Fastpris: Ny 2-roms m/ca. 23,5 kvm vestvendt terrasse/hage. Heis. Lave omk. Sikte på ot. mai/aug 26.
- Stor terrasse på ca 11,5 kvm og hage på 12 kvm.
- Heis.
- Populært område.
Selvaag Plusskonsept
- Serviceområde som er fritt tilgjengelig kl. 6-24.
- Treningsrom, samt møte-, gjeste-, selskapsrom, kjøkken, gårdshage, fellesaktiviteter mv.
- Vertskapet er daglig tilstede i resepsjonen, og holder orden på serviceområdet, organiserer alle tilbud, tilrettelegger og bistår med praktisk hjelp.
- Tre gjesterom med eget bad i hus 2: to dobbeltrom og ett familierom m/plass til fire personer. Du betaler kun et mindre vederlag for renhold og sengetøy.
- Selskapslokale.
- Salg etter bustadoppføringslova og garanti med grunnlag i hele kjøpesummen.
- Foto og databilder til illustrasjon. Avvik vil forekomme. Last ned salgsoppgave.
- Se plantegning og beskrivelse i prospekt -
Stipulerte felleskostnader inkluderer:
- Felleskostnad leilighet, ca. kr. 45,-/kvm BRA-I; ca. kr. 1 598,-.
- Kabel TV og internett, Telenor, med mulighet for oppgradering av leveranse; ca. kr. 411,-.
- Kontingent Lørenskog Stasjonsby Driftsforening Park og Skog; ca. kr. 100,-.
- Felleskostnad Selvaag Pluss Service AS/mnd, 2-roms; ca. kr. 1 125,-.
- Renovasjon; ca. kr. 485,-.
- Fjernvarme, ca. kr. 12,-/kvm BRA-I, inkl. oppvarming/varmtvann, fakturert etter faktisk forbruk; ca. kr. 426,-.
Kostnad måling og avlesing er ikke stipulert. Størrelsen på felleskostnadene er ikke fastsatt, men stipulerte felleskostnader skal dekke sameiets ordinære driftsutgifter, inkludert drift og vedlikehold av Plussarealet, og avhenger av ytelsene sameiet rekvirerer. Dette er basert på utkast til budsjett som er utarbeidet av utbygger i samarbeid med forretningsfører. Fastsettelse av første års driftsbudsjett og felleskostnader vedtas på sameiets konstituerende sameiermøte. Felleskostnadene fordeles i henhold til vedtektene. Kostnadene for Selvaag Pluss indeksreguleres i januar som angitt i serviceavtalen. Kostnadene for Selvaag Pluss indeksreguleres i januar som angitt i serviceavtalen. Første regulering 01.01.2026 med kostnadene over pr. januar 2025.
Selger dekker merkostnaden med drift av Plusskonseptet frem til overlevering av de siste boligene.
OBOS Forvaltning AS, org.nr. 934 261 585, er engasjert som forretningsfører for Sameiet. Avtalen har ingen bindingstid. Det er 6 måneders oppsigelse på avtalen. Utbygger vil også inngå drift og vedlikeholdsavtaler på vegne av sameiet. Det et 6 måneders oppsigelse på avtalen, men oppsigelse frarådes.
Ved oppstart fakturerer forretningsfører oppstartskapital. Kjøper betaler en oppstartskapital på tre ganger månedlige felleskostnad til sameiet. Oppstartskapitalen blir overført forretningsfører når sameiet er etablert og oppgjørsmegler har fått utbetalingsanvisning av sameiets styre. Beløpet er å anse som innskuddskapital til sameiet som ikke tilbakebetales.
Det installeres et standardisert fiber IP-nettverk for distribusjon av TV- og datatjenester frem til boligen. Telenor er signalleverandør. Alminnelig bindingstid er 5 år.
Frem til overtakelse vil eiendommen være forsikret av utbygger. Etter overtakelse vil eiendommen forsikres gjennom sameiets fellesforsikring. Kjøper må selv besørge innboforsikring og forsikring av eventuelle særskilte påkostninger. Eventuell kommunal eiendomsskatt faktureres om regel direkte til den enkelte sameier.
Om enheten
- Stor terrasse på ca 11,5 kvm og hage på 12 kvm.
- Heis.
- Populært område.
Selvaag Plusskonsept
- Serviceområde som er fritt tilgjengelig kl. 6-24.
- Treningsrom, samt møte-, gjeste-, selskapsrom, kjøkken, gårdshage, fellesaktiviteter mv.
- Vertskapet er daglig tilstede i resepsjonen, og holder orden på serviceområdet, organiserer alle tilbud, tilrettelegger og bistår med praktisk hjelp.
- Tre gjesterom med eget bad i hus 2: to dobbeltrom og ett familierom m/plass til fire personer. Du betaler kun et mindre vederlag for renhold og sengetøy.
- Selskapslokale.
