Jordal terrasse 12
Kampen/Vålerenga - Jordal Terrasse
Lys og gjennomgående 2-roms m/solrik balkong og idyllisk utsikt over byens tak. Sentrumsnært og tilbaketrukket
Velkommen til Jordal terrasse 12, presentert av Marthe Grønnslett v. Nordvik Bjørvika. En attraktiv og romslig 2-roms selveier med gjennomgående planløsning. Fra stuen er det utgang til en solrik balkong med fantastisk utsikt over idylliske Kampen hageby og nærområdet. Leiligheten ligger i et meget hyggelig, stille og sentralt boligområde mellom Kampen og Vålerenga. Her får du kort gangavstand til T-banestasjon, kaféer, dagligvare og grønne parker. Kort fortalt: - Varmtvann og internett inkludert i felleskostnadene - Gjennomgående planløsning - 5. etasje m/heis - Utsiktsleilighet med gode lysforhold - Stort soverom med garderobe - Kort vei til fire T-banelinjer - Tidvis mulighet for garasjeleie* - Mulighet for utleie* - Kjellerbod - Kiwi, blomsterbutikk og restaurant i 1. etg
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1991
- Etasje:
- 5
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 990 000,-
- Omkostninger:
- 126 170,-
- Fellesgjeld:
- 3 371,-
- Totalpris:
- 5 119 541,-
- Felleskost/mnd:
- 3 739,-
- Fellesformue:
- 6 628,-
- Totalt BRA:
- 56 m2
- Tomteareal:
- 12 722 m2 (eiet)
- Energimerking:
- E - rød
- Heis:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
34-0126/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Jordal terrasse 12, 0658 Oslo
Gnr. 232, bnr. 433, snr. 271 i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
4 990 000,- (Prisantydning) 3 371,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 993 371,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 124 820,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 126 170,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 138 870,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 5 119 541,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 5 132 241,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1991
Etasje
5
Arealer
BRA-i: 53 kvm
BRA-e: 3 kvm
Totalt BRA: 56 kvm
TBA: 7 kvm
Beskrivelse:
Underetasje:
BRA-e: 3 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 3 kvm
5. etasje:
BRA-i: 53 kvm. Entré, bad, soverom og stue/kjøkken.
Totalt BRA: 53 kvm
TBA: 7 kvm.
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på sameiets fellesareal, men disponeres av denne seksjonen. Sameiet kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten ligger i 5. etasje og inneholder entré, bad, soverom og stue med åpen kjøkkenløsning. I tillegg disponerer leiligheten en kjellerbod, merket 271.
Standard
Entré Leiligheten ligger i byggets 5. etasje og har heisadkomst til leilighetsplan. Adkomst via svalgang hvor du kan nyte morgenkaffen. Vel inne møter du en romslig og innbydende entré med god plass til å henge av deg yttertøy. Stue Delikat og romslig stue med direkte utgang til en sørøstvendt balkong på 7 m². Her er det sol fra ca. 13 til solnedgang (ca. 22) i følge selger. Balkongen har plass til ulike utemøbler og har fantastisk utsikt over nabolaget. I stuen er det god plass til sofagruppe, spiseplass og TV- møblement. Store vindusflater kombinert med åpen og luftig planløsning skaper en svært behagelig romfølelse. Rommet har en velfungerende og sosial planløsning der stue, spisestue og kjøkken ligger i en sammenhengende løsning, noe som gir funksjonelle soner og mange innredningsmuligheter. Kjøkken Lekkert kjøkken, utformet i en åpen og sosial løsning. Kjøkkenet er designet med fokus på funksjonalitet, med godt med benke- og skapplass. Kjøkkenet har stilrent design med glatte fronter og benkeplate i laminat. Kjøkkenet er utstyrt med integrerte hvitevarer, med platetopp, stekeovn, oppvaskmaskin og kombiskap. Det er kjøkkenventilator med kullfilter. Bad Romslig bad med opplegg for både vaskemaskin og tørketrommel. Badet er flislagt og har elektriske varmekabler. Innredningen består av servantskap med nedfelt servant, speil, vegghengt toalett og dusjhjørne med glassdører. Soverom Soverommet er av god størrelse, med plass til dobbeltseng og tilhørende møblement. Stor skyvedørsgarderobe gir gode oppbevaringsmuligheter.
Parkering
Det medfølger ikke garasjeplass. Enkelte sameiere har kjøpt garasje- eller parkeringsplass. Eiet garasje kan selges til hvem som helst. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
Malt soverom, gang, kjøkken og en stuevegg.
