Rødstuveien 4Grünerløkka - Sofienberg
- Grünerløkka - Sofienberg
- Rødstuveien 4
- Prisantydning
- 4 700 000,-
- Totalpris
- 4 912 824,-
- Felleskost/mnd
- 4 841,-
- BRA-i
- 53 m2
Sinsen
Lys og pen 2-roms toppleil. m/ flott utsikt og gjennomgående planløsning. 2 balkonger. Fyring, v.vann og internett inkl.
Velkommen til en lys og gjennomgående 2-roms selveierleilighet, attraktivt beliggende i byggets toppetasje. Leiligheten har en romslig planløsning med gode møbleringsmuligheter, store vinduer som slipper inn rikelig med lys, og fantastisk utsikt. Den har to balkonger, vendt mot henholdsvis vest og øst, perfekt for sol og utsikt hele dagen. Boligen er oppgradert med nyere en-stavs parkett og et moderne kjøkken fra 2018. Fremtredende kvaliteter: - God planløsning - Varmtvann, fyring og internett inkl. - Mulighet for leie av parkeringsplass i sameiet - Disponerer 1 Kjellerbod - Flotte utearealer med beplantning, plen og sittegrupper - Nærhet til knutepunkt for offentlig kommunikasjon og servicefasiliteter - Kort vei til både Torshovdalen og Tøyenparken
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1939
- Etasje:
- 5
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 700 000,-
- Omkostninger:
- 121 150,-
- Fellesgjeld:
- 91 674,-
- Totalpris:
- 4 912 824,-
- Felleskost/mnd:
- 4 841,-
- Fellesformue:
- 3 551,-
- Totalt BRA:
- 56 m2
- Energimerking:
- G - mørkegrønn
- Veranda:
- Ja
Visninger
Meld deg på visning ved å trykke på lenken visningspåmelding.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
21-0317/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Rødstuveien 4, 0572 Oslo
Gnr. 83, bnr. 250, snr. 23 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Selger(e)
Stine Havenstrøm
Kjøpesum og omkostninger
4 700 000,- (Prisantydning) 91 674,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 791 674,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 119 770,- (Dokumentavgift) 290,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 121 150,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 133 850,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 912 824,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 925 524,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen, inkl. evt. fellesgjeld. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1939
Etasje
5
Arealer
BRA-i: 53 kvm
BRA-e: 3 kvm
Totalt BRA: 56 kvm
TBA: 7 kvm
Beskrivelse:
Boligbygg med flere boenheter
Kjeller:
BRA-e: 3 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 3 kvm
5. etasje:
BRA-i: 53 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad og soverom.
Totalt BRA: 53 kvm
TBA: 4 kvm. Vestvendt balkong med adkomst fra stue
5. etasje:
Totalt BRA: 0 kvm
TBA: 3 kvm. Østvendt balkong med adkomst fra soverom
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på sameiets fellesareal, men disponeres av denne seksjonen. Sameiet kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten inneholder entré, stue, kjøkken, bad og soverom. I tillegg disponerer leiligheten: - 1 kjellerbod på ca. 3 kvm. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Stue Lys og romslig stue med god plass til både sofaseksjon med tilhørende møblement og et spisebord for hyggelige sammenkomster. Store vinduer gir rikelig med naturlig lys, og stuen har utgang til balkong som fungerer som en flott forlengelse av boligen i sommerhalvåret. Vestvendt balkong: Fra stuen er det direkte utgang til en vestvendt balkong på 4 kvm med flott utsikt over området og byen. Balkongen har plass til utemøblement og gir gode muligheter for koselig beplantning. Kjøkken: Kjøkkeninnredningen er fra 2018 og består av hvite, slette fronter samt en laminert benkeplate med nedfelt benkebeslag og ettgreps blandebatteri. Det er integrert kjøl/frys, oppvaskmaskin, stekeovn og induksjonstopp. Komfyrvakt bør etableres. Det er installert kjøkkenventilator med kullfilter, og nytt kullfilter er montert i 2025. Bad: Pent og tidsriktig bad modernisert i 2018. Badet har heldekkende servant med underskap, speil og belysning, vegghengt toalett, dusj med herdet glass og