. Utbedring anses ikke som kostnadsmessig forsvarlig sett opp mot nytteverdien. Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk: Ingen synlig membran ved sluk. Banemembran synlig ved terskel. Pga badets oppbygging er ikke tetthet ved alle rørføringer kontrollerbart. TG2: Mer enn halvparten av forventet brukstid for membran/tettesjikt er oppbrukt. Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk: Det synes ikke nødvendig med tiltak (ikke kostnadsmessig forsvarlig), men det kan forekomme nedsatt brukstid. På noe sikt anbefales dusjkabinett med kontrollert avrenning til sluk. Som et sikkerhetstiltak kan det vurderes lekksjestopper i rommet (endrer ikke TG). Oppsummering av sanitærutstyr: TG2: Det er fuktskader pga vannsøl, på baderoms innredningen. TG2: Det er ikke etablert noen drensåpning for synliggjøring av eventuell lekkasje fra innebygget sisterne, og det er ikke framlagt noen dokumentasjon på annen godkjent løsning. Anbefalte tiltak sanitærutstyr: TG2: Det bør vurderes å etablere en lekkasjestopper i tilknytning til innebygget sisterne uten drensåpning. TG2: Fuktskade i servantskap bør utbedres. Bygningsdeler som har fått TG3: - Ingen bygningsdeler har fått tilstandsgrad 3. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): - Elektrisk: Oppsummering TGIU: Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll etter retningslinjer fra FEL (forsirkrift for elektrisk lavspenningsanlegg). I tråd med veileder fra Direktoratet for byggkvalitet settes det ikke tilstandsgrad på bygningsdelen (elektrisk anlegg). Det er fremlagt dokumentasjon/samsvarserklæring på arbeidene i 2020. Boligen har et eldre el-anlegg uten full dokumentasjon, og feil kan ikke utelukkes. Det er ikke fremlagt samsvarserklæring på elektrisk arbeid/anlegg montert etter 01.01.1999. Det forekommer at sikringer løses ut. Anbefalte tiltak: Med bakgrunn i de registrerte avvik og at boligen har et elanlegg uten komplett dokumentasjon anbefales det å gjennomføre en NEK 405-2 el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person. - Varmesentral: Oppsummering TGIU: Sentralfyr. Anlegget var ikke tilgjengelig og ble ikke besiktiget eller vurdert. - Varmtvannsbereder: Oppsummering TGIU: Det er felles opplegg for varmtvann. Anlegget var ikke tilgjengelig og er ikke vurdert.
Innbo og løsøre
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med: - Liten sort vegglampe (Artemide). For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt. Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Vannbåren varme via radiatorer. Varmekabler på bad.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 5 909,- pr. mnd
Eiendomsskatt
Kr. 2 872,- pr. 2025
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene.
For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 2 115 075,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 8 460 301,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiets navn er Jessenløkken Boligsameie med gnr. 216, bnr. 21 i Oslo kommune. Sameiet er opprettet ved seksjoneringsbegjæring tinglyst 04.09.1984. Jessenløkken Boligsameie består av 208 boligseksjoner (helårsboliger) og 4 næringsseksjoner. Sameiet har flere næringslokaler de leier ut, blant annet til Havens Kolonial og Havens Café som begge tilbyr fantastiske produkter og som skaper en god atmosfære i nabolaget. Utleieleilighet: Sameiet disponerer en to-roms leilighet i Jacob Aalls gate 60 (stue, soverom, kjøkken og bad med dusj). Leiligheten kan leies av seksjonseierne for sine gjester. Den koster kr. 750 pr. døgn. Reservasjon gjøres over Vibbo eller ved å kontakte styrets utleieansvarlig. Styret har fastsatt regler for inngrep i sameiets røropplegg m.m. Se hjemmesiden for regelverk. Det er vedtatt lån på 5,5 millioner, samt kapitalinnkreving på 5,5 millioner over 2 år for å nedbetale lån. I tillegg er det vedtatt kapitalinnkreving på 1,5 millioner i 2025. Dette fordeles etter eierbrøk. Ytterligere presisering av avsnitt over hentet fra Vibbo: Styret har vedtatt en økning av felleskostnadene med 4,4% fra februar 2025. Denne økningen er moderat tatt i betraktning av at konsumprisindeksen antas å øke med 4,1% i 2024 og Oslo kommunes avgifter generelt med 15% og vann- og avløps avgiften med 