- Salg etter bustadoppføringslova og garanti med grunnlag i hele kjøpesummen.
- Foto og databilder til illustrasjon. Avvik vil forekomme. Last ned salgsoppgave.
- Se plantegning og beskrivelse i prospekt -
Tilvalgsmuligheter denne enheten
- DEN LYSE -
er valgt som stilretning etter tilvalgsmenyen.
INTERIØRSTILER
Det er utviklet tre stilkonsepter for Snøbyen Pluss med nøye utvalgte farger og materialer. Det valgte konsept kan fungere som base for innredningen i ditt nye hjem.
Samtlige konsepter er klassiske og moderne uten å være trendy. Dette gjør at de vil holde seg godt over tid. Stilkonseptene omfatter farger på vegger, dører og lister, kjøkkenfronter, benkeplater og baderomsfliser. Det tas forbehold om alternative leverandører.
DEN LYSE
Denne stilretningen har de lyseste tonene av de tre. Lyse farger reflekterer sollyset, gir luftige og lette rom, og kan få et rom til å virke større. Dette er kanskje den aller mest fleksible stilen av de tre. Du kan enkelt kombinere den med andre farger for å skape en unik og personlig stil. Kjøkkenfrontene får en rengjøringsvennlig, glatt overflate i lys og varm gråfarge, og benkeplaten får terrazzo-effekt. Parkett i lys eik. Innredning på bad i tilsvarende farge som kjøkken. Flis til badegulv er planlagt i størrelse 30x30cm og mosaikk i dusjnisje. Flis til vegg i 60x30cm.
VEDR TILVALGSMENY/BUOFL
Tilvalgsfrist etter tilvalgsmeny er utløpt. Boligen leveres som standard utover det som er nevnt spesifikt.
Evt. tilvalgsbestillinger faktureres av selger og innbetales til oppgjørsmegler samtidig med hovedoppgjør ved overtakelse/ferdigstillelse av leiligheten. Kjøper har under ingen omstendighet rett til å kreve utført endrings eller tilleggsarbeid som endrer selgers vederlag med mer enn 15%, arbeider som vil føre til ulemper for selger og som ikke står i forhold til kjøpers interesse i å få utført arbeidene, arbeider som hindrer rasjonell fremdrift, eller arbeider som berører andre seksjoner, fellesareal eller som bryter med forutsetninger gitt i rammetillatelse.
Etter bustadoppføringsloven § 9 har kjøper likevel mulighet til å gjøre enkelte tilvalg og endringer avhengig av hvor langt man ha kommet i byggeprosessen. Det er en forutsetning at tilvalget/endringen står i sammenheng med den avtalte leveransen og at den ikke skiller seg vesentlig fra det som opprinnelig er avtalt. Kjøper kan ikke kreve tilvalg og/ eller endringer som medfører større ulempe for selger og/eller utbygger enn den interessen kjøper har av å kreve tilvalget/endringen. Ulempen som tilvalg medfører for utbygger og/eller selger øker i samsvar med at prosjektet ferdigstilles. Tilvalg og endringer vil kunne gi selger og utbygger rett til tilleggsfrist i forbindelse med avtalt overtakelse, slik at overtakelsen kan bli på et senere tidspunkt. I slike tilfeller vil ikke kjøper ha rett til dagmulkt fra opprinnelig avtalt overtakelsestidspunkt. Det må påregnes ekstra kostnad for tilvalg og endringsbestilinger. Kjøper er ansvarlig for selgers merkostnader ved alle eventuelle avbestillinger etter bustadoppføringslova, jf. bustadoppføringslova kap. VI. Kontakt selger for nærmere informasjon. Bestilte endrings- og tilleggsarbeider betales i sin helhet.
Energimerking
C - lysegrønn
Ytterligere informasjon om energiklasse
Alle boenhetene vil bli energimerket. Energiattester vil bli utarbeidet av selger i samarbeid med utførende entreprenør etter at detaljprosjekteringen er gjennomført, og utleveres ved overtakelse av boligen. Energimerkingen skal dokumentere at leilighetene minst tilfredsstiller kategori C. Energimerking gir relevant informasjon om hvor energieffektiv eiendommen er. Karakterskalaen strekker seg fra A (høyest) til G (lavest). Se www.energimerking.no for mer informasjon om energimerking av boliger.
Vederlag:
Fast provisjon: kr. 50 000,-
Honorar: Felles-/privatvisning/Infomøte/byggeplassmøte/overtakelse/stk. Tillegg for helg/kveld mv 50% kr. 3 500,-
Innhenting av tinglyste dokumenter/stk/kr. 290,-
Markedspakke prosjekt kr. 11 900,-
Oppgjørshonorar prosjekt SP3-42 kr. 7 900,-
Rabatt vederlag/provisjon SBO kr. 13 000,-
Tilrettelegging SP3-42 kr. 19 900,-
Samlet skal selger betale kr. 80 490,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning.
Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.