Parkveien 13
Homansbyen
Lys og innbydende 2-roms selveier i Parkveien - God takhøyde - Heis - Kjøkken fra 2023 - V.v og fyring inkl. - Sentralt
Velkommen til Parkveien 13 - En attraktiv og arealeffektiv selveierleilighet i 2. etasje. Leiligheten har en svært praktisk planløsning, og oppleves lys og luftig med godt lysinnslipp. Her bor du svært sentralt i et populært område med kort avstand til off. kommunikasjon, servicetilbud og flere parker. Høydepunkter: - Heis i bygget - Overflater malt i 2023 - God takhøyde (2,90m i stue) - Mulighet for rask overtakelse - Flytt rett inn, møbler kan medfølge - Ny laminat i alle oppholdsrom i 2023 - Nytt kjøkken med integrerte hvitevarer i 2023 - Fyring, varmtvann og internett inkl. i felleskostnadene - Perfekt førstegangskjøp, utleieobjekt eller pendlerbolig - Supersentral beliggenhet - Slottsparken, OsloMet, kollektivtransport, restauranter og shopping rett utenfor døren!
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1931
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 3 990 000,-
- Omkostninger:
- 104 420,-
- Totalpris:
- 4 227 442,-
- Fellesgjeld:
- 133 022,-
- Felleskost/mnd:
- 4 566,-
- Totalt BRA:
- 32 m2
- Tomteareal:
- 678,6 m2 (eiet)
- Energimerking:
- G - rød
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
13-0117/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Parkveien 13, 0350 Oslo
Gnr. 214, bnr. 254, snr. 9 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
3 990 000,- (Prisantydning) 133 022,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 123 022,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 103 070,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 104 420,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 117 120,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 227 442,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 240 142,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1931
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 30 kvm
BRA-e: 2 kvm
Totalt BRA: 32 kvm
Beskrivelse:
Underetasje:
BRA-e: 2 kvm. Bod i kjeller.
Totalt BRA: 2 kvm
2. etasje:
BRA-i: 30 kvm. Entré, stue/kjøkken, soverom og bad.
Totalt BRA: 30 kvm
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten inneholder: Entré, stue/kjøkken, soverom og bad. I tillegg disponerer leiligheten bod i kjeller på ca. 2 kvm.
Standard
Kjøkken: Kjøkkeninnredning med glatte fronter. Laminat benkeplate med nedfelt kum i porselen. Stekeovn, platetopp, kjøl/frys og oppvaskmaskin er integrert i innredningen. Kjøkkeninnredningen er ifølge eier fra 2023. Produsent: IKEA. Det er aquaguard og komfyrvakt på kjøkken ifølge selger. Bad: Badet er ifølge eier av ukjent alder. Antatt rundt årstall 1999, da det er datomerking som tilsier dette på vannlåsen i sluket. På grunn av badets alder i forhold til forventet levetid må oppussing med nytt vanntett sjikt (membran) påregnes innen nær fremtid. Tett dusjkabinett anbefales. Badet har dusj på gulv, klosett, servant, opplegg for vaskemaskin og benkeskap med glatte fronter. Sluk i plast. Gulv og vegger er flislagte. Ingen ventilasjon. Hulltaking: Tilstøtende vegger er oppført i murverk som ikke gir mulighet for hulltaking i veggkonstruksjonen. Det er isteden benyttet fuktsøk med overflateindikator der dette er ansett som hensiktsmessig, og det er ikke funnet indikasjoner på fukt utover normale verdier. Innvendige overflater: Gulv: Laminat. Vegger: Sparklet/pussede og malte overflater. Overflater er malt