Oppgradert elektrisk anlegg:
* Byttet ut eldre u-jordet stikk til nyere ujordet stikk, sort elko plus rehab stikk i stue og gang.
* Koblet på en taklampe på badet til eksisterende lys over speilarmatur.
* Byttet dimmere i stuen for å gjøre tilgjenglig for smarthus styring (zigbee protokoll)
* Byttet gammel termostat til en med smarthus funksjonalitet (namron med zigbee)
* Impulsbryter til baderoms lys/stikk med 2 polet brudd på zigbee "pille" som ligger bak bryter.
* Ny innfelt IP44 stikk til vaskemaskin, da den gamle var i dårlig tilstand.
* Fastkoblet lampe i walkin-closet på soverom og byttet taklampe der til en med sensor.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Badekar fjernet og flis lagt i 2003. Ukjent firma, i henhold til tidligere eiers opplysning. 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Ukjent, i henhold til tidligere eiers opplysning. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Nei Eventuell kommentar: Sameiet oppgraderer fasade, vinduer, dører, rekkverk, tak og etablerer nytt allrom i år (2025). Arbeidet er påbegynt. 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Utført av eier, utdannet elektriker og elektroingeniør. Arbeid utført: * Byttet ut eldre ujordet stikk til nyere ujordet stikk, sort elko plus rehab stikk i stue og gang. * Koblet på en taklampe på badet til eksisterende lys over speil armatur. * Byttet dimmere i stuen for å gjøre tilgjenglig for smarthus styring (zigbee protokoll) * Byttet gammel termostat til en med smarthus funksjonalitet (namron med zigbee) * Impulsbryter til baderoms lys/stikk med 2 polet brudd på zigbee "pille" som ligger bak bryter. * Ny innfelt IP44 stikk til vaskemaskin, da den gamle var i dårlig tilstand. * Fast koblet lampe i walkin-closet på soverom og byttet taklampe der til en med sensor. 4.2 Er det installert el-billader på eiendommen/boligen? Nei Eventuell kommentar: Tidvis mulighet for leie av garasjeplass i kjeller. 10. Vet du om det er gjort radonmåling på eiendommen, enten i din eller tidligere eiertid? Nei Eventuell kommentar: Ikke relevant for 5. etg. 14. Vet du om det er feil/utettheter i tak, terrasser/ fasade/ vinduer/ garasje, og/eller er det synlige skader? Ja Beskriv: Har vært utettheter i tak (ikke over denne leiligheten), men taket i Jordal Terrasse 12 skal rehabiliteres i 2025/2026. 22. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Tilstandsrapport 2023. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Finnes i salgsoppgave og tilstandsrapport fra 2023. 25. Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/ byggegodkjenninger / byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? Ja Beskriv: Hedmarksgata 13-15 skal rives og bygges ny blokk. Vil nok ikke påvirke denne leiligheten i noe særlig grad da den ligger lengst unna byggingen/rivningen. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften / fellesutgiftene/ fellesgjelden? Ja Beskriv: Fasaderehabiliteringen som pågår i år vil gi noe økte felleskostnader.
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: UTVENDIG Bygningen har malte trevinduer med 2-lags glass. Vinduene er produsert 1990. Eier opplyser et det det er påbegynt med å utbedre utvendige fasader, vinduer er planlagt utskiftet. Bygningen har malt hovedytterdør og malt balkongdør i tre. Bygningsdeler er planlagt at skal skiftes ut (informasjon fra eier). Balkong med gulv av betong, rekkverk av stål. Rekkverkene skal skiftes ut (informasjon fra eier). INNVENDIG Innvendig er det gulv av parkett. Veggene har tapet og malte plater. Innvendige tak har trepanel. Betong gulv som skille ned mot underliggende leilighet/areal. Det er skjevheter som er målbare men som ikke er til sjenanse for bruken av leiligheten. Gulvet er ikke åpnet, derfor kan våre antagelser vedrørende oppbygging være feil. Målinger av gulv er kun stikkprøver i 2 rom, målt rundt vegg og midt på gulvet. Målinger er begrenset av at rommene er møblert og det anbefales derfor en kjøper å kontrollere skjevheter når rommet er tømt for møbler. Fyllingsdører av malt heltré. Dørene har normal bruksslitasje. Bygningsdeler som har fått TG2: Tekniske installasjoner > Vannledninger: Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger. Konsekvens/tiltak: • Tidspunkt for utskiftning av vannledninger nærmer seg. • Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Våtrom > Etasje > Bad/vaskerom > Ventilasjon: Vurdering av avvik: • Eier opplyser at avtrekket er svakt og er usikker på om det virker tilfredsstillende. Konsekvens/tiltak • Avtrekksystemet må utbedres. Det anbefales sjekk og eventuell utbedring. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger: Vurdering av avvik: • Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Konsekvens/tiltak • Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyde opp til dagens forskriftskrav. Tekniske installasjoner > Avløpsrør: Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger. Konsekvens/tiltak: • Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Våtrom > Etasje > Bad/vaskerom > Overflater Gulv: Vurdering av avvik: • Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Konsekvens/tiltak: • Til tross for avviket i fall/høydeforskjell til sluk, vil gulvet fortsatt kunne lede vann mot sluket, men med redusert effektivitet. Dette kan potensielt øke risikoen for vannansamling i enkelte områder av badet Våtrom > Etasje > Bad/vaskerom > Sluk, membran og tettesjikt: Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Konsekvens/tiltak: • Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om.
