Thereses gate 35BMajorstuen
- Majorstuen
- Thereses gate 35B
- Prisantydning
- 3 480 000,-
- Felleskost/mnd
- 3 063,-
- BRA-i
- 33 m2
BISLETT
Attraktiv 2-roms m/stor, lys stue & 2,75m takhøyde. Heis, 13 felles balkonger, fyring, v.v. & internett inkl.
Meget lys og arealeffektiv 2-roms med fantastisk beliggenhet på Bislett! Leiligheten ligger rett ved idylliske Stensparken - med byliv og kollektivtilbud rett utenfor døren, samt flere treningssentre, dagligvarebutikker, parker og en rekke hyggelige restauranter og kaféer. Her vil du virkelig trives! Leiligheten ligger i 4. etasje med heisadkomst og har en hyggelig utsikt. Planløsningen består av en romslig og lys stue med takhøyde opp til 2,75 m, kjøkken, soverom og en praktisk entré. Et perfekt førstegangskjøp! Aksjelaget er veldrevet og har mange flotte fasiliteter: -Varmtvann, fyring (vannbåren varme) og internett inkludert -Tilgang til 13 felles balkonger -Parkeringsplasser til leie -Felles bad/toalettfasiliteter -Gjesterom for leie -Fellesvaskeri -Heis -To boder -Ingen dok. avg.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Aksjeleilighet
- Byggeår:
- 1923
- Etasje:
- 4
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 3 480 000,-
- Omkostninger:
- 13 838,-
- Totalpris:
- 3 493 838,-
- Felleskost/mnd:
- 3 063,-
- Fellesformue:
- 124 905,-
- Totalt BRA:
- 35 m2
- Tomteareal:
- 1 480 m2 (eiet)
- Energimerking:
- G - mørkegrønn
- Heis:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
8-0549/25
Boligtype og eieform
Aksjeleilighet (Aksje)
Adresse og betegnelse
Thereses gate 35B, 0354 Oslo
Gnr. 216, bnr. 233 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Aksjenr. 85-88 i Kvindernes Boligselskap AS, orgnr. 921121679
Kjøpesum og omkostninger
3 480 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 4 150,- (Pantenotering kjøpers pant aksje) 9 688,- (Transportgebyr for aksjer ) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 13 838,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 23 138,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 3 493 838,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 3 503 138,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
1923
Etasje
4
Arealer
BRA-i: 33 kvm
BRA-e: 2 kvm
Totalt BRA: 35 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 1 kvm. Kjellerbod i fellesareal
Totalt BRA: 1 kvm
4. etasje:
BRA-i: 33 kvm. Entré, stue, kjøkken og soverom
Totalt BRA: 33 kvm
5. etasje:
BRA-e: 1 kvm. Loftsbod i fellesareal
Totalt BRA: 1 kvm
Ikke målbare arealer:
Loftsbod har et gulvareal (GUA) på 2 kvm med et målbart areal (BRA) på 1 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på aksjelagets fellesareal, men disponeres av denne leiligheten. Aksjelaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten ligger i byggets 4. etasje og inneholder: Entré, stue, kjøkken og soverom. Boligen disponerer kellerbod på 1 kvm og loftsbod på 1 kvm (2 kvm gulvareal pga. skråtak).
