Klosterheimveien 4Helsfyr - Sinsen
- Helsfyr - Sinsen
- Klosterheimveien 4
- Prisantydning
- 4 990 000,-
- Felleskost/mnd
- 4 512,-
- BRA-i
- 66 m2
Idylliske Teisen Park
Lys og romslig 3-roms med solrik balkong på 7,5 m² | Separat kjøkken | Peis | Sentrumsnært | Parkeringsmuligheter*
Velkommen til Klosterheimveien 4 - Nordvik v/ Bjørnar Hagerup Nilssen har gleden av å presentere denne lyse og romslige 3-roms med sørvestvendt, innglasset balkong på ca. 7,5 m². Leiligheten har en gjennomgående planløsning med romslige rom, stue med peis, separat kjøkken, to hyggelig soverom og bad m/opplegg for vaskemaskin. Leiligheten ligger i 1. etg og er vendt ut mot hyggelig grøntareal. Dette er leiligheten for deg som ønsker å bo sentrumsnært, men samtidig i skjermede grønne omgivelser. - Gjennomgående og lys planløsning - Herlig sørvest-vendt balkong - Lagringsplass i tre boder - Parkeringsleie* - 2 min til buss - Selskapslokale til leie for beboerne (Kjøkken, garderobe, toalett og annet utstyr, se vedlegg i salgsoppgaven) - Kort vei til Rema1000 og Joker (6 min gange)
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1952
- Etasje:
- 1
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 4 990 000,-
- Omkostninger:
- 9 562,-
- Fellesgjeld:
- 84 000,-
- Totalpris:
- 5 083 562,-
- Felleskost/mnd:
- 4 512,-
- Fellesformue:
- 21 515,-
- Totalt BRA:
- 80 m2
- Tomteareal:
- 99 627 m2 (eiet)
- Energimerking:
- G - rød
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
34-0133/25
Boligtype og eieform
Andelsleilighet (Andel)
Adresse og betegnelse
Klosterheimveien 4, 0666 Oslo
Gnr. 138, bnr. 48 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Andelsnr. 29 i Teisen Park Borettslag, orgnr. 952556819
Kjøpesum og omkostninger
4 990 000,- (Prisantydning) 84 000,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 5 074 000,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 8 212,- (Gebyr forkjøpsrett) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst hjemmelsoverføring) 545,- (Tinglyst pantedokument) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 9 562,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 18 862,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 5 083 562,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 5 092 862,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Det kreves medlemskap i OBOS for å erverve/eie denne boligen. Innmelding koster 500,- pr person. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1952
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 66 kvm
BRA-e: 14 kvm
Totalt BRA: 80 kvm
TBA: 7 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 7 kvm. To kjellerbod
Totalt BRA: 7 kvm
1. etasje:
BRA-i: 66 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad og to soverom
Totalt BRA: 66 kvm
4. etasje:
BRA-e: 7 kvm. Loftsbod
Totalt BRA: 7 kvm
5. etasje:
Totalt BRA: 0 kvm
TBA: 7 kvm.
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på borettslagets fellesareal, men disponeres av denne andelen. Borettslaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
En loftsbod med gulvflate på ca. 12 m².
2 stk. kjellerboder på henholdsvis ca. 2 m² og ca. 6 m².
Antall soverom
2
Innhold
Leiligheten ligger i 1. etasje og inneholder: Entré, stue, kjøkken, bad og to soverom.