opplegg for vaskemaskin. Gulvet er flislagt med varmekabler. Det er installert nyere stålsluk med synlig smøremembran, mens øvrig utførelse er ukjent. Badet har også elektrisk styrt vifte. Soverom: Romslig soverom med god plass til dobbeltseng, nattbord og kommode. En medfølgende garderobeløsning gir rikelig med oppbevaringsplass, og rommet har gode luftemuligheter med utgang til egen balkong. Østvendt balkong: Soverommet har utgang til en balkong på 3 kvm med hyggelig utsikt. Balkongen har plass til utemøblement og beplantning. Entré: Romslig og innbydende entré som gir et godt førsteinntrykk av boligen. Her er det praktisk plassering av callinganlegg ved inngangsdøren, samt gode muligheter for oppheng av ytterklær og plassering av sko. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Selskapet har 18 parkeringsplasser som leies ut. Plassene leies ut etter ventelisteprinsippet og det koster pr. nå 450 kr pr. mnd fir å leie plassen, samt 700-800 kr i administrasjongebyr til Obos. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
Kjøkken fra HTH (2018).
Oppgradering av bad (2018).
1 stavs-parkett i hele leiligheten (2018).
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: - Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, både faglært og ufaglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Gressvik elektriske AS, installasjon av varmekabler på baderomsgulv i mars 2018. Flislegging samt nytt opplegg av vann- og avløpsrør for vask, dusj, vaskemaskin og veggfestet toalett er installert av forrige eier på dugnad/egen innsats i 2018. - Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Sva: Ja, ufaglært. Arbeid som er utført: Tettesjikt, membran og sluk er blitt fornyet med dugnad/egen innsats etter våtromsnorm i mars 2018. - Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Gressvik elektriske AS, dokumentasjon på oppsett av varmekabler på baderomsgulv. - Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Front entreprenør, Full rehabilitering av tak på sameiet, utført våren 2024. - Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? - Foreligger det en samsvarserklæring? Svar: Ja. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Gressvik elektriske AS, mars 2018. Oppgradert sikringsskap med nye kurser. - Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Svar: Ja. Når ble kontrollen utført? 29.11.22. Stikkprøvekontroll utført av Elvia. - Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/ sentralfyr/ ventilasjon? Svar: Ja. Beskriv: Gressvik Elektriske AS gjennomførte kontroll av det elektriske anlegget i mars 2018. - Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Svar: Ja. Beskriv: Noe avskalling i fliser på gulvet på badet, mellom vask og toalett. - Vet du om det er feil/utettheter i tak, terrasser/ fasade/ vinduer/ garasje, og/eller er det synlige skader? Svar: Ja. Beskriv: En list på utsiden av balkongdøren ved stue er skadet/mangler vannbrett. Utvendig listverk på balkongdør ved soverom er noe råttent nederst mot balkongen. - Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Svar: Ja. Beskriv: Det er sprekker i vegg i stuen mot soverommet. Sprekkene er grunnet em tidligere installert dør. Det er installert flere skruehull i vegg bak tv for tv-oppheng. Det er lengre riper i parketten ved åpning mellom kjøkken og stuen. Det er et hull som er tettet i baderomsdøren. Noen riss i vegg mot balkong i stue og i taket mellom kjøkken og stue. - Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/ byggegodkjenninger / byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? Svar: Ja. Beskriv: Det foreligger planer for Sinsenveien 11, Gjelsten bolig. Ingen vedtatte planer for eiendommen per nå. - Vet du om det er forhold i nabolaget som medfører plager eller sjenanse som det kan være relevant for kjøper å vite om? Svar: Ja. Beskriv: Toglinje me dpassasjertog passerer rett bak blokken noen ganger per time. - Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften / fellesutgiftene/ fellesgjelden? Svar: Ja. Beskriv: Rehabilitering av balkonggulv, samt forhøying av rekkverk på balkongen.