Standard
4. etasje: Stue: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Takhøyde: Takhøyden er målt til 275 cm i stuen. Soverom: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Garderobeskap og vaskeservant. Kjøkken: Parkett på gulv, og malt overflate og flis på vegg over benkeplate på vegger. Malt overflate i himling. Heltre benkeplate, nedfelt oppvaskkum av stål. Frittstående kjøleskap og komfyr. Entre: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Garderobeskap. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG2: VINDUER OG DØRER Oppsummering: TG 2 er satt med bakgrunn i alder (isolerglass over 30år) og det vil være risiko for at vindusglass punkterer. På grunn av alder er enkelte pakninger harde/uttørket, og har følgelig en redusert tettefunksjon. Anbefalte tiltak: Årsak: Alder og slitasje. Konsekvens: Ingen vesentlig konsekvens. Påregn større varmetap sammenliknet med nyere vinduer. Tiltak: Det er ikke behov for strakstiltak men anbefaler utskifting av vinduer innen 3-5 år. Dette er normalt sameiet/borettslaget sitt ansvar. ETASJESKILLE OG GULV PÅ GRUNN Oppsummering: (TG2) OVERFLATER: Parkettgulvet har slitasje og enkelte skader som indikerer behov for utskifting de neste 3-5 årene. (TG1) PLANHET 4. ETASJE: Kjøkken: Lokal planhet målt med 50 cm avstand fra døren og mot midten av rommet: 0 mm (dør), 0 mm, 1 mm, 2 mm, 1 mm. Lokalt avvik: 2 mm. Total planhet målt ved veggene: 0 mm (dør), 4 mm (venstre), 2 mm (rett frem), 1 mm (høyre), 1 mm (midt på gulvet). Totalt avvik: 4 mm. Stue: Lokal planhet målt med 50 cm avstand fra døren og mot midten av rommet: 0 mm (dør), 0 mm, 1 mm, 2 mm, 3 mm. Lokalt avvik: 3 mm. Total planhet målt ved veggene: 0 mm (dør), 0 mm (venstre), 6 mm (rett frem), 7 mm (høyre), 3 mm (midt på gulvet). Avvik: 7 mm. Utførelse av kontrollen: Det kontrolleres 2 rom pr etasje og linjelaser anvendes for å måle høydeforskjellene. Lokal planhet måles med 5 punkter fra inngangen til rommet og 2 meter rett frem. Totalt planhet måles ca på midten av hver vegg og midt i rommet. Rutinemessig måles vegger fra venstre når man kommer inn i rommet. I tillegg måles midt på gulvet. Lasermåler plasseres i døråpningen og målinger høyere enn referansepunktet markeres med negativt fortegn. Målinger lavere enn referansepunktet har positivt fortegn. Vurderingskriterier: Følgende vurderingskriterier er hentet fra Norsk Standard for tilstandsvurdering av boliger (NS3600). Tilstandsgrad 2: Nivåforskjell mellom rommene observert. Lokalt avvik 10 til 20mm. Totalt avvik 15 til 30mm. Tilstandsgrad 3: Sterke rystelser. Store sprekker mellom gulvlist og gulv. Lokalt avvik >20 mm. Totalt avvik >30 mm Anbefalte tiltak: Ikke behov for umiddelbare tiltak men anbefaler å legge nytt parkettgulv innen 3-5 år KJØKKEN Oppsummering av overflater og innredning: Kjøkkeninnredning med slette fronter og benkeplate med nedfelt oppvaskkum av stål. Frittstående komfyr og kjøleskap. TG2 settes pga manglende lekkasjesikring under kjøkkenbenken. Anbefalte tiltak overflater og innredning: Anbefaler å installere magnetventil (waterguard e.l.) under kjøkkenbenken. Denne vil fungere som et forebyggende tiltak og kutte vanntilførselen dersom det oppstår vannlekkasje fra kjøkkenet. Oppsummering av avtrekk: TG2 settes pga kullfiltervifte. Når boligen har kun naturlig ventilasjon og ikke avtrekk over stekesonen til friskluft er dette et avvik. Konsekvens vil være utilstrekkelig luftutveksling. Anbefalte tiltak: Ingen spesielle tiltak anbefales. Løsningen fungerer tilstrekkelig. AVLØPSRØR Oppsummering: Det er foretatt en test med nedspyling i klosett (felles toalettrom utenfor leiligheten) samtidig som vannstand i sluk sjekkes. Ingen endring registreres. Lufting av kloakk vurderes med bakgrunn i dette å være ivaretatt. Det registreres tilfredsstillende avrenning fra servant og sluk. Tilstandsgrad 2 settes på grunn av alderen. Vær oppmerksom på at utskifting og rehabilitering av soilrør ofte er borettslag/sameiets ansvar. Soilrøret som strekker seg mellom etasjene er ikke mulig å kontrollere siden de er innkasset. Det er ikke tegn etter lekkasjer eller skader på avløpsrørene på befaringstidspunkt. Anbefalte tiltak: Årsak: Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige avløpsledninger Konsekvens: Ingen vesentlig konsekvens. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. I forbindelse med oppgradering av våtrom (del av fellesareal) vil det være naturlig med utskiftning av rør. VANNLEDNINGER Oppsummering: Stoppekran er ikke lokalisert i leiligheten og denne er sannsynligvis plassert i fellesareal. Ikke lokalisert og derfor ikke funksjonstestet. Det ble ikke registrert behov for tiltak, men med tanke på alder kan skader plutselig oppstå på anlegg av eldre årgang. Anbefalte tiltak: Årsak: Alder. Konsekvens: Lekkasjer kan oppstå over tid pga alderen. Tiltak: Anbefaler å etablere rør-i-rør system med vanntett fordelerskap med stoppekran og lekkasjesikring i forbindelse med oppgradering av kjøkkenet. ELEKTRISK Oppsummering: TG2 settes ettersom det mangler samsvarserklæring (dokumentasjon) på det elektriske anlegget. Sikringsskapet er plassert i gang/trapp utenfor leiligheten. Digital strømmåler og automatsikringer i sikringsskapet. Anbefalte tiltak: Årsak: Manglende dokumentasjon for elektrisk arbeid (samsvarserklæring). Konsekvens: Ukjent Tiltak: Anbefaler å få gjennomført en el-kontroll av en eltakstmann eller el-installatør (elektriker) for å få. oversikt over det elektriske anlegget. VANNBÅREN VARME Oppsummering: TG2 settes pga alder på radiatorovnene. Det er ikke behov for strakstiltak men eier må være oppmerksom på at det kan bli behov for reparasjoner eller utskifting på sikt. Anbefalte tiltak: Årsak: Alder. Konsekvens: Ventiler kan bli tunge å betjene over tid og lekkasjer kan oppstå. Tiltak: Det kan bli behov for utskiftinger på sikt. Ikke behov for strakstiltak men jevnlig vedlikehold anbefales. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): VARMESENTRAL Oppsummering: Sentralfyring fra anlegg i fellesareal. Ikke tilgang på befaringsdagen. VARMTVANNSBEREDER Oppsummering: Det er felles varmtvann i bygget. Fullstendig tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Aksjelaget har noen parkeringsplasser til leie i bakgård. Månedssatsen for interne beboere er kr 1 000. Parkeringsplassene tildeles etter ansiennitet. I tillegg er det mulig med kortidsleie av to parkeringsplasser og prisen er: - 50 kr per dag - 300 kr per uke Øvrig er det beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
Har byttet ventil på soverom i 2025 og montert fastskrudd seng og garderobeskap i 2023. Har ellers fuget/tettet lister langs gulv og malt vegger i 2023 og enkelte vegger i 2025.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Nei. Eventuell kommentar: Benytter felles toalett i bygget. Gjort forbedringer på nærmeste toalett i 2024 med ny vask og maling. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Det er gjort utbedringer på felles balkonger i sameiet som ble ferdig i 2025. Forrige eier opplyste om omfattende rehabilitering av takene i 2018. 18. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja. Beskriv: Det har tidligere vært observert husklannere i leiligheten. Skadedyrfirma har vært på befaring og ga anbefaling om fuging av lister, som ble gjennomført. Styret har opplyst at de har iverksatt flere tiltak, inkludert informasjon og oppfølging til beboere. Det har vært sanering i leilighet under, der det ble observert spor som kan tyde på rotter, og styret har fått anbefalt tiltak for å hindre videre problemer. Det har ikke vært observasjoner av husklannere den siste perioden, og styret anser saken som lukket. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Nei Eventuell kommentar: Jeg har ingen kjennskap til tidligere arealoppmålinger eller dokumentasjon på boligens areal utover det som fremgår i dagens salgsoppgave. 25. Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/byggegodkjenninger /byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? Nei Eventuell kommentar: Det pågår bygging av nytt boligprosjekt i nabolaget. Jeg kjenner ikke til om dette vil påvirke eiendommens bruk. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/festeavgiften/fellesutgiftene/fellesgjelden? Ja Beskriv: Det er vedtatt endring i felleskostnader som vil medføre en total på 3 063 kr per måned for min boenhet, blant annet knyttet til nytt rengjøringsfirma.