Standard
Entré - Velkommen inn! Allerede idet du trer innenfor døren, møtes du av en lys og innbydende entré med god plass til å henge fra deg yttertøy. Her får du et førsteinntrykk som virkelig frister til videre utforskning av boligen. Stue -Lys, luftig og innbydende Stuen er et naturlig samlingspunkt, med store vindusflater som slipper inn rikelig med dagslys og skaper en behagelig atmosfære. Rommet har en romslig planløsning med plass til både sofagruppe, spisebord og annet ønsket møblement. I hjørnet finner du en flott peis som gir ekstra varme og skaper en lun stemning. Veggene er malt i en harmonisk farge, og gulvet er belagt med lyst, tidløst parkett. Videre er det utgang til en sørvestvendt balkong på ca. 7,5 m². Her kan du nyte gode solforhold i hyggelige omgivelser. Balkongen er innglasset, slik at uteplassen kan benyttes selv i ruskevær. Kjøkken - Stilrent og funksjonelt Kjøkkenet er separat og har en smart og praktisk utforming som gir godt med både skap- og benkeplass. Den stilrene innredningen har hvite, glatte fronter og laminert benkeplate med nedfelt vaskekum. Kjøkkenet er utstyrt med integrerte hvitevarer som induksjonstopp, stekeovn, mikrobølgeovn og oppvaskmaskin. Det er plass til frittstående kjøl-/fryseskap. Over stekesonen er det montert kullfilterventilator. Rommet har lyst laminatgulv med elektrisk gulvvarme. Bad - Lyst og delikat Lyst bad med opplegg for vaskemaskin. Badet har moderne og stilfulle fliser, behagelig gulvvarme og downlights i taket. Innredningen består av servant, speil, toalett og dusjsone med glassdør. Rommet er tilkoblet elektrisk styrt vifte. Varmtvannsberederen er plassert i kjøkkenskap. Hovedsoverom - Lunt og avslappende Soverommet er et rolig og behagelig rom med plass til dobbeltseng og tilhørende møbler. Det er god oppbevaringsplass i skyvedørsgarderoben som medfølger. Veggene er malt i en nydelig fargetone, og gulvet er dekket med laminat. Soverom 2 - Fleksibelt og innbydende Det andre soverommet byr på mange muligheter – enten du ønsker et barnerom, kontor eller gjesterom. Rommet har plass til både dobbeltseng og garderobe, og den nøytrale stilen gjør det enkelt å tilpasse etter behov. Innvendig overflater: Himlinger med malte plater. Vegger med malte plater. Gulv med laminat. Takhøyden ble målt i stuen til: 2,43 m.
Parkering
Borettslaget har for tiden 332 parkeringsplasser som leies ut til beboere. Av de 332 parkeringsplassene så er 14 av disse rullerende plasser for elbillading. Parkeringsplassene fordeles etter ventelister med ansiennitet fra den datoen man setter seg på venteliste. Det er generelt vanskelig å si noe om ventetid, da denne varierer, men man må påregne ventetid, noe lenger på enkelte felt. Parkering koster kr. 265 per måned. Ved tilbud om parkeringsplass vil det tilkomme et administrasjonsgebyr etter gjeldende satser, pr d.d. kr 850. Det påløper ett nytt gebyr ved bytte av plass. Borettslaget har 106 garasjeplasser som leies ut til beboerne. Fra 1. april 2025 driftes garasjene på området av borettslaget i samarbeid med OBOS. Leie av en garasje koster 350 kroner per måned. Styret i borettslaget vil vurdere leiepris basert på økonomien etter hvert. Gebyr på 300 kroner må betales dersom man mister eller ikke leverer tilbake nøklene ved oppsigelse av garasjeplassen. Det tilkommer også et eierskiftegebyr hos OBOS på 850 kroner ved etablering av nytt leieforhold. Oslo kommune har etablert offentlige ladeplasser i Regnbueveien og Prost Hallings vei, som kan benyttes av alle. Det er etablert beboerparkering i enkelte områder i bydel Ullern, Nordre Aker, Alna, Stovner, Bjerke og Vestre Aker. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i ytre by, parkeringssone F, G, H, I, J og K: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 1 krone for ett år Motorsykkel og moped: 1 krone for ett år El-bil : 1 krone for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1 krone for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
Opplysninger fra selger:
- Lagt nye fliser oppå eksisterende fliser på baderommet.
- Satt inn nytt kjøkken.
- Pusset opp overflater.
- Lagt laminatgulv over eksisterende fliser på kjøkkenet
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? - 7. oktober 2010 Har du kjennskap til eiendommen? - Ja Har du brukt eller vedlikeholdt boligen siste 12 måneder? - Ja Utført arbeid 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: På badet ble det lagt flis på flis i 2022. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: I 2012 ble peisen satt inn og utført av Arne,s Byggservice. 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja Foreligger det en samsvarserklæring? - Nei Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Nåværende eier har selv montert spotter i gang, soverom, stue, kjøkken og bad i 2015. 4.1. Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja Når ble kontrollen utført? Ja, det var en kontroll i 2019 av Elvia. 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Nei, nåværende eier har ikke gjort noe arbeid på vann og avløp. 9. Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Nei, eier har lagt nytt gulv i hele boligen i 2025. Malt og sparklet hele boligen i 2025. Offentlige og private forhold 22. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Ved salg a boligen er det innhentet tilstandsrapport. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Ved salg a boligen er det innhentet tilstandsrapport.