Bygningssakkyndig
Takstportalen Aleksander Olsen AS
Byggemåte
Utvendig: Boligblokk med flatt tak tekket med takfolie e.l. Yttervegger i betong/murkonstruksjon og utvendig malt murfasade. Etasjeskillere i betong. Bygget er fundamentert med støpt såle til antatt faste masser. Fabrikkmalte trevinduer med isolerglass fra 2018. Fabrikkmalt balkongdør med isolerglass fra 2000. Malt slett ytterdør B30/35 db fra nyere årstall. Balkong med utgang fra stue på ca. 4 m² og utgang til balkong på ca. 3 m². Betongdekke belagt med pvc-heller. Rekkverkshøyde på 80 cm og 90 cm på soveromsbalkong. Innvendig: Vegger: Malte flater. Fliser på bad. Gulv: Eikeparkett. Fliser på bad. Himlinger: Malte flater på innvendige takoverflater. Overflater med normal bruksslitasje dog noen bruksriper på parkett. Tekniske installasjoner: Røropplegg av eldre kobberrør. Avløpsrør fra nyere årstall av materialtype plast. Hovedsoilrør fra byggeår. Naturlig ventilasjon i leiligheten med veggventiler. Sikringsskap med automatsikringer og jordfeilbryter plassert i oppgang. Samsvarserklæring er fremlagt. Tilstandsgrader: TG2 - Avvik som kan kreve tiltak: - Utvendig / Balkong: Avvik: Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Noe synlig elde og slitasje. Tiltak: Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyde opp til dagens forskriftskrav. - Tekniske installasjoner / Vannledninger: Avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan plutselig oppstå på eldre anlegg. - Tekniske installasjoner / Ventilasjon: Avvik: Det er påvist begrenset ventilering/luftgjennomstrømning. Alle rom med manglende/redusert ventilering bør økt ventilering/ventilspalte opparbeides. Tiltak: Bedre ventelering må etableres. Tette rom ved lukket dør kan føre til kondens eller begrenset luftutskifting. Ventilspalter på dørblader bør opparbeides for økt luftgjennomstrømning. Kanaler bør etterkontrolleres og evt. utbedres. Rens av kanaler er påregnelig - Kjøkken / Avtrekk: Avvik: Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen Tiltak: Det er vanskelig å etablere andre løsninger. - Våtrom / Overflater gulv: Avvik: Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Det er påvist at noen fliser har bom (hulrom under). Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. Stedvis slagmerker på fliser. Tiltak: Til tross for avviket i fall/høydeforskjell til sluk, vil gulvet fortsatt kunne lede vann mot sluket, men med redusert effektivitet. Dette kan potensielt øke risikoen for vannansamling i enkelte områder av badet. Selv om bom eller hullyd ikke alltid er et umiddelbart problem, bør det overvåkes nøye før eventuell utvikling i sprekker i flisfuger e.l. oppstår. Dette må en foreta tiltak for, for å begrense utviklingen - Våtrom / Sluk, membran og tettsjikt: Avvik: Ingen dokumentasjon foreligger. Tiltak: Dokumentasjon bør innhentes hvis mulig. Med tanke på ukjent utførelse på underliggende membraner og bad oppført på egeninnsats kan oppsett av dusjkabinett på sikt bli et kommende tiltak for god sikring av overflater. - Våtrom / Sanitærutstyr og innredning: Avvik: Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne. Tiltak: Lekkasjespalte bør opparbeides for synliggjøring av lekkasjevann. TGIU - Konstruksjoner som ikke er undersøkt: - Tekniske installasjoner / Varmesentral - Tekniske installasjoner / Varmtvannstank - Våtrom / Tilliggende konstruksjoner våtrom
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Følgende medfølger ikke handelen:
- Sonos høyttaler på kjøkkenet og to String-hyller som henger på tv-vegg.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. I henhold til sameiets vedtekter må leietaker godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. I sameiets vedtekter er grensen satt til90. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med via radiatorer via sentralfyr. Felles varmtvannsystem. Selger har tegnet Norgespris på fjernvarme. Avtalen følger målepunktet, og kjøper er derfor bundet til og med 31.12.2026.