Bygningssakkyndig
Erik Bjerved Iversen
Byggemåte
Leilighet er oppført i én etasje. Grunnmur er oppført i teglstein og støpt betong. Veggkonstruksjon er oppført i teglstein og er utvendig pusset. Taket er et saltak og er tekket med stålplater. Etasjeskille er et trebjelkelag. Vinduer med 2-lags isolerglass fra 1988.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Følgende løsøre og tilbehør følger med:
Garderobeskap og seng på soverom, kjøkkeninnredning, komfyr, taklamper, radiator, internett-boks, brannalarm, persienner. Kjøleskap kan følge med om ønskelig.
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Iht. vedektene §15: Aksjonæren kan ikke uten skriftlig samtykke og godkjennelse fra styret overlate bruken av leilighet eller næringslokale til andre ut over det som følger av denne bestemmelsen. Med styrets godkjenning kan aksjonæren overlate bruken av leiligheten eller næringslokalet til andre dersom: - aksjonæren har bodd i leiligheten/hatt drift i næringslokalet i minst ett av de siste to årene. Aksjonæren kan i slike tilfeller overlate bruken av leiligheten for opp til tre år. - aksjonæren til leiligheten skal være midlertidig borte som følge av arbeid, utdanning, militærtjeneste, sykdom eller andre tungtveiende grunner.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten er oppvarmet med radiatorer tilknyttet byggets felles varmeanlegg (bergvarme). Både fyring og varmtvann er inkludert i felleskostnadene.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser et strømforbruk på 1046 kWh i 2024. For 2025 (januar til september): 510 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 063,- pr. mnd
Inkluderer: Varmtvann: 79,-
Elektrisitet: 87,-
Toalettpapir: 68,-
Oppvarming: 309,-
Internett: 185,-
Renhold felles: 477,-
Renhold bad: 256,-
Felleskostnader: 1.602,-
Forretningsfører opplyser at felleskostnadene øker fra kr. 2 671,- til kr. 3 063,- 01.11.25 pr md. Grunnen til økningen er at aksjelaget har inngått ny renholdsavtale.
Formuesverdi
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien. For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Aksjeselskapet
Om aksjeselskapet
KVINDERNES BOLIGSELSKAP AS Aksjeselskapet består av 77 leiligheter knyttet til aksjer. I tillegg kommer 1 tjenesteleilighet. Aksjekapitalen er kr. 341.000,- fordelt på 341 aksjer á kr. 1.000,-. Fasiliteter: - Bygget har seks balkonger som vender ut mot Stensparken, i 2., 3. og 4. etasje. I tillegg er det 7 luftebalkonger som vender inn mot bakgården. Alle balkongene kan benyttes av alle beboere, uansett etasjetilhørighet. - Fellesvaskeri med vaskemaskiner og tørketrommel. - Mulig å leie gjesterom i bygget (250,- per natt). - Sykkelparkering i bakgård. - Parkeringsleie i bakgård etter venteliste. - Hjemmeside: https://theresesgate35.org/q/web/ Hver etasje er utstyrt med flere felles toalett, dusjrom og bad (noen av leilighetene har egne bad). I denne etasjen er det god kapasitet på toalett og dusj med: 4 toalett, 2 dusjer og 1 bad med badekar (avbildet). Det ble avholdt ekstraordinært årsmøte i august 2025 hvor det ble vedtatt at selskapet inngår ny renholdsavtale med TG Renhold på de vilkår styret har fremforhandlet. Denne avtalen innebar en moderat økning i fellesutgiftene. RENHOLD Det er et vaskebyrå som rengjør fellesarealene. Bad og toaletter vaskes hver uke, mens resten av fellesarealene vaskes hver uke i vinterhalvåret og annenhver uke i sommerhalvåret. Forlat fellesbadene og toalettene slik du selv ønsker å finne dem ved neste gangs bruk. Alle har ansvar for å fylle på