Olaf Schous vei 22Helsfyr - Sinsen
- Helsfyr - Sinsen
- Olaf Schous vei 22
- Prisantydning
- 4 450 000,-
- Totalpris
- 4 742 411,-
- Felleskost/mnd
- 7 495,-
- BRA-i
- 48 m2
Sinsen
Delikat, lys og pen 3-roms med originale tregulv | V.vann & fyring inkl. | Høyt, fritt og sentralt på Sinsen!
OLAF SCHOUS VEI 22 En utrolig pen og lys 3-roms med gjennomført god standard. Hele leiligheten fremstår delikat med originale tregulv, tidsriktige fargevalg og store vinduer. Leiligheten har en smart planløsning med åpen stue-/kjøkkenløsning, to soverom og flislagt bad fra 2014. Her bor du høyt og fritt i 4.etg med sentral og tilbaketrukket beliggenhet på Sinsen med kort vei til kollektivtransport, butikker, parker og koselige kaféer. - Flislagt bad m/opplegg for vaskemaskin - Fine fargevalg og originale tregulv - Høyt og fritt, uten innsynn - Moderne kjøkken - Godt med naturlig lysinnslipp fra store vinduer - Parkeringsleie etter venteliste* - Varmtvann og oppvarming inkl. - Kort vei til parker, kollektivtransport, kaféer og butikker
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1937
- Etasje:
- 4
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 4 450 000,-
- Omkostninger:
- 104 600,-
- Fellesgjeld:
- 187 811,-
- Totalpris:
- 4 742 411,-
- Felleskost/mnd:
- 7 495,-
- Fellesformue:
- 18 936,-
- Totalt BRA:
- 48 m2
- Energimerking:
- G - mørkegrønn
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
29-0145/25
Boligtype og eieform
Andelsleilighet (Andel)
Adresse og betegnelse
Olaf Schous vei 22, 0572 Oslo
Gnr. 83, bnr. 178, snr. 35 i Oslo kommune.
Andelsnr. 4 i Olaf Schous vei 20-24 Borettslag, orgnr. 919168552
Selger(e)
Sinsen Holding AS
Kjøpesum og omkostninger
4 450 000,- (Prisantydning) 243 660,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 693 660,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 103 250,- (Forholdsmessig andel dok. avg ifm. overskjøting av eiendom til borettslaget) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst hjemmelsoverføring) 545,- (Tinglyst pantedokument) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 104 600,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 113 900,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 798 260,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 807 560,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1937
Etasje
4
Arealer
BRA-i: 48 kvm
Totalt BRA: 48 kvm
Beskrivelse:
4. etasje:
BRA-i: 48 kvm. Boligen: Entré, åpen stue/kjøkken, soverom 1, soverom 2, gang, baderom.
Totalt BRA: 48 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som disponeres av denne andelen ligger på borettslagets fellesareal. Borettslaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken. Som følge av dette er bodens areal ikke medregnet i andelens BRA-e og totalt BRA.
Antall soverom
2
Innhold
4.etg | Totalt BRA: 48 kvm BRA-i: 48 kvm / BRA-e: Kjellerbod er ikke oppmålt. Takhøyde målt til 2,63 meter i stue. Entré, kott, stue, kjøkken to soverom og bad. Det disponeres en kjellerbod.