Informasjon om strømforbruk
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 841,- pr. mnd
Inkluderer: Internett via Obos Open nett, varmtvann, oppvarming (fjernvarme), vask av fellesområde, felles byggforsikring, kommunale avgifter, forretningsfører og generelle driftskostnader m.m.
Herav:
Dugnad: 50,-
Renter avdrag lån: 675,-
Felleskostnader: 3 893,-
TV/Internett: 223,-
Felleskostnadene ble vedtatt økt med 5% fra og med 01.01.2026.
I tillegg er to kategorier trukket ut av kategori felleskostnader, dette er: TV/Internett og renter / avdrag lån, disse postene vises nå med egen kategori og kostnad. Dette er lagt inn i overnevnte oppsett.
Felleskostnadene kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven
Andre utgifter
Utover det som innbetales via fellesutgiftene til sameiet, må det påregnes kostnader for strøm, innboforsikring, avtale om linejær tv m.m. Det er opp til kjøper å ev. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Det er ikke eiendomsskatt for seksjonen for året 2025. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 260 499,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 5 041 994,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet består av 94 seksjoner. - Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS. - Sameiets revisor er BDO AS. - Fellesvaskeri. - OBOS OPENNET er sameiets leverandør av internett. Styrets arbeid: - Utarbeidelse av vedlikeholdsplan for sameiet: Vedlikeholdsplanen som ble utarbeidet i samarbeid med Obos skal fremover benyttes av styret som en veileder for å sikre videre vedlikehold av bygningsmassen. Dette er et verktøy styret besitter for mer innsikt. - Rehabilitering av tak: Kort oppfølging av rehabiliteringen av taket i 2024. Det viser seg at takluken i oppgang 10 har blås opp i løpet av vinteren. Dette har medført noe inntrengnign av vann. Dette er tilsett av skadefirma som mener at det ikke har medført skade på konstruksjon. Dette er nå ivaretatt og i orden. - Sikring av fasade og løse fragmenter fra balkonger: Høsten 2022 ble det oppdaget en del sprekkdannelser i murpussen på blokkas nedside. Særlig var det i balkongdekkene at det var sprukket opp ved innfestet av balkongrekkverkene. Oslo Murermester fikk i den gang i oppdrag og sikkerhets meisle, noe som har fungert bra. Styret er fremdeles oppmerksom på dette og følger opp med sikkerhetsmeisling ved behov. Henviser til fremtidige planer for balkongene. - Ved på nedsiden av blokka: Oppgradering av veistrekket vil ikke prioriteres, men det er nå flekkvis reparert flere hull i asfalten. - Oppgradering av inntakskabler og hovedtavle: Sameiet fikk bemerkning på dette under el-kontrollen i 2024. Dette er nå utbedret av Elmann As. - Individuell avregning av energikostnader: Etter forrige årsmøte ble styret bedt om å sjekke ut kostander for individuell avregning. Styret jobber med saken og er i kontakt med flere firmaer for å oppklare kostnader for dette. Fremtidige planer: - Rødstuveien 2/14 Boligsameie Rehabilitering av balkonger Grunnet sprekker og korrosjon i balkongdekkene har styret har inngått et samarbeid med en prosjektleder fra Øivind Moen As i forbindelse med rehabilitering av balkongdekkene. Oppstart prosjekt var i mars 2024 og vil pågå fremover med tentativ rehabilitering 2. kvartal 2026 ( er forskyvet fra 2025). Prosjekt rehabilitering av balkonger vil bety en betraktelig større arbeidsmengde for styret og styreleder i perioden fremover. Det blir en omfattende prosess hvor Byantikvaren og Plan og bygningsetaten vil måtte involveres i arbeidet. - Utskifting av vinduer/balkongdører Styret vil fremover fortsette arbeidet for å avklare en eventuell kollektiv utskiftning av vinduer. Det vil uansett bli utarbeidet en «mal» for hva som kreves i et vindusbytte utført av eier selv. Dette for at dersom det akutt er behov for utskiftning vil det settes inn vindue som er tilsvarende like de man evt. Setter inn kollektivt på et senere tidspunkt. - Økning av felleskostnader Som en