i 2023. Himling: Pusset og malte overflater. Himlingshøyde i stue er målt til 2,90 meter. Etasjeskiller: Etasjeskiller i betong. Innvendige dører: Innvendige dører i tre. Vinduer: Vinduer med tolags isolerglass, produsert i 1982. Ytterdører: Entrédør i brannklasse B30 med 30 desibel lydmotstand. Innvendige vann- og avløpsrør: Ledningsnett for vanntilførsel med rør-i-rør. Fordelerskap er lokalisert i bad. Synlig drensrør fra fordelerskapet ut i badet. Avløpsrør i plast, skjult i konstruksjonen. Stoppekran er lokalisert i fordelerskap. Automatisk vannstopper i kjøkken. Vannbåren varme: Radiatorer med forsyning av varmtvann fra varmeanlegg. Det er enkelte synlige rørføringer til radiatorene, mens øvrige rørføringer er skjult i bygningskonstruksjonen. Ventilasjon: Naturlig ventilasjon. Kullfilterventilator i kjøkken. Elektrisk anlegg: Sikringsskap med automatsikringer og jordfeilbryter, i felles gang. Anlegget er i hovedsak skjult i konstruksjonen, med noe synlig ledningsnett. Varmekabler er ifølge eier lagt i baderomsgulvet. Følgende punkter i tilstandsrapporten er gitt tilstandsgrad 3: - Ventilasjon. Tilstandsgrad 3 er gitt i henhold til NS 3600, da det ikke er ventilasjon i baderommet. Begrenset ventilasjon kan på generelt grunnlag føre til økt fuktighet og redusert luftkvalitet ved bruk. Følgende punkter i tilstandsrapporten er gitt tilstandsgrad 2: - Bad. TG 2 er gitt på grunn av alder på vanntett sjikt sett i lys av forventet levetid, normal bruksslitasje og utilstrekkelig fall mot sluket som nevnt over. Det vanntette sjiktet har oppnådd en alder som øker risiko for skader/følgeskader. - Vinduer. Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet alder sett i lys av forventet levetid og normal slitasje. Eldre vinduer har normalt et høyere varmetap og kan i noen tilfeller ha nedsatt funksjonsevne. - Etasjeskiller. Ifølge NS 3600:2018 skal lokale avvik over 10 mm og/eller totale avvik over 15 mm vurderes som tilstandsgrad 2. I dette tilfellet har etasjeskilleren skjevheter som overskrider disse grensene. Gitt bygningens eldre alder, er det vanlig å forvente skjevheter og ujevnheter som en naturlig konsekvens av aldringsprosessen i eldre bygninger. - Innvendige vann- og avløpsrør. Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet manglende tettemuffe på varerør under kjøkkenvask. Tilstanden er vurdert ut fra alder og enkle visuelle observasjoner, da undertegnede ikke har spesialisert kompetanse på området. Kun boligens innvendige røranlegg er vurdert, mens store deler av ledningsnettet er skjult i konstruksjonen og kunne ikke inspiseres ved befaringen. Ved behov for en mer detaljert kontroll, må fagkyndig med spisskompetanse engasjeres. - Vannbåren varme. Tilstandsgrad 2 er tildelt på grunn av alderen på termostatene. Eldre termostater kan i noen tilfeller ha redusert nøyaktighet i temperaturkontrollen, potensielt resultere i ineffektiv oppvarming eller kjøling av rommene. - Ventilasjon. Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet ovennevnte punkt i forbindelse med tilstrekkelig luftveksling. Begrenset ventilasjon kan på generelt grunnlag føre til økt fuktighet og redusert luftkvalitet. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Sameiet har 2 parkeringsplasser som leies ut etter venteliste. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
2023 - Lagt nytt gulv.
2023 - Malt overflater.
2023 - Nytt kjøkken.
2023 - Rørleggerarbeider ifb. Kjøkken.
2023 - Rehabilitert el-anlegg.