Standard
Entré Her bor du fint i 4.etg. Du blir møtt av en innbydende entré som har plass for oppheng av jakker og oppstilling av sko. Det er plass til å sette inn garderobeskap. I tillegg er det ytterligere oppbevaring i kjellerbod. Stue En hyggelig stue malt i en delikat fargepalett, som gjør det enkelt å sette ditt eget preg med innredning. Stuen har store vinduer som gir godt med naturlig lysinnslipp i rommet. Det er gode møbleringsmuligheter for sofagruppe, spisebord og annet møblement. Med originale tregulv, skaper det en god atmosfære til rommet. Kjøkken Kjøkkenet ligger i åpen løsning mot stuen, som gir den luftige romfølelsen. En moderne kjøkkeninnredning med hvite, glatte fronter og benkeplate av laminat. Her får du rikelig med skap- og benkeplass for både oppbevaring og matlagning. Det er montert en integrert koketopp og stekeovn. Frittstående kjøleskap medfølger. Plass til oppvaskmaskin. Soverom Leiligheten har tre soverom, hvor alle er malt i smakfulle farger. Hovedsoverommet er romslig med plass for dobbeltseng med tilhørende nattbord på hver side og garderobeskap. De to andre soverommene har flere gode møbleringsmuligheter for både seng, garderobeskap og skrivepult. Rommene funker fint til gjesterom, barnerom eller kontor. Det minste soverommet er mindre enn dagens anbefaling på 7 kvm for rom til varig opphold. Bad Lyst og pent bad fra 2014 med flislagte overflater og gulvvarme. Badet er innredet med servant, speilskap og vegghengt toalett. Videre er det dusjhjørne med innfellbare glassdører. Det er opplegg for vaskemaskin og tørketrommel. Overflater: - Gulv: Originale tregulv. Fliser på bad. - Vegger: Malt glassfiberstrie. Fliser på bad. Malte plater. - Himling: Malt betong. Malte plater. Varierende alder, type overflater og slitasjegrad. Alle overflater er fullt brukbare. Det er både originale og nyere konstruksjoner.
Parkering
Sameiet har 13 parkeringsplasser med leies ut etter venteliste. Ellers er det beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5940 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 2970 kroner for ett år El-bil : 2000 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Er det salg ved fullmakt: "Ja, ved Sinsen Holding AS" Har du kjennskap til eiendommen? "Nei" Tilleggskommentar: "Selger har ikke bebodd eiendommen og har derfor ikke spesifikk kunnskap om den. Det kan derfor være skader og andre forhold ved eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Kjøper oppfordres derfor til å foreta en særlig grundig undersøkelse av eiendommen, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig." Selger har ikke mulighet til å tegne boligselgerforsikring.
Bygningssakkyndig
Anders Bryhn
Byggemåte
Informasjonen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport datert 12.05.2025: Vi oppfordrer iherdig alle interessenter å sette seg inn i fullstendig tilstandsrapport vedlagt. Bygningsdeler med TG3, store eller alvorlige avvik: - Elektrisk anlegg: Løs lysbryter. Det anbefales å få utført en uavhengig el-kontroll da det ikke har vært gjort de siste 5 år. Evt. behov for oppgraderinger/utbedringer må vurderes av elektriker/el-takstmann. - Bad, sanitærutstyr og innredning: Sprekk i toalett. Strammeskrue for dusjholder er knukket. Tiltak: Toalettskål må byttes. Kostnadsestimat: Under 10 000,- Bygningsdeler med TG2, avvik som kan kreve tiltak: - Felles konstruksjoner: Det er ikke utarbeidet Tilstandsanalyserapport, vedlikeholdsplan e.l. for fellesdeler i bygget. - Ventilasjon: Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen. - Bad, overflater gulv: Manglende dokumentasjon. Bygningsdeler med TG2, avvik som ikke krever umiddelbare tiltak: - Vinduer: Vinduer med isolérglass fra 1988. Enkelte vindusglass er fra 2022. Elde og slitasje. Ett vindu i stue lot seg ikke åpne. - Overflater: Originale tregulv med elde, slitasje og sår/merker. - Etasjeskille: Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Målt høydeforskjell på mellom 10 - 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Varierende ujevnheter i gulvflater. Glipper under listverk og tilpasninger til listverk. Enkelte steder mangler det listverk. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. - Innvendige dører: Gjelder kun originale innerdører. Generell elde og slitasje. - Vannledninger: Det er manglende dokumentasjon, ukjent alder. Røropplegg er strukket åpent gjennom kott og fremstår som noe utsatt. Evt. lekkasjevann fra vannrør utenfor baderommet blir ikke ledet til drensspalte i vegg på baderommet eller annen tilsvarende løsning. - Avløpspumpe: Noe dårlig lukt fra pumpen ved bruk (test). - Vannbåren varme: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Gjelder kun original radiator. - Kjøkken, avtrekk: Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. - Bad, overflater vegger og himling: Sprekk i veggflis nederst mot gulv. - Bad, sluk, membran og tettesjikt: Manglende dokumentasjon. - Bad, ventilasjon: Rommet har kun naturlig ventilasjon.