18%. Reparasjonen av garasjene er finansiert med låneopptak på 5,5 mill, som løses inn ved at det kalles inn kapital i februar og juni i 2025 og 2026. På denne måten blir lånekostnadene mindre. Styret har også besluttet å legge tak på tørkeskurene for å få bedre plass til sykler og barnevogner. I tillegg er det to større prosjekter som vil bli startet opp i 2025, nemlig en nødvendig modernisering av sikringsskapene i kjellerne i kvartal 2, og en installasjon av flere stoppekraner i kjellerne i kvartal 2. Disse prosjektene vil bli holdt innenfor en ramme på 1,5 mill, som også vil bli dekket inn ved kapitalinnkalling. For å gi et inntrykk av størrelsen på beløpene som skal betales er det 5,5 mill delt på to år = 2.750.000, delt på to innbetalinger = 1.375.000,-, delt på 212 sameiere = ca 6.500,- pr sameier i februar og juni. Nøyaktig beløp følger av sameiebrøken. I tillegg kommer da prosjektkostnadene nevnt ovenfor på kr 1,5 mill, dvs 1,5 mill delt på to innbetalinger = 750.000 delt på 212 = ca 3.500,- i tillegg i februar og juni slik at beløpet som skal betales hver gang blir totalt kr 10.000,- (gjennomsnittlig - nøyaktig beløp beregnes på basis av sameiebrøken). Denne kapitalinnkallingen gjør en moderat økning av felleskostnadene mulig. Større vedlikeholds- og rehabiliteringsarbeider: 2024/2025: Garasjer oppgraderes og skal stå ferdig om kort tid 2022 - Nytt nøkkelsystem. iLOQ nøkkel system ble installert i januar 2022. 2020 - (Asbestsanering) Alle kjellere sanert for asbest, og ryddet for søppel 2020 - (Vinduene i oppgangene) Vinduene malt utvendig. Innvendig maling gjennomføres i 2021. 2020 - (Uteareal kvartal 3) Flere større trær fjernet. Hekker plantet. 2019 - (Uteareal kvartal 3) Påbegynt oppgradering av uteområder/beplantning 2019 - (Sikkerhetslister) Satt på sikkerhetslister på inngangsdører i baktrapper 2019 - (Flyttet søppelcontainere) J.A. 59 flytting av søppelcontainere og fjerning av busker 2019 - (Dreneringsrør) Skifte av dreneringsrør til kum, Jacob Aalls gate 48.Lagt ned dreneringsrør og isolert grunnmur, samt lagt ned nye rør til kum, Kirkeveien 93. 2019 - (LED) Utskifting til LED-lys i trappeoppganger 2019 - (Flere benker i parken) 2019 - (Kundetoalett Oslo K) Sameiet har bekostet WC 2019 - (Renovering av butikklokaler) Renovering av rør, elektrisitet, reparasjon og avretting av gulv etter lekkasje, nye vinduer. 2018 - (Utskifting av leilighetsdører) Utskifting av de leilighetsdørene som ikke tilfredsstilte brannvernkravene. 2018 - (Oppgradering av parken – Lille Jacob) Oppsparte midler og tilskudd fra kommune mm. til en stor oppgradering av inkl. bl.a. beplantning og krakker. 2017 - (Nytt nøkkelsystem) Systemnøkler fra Certego 2016 - (Maling av baktrappeoppganger) 2016 - (Murerarbeid av balkonger og karnapper) 2015 - (Sikring og maling av vinduer i trappeoppganger) 2013 - (Brannsikringstiltak) Utskifting av brannalarmanlegg og brannsikre baktrappedører. De som allerede hadde brannsikre dører fikk dørlukkere. 2013 - (Utskifting av baktrappedører) Gjenmongående utskifting av baktrappedører og dørlukkere. De som allerede hadde skiftet dør fikk nye dørlukkere. Finansiert gjennom ekstraordinær innkreving av kapital. 2011 - (Kloakk) 2002 - 2010 (Tak) Totalrehabilitering av samtlige tak i sameiet. 2007 - 2009 (Rør) Omlegging av rør. Sameiet skifter ut rør løpende når beboere gjennomfører våtromsrehabilitering. 2005 - (Vindusutskifting) 2004 - 2011 - (Oppussing av trappeoppganger) 2001 - 2002 - (Utendørsanlegg) 1999 - 2002 - (Fasaderehabilitering) Ferdigbefaring vår 2001. reklamasjon og etterarbeid utført fram til 2002. 1996 - 1999 - (Planlegging av rehabilitering) Tilstandsrapport for tak, fasader og utendørsanlegg 1976 - (Stigeledninger)
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 83 976,- pr. 02.06.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207677426
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,85%
Restsaldo: 17 248 698,53,-
Seksjonens restsaldo: 83 970,83
Seksjonens kapitalkostnader: 2 023,55
Innfrielsesdato: 30.12.2042
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 4
Fellesformue
Kr. 69 428,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Boligselskapets budsjett og regnskap er vedlagt salgsoppgaven.