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Byggemåte: Boligblokk bygget i 1952. Bygningen antas fundamentert med betong til stedlige masser. Grunnmur av betong. Etasjeskillere av betong. Utvendig forblendet med teglstein. Yttervegger oppført med betong/murverk. Takkonstruksjon med sperrer av tre. Saltak takform, tekket med takstein (ikke besiktiget). Sydvestvendt balkong i betongkonstruksjoner på ca. 7,5 m². Tett rekkverksbrystning. Vinduer med 2-lags energiglass, prod. 2016 og 2017. Bygningsdeler med TG2, Avvik som kan kreve tiltak, Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: Leiligheten har hatt flere eiere, ukjent hva som er gjort av tidligere eier da det ikke foreligger dokumentasjon/samsvarserklæringer på hele det elektriske anlegget, det kan derfor ikke gis bedre tilstandsgrad enn TG2. Eier opplyser at det ble utført en kontroll i 2019. Det er ikke fremlagt dokumentasjon på dette. Det anbefales derfor alltid utvidet kontroll da dette ligger utenfor takstmannens kompetanseområde Våtrom > Bad > Sluk, membran og tettesjikt: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Bygningsdeler med TG2, Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak, Tekniske installasjoner > Avløpsrør: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Tekniske installasjoner > Ventilasjon: Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen. Tiltak: Det bør etableres veggventiler/vindusventiler i alle oppholdsrom som ikke har det Våtrom > Bad > Overflater gulv: Krav til fall (høydeforskjell) er ikke oppfylt, men det er fall til sluk. Tiltak: Vær oppmerksom ved bruk. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må gulvet bygges om, for å få riktig fall til sluk. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak. Ved en eventuell renovering, påse at våtrommet bygges med riktig fall til sluk. Kjøkken > Avtrekk: Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. Tiltak: Det er vanskelig å etablere andre løsninger. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): Innvendig > Radon: Det er ikke gjort undersøkelser av radonforekomst i forbindelse med rapporten. Dette gjøres med egnet utstyr i de kaldeste månedene i året. Våtrom > Bad > Tilliggende konstruksjoner våtrom: Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga. tilliggende konstruksjoner.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - rød
Selger har ikke energimerket boligen i forbindelse med salget. Kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått, jf. forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Oppvarming
Elektrisk oppvarming. Elektrisk gulvvarme på bad og kjøkken. Vedfyring. Boligen har naturlig ventilasjon. Varmtvannsbereder er plassert i kjøkkenskap.
Informasjon om strømforbruk
Strømforbruket er ikke opplyst.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 512,- pr. mnd
Inkluderer: De totale felleskostnadene pr. 12.06.25 utgjør kr. 4.512,– pr. md.