følge av økte kostnader rundt rehabilitering vil felleskostnadene øke fremover. Akkurat hvor mye er ikke fastsatt og vil bli sett på i sammenheng med balkongrehabilteringen. Styret vil holde seksjonseiere løpende orientert. Styret skriver pr. mail den 18.11.2025: Det skal gjøres en ganske stor jobb med balkonger samt utskifting av vinduer. kostnad vet vi ikke enda, men det blir trolig noe økt på sikt. vi venter fortsatt på anbud. Gjennomført vedlikehold og rehabilitering; 2018 Nytt callinganlegg 2015 Instalasjon av brannvarslingsanlegg 2015 Rehabilitering av balkonger og fasade 2012 Rehabilitering av vann og avløp 2009 Oppussing av oppganger og kjellerlokaler
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Styregodkjennelse
Sameiets styre skal underrettes skriftlig om alle overdragelser og leieforhold.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 91 674,- pr. 18.11.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Svenska Handelsbanken AB NUF
Lånenr.: 94927070515
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,70%
Restsaldo 8 143 734,00
Innfrielsesdato: 01.04.2047
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Administrasjonsavtale: Nei
Restsaldo: 91 674,82
Kapitalkostnader: 674,92
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Kapitalkostnader:
All låneinformasjon over er beregnet ut fra dagens kjente lånebetingelser. De månedlige kapitalkostnadene (renter og avdrag) viser hvor mye det koster å betjene lån for eieren av denne leiligheten. Eventuelt avvik mellom kapitalkostnader og lånekostnader under punktet ”Økonomiske opplysninger om leiligheten”, kan skyldes renteendringer, periodisering eller andre årsaker.
Fellesformue
Kr. 3 551,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Arbeidskapitalen pr. 31.12 var kr 286 591 Årsresultat pr. 31.12.2024 var. -4 405 592 vs. 460 983,- pr. 31.12.2023. Budsjettert årsresultat for 2025 er kr. 296 000.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt. - Juridiske personer kan ikke erverve seksjoner i sameiet.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Det arrangeres to dugnader pr. år (frivillig), hvor hver leilighet tilgodesees kr. 300 for oppmøte som trekkes fra felleskostnadene.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Enhver beboer som holder dyr, plikter å opptre slik at det ikke er til ulempe og sjenanse for de øvrige brukere av eiendommen.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring
Polisenr. 1741140
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 3 019,3 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet på oppsatte felles visninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Boligen befinner seg i et attraktivt boligområde med gangavstand til mange av byens fasiliteter. Området har vært under omfattende oppgradering de seneste årene, og det er gjort store forbedringer som har resultert i en flott bydel med spennende fasiliteter. Gangavstand fra boligen til Carl Berner Passasjen. Her finner du blant annet Vinmonopolet, KIWI dagligvarebutikk, Apotek1 m.m. Carl Berner Torg ligger også kun få minutters gange fra leiligheten hvor du finner ytterligere butikker og servicetilbud som COOP dagligvareforretning, Kaffebrenneriet, SATS treningssenter, Carls med mer. Rosenhoff, Rodeløkka og Hasle er nærmeste naboområder. Her finner du en rekke restauranter, barer og butikker. Det er ellers kort vei til Grünerløkka med sitt yrende kulturliv, barer, restauranter, parker og shopping. Det er et godt tilbud for offentlig kommunikasjon i området. Det går både trikk, buss og T-bane ikke langt fra leiligheten, med direkte forbindelse til store deler av byen. T-bane nr. 5 stopper på Carl Berner (5 minutters gange fra leiligheten) og tar deg hele veien gjennom Oslo sentrum. Reisetid med T-bane fra Carl Berners plass til Jernbanetorget er ca. 6 minutter. Fra Carl Berners plass går trikk nr. 17, busslinjene 20, 21, 28, 33, 120, 345, 435 samt flybussen. Fra Rosenhoff går busslinjene 31, 31E, 33, 380, 390, 390E og 390N.