med toalettpapir til fellestoalettene, dette henter du i 1. etasje på lagerrommet som er i den delen av bygget som er nærmest Stensparken. BAD Det gis ikke tillatelser til innleggelse/bygging av bad i leilighetene. Dimensjonene på de fleste avløpsrørene i bygget er langt mindre, enn det som settes inn i nye bygg i dag. I 2010 regnet fagfolk ut og konkluderte med at kapasiteten på rørene ikke er stor nok til at det kan legges inn bad i leilighetene. PÅGÅENDE BYGGESAKER 2024/2025 Det ble igangsatt rehabiliteringsprosjekt 2024/2025 av både skader i frontfasaden og at brannbalkongene i bakgården ikke var iht. TEK17 krav. I denne anledning, så styret muligheten for økonomiske stordriftsfordeler om å rehabilitere våre fellesarealer samtidig. I denne anledning har styret kontrahert Thorendahl AS og Mesterbedriften Lund. Prosessen har vært mer krevende enn tidl. antatt både for styret og kontraherte konsulenter, fordi i tillegg til størrelses orden til prosjektet, så er KBS/Thereses gate 35B gul-listet (utvendige fasader) iht. bygningsvern og kulturminneforvaltning, dvs. bevaringsverdig. Hva skjer i aksjelaget/planer: Rekkverk på syv balkonger: Status: Ikke montert ennå. Plan: Skal bestilles snart og monteres mest sannsynlig etter fellesferien. Fuktskader i kjellerbod – vurdering av dreneringstiltak. Status: undersøking pågår. Hva skjer videre: Må avvente resultat før man vet hva som må gjøres. Kapasitet vann- og avløpsledninger. Hva skjer videre: Undersøkelser pågår. Skadedyrkartlegging og tiltak. Undersøking pågår. Rehabilitering av fellesområder (pågående byggesak). Status: arbeid utsatt. Man trenger mer tid for grundighet og for å avklare byggets tilstand. Kostnader: Ovennevnte tiltak er i hovedsak planlagt finansieret med boligselskapets egenkapital. Ved store kostnader kan det bli nødvendig å hente inn kapital fra beboerne eller ta opp lån. Vedlikeholdshistorikk 2025: Oppgradering av felles balkonger, oppusset gjesterom, maling og overflateoppussing av fellesarealer. 2022 : Nytt callinganlegg installert, hvor man kan åpne døren med mobilen eller adgangsbrikke. 2021 : Teknisk rom: Begge kompressorene i begge varmepumpene er byttet. Brannsentralen i hallen er byttet. Det er montert ventilasjonsløsning i de ulovlig sammenslåtte leilighetene 114, 116, 120, 216, 315, 316 og 320, som var et krav for å få dem godkjent av Plan- og bygningsetaten i Oslo kommune, og de er nå godkjent. Sykkelparkeringen i bakgården er utvidet og tilpasset. Det er foretatt utbedringer rundt det ene avløpet / asfalthull i bakgården. 2020 : 55 leilighetsdører er byttet til brannklassifiserte dører slik at alle leilighetene på hele bygget nå har godkjente dører. Det er foretatt utbedringer av skader på gesimskant over porten til bakgården, på fasaden mot Theresesgate. Gjesterommet har fått nytt vindu. Teknisk rom / Bakgården: Oljetanken er gravd opp og fjernet fra bakgården. Godkjente masser er fylt på og området er reasfaltert. Oljefyren er fjernet fra teknisk rom og erstattet med ny el-kjele. Isolering av rør og komponenter i teknisk rom. Himlingen i teknisk rom og verksted er støyisolert. 2019 : Nye branndører inn til begge loftene samt til hovedtavlerommet i kjelleren. Nye brannklassifiserte dører inn til leilighetene 322 og 222. Nye transformatorer i teknisk rom samt nye ekspansjonskar. 2018 : Bygd 30 boder slik at alle leilighetene har 2 hver. Mer strøm inn til bygget og ny hovedtavle. Omlegging av taket ned til undertak m.m. Nye branndører i alle trapperom i alle etasjene. Varmtvannsberederne i 26 leiligheter i begge fløyene er fjernet og leilighetene er koblet på felles varmtvannsanlegg i kjelleren. 