Herav:
- Felleskostnader: 3.973,-
- Obos nøkkel: 15,-
- Trappevask: 150,-
- Bredbånd 100 Mpbs: 374,-
Felleskostnadene inkluderer Internett, nedbetaling av fellesgjeld, kommunale avgifter, felles byggforsikring, vaskeri, honorarer, forretningsførsel, drift og vedlikehold, m.m.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom felleskostnadene.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 043 510,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 174 041,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Borettslaget
Om borettslaget
Borettslaget består av 538 andelsleiligheter fordelt på 31 bygninger og 56 oppganger, samt en tjenestebolig uten innskudd. Første innflytting skjedde i 1950. Tomten ble kjøpt i 1986 og er på ca. 110.000 kvm. Boligselskapets hjemmeside: https://vibbo.no/teisen-park/om Styret har kontortid i Prost Hallingsvei 1, hver tirsdag mellom kl. 18.00-18.30. Teisen Park borettslag har 2 ansatte, i tillegg leies det inn gartnertjeneste og våre faste håndverkere ved behov. Borettslaget har to faste vaktmestere. Vaktmesterkontoret har adresse Prost Hallings vei 1 og har åpnet onsdager mellom kl. 10.00 og kl. 10.30. Vaktmester kan også kontaktes på tlf 22 64 20 58. I tillegg kan beskjed legges til vaktmesterpostkassen i Prost Hallings vei 1 eller via vaktmester@teisen.no Borettslaget har avtale med Renholdseksperten om trappevask. Borettslaget har et selskapslokale som alle beboerne kan leie. Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS i henhold til kontrakt. Autorisert regnskapsfører (oppdragsansvarlig) er Miglena Todorova. Borettslagets revisor er PricewaterhouseCoopers AS. Hentet fra innkalling til generalforsamling 2025: Fremtidig vedlikeholdsbehov Styret fikk i 2022-2023 utarbeidet en tiårs vedlikeholdsplan for borettslaget. Formålet med å få innhentet en vedlikeholdsplan var å få en oversikt over vedlikeholds- og investeringsbehovet. Vedlikeholdsplanen gir oss et verktøy for å prioritere nødvendige utbedringer og vedlikehold av eiendommen. Tabellen nedenfor viser hvilke tiltak det anbefales å prioritere. Fullstendig oversikt over fremtidig vedlikeholdsbehov, pågående og gjennomførte prosjekter 2024-25, løpende vedlikehold og mindre aktiviteter, og større vedlikehold og rehabilitering som har vært utført eller pågår, ligger i årsrapporten 2023 som er vedlagt i salgsoppgaven. Sammendrag og styrets anbefalinger til neste periode Borettslaget har sunn økonomi med lån på ca. 44 millioner kroner. Felleskostnadene økte med kr. 195 per husstand i 2025 på grunn av høy prisstigning. Dette er under gjennomsnittet og lavere enn konsumprisindeksen. Borettslaget fikk i 2022-23 utarbeidet en tiårig vedlikeholdsplan. Planen tjener som et verktøy for å få oversikt over fremtidig investeringsbehov og prioriteringer. Planen viser at det er nødvendig med stram økonomistyring for å ha rom for å håndtere vedlikeholdsbehov uten å øke felleskostnadene mer enn strengt nødvendig. Borettslaget har fullført installasjon av nye, energieffektive lamper, det er nå oppgradert sensorstyrt belysning i alle fellesområder i tillegg til utebelysning. I forrige års beretning var styrets anbefaling å endre Ruskenordningen, dette for å sikre kravet til helse, miljø og sikkerhet som vi har overfor våre ansatte, men også å redusere kostnaden, da vi anslagsvis har brukt rundt 400.000 kroner årlig på dette. Ny rusken ble iverksatt i september, med mange positive tilbakemeldinger fra andelseierne. Oppgradering av oppgangene – terrassobehandling av trapp- og stengulv I 2024 ble gulvene i 23 oppganger renset og behandlet for å fylle porene. Disse gulvene ble sist behandlet i 2014. Til våren 2025 står de siste åtte oppgangene fra 2014 for tur. Resten av oppgangene blir oppgradert høsten 2025 og våren 2026. Fornyelse av vannledninger I mars 2025 starter Oslo kommune arbeidet med å bytte ut eksisterende vannrør på vår eiendom, det er en strekning på ca. 500 meter i Klosterheimveien og Prost Hallings vei. Det skal graves groper ved vannkummene for å bytte ut de gamle rørene. Full vedlikeholdshistorikk for borettslaget ligger vedlagt i salgsoppgaven. Følgende saker ble vedtatt under årsmøtet 2025: 6. Fastsettelse av prosjekthonorar Vedtatt: Prosjekthonoraret settes til kr 150.000. 7. Oppsigelse av Factoringavtale med sikring Vedtatt: Årsmøte godkjenner styrets oppsigelse av factoringavtalen med Obos Factoring AS. Borettslaget avslutter avtalen når oppsigelsestiden på seks måneder er utløpt. 