Innbo og løsøre
Hvitevarer på kjøkken medfølger. Oppvaskmaskin medfølger ikke da den er digitalt satt inn på bildene.
Øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Løsøre og tilbehør som medfølger overdras uten noen form for garantier, foruten eventuell gjenværende leverandørgaranti.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten oppvarmes med radiatorer og gulvvarme på badet. Felles varmtvann.
Informasjon om strømforbruk
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 7 495,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnadene inkluderer oppvarming, varmtvann, internett/tv, forretningsførsel, nedbetaling av fellesgjeld, styrehonorar, drift og vedlikehold.
Varme/varmtvann: kr. 1 218,-
FK sameiet: kr. 4 277,-
FK borettslag: kr. 2 000,-
Sum: 7 495,-
Det er individuell måling av forbruk av varme/varmtvann så denne kostnaden vil variere.
Det tas forbehold om endringer av avtale/leverandører som kan påvirke felleskostnadene.
Andelseierne skal dekke borettslagets forholdsmessige ansvar for fellesutgifter i sameiet iht. eierbrøk for den enkelte seksjon.
Andre utgifter
- Strøm - Innboforsikring
Formuesverdi
Oppgitt formuesverdi er beregnet på skatteetaten.no sin boligkalkulator, da den er vanskelig å få opplyst av skatteetaten innen rimelig tid. Beregningsgrunnlaget er opplyst størrelse, alder og beliggenhet.
Borettslaget
Om borettslaget
Olaf Schous vei 20-24 Borettslag: Forretningsfører: Malling & Co Eiendomsforvaltning AS Det er totalt 4 boligseksjoner i borettslaget. Olaf Schous vei 20-24 Borettslag er et nyetablert borettslag, og kjøper skal betale sin forholdsmessige andel av etableringsutgifter, herunder dokumentavgift ved overskjøting av eiendommen til borettslaget, i tillegg til kjøpesummen. Hele borettslaget er en del av sameiet Olaf Schous vei 20 -24: Sameiet er et kombinert sameie, som består av i alt 51 seksjoner. Boligene består av en blanding av ettroms, toroms og treroms leiligheter. Sameiet er organisert etter de bestemmelser som følger av lov om eierseksjoner og Sameiets vedtekter, og har til formål å drive eiendommen i samråd med og til beste for seksjonseierne. Sameiet er registrert i Foretaksregisteret med organisasjonsnummer 975 489 582, og ligger i bydel Grünerløkka i Oslo kommune med adresse: Olaf Schous vei 20-24. Med eierseksjon forstås sameieandel i bebygd eiendom med tilknyttet enerett til bruk av bolig eller annen bruksenhet i eiendommen. - Forretningsfører: OBOS Eiendomsforvaltning - Revisjon: BDO AS. Styrets arbeid 2024 - Hentet fra årsmøte 2025: 1.0 – Styrets budsjett- og økonomiansvar Styret har som prioritert oppgave å redusere felleskostnadene. Etableringen av et vedlikeholdsfond har vært det viktigste grepet i denne sammenheng. Et vedlikeholdsfond vil redusere behovet for å ta opp fremtidige lån. Videre blir behovet for å øke felleskostnadene mindre når utgifter til vedlikeholdsoppgaver og oppgraderinger skal dekkes inn. 2.0 - Større vedlikeholdsarbeid 2.1 – Utskifting av radiotorer Styret har organisert arbeidet i forbindelse med utskifting av radiatorer. Arbeidet ble initiert av styret med sikte på omleggingen til individuell måling av fjernvarme hvor hver enkelt beboer vil bekoste eget varmebruk. En betydelig andel av sameiets seksjoner hadde opprinnelige radiatorer fra byggeår. En utskifting vil gi bedre varmeutnyttelse og energikontroll. Det var opp til hver enkelt beboer om man ønsket å skifte ut radiatorer. Ved å samkjøre prosessen med utskiftingen kunne beboere dele kostnadene forbundet med ned/opptapping av anlegget, samt faste utgifter som bortkjøring, parkering og avfallshåndtering. Arbeidet ble utført av Christiania Rørleggerbedrift. 