Innbo og løsøre
Kjøleskap, platetopp, stekeovn og oppvaskmaskin medfølger.
Vaskemaskin medfølger ikke.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. I henhold til sameiets vedtekter må leietaker godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Selger har fylt ut fullstendig energiattest som er lagt ved salgsoppgaven. Megler har ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Enheten har sentral oppvarming av varmtvann. Elektriske varmekabler på bad.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 5 000 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 739,- pr. mnd
Inkluderer: Varmtvann, internett, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, honorarer, renhold av fellesareal, nedbetaling av fellesgjeld, vaktmestertjeneste, m.m.
Fellesgjelden og felleskostnadene vil øke:
Det er vedtatt låneopptak på kr 70 000 000 i forbindelse med rehabilitering av sameiet. Lånet er ikke fordelt på leilighetene enda. Det er lagt ut estimert fordeling av lånet. For seksjonen er fellesgjelden estimert til kr 185 913,- med en månedlig kostnad på kr 1 275,- med sameiets rente, eller kr 1 044,- (5,54% eff. rente) ved privat lån.
Estimert fordeling er vedlagt salgsoppgaven.
Andre utgifter
Det er opp til kjøper å inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
Seksjonen har ikke vært pålagt eiendomsskatt. Informasjon om eiendomsskatt er innhentet fra eiendomsskattelistene til Oslo kommune.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 257 804,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 5 031 216,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
- Sameiet Jordal Terrasse består av 315 seksjoner. - Sameiet er et kombinert sameie som består av 312 boligseksjoner, 2 næringsseksjoner og 1 garasjeseksjon. - Sameiet Jordal Terrasse er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 875992902, og ligger i bydel Gamle Oslo i Oslo kommune med følgende adresse: Jordal Terrasse 2-14. - Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS. - Sameiets revisor er BDO AS. Setningsskader i kjeller: På grunn av setningsskader er det utført midlertidig utbedring av vegger, dører og gulv i korridor mot garasjen i Jordal Terrasse 8. Det var vanskelig å stabilisere veggene og arbeidet ble derfor mer omfattende og kostnadskrevende enn først antatt. Permanent utbedring av disse områder kan ikke gjøres før nytt gulv er anlagt på stabilt underlag. Dette arbeidet blir omfattende og vil kreve mye logistikk mht disponering av boder og gjennomgang til/fra garasjen. Styres beslutning om permanent løsning vil være avhengig av hvordan setningene utvikler seg de nærmeste årene. Styret følger løpende med på utviklingen. Annet større vedlikehold: Av fremtidige planer innen de nærmeste årene vil rehabilitering av fasader og diverse vegger, trapp, ganger og oppussing av innvendige areal i høyblokkene og å få nye dører til svalgangene være påregnelig. Dette er p.t. ikke konkretiserte prosjekter. Dette vil være et kostbart og tidkrevende arbeid. Styret har ikke valgt å prioritere dette arbeidet for neste styreperiode. Det er synlige sprekker i fasaden, særlig rundt dører og vinduer. Skadene er delvis utbedret ved fuging og maling. Likeså er det påvist sprekker i teglsteinsveggene i svalgangene. Disse skadene utbedres etter hvert, men på lengre sikt er det nødvendig med mer omfattende rehabilitering av fasaden. Styret kommer tilbake til dette. Det er behov for oppussing av innvendige fellesareal (gulv/vegger/tak i inngangsparti, trapperom og korridorer). Styret kommer tilbake til dette. Planlagte arbeider: Styret anser gjennomføring av de rehabiliteringsarbeidene ut- og innvendig som for