8. Garasjeanlegget - hva bør gjøres med det de gamle garasjene som nå er overtatt av borettslaget? Vedtatt: Styret engasjerer enten OBOS Prosjekt eller annet konsulentfirma som har erfaring med garasjeanlegg-virksomhet til å utarbeide en utredning med klare forslag til anbefalinger som legges frem for Årsmøtet. 9. Forslag om justering og endring av husordensregel § 4-2 Rusken Forslag til vedtak: Årsmøte vedtar styrets ønskede endringer av husordensregel § 4-2. 10. Forslag om nytt punkt under husordensregel § 11 VVS og elektro Vedtatt: Årsmøte vedtar styrets ønskede endringer av husordensregel 11 med nytt avsnitt nr 6. 11. Forslag om justering og endring av husordensregel § 12 Bruksoverlatning (fremleie) Vedtatt: Årsmøte vedtar styrets ønskede endringer av § 12 12. Nye inngangsdører til oppgangene Vedtatt: Styret henter inn priser på bytte av ytterdører og hva det kan koste oss å få gjort dette Styreleder opplyser om følgende pr. 27.05.2025 Pågående/planlagte prosjekter: I et så stort borettslag er det alltid noen prosjekter på gang. Per nå utreder vi etablering av nye sykkelskur. I tillegg skal det utredes hva vi skal gjøre med de gamle garasjene og utgangsdørene i våre 56 oppganger. Låneopptak og felleskostnader: Det er ikke vedtatt noen nye låneopptak, og det foreligger heller ikke planer om å øke felleskostnadene ut over normal indeksjustering de neste årene. Samtidig må det tas høyde for at bygningsmassen er fra 1950-tallet, og at behov kan oppstå. Borettslaget er godt vedlikeholdt og har sunn økonomi med lav fellesgjeld. Parkering: Det er rundt 108 garasjeplasser og ca. 320 utendørs parkeringsplasser i borettslaget. Per dags dato er det trolig ingen ledige plasser, men det er relativt høy gjennomstrømming. Det er derfor ikke urealistisk å få tildelt plass i løpet av 2025, avhengig av hvor i borettslaget man ønsker parkering. Ventelistene er vanligvis lengre i øvre del (Regnbueveien, Spektrumveien, Prost Hallings vei, Teisenveien), mens det i nedre del (Tvetenveien, Klosterheimveien, lave nummer i Prost Hallings vei) som regel går raskere. Pris for utendørs parkeringsplass er for tiden kr 265 per måned. Skadedyr: I et borettslag på 110 mål vil det alltid kunne forekomme noe mus. Vi har en avtale med Rentokil som følger opp og tilpasser skadedyrbekjempelsen ved behov. Problemet er imidlertid svært beskjedent.
Forretningsfører
OBOS
Forkjøpsrett
Borettslaget og boligbyggelagets medlemmer har forkjøpsrett. Kontakt megler for mer informasjon.
Det kreves medlemskap i OBOS for å erverve/eie denne boligen. Innmelding koster 500,- pr person.
Gebyr forkjøpsrett: Kr. 8 212,-
Styregodkjennelse
Overdragelsen av borettslagsandelen til ny andelseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 84 000,- pr. 12.06.2025
Lånenummer: HABA05-9492703429
Type: A
Restsaldo: 33.284.154,-
Restløpetid: 19 år 7 md
Term pr år: 12
Type rente: Flyt
Rente: 5,45%
Lånenummer: HANBA7-94927031285
Type: A
Restsaldo: 4.197.741,-
Restløpetid: 2 år 10 md.
Term pr år:
Type rente: Flyt
Rente: 5,45%
Lånenummer: * HUS604-11461203 9
Type: A
Restsaldo: 6.023.221,-
Restløpetid: 8 år 4 md.
Term pr år:
Type rente: Flyt
Rente: 4,62%
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader.
Det ble vedtatt under årsmøte 2025 at borettslaget sier opp factoringavtalen med OBOS. Borettslaget avslutter avtalen når oppsigelsestiden på seks måneder er utløpt.
Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 84.000, (avrundet opp til nærmeste hele tusen) pr. 01.05.2025.
Lånenummer: HABA05-94927034292
Restsaldo: 63.869,-
Kapitalkostnad: 443,-
Lånenummer: HANBA7-94927031285
Restsaldo: 8.056,-
Kapitalkostnad: 257,-
Lånenummer: HUS604-11461203 9
Restsaldo: 11.561,-
Kapitalkostnad: 140,-
Fellesformue
Kr. 21 515,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap (2024) viser et overskudd på kr. 2 523 331,- Budsjettet for inneværende år legger til grunn et overskudd/underskudd på kr. 2 120 640,- Komplett budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megler for å få dette oversendt.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt. - Bare fysiske personer som er andelseiere i boligbyggelaget være andelseiere i borettslaget.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt i henhold til Husleieloven, forutsatt at det ikke er til vesentlig ulempe for andre beboere. Naboer skal varsles før anskaffelse. Inntil to husdyr per andelsleilighet er tillatt.