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 10.06.1941. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Byggetegninger: Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, som stemmer med dagens bruk. Tegning følger vedlagt.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til boligbebyggelse etter bestemmelsene i S-5239, datert 20.11.1924. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Pågående plan- og byggesaker: - Pågående plansak Saksnummer: 202451391 Saken fortsetter i sak 2025/06699 Saken gjelder: Hasleveien 28, 30, 36, 38 og Sinsenveien 11 - bolig og næring Prosjektet har som mål å transformere det eksisterende, innadvendte bygningsmiljøet til en bydel med bolig, næring, kultur og servicefunksjoner. Det foreslås ombruk av 90 % av eksisterende bygg, i tillegg til nye tilbygg, påbygg og et nytt bygg. Hovedgrepet er derfor i stor grad fastsatt av eksisterende bebyggelsesstruktur. Mot Sinsenveien foreslås det å rive deler av eksisterende bebyggelse for å åpne opp to akser fra Sinsenveien til Hasleveien. Disse aksene vil bryte ned den eksisterende barrieren og bli nye allment tilgjengelige ferdselsårer i nabolaget. Aksene deler eksisterende bygg i tre separate bygningsvolumer (bygg A, B og C). I tillegg foreslås det et nytt bygg (bygg D) mot Hasleveien i sør for å definere kvartalet og gaterommet, samt å skjerme uterommene for støy. Som formingsprinsipp baserer bygg A, B og C seg på en base i 3-4 etasjer bestående av eksisterende og ny bebyggelse med tilbaketrukne, fristilte påbygg i 3-5 etasjer. Sakstype: Detaljregulering For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/83/250/23: 26.01.1939 - Dokumentnr: 1100 - Bestemmelse om veg Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:250 Gjelder denne registerenheten med flere 05.06.1939 - Dokumentnr: 7867 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:250 Gjelder denne registerenheten med flere 26.03.1956 - Dokumentnr: 3760 - Best om garasje/parkering Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:250 Gjelder denne registerenheten med flere 28.12.1983 - Dokumentnr: 41527 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 10,000 MED PRIORITET ETTER 90% AV OVERDRAGELSESSUMMEN SENERE ETTER 90 % AV LÅNETAKST Gjelder denne registerenheten med flere 18.11.2025 - Dokumentnr: 1413865 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 28.12.1983 - Dokumentnr: 41527 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 23 Formål: Bolig Sameiebrøk: 605/53745 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 94 SEKSJONER
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Generelle bestemmelser: Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra budaksept. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 47 916,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 8 500,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Eierskiftegebyr kr. 6 570,- Infoland - Informasjon forretningsfører ca. kr. 2 750,- Utlegg foto - Interiør og fasade ca. kr. 5 200,- Utlegg tilstandsrapport ca. kr. 10 535,- Samlet skal selger betale kr. 137 671,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Christoffer Fraurud, Eiendomsmegler / Partner
464 21 918
c.fraurud@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Christiania Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 924831332
Lørenveien 51A, 0585 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Christiania Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Grünerløkka?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
82%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (53%)
- Venner, familie, besøk, middag (26%)
- Slapper av, ser på TV, leser (11%)
- Jobber i hage/hus (5%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
69%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Christoffer Fraurud
Eiendomsmegler / Partner
Løren
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?






