2017 : Nytt postkasseanlegg. Alle leiligheter og næringslokaler har fått nye pulverapparater. Brannsikring av blokkede leilighetsdører. 2015 : Installert bergvarme. 2013 : Fornyet gårdens avløpsrør. Montert nye porttelefoner. 2012 : Oppgradert elektrisk hovedtavle. 2010 : Skiftet ut heis. Eiendommens historie: Kvindernes Boligselskap AS ble stiftet i 1923 av Norges første kvinnelige høyesterettsadvokat, Elise Sem. Formålet var å skaffe økonomisk uavhengige kvinner egen bolig. I dag kan begge kjønn kjøpe bolig i gården, men kun én person kan eie og bo i leiligheten. Godt drevet boligselskap med god økonomi/egenkapital.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Intern forkjøpsrett hvor aksjonærene har forkjøpsrett. Hvis flere aksjonærer ønsker å kjøpe, har den med lengst ansiennitet fortrinnsrett. Disse har en frist på 7 dager til å gjøre forkjøpsrett gjeldende iht. selskapets vedtekter §21. Kontakt megler for mer informasjon.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever godkjennelse fra styret iht. aksjeloven. Godkjenning kan bare nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eiendomsmegler bistår med innsending av søknad om styregodkjennelse. Kjøper bærer risikoen for at overdragelsen blir godkjent, og kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent som ny eier. Kjøper gjøres oppmerksom på at boligen ikke kan tas i bruk før styrets godkjenning foreligger. Dersom styregodkjennelse ikke gis må kjøper videreselge boligen for egen regning og risiko.
Informasjon om fellesgjeld
Kvindernes Boligselskap AS har ingen lån.
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Fellesformue
Kr. 124 905,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Regnskap for 2024 viste et underskudd på kr. 1 583 759. For 2025 er det budsjettert med et underskudd på kr. 1 517 000.
Vedtekter og husordensregler
Ifølge vedtekter kan leilighetene kun eies og bebos av én person. Vedtektene og husordensreglene følger vedlagt i salgsoppgaven. I henhold til vedtektene skal kjøper skriftlig erklære seg inneforstått med selskapet vedtekter, og bestemmelser gitt i medhold av disse, herunder de fastsatte husordensregler. Dette vil styret innkalle kjøper til når forkjøpsfristen er utløpt. Se håndbok med opplysninger om boligselskapet fra A-Å. Denne følger vedlagt bak husordensreglene. I henhold til vedtektene (§5) skal kjøper skriftlig erklære seg inneforstått med selskapets vedtekter, og bestemmelser gitt i medhold av disse, herunder de fastsatte husordensregler. Dette vil styret innkalle kjøper til når forkjøpsfristen er utløp. Firma kan ikke eie bolig i aksjelaget. Ved oppussing og renovering av leilighetene vil være det meste søknadspliktig og arbeidene kan ikke påbegynnes før tillatelse foreligger fra styret. I noen tilfeller vil det også være påkrevd med søknad til og godkjennelse fra Plan- og bygningsetaten i Oslo kommune og / eller Byantikvaren i og med bygget er på deres gule liste.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Styret arrangerer dugnad hver vår. Styret henger årlig oppslag med dugnadens gjøremål på styrets oppslagstavle i vestibylen hvor du skriver deg på oppslaget. Alle oppfordres til å delta.
Dyrehold
Det er ikke tillatt med dyrehold i henhold til vedtektene §14 og husordensregleren pkt. 5. Styret har anledning til å gi dispensasjon for dyrehold der det foreligger særskilte grunner. Søknad må godkjennes av styret før dyreholdet starter.