Borettslagets forsikringsselskap
Protector AS
Polisenr. 2241028
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 99 627 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Adkomst
På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Bolig visningsskilter. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Teisen er et boligstrøk mellom Valle Hovin og Tveita i Bydel Alna i Oslo. Strøket omkranses av veiene riksvei 190 (del av Ulvensplitten), ring 3, Tvetenveien og Ole Deviks vei. De to førstnevnte møtes i Teisenkrysset. Teisen park Borettslag har store grøntområder mellom blokkene (80 mål). Disse vedlikeholdes av to vaktmestre og gartnerfirmaet Din Hage og er av stor, positiv betydning for bomiljøet. Grøntområdet i Teisen park borettslag er tilrettelagt for rekreasjon, aktiviteter og opphold utendørs - kos deg ute! Borettslaget har i tillegg to store lekeplasser, flere grillplasser og uteområder med benker. Teisen Park Borettslag ligger samtidig svært sentralt til med bl.a. ca. 200 meter til bussholdeplass, flere barnehager i området, kort vei til Bryn skole, kjøpesenter på Tveita og Bryn, togstasjon, idrettshaller m.m. Gangavstand til T-bane (Helsfyr, Brynseng eller Hellerud) med ca. 10 min reisetid til sentrum, i tillegg til togavganger fra Bryn stasjon. Ca. 7 min. med bil til sentrum. Kort vei til marka med flotte turområder. For fritidsaktiviteter har du Brynbanen ved Bryn skole som det nærmeste, samt Valle Hovin med fotballbane, skøytebane, treningssenter og idrettshall. Fine turområder langs Alnaelva, Østensjøvannet og Østmarka for øvrig. Både Joker og Rema 1000 ligger ca. 6 min gange fra leiligheten. Jokeren er døgnåpent og holder oppe 365 dager i året. Større kjøpesenter finner du på Alnabru med et bredt utvalg av alle typer butikker.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men arkivkort (attestert) for våningshus datert 1953. At arkivkort eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger gjenpart av ferdigattest for våningshus datert 1958. Det foreligger ferdigattest for, -Fasadeendring, datert 04.02.1995 -Utskifting av sluk og SA-opplegg, datert 30.11.2000. -Delvis innglassing av balkonger, datert 02.11.2022. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Eiendommen er regulert til bolig m.tilh. anlegg iht. reguleringsbestemmelse 30668. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Pågående byggesaker i området: Klosterheimveien 2-4 - Innglassing av balkong - Saksnummer: 201006499 Mottatt sak: 01.06.2010 Status: Tillatelse gitt PBE etterlyser søknad om ferdigattest fra borrettslaget for tiltaket. Det samme gjelder flere adresser i borettslaget. Teisenveien 40 - Riving, oppføring av nybygg og utvidelse av Bryn skole - Saksnummer: 202552061 Mottatt sak: 06.03.2025 Status: Venter på tilleggsdokumentasjon Tvetenveien 30 - Midlertidig etablering av parkeringsplasser - Saksnummer: 202312390 Mottatt sak: 18.08.2023 Status: Tillatelse gitt Søknaden omfatter etablering av fem midlertidige parkeringsplasser. Tillatelsen er midlertidig og gjelder i inntil to år Tvetenveien - Etablering av sykkelvei - Saksnummer: 202111612 Mottatt sak: 05.07.2021 Status: Mottatt søknad om ferdigattest ved Teisen - Klosterheimveien - Prost Hallings vei - Rehabilitering av vannledninger - Saksnummer: 202457304 Mottatt sak: 10.06.2025 Status: Søknad under behandling Vann- og avløpsetaten planlegger å rehabilitere 1 643 meter med vannledninger Pågående plansaker i området: Saksnr: 202118881 Saken gjelder: Teisenveien 40 - Utvidelse av Bryn skole Sakstype: Detaljregulering Oslobygg KF foreslår å omregulere Teisenveien 40, Bryn skole for å utvide skolekapasiteten fra 2,5 parallell til 3 parallell barneskole. Forslaget innebærer at eksisterende gymsalbygg og det nordligste skolebygget rives, og erstattes med ny dobbel gymsal og et nybygg i nor Saksnr: 201917487 Saken gjelder: Klosterheimveien 1 Sakstype: Detaljregulering Klosterheimveien 1 AS foreslår å omregulere Klosterheimveien 1 på Teisen fra garasje- og parkeringsanlegg til boligformål, med areal for forretning, annen offentlig eller privat tjenesteyting og bevertning i deler av byggets første etasje. Det legges til rette for i overkant av 50 nye boliger i et vinkelformet bygningsvolum på maksimalt 5 etasjer. Plan- og bygningsetaten fraråder planforslaget, blant annet som følge av manglende tilpasning til nærmiljøet, og store negative konsekvenser for naboene. Saksnr: 201818295 Saken gjelder: Nils Hansens vei 9 - 11 - Forretning og kontor Sakstype: Detaljregulering Ny bebyggelse er foreslått fordelt på tre volumer, på syv til ni etasjer.