2023 - Endret på planløsningen.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Ny termostat, Elektroinnovasjon AS i 2022. Ny flaskevannlås og popup ventil på baderomsvask, to nye stoppekraner, Flyt Rør i 2023. Malt tak og taklister, Mister NO bygg i 2023. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Fasade ble pusset opp rundt 2018/2019/2020 i regi av sameiet. Vet ikke hvilket firma de brukte. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Ny termostat på bad, Elektroinnovasjon AS i 2022. Rehabilitering av elektrisk anlegg i hele leiligheten utenom badet, Elektroinnovasjon AS i 2023. Foreligger det en samsvarserklæring? Ja. Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja. Når ble kontrollen utført? Det elektriske anlegget ble kontrollert av Elvia i mars 2021. Ble funnet 3 mindre avvik som alle ble utbedret av Elektroinnovasjon AS. Det elektriske anlegget i leiligheten er rehabilitert siden den gang. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Rehabilitering av kjøkken, så arbeid i tilknytning til dette av Flyt Rør i 2023. Ikke utskifting av rør osv som jeg er kjent med. Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Ja. Eventuell kommentar: Rev gammelt soverom og bygget nytt soverom, Mister NO bygg i 2023. Var tiltaket søknadspliktig? Nei. Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Lagt nye gulv, helsparklet, malt vegger, tak, lister mv ifm. oppussing i 2023 av Mister No bygg (ikke bad - ble bare malt tak). Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja. Beskriv: Fikk vite av takstmann at det var observert noe svartsopp i dusjen da han var på befaring i mars 2025. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja. Beskriv: Styret opplyste 9. mars 2025 at det var oppdaget møll i en av seksjonene. Aldri sett noe i min leilighet. Mener å huske det var observert rotte i bakgården for flere år siden. Bakgården ble asfaltert i 2020 for å unngå dette. Jeg har aldri sett det, og ikke hørt om det siden. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja. Oppgi type rapport og årstall: Takstmann utarbeidet takstrapport på leiligheten i mars 2025. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja. Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Takstmann målte opp leiligheten i 2025, se tilstandsrapport med plantegning. Vet du om det er forhold i nabolaget som medfører plager eller sjenanse som det kan være relevant for kjøper å vite om? Nei. Eventuell kommentar: Var en periode mye biler som kjørte inn i bakgården ifm restauranten som ligger i 1. etasje. Det medførte tidvis ekstra trafikk og støy fra bakgården. Sameiet har satt opp skilt med innkjøring forbudt og kjegler for å forhindre innkjøring, noe som har redusert trafikk/støy så vidt jeg vet. Jeg sjeneres i alle fall ikke av det i dag. Vet ikke hvordan naboer opplever det i dag. Vet du om sameiet/borettslaget/selskapet eller du selv er innblandet i uenigheter eller konflikter rundt eiendommen? Ja. Beskriv: Styret informerte i 2024 om at de ønsket tvangsfravikelse/tvangssalg av en av seksjonene (restauranten i 1. etasje). Ikke hørt noe mer, så usikker på hva som er status i dag.
Bygningssakkyndig
Martin Sjønnesen
Byggemåte
Utvendige bygningsdeler: - Grunnmur i betong. - Yttervegger i pusset og malt murverk. - Yttertak i flatt oppforet betongdekke tekket med takpapp/folie. Innvendige bygningsdeler: - Felles varmtvann. - Etasjeskiller i betong. - Personheis. - Trapper i betong. - Dørcalling.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Følgende løsøre kan medfølge etter avtale: Sofa med oppbevaring under, vegghengt tv, spisebord m/stoler, glassbord, vaskemaskin med tørkefunksjon, underskap på bad, seng og kommoder. Oppgi isåfall dette under forbehold ved inngivelse av bud.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Adgang til utleie
Utleie skal meldes til styret. Innen 2 uker etter inngått leieavtale skal styret, ved styreleder, skriftlig underrettes om leietakers navn. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
2023 Lagt nytt gulv.
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Oppvarming via radiatorer tilknyttet felles varmeanlegg. Varmekabler i bad.
Informasjon om strømforbruk
Ca. 2 000 kwh. Med et estimat på kr 1,- pr. kwh. utgjør dette ca. kr 2 000,- per år. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand. Fyring og varmtvann er inkl. i felleskostnadene. Ovenstående er basert på nåværende eiers/husstands senere års forbruk/utgifter. Dette vil variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtaler etc.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 566,- pr. mnd
Inkluderer: Varmtvann, fyring, kommunale avgifter, betjening andel fellesgjeld, felles bygningsforsikring, vaktmester- og renholdstjeneste fellesarealer, bredbånd, forretningsførsel, normal drift og vedlikehold, m.m.
Fordelt slik:
Dugnad kr. 125,-
Bredbånd kr. 160,-
Felleskostnader kr. 4 281,-
Dugnadsgebyr tilbakebetales sameier ved fysisk deltagelse på dugnad, ihht vedtekter §6.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkl. i felleskostnadene.