2.2 – Omlegging til individuell måling I løpet av mai 2025 igangsettes arbeidet med å legge om til individuell måling av fjernvarme. Omleggingen ble godkjent av Årsmøtet for 2024. Dette innebærer at hver enkelt leilighet faktureres faktisk forbruk av fjernvarme, dvs. oppvarming fra radiator. Individuelle målere blir installert på hver av radiatorene i hver seksjon. Avtalen om installering av individuelle målere er inngått med Ista Norge AS og arbeidet med montering utføres av EcoFlow AS. I tillegg har styret inngått tilleggsavtale med OBOS om avregning og fakturering av forbruk. Omleggingen er begrunnet i at utgifter til varme er blant de største utgiftspostene til sameiet og en omlegging antas å være besparende. Tall fra Norges vassdrags- og energidirektorat antar at 20% av beboerne sta°r 50 prosent av forbruket. Individuell ma°ling gir kontroll pa° energibruket, gir en mer rettferdig fordeling av energikostnader og medfører betydelige besparelser. Erfaringsmessig reduseres det totale energiforbruket med ca. 10-30 % ved a° ma°le og fordele energikostnadene etter faktisk forbruk. Ettersom et betydelig antall seksjoner fremdeles har eldre radiatorer antas det at besparelsen i sameiet ligger i det øverste siktet. Den besparelsen som ikke fremkommer i disse lønnsomhetsberegningene er alle som fa°r redusert sine a°rlige kostnader ytterligere, na°r de ikke lenger betaler for andres energibruk. 2.3 – Lekkasje i oppgang 20 Det ble oppdaget lekkasje fra radiator i seksjon i oppgang 20 som følge av manglende vedlikehold. Saken ble fulgt opp av styret og nødvendige utbedringer ble gjennomført. 3.0 - Parkeringsplasser Styret har administrert utleie av parkeringsplasser i sameiets bakgård. 4.0. – Alminnelig drift av bebyggelsen I januar 2023 inngikk styret avtale med Alt i Vaktmestertjenester AS. Avtalen omfatter maskinell og manuell måking på vinterstid, gjennomgang av fellesarelaer og renhold. Vaktmester er innom hver 14. dag. For å holde kostnadsnivået har vi begrenset intervallene mellom hvert besøk og tatt ut vårfeiing fra avtalen. Vårfeiing gjennomføres av beboerne på dugnad. Arbeidet med opparbeiding av bedene rundt bebyggelsen ble igangsatt i 2022 og fortsatte i 2023. Arbeidet er utført gjennom dugnader og frivillige økter blant beboere. Det er fokus på å gjennomføre mest mulig av forefallende oppgaver selv for å holde kostnadsnivået nede. Det er satt i gang arbeidet med å opparbeide et sitteareal. Arbeidet tar noe lenger tid en først forutsatt. Det er gjennomført flere reparasjoner på callingsanlegget i Sameiet. Vedlikehold av callinganlegg gjennomføres av Certego. Det har vært tilfeller hvor Helthjem ikke har kommet inn i bygget. Det er bestilt opp ny nøkkel til Helthjem. Jevnlig vedlikehold av callinganlegget må påregnes og det er ikke ansett nødvendig å bytte anlegget. Styrets arbeid i 2023: - Krypkjeller i Olaf Schous vei 20 ble utbedret av Anticimex i oktober 2023 som følge av rotteaktivitet. Det ble montert gitter over åpen grunn og gitter festet i vegg i krypkjelleren. Rundt rør ble gitteret støpt fast slik at det ble tett. I tillegg ble det indentifisert åpninger i grunnmur ut mot gaten og under trapp i kjelleren. Disse åpningene ble sikret med preforerte plater som ble festet til muren. Mindre lekkasje i kloakkrør ble tettet av rørleggeren. Anticimex utførte befaring og kontroll i april 