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/138/48: 15.11.1958 - Dokumentnr: 13600 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:12 Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 26.06.1959 - Dokumentnr: 7606 - Best. om vann/kloakkledn. Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:15 Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 13.11.1968 - Dokumentnr: 17552 - Best om garasje/parkering Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet 08.01.1969 - Dokumentnr: 351 - Best om garasje/parkering Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet 06.10.1969 - Dokumentnr: 16401 - Best. om vann/kloakkledn. Med flere bestemmelser 19.10.1970 - Dokumentnr: 17650 - Best om garasje/parkering Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet 18.02.1972 - Dokumentnr: 2933 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Televerket Bestemmelser om telefonledninger/stolper/kabler/grøfter m.v. Gjelder denne registerenheten med flere 03.04.1974 - Dokumentnr: 6743 - Skjønn Overført fra gnr 138 bnr 57 Gjelder denne registerenheten med flere 05.06.1981 - Dokumentnr: 14155 - Best. om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:83 Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet 16.07.1986 - Dokumentnr: 42993 - Best. om vann/kloakkledn. Med flere bestemmelser Gjelder denne registerenheten med flere 22.06.2015 - Dokumentnr: 557994 - Best. om vann/kloakkledn. Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om adkomstrett Bestemmelse om bebyggelse Med flere bestemmelser 10.01.1953 - Dokumentnr: 375 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:1 04.09.1953 - Dokumentnr: 919893 - Sammenslått med denne matrikkelenhet: GNR 132 BNR 69 07.01.1954 - Dokumentnr: 196 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:54 05.04.1954 - Dokumentnr: 4640 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:55 09.07.1955 - Dokumentnr: 9214 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:58 13.08.1998 - Dokumentnr: 46723 - Grensejustering
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendommen overdras med innredning og utstyr som etter lov, forskrift eller annet offentlig vedtak skal være der, jf. avhendingsloven § 3-4. Varig innredning og utstyr, som enten er fastmontert eller særskilt tilpasset boligen medfølger, med mindre annet er avtalt mellom kjøper og selger, jf. avhendingsloven § 3-5. Tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) er vedlagt salgsoppgaven, og gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 30 000,- Grunnpakke Leilighet kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 23 020,- Samlet skal selger betale kr. 117 210,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Bjørnar Hagerup Nilssen, Fagansvarlig / Eiendomsmegler / Partner
466 61 850
b.nilssen@nordvikbolig.no
Megler
Jonas Arvid Josef Andersen, Eiendomsmeglerfullmektig
986 53 372
j.andersen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Fjordbyen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 930359815
Trelastgata 3, 0191 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Fjordbyen Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Alna?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
82%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (53%)
- Venner, familie, besøk, middag (26%)
- Slapper av, ser på TV, leser (11%)
- Jobber i hage/hus (5%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
69%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Bjørnar Hagerup Nilssen
Fagansvarlig / Eiendomsmegler / Partner
Bjørvika
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Jonas Arvid Josef Andersen
Eiendomsmeglerfullmektig
Bjørvika
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?



