Andre utgifter
Selger opplyser å ha følgende kostnader knyttet til boligen: Felleskostnader kr. 4 566,- per mnd. Eiendomsskatt kr. 0,- for år 2025. Alarm og evt. innboforsikring kommer i tillegg. For strømkostnader, se energiforbruk. Det er opp til kjøper å evt. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 026 769,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 107 076,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet består av 50 seksjoner. Parkveien 13 Sameie er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 977035910. Forretningsfører er Obos Eiendomsforvaltning. Sameiets revisor er BDO AS. Det er fellesvaskeri i kjeller. Nyinnflyttede får veiledning av vaktmester eller medlemmer av styret i rett bruk av fellesareal og teknisk utstyr. Låser: Boligselskapet har digital adkomstløsning med OBOS Nøkkel på fellesdører/garasjeporter. Mer om OBOS Nøkkel her: obos.no/obos-nokkel. Planer fremover: Styret har utarbeidet en plan for videre tiltak og forbedringer: - Parkering: Det vil bli implementert nye tiltak for å forbedre parkeringsforholdene, som har vært en utfordring for beboerne. - Energieffektiv belysning: Oppgradering til LED-belysning og installasjon av bevegelsessensorer i fellesarealer undersøks for å redusere energikostnadene. - Eierbrøk: Det pågår arbeid for å komme til en endelig avgjørelse vedrørende justering av eierbrøkene. Det er i følge styreleder feil i eierbrøk for 12 seksjoner i sameiet. Styret er i en prosess for å få rettet opp eierbrøken. Når prosessen er ferdig vil reseksjonering behandles, enten i generalforsamlingen i 2025 eller i ekstraordinært generalforsamling. Kostnadene tilknyttet endring av eierbrøken hos kartverket vil bekostes av de leilighetene det gjelder. - Varmtvannstanker: En evaluering av varmtvannstankene i kjelleren vil avgjøre behovet for utskifting. Det henger sammen med at sameiet vurderer å gå over til bergvarme. Styret er i gang med å innhente tilbud i disse dager. Det er foreløpig ikke mottatt tilbud så styret vet ikke pris og omfang for prosjektet p.t. og vil se an realisering av prosjektet etter de får mer informasjon om hva som kreves i prosessen. Det har blitt forespeilet et grovt estimat på ca. 1 mill. som fordeles på seksjonene. Enten vil det bli et låneopptak eller så vil det bli en ekstraordinær kapitalinnkreving. Det er også mulig det kan bli en kombinasjon av disse. Styret vet mer når tilbud er mottatt. Arbeid med oppgradering av VVS-anlegget vil trolig skje i løpet av 2025. Med disse tiltakene forventer styret å fortsette forbedringene og sikre en enda mer kostnadseffektiv og bærekraftig drift av sameiet. Større vedlikehold og rehabilitering utført i sameiet: 2023/2024: - Byttet ut vaktmester-, matteleverandør- og renholdstjenester for å redusere driftskostnadene. - Forsikringssaker: Styret har aktivt håndtert en alvorlig vannskade i en leilighet på 5. etasje, noe som krevde koordinering med forsikringsselskapet. - Administrasjon av reparasjoner: Varmtvannstank, heis og en vannlekkasje i vaskerommet har blitt følgt opp av styret. - En gjennomgang og potensiell endring av forsikringsselskapet er underveis for å ytterligere redusere kostnadene. - Feilaktig fordelt strømmåling er blitt korrigert etter en grundig gjennomgang av det elektriske anlegget i kjeller. - Utredning av eierbrøker: En betydelig mengde tid har blitt investert i å kartlegge eierbrøkene. Det har blitt gjennomført av styret med begrenset juridisk hjelp, for å spare kostnader advokatkostnader. 2022: - Avtale med OBOS Opennet. 2021: - Gjennomført større rehabilitering av det elektriske anlegget grunnet pålegg fra kontrollmyndigheter. - VVS-anlegget er gammelt og vurderes rehabilitert. 2020: - Ferdigstilling av fasadene.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjenning. Eiendomsmegler bistår med innsending eierskiftemelding til forretningsfører og styret for registrering.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 133 022,- pr. 10.04.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207767190
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 7,38%
Restsaldo 7 234 259,00
Innfrielsesdato: 30.11.2042
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207966398
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 7,38%
Restsaldo 200 075,00
Innfrielsesdato: 30.04.2042
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Fellesgjeld og kapitalkostnader:
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98207767190
Restsaldo: 129 352,27
Kapitalkostnader: 1 086,97
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98207966398
Restsaldo: 3 669,78
Kapitalkostnader: 32,26
Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 133 022,05,-, pr. 10.04.2024 for denne seksjonen.