tiden er under utredning å være den absolutt viktigste og mest kostnadskrevende oppgaven i årene fremover. Probea er bedt om å vurdere både hva som er påkrevet å gjøre av vedlikehold på bygningsmassen innen kort tid, hva som kan utsettes noen år samt hva som er mer valgfritt (det vil si ikke påkrevet, men mer «nice to do»/»nice to have»). Probea er bl.a. bedt om å innhente tilbud på: - Oppretting av setningsskader - Nye farger på bygningsmassen og vinduer/dører/svalganger - Utskifting av alle vinduer og balkongdører slik at vi får (helst) 3-lags isolerglass og aluminiumsrammer som både gir levetid på inntil 40 år og reduserer varmetapet sammenlignet med nåværende vinduer - Innvendig oppgradering/rehabilitering - Takets tilstand Nytt allrom: Det planlegges å lage et nytt allrom med kapasitet for 30 - 50 personer, samt vaktmesterrom og styrerom. Større vedlikehold og rehabilitering: 2023 - 2024: Etablering av ladeinfrastruktur for el-biler i garasjen 2023 - Rehabilitering av trapp ved siden av garasjeport 2023 - Samarbeid med Norgesgruppen om etablering av avtrekksvifte under trappen ved garasjeporten 2023 - Rehabilitert garasjeanlegg og nye varmepumper 2023 - Nytt calling-anlegg fra Defigo 2023 - Installert led-lys i fellesarealene 2023 - Installert elektriske døråpnere på inngangsdørene 2022 - 2023: Rehabilitering av garasjeanlegg 2021 - 2022: Nytt brannvarslingsanlegg i garasje 2021 - 2021: Nye heiser 2021: Rehabilitering av vegg i kjeller nr 8. pga. setningsskader 2021: Asfaltering av garasje 2017: Nytt gulvbelegg på veranda og svalganger. 2013: Nytt porttelefonanlegg 2013: Installert nytt varmepumpeanlegg 2010: Oppgradering av inngangspartier 2009: Rehabilitering av tak. 2007 - 2008: Utskifting av låssystem 2005 - 2006: Alle innvendige oppganger malt 2004 - 2005: Alle utvendige fasader og verandaer malt Pga. sameiets vedlikeholdsplaner må man på sikt forvente økt fellesgjeld/innskudd og økte felleskostnader. Styrets arbeid 2023: - Etablert Defigo låsesystem - Fulgt opp forsikringssaker, herunder flere brudd på vannrør i januar 2024, herunder kontakt både med beboere, skadesaneringsselskaper, forsikringsselskaper etc. - Fulgt opp /behandlet hendelser/meldinger om feil og skader på bygningsmassen - Politianmeldt tagging - Inngått og fulgt opp avtale om tilstandsrapport og planlegging av rehabiliteringsarbeider (inkl. delta i møter med Plan- og bygningsetaten m.v.) - Fulgt opp økonomiske problemstillinger - Deltatt på overtakelsesforretning for arbeider på varmtvannsberedere m.v. - Bistå ved feil på garasjeport - Stoppe lekkasje fra varmebatteriet på ventilasjonsanlegget - Skaffe hjelp til utagerende beboer - Kontrollrunder i alle oppgangene to ganger pr. måned - Etablert ladeinfrastruktur for el-biler i garasjen - Søkt om økonomisk tilskudd til ladeinfrastruktur fra Oslo kommune - Fulgt med på prosjekteringen på nabotomten, inklusive fått avklart at salgsprospektet som ble sendt ut medio februar 2024 var basert på gamle tegninger med brannoppstillingsplass på sameiets tomt, det vil si ikke var riktig tegninger (ref. vedtak årsmøtet 2023 om ikke å godkjenne slik brannoppstillingsplass) - Det er i tillegg brukt mye tid på å følge opp mindre og større forsikringssaker. Det er i tidsrommet 7. juni 2023 til 30. april 2024 registrert 12 forsikringssaker. Styret informerer per 21.01.2025 at det har blitt oppdaget veggdyr i en leilighet (ikke denne). Dette har blitt behandlet og sanert, sluttkontroll utføres i uke 5. Det er sendt ut innkalling til årsmøtet 2025, og avstemningen åpner 16. juni og lukker 23. juni. Innkallingen er vedlagt salgsoppgaven, og vi oppfordrer alle interessenter å lese denne.
Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS
Styregodkjennelse
Overdragelsen av boligen til ny seksjonseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 3 371,- pr. 11.06.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98208043986
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,85%
Restsaldo: kr 1 439 397,00
Innfrielsesdato: 30.11.2032
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Sameiet er ikke tilknyttet sikringsordning.
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98208043986
Restsaldo: kr 3 371,43
Kapitalkostnader: kr 48,12
Fellesformue
Kr. 6 628,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Boligselskapets budsjett og regnskap er vedlagt salgsoppgaven. Det vil komme en økning i fellesgjeld og felleskostnader som følge av låneopptak.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Hver seksjonseier er pålagt å vedlikeholde treverk, vinduer og dører på balkong ved behov og minimum hvert 5.år.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så fremt dette ikke medfører urimelig sjenanse for naboer. Det gjelder regler i sameiet for dyrehold. Styret kan nekte den enkelte beboer retten til å holde husdyr hvis en eller flere av disse reglene blir brutt.
Sameiets forsikring
Tryg forsikring
Polisenr. 6614951
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 12 722 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse på høyre side i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Bolig visningsskilter. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Jordal Terrasse ligger i et idyllisk boligområde på Kampen/Jordal - sentralt i Oslo, men likevel tilbaketrukket fra byens støy. Her finner du et nabolag fylt med sjarm og særpreg, omkranset av vakre teglsteinsgårder og trehusbebyggelse. Kampen er kjent for sine frodige, grønne lunger som inviterer til rolige spaserturer og gode nabolagsopplevelser. Området byr på gode tur- og rekreasjonsmuligheter. Hovindammen - en idyllisk perle omgitt av turstier, sitteplasser og grøntområder. Du finner også i nærområdet Botanisk hage - en grønn oase midt i byen, perfekt for rolige spaserturer, pikniker og avslapping. Hagen rommer et mangfold av plantearter fra hele verden, vakre drivhus, og flere benker og stier som inviterer til rekreasjon. Et populært sted for både familier, studenter og det gir et unikt pusterom i urbane omgivelser. Samtidig er leiligheten kun et steinkast unna Ensjø, som er i rivende utvikling. Her vokser det frem et moderne boligområde med ny arkitektur og spennende tilbud. Beliggenheten gir deg det beste fra to verdener - en harmonisk atmosfære på Kampen, kombinert med enkel tilgang til byens pulserende liv og fasiliteter. For den aktive ligger både SATS, Evo, Fresh Fitness og Jordal Idrettsanlegg i nærheten. Sistnevnte har vært gjennom en omfattende oppgradering og tilbyr topp moderne fasiliteter som fotballbaner, ishockeyhall og skøytebaner - et ideelt samlingspunkt for sport og aktivitet. Skatepark, fotballbane/amerikansk fotballbane like i nærheten. Vi må også nevne FRIGO (utleie for sportsutstyr), bordtennisbord, liten Tufte-park, badstu på Kruttverket, Tøyenbadet. Nye intility Arena, Valle Hovin og Valhall Arena med idrettsanlegg, med Hovindammen finner du rett i nærheten. Med en svært sentral plassering er det kort vei til mange av byens mest populære områder som Grünerløkka, Vålerenga, Tøyen, Gamlebyen, Grønland, Sørenga og sentrum. Dette gjør det enkelt å nyte alt Oslo har å by på - fra kultur og shopping til spennende matopplevelser og friluftsliv. Butikk: Du finner Kiwi, blomsterbutikk og restaurant i 1. etasje. Kort vei til Ensjø med 3 matbutikker, 2 apotek, restaurant, kafé, Europris, frisør, Narvesen og renseri. Søndagsåpen butikk på Kampen (ca. 8 min gange). Skole/Barnehage: Kampen skole (barneskole) og Jordal Ungdomsskole ligger ca 5 min gangavstand. Jordal barnehage, Kardemomme barnehage, Kampen barnehage og mange flere like i nærheten. Offentlig transport: Uslåelig offentlig transport! Ca. 5 min å gå til Ensjø T-bane, med linje 1-4. Her trenger du aldri sjekke rutetider, fordi det er aldri lenge til neste bane. Det er også kort vei til bussforbindelse (100, 110, 37, 60 og 20), og enkelt å komme seg til Helsfyr med enda flere bussforbindelser. Skulle du trenge bil for en helg, er det også bildelingsplasser rett utenfor i gata. Flybussen går fra Ensjø/Helsfyr.