Vedtekter og husordensregler
Sameiet har regler knyttet til bygningsmessige arbeider. Se vedlagte vedtekter for nærmere bestemmelser. Styret har fastsatt regler for inngrep i sameiets røropplegg m.m. Se sameiets hjemmeside for regelverk. Her finnes også konkrete retningslinjer for hva eier må besørge ved oppussingsprosjekter. Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så lenge dette ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring
Polisenr. 1630199
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 20 303,4 kvm (eiet)
Tomtestørrelse: 20 303,4 kvm (festet)
Tomten er festetomt. Festekontrakt med Oslo Kommune fra 1920. Boligselskapet har i brev av 17.10.18 fått bekreftelse påforlengelse av festefor. med nye 40 år, og festeavg. er regulert opp til kr 1,5 mill fra 20.04.2020.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik-visningsskilt under annonserte visninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Meget sentralt beliggende på Fagerborg/Jessenløkken. Med umiddelbar nærhet til alt du trenger i hverdagen, tilbyr denne boligen en perfekt kombinasjon av sentral beliggenhet og rolig atmosfære i et sjarmerende og svært ettertraktet nabolag. Gangavstand til to av hovedstadens mest ettertraktede handlegater, Bogstadveien og Hegdehaugsveien, med et rikt utvalg av forretninger og servicetilbud. Området er omkranset av flere parker og grøntområder. En kort spasertur tar deg til de populære parkene Marienlystparken og Stensparken. Det er også gangavstand til hovedstadens mest anerkjente park, Frognerparken, med skulpturparken Vigelandsanlegget og Frognerbadet. Her finner du flotte skulpturer, frodig beplantning og grøntanlegg i særklasse. I nærområdet finner du også fritidstilbud som lekeplasser, fotballbaner, skatepark, volleyballbane, minigolf m.m. Både Bislett og Majorstuen har gode velvære- og treningstilbud med Sats ved Colosseum, Sats på Bislett, Fresh Fitness i Bogstadveien og eksklusive The Riot i Majorstuveien, for ikke å glemme Bislet Bad & Trening med spaanlegg. For den turglade er det kort avstand med offentlig kommunikasjon til Sognsvann og Frognerseteren med milevis av turløyper sommer som vinter. Dagligvarene kan du handle på flere ulike butikker, deriblant Coop Extra Majorstuen, og søndagsåpne Bunnpris og Joker beliggende like i nærheten. Døgnåpne Shell Marienlyst ligger også i umiddelbar nærhet. I gangavstand har du spesialforretningen Fromagerie, en rendyrket ostebutikk, og noen kvartaler lenger ned i Bogstadveien finner du én av byens beste fiskebutikker, Georg A. Nilsen. På Vinkelplassen arrangeres det populære arrangementet Bondens Marked jevnlig. Her vil du som oftest finne oster, økologisk kjøtt, fisk og vilt, bakervarer, honning, frukt, bær og grønnsaker m.m. Kort avstand til Majorstukrysset, et viktig kollektivt knutepunkt, med alle T-banens linjer, busser og trikk. Busstoppet Marienlyst, med buss 20, 25, 28 og flybussen FB1, ligger ca. 1 minutters gange unna leiligheten.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men ekspedisjonsdokument innlevert 22.07.1920. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er uattestert, og dokumenterer at det er søkt om oppføring av bygget, men ikke endelig godkjenning. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er til boligformål etter S-2255, datert 28.07.1977. Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående byggesaker i området: Jacob Aalls gate 57 - Bruksendring av loft til bolig og fasadeendring Saksnummer: 202303548 - Byggesak Mottatt sak: 07.03.2023 Status: Søknad om igangsettingstillatelse under behandling Pågående plansaker i området: Bjørnstjerne Bjørnsons plass 1 (NRK Marienlyst) - Utarbeidelse av planforslag Saksnummer: 201718902 - Reguleringssak Mottatt sak: 18.12.2017 Ullevålsveien fra Colletts gate til Ring 2 - Detaljregulering - Sykkeltrasé Saksnummer: 202207037 - Reguleringssak Mottatt sak: 03.11.2023
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,90% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 95 165,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 14 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 400,- Utlegg: Eierskiftegebyr ca. (kan variere) kr. 4 000,- Informasjon forretningsfører ca. (kan variere) kr. 4 758,- Utlegg boligstyling (tilbud gis etter befaring) kr. 0,- Utlegg foto - Interiør og fasade ca. kr. 6 900,- Utlegg tilstandsrapport ca. kr. 9 800,- Samlet skal selger betale kr. 182 313,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Fredrik Buer Moe, Eiendomsmegler MNEF / Partner
408 81 458
f.moe@nordvikbolig.no
Megler
Karoline Lillebøe Kling Frostad, Eiendomsmegler MNEF
974 05 045
k.frostad@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Majorstuen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 914449936
Sørkedalsveien 8C, 0369 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Enkelte av meglerforetakene i Nordvik-kjeden har indirekte eierskap i Bomega AS.
Bilder
Fredrik Buer Moe
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Karoline Lillebøe Kling Frostad
Eiendomsmegler MNEF
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?