Vi gjør oppmerksom på at vi kan ha mottatt varsel om renteendring eller nye lån som ikke er iverksatt pr dags dato.
Sameiet har ikke IN-ordning.
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste et overskudd på kr. 356 004,-. I inneværende år er det budsjettert med et overskudd på kr. 292 945,-. I posten drift og vedlikehold er det beregnet kr. 342 000,-. Oslo Kommune har i sitt budsjettforslag for 2024 lagt til grunn en økning på 8 % for renovasjon, 20,3 % for vann- og avløp og 145 % for feiegebyret. Eiendomsskatten følger egne satser. Premieendringen er en følge av indeksjustering på bygninger på 5,2 % fra 1. januar, samt forsikringsselskapets individuelle prisjustering basert på skadehistorikken i Parkveien 13 Sameie I budsjettet har styret tatt hensyn til ovennevnte, samt øvrige prisendringer knyttet til produkter og tjenester sameiet anskaffer. Dette danner grunnlaget for foreløpig fastsettelse av felleskostnader for 2024. Budsjettet er basert på uendrede felleskostnader for året 2024.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Se vedtekter og husordensregler for forpliktelser i sameiet. Dugnad må påregnes. Opprydding av fellesområder som fortau, gårdsrom og utvalgte felles kjellerrom som sykkelrom og vaskerom, skal ryddes og rengjøres 1 gang per år. Kostnadene for dette er beregnet til kr. 1 000,- per husstand/ leilighet pr år. Dette blir fakturert sammen med fellesutgiftene per måned i egen kategori. De som møter opp på dugnad (personlig fremmøte), som varsles ca. 2 uker på forhånd, kan få sitt «Rydde- og renholds gebyr av fellesarealer» tilbakebetalt.
Dyrehold
Dyrehold (hund, katt m.m.) krever spesiell tillatelse fra styret i hvert enkelt tilfelle. Ihht. husordenregler pkt. C.
Sameiets forsikring
Tryg Forsikring
Polisenr. 6649901
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 678,6 kvm (eiet)
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse på høyre side i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Eiendomsmegling visningsskilter fra eiendomsmegler. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Parkveien 13 ligger sentralt og meget attraktivt til i Homansbyen, rett nedenfor Bislett og Majorstuen. Det meste av fasiliteter finnes i nærmeste omkrets; Rema 1000, klesbutikker, vinmonopol, diverse kafeer og restauranter m.m. Hegdehaugsveien/Bogstadveien ligger rett rundt hjørnet. For tur- og rekreasjonsmuligheter har du Slottsparken i ca. 3 minutters gangavstand. Det er heller ikke langt til St.Hanshaugparken, Stensparken og Frognerparken. Diverse treningssentre finner du også; SATS og Fresh Fitness, samt Bislett stadion - for å nevne noen. Perfekt beliggenhet særlig for studenter med Høyskolen i Oslo og Akershus rett ved. Ellers er det enkelt å komme seg til veterinærhøyskolen, BI og UiO, spesielt det Juridiske fakultet. Det er også verdt å nevne at det kun er kort avstand til Nationaltheatret, med tog, flytog og T-bane.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men ekspedisjonsdokument datert 6. juli 1928. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er uattestert, og dokumenterer at det er søkt om oppføring av bygget, men ikke endelig godkjenning. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger ferdigattest for installering av nye bad samt fasadeendringer, datert 28.01.2005. Det foreligger ferdigattest for uteservering gårdsplass, datert 05.07.2010. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men det er avvik fra disse: Det presiseres at leiligheten var opprinnelig en 1-roms. I en del av stue er det etablert soverom. I forbindelse med salg av eiendommen oppfordres interessenter til og sette seg inn i de godkjente tegningene vedlagt. Kontakt megler ved spørsmål.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til boligformål. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med megler. Reguleringsplan: S-2255, Reguleringsbestemmelser i tilknytning til endret reguleringsplan for Oslo sentrum og indre sone i Oslo kommune. Planen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak av 23.09.2015, sak 262: Kommunedelplan 2015, Oslo mot 2030 – smart trygg og grønn. Reguleringsplan: S-132GO, Vestre bydeler III. Planen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak av 23.09.2015, sak 262: Kommunedelplan 2015, Oslo mot 2030 – smart trygg og grønn. Reguleringsbestemmelser og reguleringskart ligger vedlagt salgsoppgaven. Ny kommuneplan fra 23. september 2015. Oslo kommune har vedtatt en ny kommuneplan. Dette får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider i nærliggende områder anbefaler vi et søk på plan og bygg sin sakinnsyn portal: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående byggesaker i området: Parkveien 13 - Etablering av nytt bad i leilighet i 3. etasje https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202550937 Grønnegata 15 - Utbedring av stikkledning for vann- og avløp https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202460189 Grønnegata 11 - Utskifting av vinduer https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202552993 Parkveien 19 - Bruksendring til tannlegekontor https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201816424 Parkveien 2 - Utsparing av bærevegg - H0203 https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202114525 Parkveien 4 B - Utskifting av vinduer og balkongdører https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202552386
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/214/254/9: 21.07.1874 - Dokumentnr: 900301 - Bestemmelse om bebyggelse Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:214 Bnr:254 Gjelder denne registerenheten med flere 30.07.1874 - Dokumentnr: 900302 - Erklæring/avtale Bestemmelse om byggeforbud på deler av eiendommen Overført fra: Knr:0301 Gnr:214 Bnr:254 Gjelder denne registerenheten med flere 20.09.1913 - Dokumentnr: 900747 - Bestemmelse om bebyggelse Overført fra: Knr:0301 Gnr:214 Bnr:254 Gjelder denne registerenheten med flere 21.02.1940 - Dokumentnr: 300685 - Erklæring/avtale Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v. Overført fra: Knr:0301 Gnr:214 Bnr:254 Gjelder denne registerenheten med flere 24.05.1976 - Dokumentnr: 510231 - Erklæring/avtale PANT TIL SAMEIET FOR INNTIL NOK 3.000,- Gjelder denne registerenheten med flere 20.03.2025 - Dokumentnr: 319093 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 24.05.1976 - Dokumentnr: 510231 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 9 Formål: Bolig Sameiebrøk: 176/10000 På eiendommen kan det være tinglyst erklæringer/avtaler som for eksempel rett til kommunen til å anlegge vann- og kloakkledninger inkl. reparasjon av disse, bestemmelser om bebyggelsen, gjerder, vei og adkomstrettigheter. Disse erklæringene/avtalene vil følge eiendommen ved salg, og kan ikke slettes. Vennligst ta kontakt med megler for nærmere spesifikasjon av disse.
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Boligen er ikke bevaringsverdig eller på Gul liste.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 40 000,- 1 x gratis visning kr. 0,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Ekstra kr. 21 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 25 320,- Samlet skal selger betale kr. 128 510,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Boligselgerforsikring kommer i tillegg. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Susanna Hjelset, Eiendomsmegler / Jurist / Partner
470 25 566
s.hjelset@nordvikbolig.no
Megler
Susanna Hjelset, Eiendomsmegler / Jurist / Partner
470 25 566
s.hjelset@nordvikbolig.no
Megler 2
Marthe Skabo, Fagansvarlig / Eiendomsmegler MNEF / Jurist / Partner
991 04 502
m.skabo@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Bygdøy Alle Eiendom AS
Org. nr.: 914457750
Bygdøy Alle 34, 0265 OSLO
Bilder
Susanna Hjelset
Eiendomsmegler / Jurist / Partner
Bygdøy Allé
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Marthe Skabo
Fagansvarlig / Eiendomsmegler MNEF / Jurist / Partner
Bygdøy Allé
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?