2024. De mener arbeidet har vært vellykket og løst de beskrevne utfordringene. - I løpet av 2023 ble det innhentet flere tilbud på gjennomføring av rens av ventilasjonsanlegget i Sameiet. Styret inngikk avtale med Aktiv Ventilasjon AS som utførte et større arbeid i februar/mars 2024. Aktiv ventilasjon AS gjennomførte rens av samtlige seksjoner i sameiet. Det ble ikke avdekket større avvik i noen seksjoner, men det ble rapportert om mye støv. Rapport for hver seksjon ble avgitt til styret. Det anbefales at neste rens gjennomføres om ca. 4-5 år. - Styret har i 2023 innhentet en brannteknisk tilstandsanalyse av bebyggelsen. Rapporten er utarbeidet av Bygårdsservice AS. Innen utløpet av 2024 er det anbefales at det monteres flere brannslokkere i fellesarealer, sikre at leilighetene har tilgang til håndbrannslokkere og føre internkontroll innen 2024. Det er innhentet flere tilbud på denne utbedringen og styret tar sikte på å inngå avtale med en av aktørene innen kort tid. - I januar 2023 inngikk styret avtale med Alt i Vaktmestertjenester AS. Avtalen omfatter maskinell og manuell måking på vinterstid, gjennomgang av fellesarealer og renhold. Vaktmester er innom hver 14. dag. Anbefalt arbeid fremover: - Gesims har noe armeringskorrosjon som fører til avskalling av betong. Sameiet følger med på tilstanden til gesims. - Utbedre brannsikkerheten i sameiet etter anbefalingene i brannteknisk tilstandsanalyse utarbeidet av Bygårdsservice AS. - Gjennomgang av elektrisk anlegg utvendig og utskiftning av lamper utendørs. - Reparasjoner av utvendig trapper og å anlegge ramper til barnevogn og sykler. - Rekalibrering av ventilasjonsanlegget. - Tak er ikke inspisert nærmere, men papp ser ok ut. Bør også følges opp. - Oppgradere sykkelbod. - Restaurere oppganger. Større vedlikehold og rehabilitering utført av sameiet: 2014: - Rehabilitering av rør og bad - Omtekking av tak
Forretningsfører
OBOS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i borettslaget.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 187 811,- pr. 02.12.2025
Sameiets felles lån:
Bank: OBOS-banken AS
Lånenr.: 98207514578
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,65%
Restsaldo 3 304 107,78
Innfrielsesdato: 30.11.2034
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Administrasjonsavtale: Ja
Bank: OBOS-banken AS
Lånenr.: 98208028332
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,65%
Restsaldo 4 251 849,12
Innfrielsesdato: 30.05.2042
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Administrasjonsavtale: Ja
OBOS gjør oppmerksom på at vi kan ha mottatt varsel om renteendring eller nye lån som ikke er iverksatt pr dags dato.
Fellesgjeld, kapitalkostnader og eventuell avdragsfrihet:
Bank: OBOS-banken AS
Lånenummer: 98207514578
Restsaldo: 84 720,60
Kapitalkostnader: 889,78
Administrasjonsavtale: Ja
Bank: OBOS-banken AS
Lånenummer: 98208028332
Restsaldo: 103 091,03
Kapitalkostnader: 772,18
Administrasjonsavtale: Ja
Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 187 811,63,-, pr. dags dato.
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven. Fellesgjelden tilhører sameiet som hele borettslaget er en del av.
Fellesformue
Kr. 18 936,- pr. 02.12.2025
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Sameiets regnskap og budsjett ligger vedlagt. Driftsinntekene er lavere enn budsjettert og skyldes i hovedsak endring i innkreving av lånekostnader etter seksjonseier har innfridd fellesgjeld.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter ligger vedlagt.