Offentlig kommunikasjon
Forbindelser med T-bane fra Ensjø T: - Linje 1, 2, 3 og 4 Forbindelser med buss fra Ensjø: - Linje 3B - Linje 5N - Flybuss Forbindelser med buss Kampen park: - Linje 60 Forbindelser med buss fra Galgeberg: - Linje 20 - Linje 37 - Linje 100 - Linje 110 Forbindelser med buss fra Kjølberggata: - Linje 20
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 1995. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig m.tilh. anlegg, med delarealer avsatt til felles gangareal, felles lekeareal og felles parkering iht. S-3142, og grøntareal, gangveg, fortau og kombinert formål for samferdselsanlegg iht. S-4918. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående byggesaker: Jordal Terrasse 12 - Rehabilitering av bad seksjon 273. Status: Tillatelse gitt Saksnummer: 201100524 Jordal terrasse 2 - 14, Rolf Hofmos gate 1 - 9, Hedmarkgata 17 - 23 - Utskifting av balkongdører, vinduer og rekkverk. Status: Igangsettingstillatelse gitt Saksnummer: 202462826 Jordal terrasse 2 - 14 - Utskifting av 7 stk heiser. Status: Tillatelse gitt Saksnummer: 201911335 Hedmarksgata 17 - 23 - Jordal terrasse 4 - 14 - Rolf Hofmos gate 1 - 9 - Installasjon av brannalarmanlegg. Status: Tillatelse gitt Saksnummer: 202116403 Kampen Hageby 37 - 46 - Fasade- og bruksendring loft - Rekke 8. Status: Endret tillatelse gitt Saksnummer: 200907011 Kampen Hageby 38 - Innsetting av takvindu og innvendig trapp. Status: Venter på tilleggsdokumentasjon Saksnummer: 202551496 Kampen Hageby 14 - Utskifting av pipe. Status: Tillatelse gitt Saksnummer: 202200871 Østerdalsgata 7 B - Ombygging og bruksendring av kontorlokaler til omsorgsboliger. Status: Igangsettingstillatelse gitt Saksnummer: 202452745 Hedmarksgata 13 - 15 - Numedalsgata 2 - 12 - Oppføring av bolig og næringsbygg. Status: Rammetillatelse gitt Saksnummer: 202453936 Skedsmogata 19 B - Rehabilitering av bygg, tilbygg, fasadeendring, endring av uteområder og ny gangvei - Store Kampen barnehage. Status: Igangsettingstillatelse gitt Saksnummer: 202210698
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/232/433/271: 03.09.1990 - Dokumentnr: 52760 - Erklæring/avtale Avståelse av grunn til nettstasjon. Div. best. om vedlikehold osv. Overført fra: Knr:0301 Gnr:232 Bnr:433 Gjelder denne registerenheten med flere 10.01.1991 - Dokumentnr: 1752 - Erklæring/avtale Rett for kommunen til å legge/ha liggende ledninger, i eller over den ubebygde del av tomten samt rett til adkomst for anlegg og vedlikehold. Rett til å sette opp nettstasjon m.v Div. best. Overført fra: Knr:0301 Gnr:232 Bnr:433 Gjelder denne registerenheten med flere 28.01.1991 - Dokumentnr: 4773 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 271 Formål: Bolig Sameiebrøk: 54/24714 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 315 SEKSJONER
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand. Seksjonen er nær ved å være overbeheftet, dvs. at summen av de tinglyste pengeheftelsene overstiger den forventede salgssummen. Skulle det bli tinglyst utleggspant på seksjonen, kan handel kun gjennomføres forutsatt at eventuelle fremtidige utleggstagere aksepterer å slette sitt pant uten å få full innfrielse av det underliggende kravet. Megler vil holde kjøper orientert om eventuell utvikling i saken. For i best mulig grad å sikre gjennomføring av handelen, er det et ønske og en fordel at overtagelse blir satt til snarest mulig.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum – estimert til kr. 49 900,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Rabatt vederlag/provisjon - kjøp av leilighet kr. 10 000,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 22 920,- Samlet skal selger betale kr. 129 010,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 125,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Marthe Grønnslett, Eiendomsmegler MNEF / Partner
453 95 315
m.gronnslett@nordvikbolig.no
Megler
Oliver Ekroll, Trainee
971 55 917
o.ekroll@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Fjordbyen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 930359815
Trelastgata 3, 0191 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik Bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, og enkelte av meglerkontorene i Nordvik-kjeden eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no).
Bilder
Marthe Grønnslett
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Bjørvika
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Oliver Ekroll
Trainee
Bjørvika
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?