Borettslagets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring ASA
Polisenr. 77396345
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 1 485,1 kvm (eiet)
Opparbeidet tomt med noe gressplen og asfaltert bakgård. Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet/borettslaget eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt leilighet en eksklusiv rett til bruk eller å disponere over området/områdene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt/det følger av vedtektene.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Eiendommen ligger i et attraktivt og sentralt boligområde på Sinsen i Oslo. Området er sentrumsnært, i rask vekst, og ligger i et attraktivt strøk som appellerer til mange aldersgrupper. Det er blant annet gangavstand til Løren Torg og Grünerløkka med sitt pulserende byliv, samt nærhet til høyskoler, offentlig kommunikasjon og et rikt utvalg av fasiliteter. Det er kort vei til fotballbane og idrettshall på Dælenenga, i tillegg til lekeplass, tennisanlegg og flere treningssentre m.m. Omkringliggende områder innbyr også til rekreasjon. Torshovdalen ligger en liten spasertur unna og byr på flott utsikt over byen. Dalen er som skapt for aking om vinteren, og i tillegg prepareres det rundløype for langrenn og skilek for barna her. Videre er det kort vei til Rodeløkka kolonihager, Ola Narr, Botanisk Hage og Carl Berners plass. Tøyenparken ligger i skråningen vest for høydedraget fra Ola Narr og ned til Kampen park. I sydenden ligger Caltexløkka ballbaner og midt i parken ligger Tøyenbadet med store utendørs basseng og vannsklier. Vinterstid er det fine akebakker. Hvert år i august arrangeres Øyafestivalen i parken. Servicetilbud Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Bunnpris og Kiwi. Ønsker du ytterligere servicetilbud har Carl Berner og Nye Løren Torg et godt utvalg av butikker og kafeer. På tomten til Økernsenteret planlegges Norges største kjøpesenter. I tillegg til handel skal senteret også inneholde Oslo Barnemuseum, musikkskole, kino og badeland. En kort biltur unna ligger Storo Storsenter. Området gir mulighet for kollektivtransport via buss, trikk og T-bane. Nærmeste holdeplass er Fjellhaug som ligger ca. 3 - 4 min gange fra boligen. Med bil fra Sinsen tar det ca. 4 min til Storo Storsenter, 5 min til Oslo S, 6 min til Majorstuen og 31 min til Oslo lufthavn.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men disse stemmer ikke med dagens bruk. Kjøkkenet er flyttet ut i stuen og etablert et ekstra soverom. Det foreligger ferdigattest for: - Modernisering av bad datert 2015 - Utskifting av vinduer datert 1982 - Vaaningshus datert 1938 Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler borettslaget. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Pågående plansaker i området: Trondheimsveien 197 C med flere - Planforslag til offentlig ettersyn - Bevaring kulturmiljø H 570 - Sinsenbyen bevaringsplan Saksnummer: 202100768 https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/83/178/35: 22.07.1936 - Dokumentnr: 8600 - Best. om vann/kloakkledn. Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v. Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:178 Gjelder denne registerenheten med flere 25.09.1936 - Dokumentnr: 10762 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:178 Gjelder denne registerenheten med flere 21.03.1975 - Dokumentnr: 5479 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 5,000 Gjelder denne registerenheten med flere 21.03.1975 - Dokumentnr: 5479 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 35 Formål: Bolig Sameiebrøk: 185/10000 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 51 SEKSJONER Seksjon 1 og 2 tinglyst med feil formål Rettet etter tingl. §18 23.11.2017 Arkivref. 17/05639-4
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger til byggesakkyndig og megler. Videre er det innhentet opplysninger fra kommunen og andre relevante kilder. Tomtegrenser er ikke kontrollert. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Meglerforetaket oppfordrer interessenter til å lese gjennom fullstendig prospekt/salgsoppgave med vedlegg. Interessenter oppfordres også til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med sakkyndig. Dette bør gjøres før bud inngis. Boligen vil ikke bli vasket etter visning før overtagelse.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Provisjon 1,25% inkl. mva
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Silje Heggø, Daglig Leder / Eiendomsmegler / Partner
901 33 890
s.heggo@nordvikbolig.no
Megler
Joachim Lindhjem, Eiendomsmegler MNEF / Partner
941 58 144
j.lindhjem@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Sagene Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 927685000
Vogts gate 47, 0477 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Sagene Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Grünerløkka?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
82%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (53%)
- Venner, familie, besøk, middag (26%)
- Slapper av, ser på TV, leser (11%)
- Jobber i hage/hus (5%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
69%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Silje Heggø
Daglig Leder / Eiendomsmegler / Partner
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Joachim Lindhjem
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?


