Aksjeselskapets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 82936284
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 1 480 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at aksjeselskapet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt leilighet en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt under annonserte visninger.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Eiendommen ligger i et sentralt og meget attraktivt boligområde på Bislett. Bislett ligger i bydel St. Hanshaugen og tilhører indre by i Oslo, så her har du nærhet til alt! Utenfor døren finner du populære handlegater, kaféer, restauranter, uteliv, utdanningstilbud, samt god offentlig kommunikasjon. Leiligheten ligger like ved vakre Stensparken, en idyllisk oase i urbane omgivelser. Her er det bare å tusle rett ut døren til grønne omgivelser. Parken har flotte plenområder for grilling og soling, stier og et forfriskende plaskebasseng. Fra Blåsen, den ene høyden i parken, kan du nyte nydelig utsikt utover Oslo, og på den andre siden finner du vakre Fagerborg kirke. Fra boligen er det også få minutters gange til St. Hanshaugen park med grøntområder og turstier. Servicetilbud Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Kiwi, Extra, Bunnpris og Rema 1000, samt døgnåpne Bislett Mini kiosk med et bredt vareutvalg. Det er flere søndagsåpne matbutikker i nærområdet. Boligen har i tillegg umiddelbar nærhet til en rekke kaffebarer og spisesteder med blant annet Kaffebrenneriet i samme bygg. Det er gangavstand til noen av hovedstadens mest attraktive handlegater og shoppingsentre. På få minutter når du blant annet Nye Bogstadveien, Hegdehaugsveien, Karl Johan, Majorstuen og Ullevål med mer. Offentlig kommunikasjon Fra leiligheten er det gode kollektivtilbud hovedsakelig via buss og trikk. Nærmeste trikkeholdeplass er Bislett med linje 17 og 18 som ligger ca. 200 meter fra boligen, samt buss linje 21 og Flybuss. Det er gangavstand til T-bane på Nasjonaltheateret og Majorstuen stasjon. For den treningsglade Det ligger flere treningssentre i nærområdet. SATS Fagerborg og SATS bislett, Fresh Fitness avd. Majorstuen, Bislett Stadion og Bislett Bad. Bislett stadion har fotballbane, stort utendørs friidrettsanlegg og innendørs løpebane. På Lille Bislett er det tufteanlegg, 5-er kunstgressbane og streetbasketballbane. Utdanningsinstitusjoner Boligen har kort vei til OsloMet, Tannlegehøyskolen, Det juridiske fakultet, Blindern og HiO. Utover dette kommer man seg raskt til de fleste av byens studiesteder med trikk, buss eller t-bane. Det er trikkestopp rett utenfor Thereses gate, samt bussforbindelser i nærheten med kort vei til UiO og BI. Trikk nr. 18 tar deg til Blindern Universitetsområde på få minutter. Det er også få minutter med trikk opp til Rikshospitalet, og gangavstand til Ullevål sykehus.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ekspedisjonsdokument datert i 1923. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er ferdig attestert, og dokumenterer at bygget er registrert lovlig oppført. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for at bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. Thereses gate 33 A - pergola over eksisterende uteservering Saksnummer: 2025/07347 - Byggesak Mottatt sak: 12.09.2025 Kobling: Denne saken er en fortsettelse av sak 202556586 Status: Under behandling Thereses gate 31 A-G - Påbygg, tilbygg, riving, bruksendring til forretning, bevertning, kontor og bolig, oppføring av støttemur Saksnummer: 201914303 - Byggesak Mottatt sak: 28.10.2019 Status: Endret tillatelse gitt Status: Igangsettingstillatelse gitt (Igangsettingstillatelse del 2, 30.05.2025) "Her har Tuvalu arkitekter tegnet 27 nye leiligheter og byhus som veves inn i gamle, verneverdige fabrikkbygninger." Thereses gate 31 vil til sammen bestå av 27 nye leiligheter i størrelsen 42 til 119 kvm. Prosjektet er planlagt gjennomført i ett byggetrinn og forventet ferdigstillelse er 3. kvartal 2026 ifølge prosjektets hjemmeside. (https://www.veslefrikkeiendom.no/prosjekter/thereses-gate#prosjekt-info) Pilestredet 75 A-B og Sporveisgata 3 - 7 - Oppføring av boligblokk Saksnummer: 202210273 - Byggesak Mottatt sak: 02.07.2022 Status: Endret tillatelse gitt Byggearbeider i området må påregnes. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/216/233: 19.05.1874 - Dokumentnr: 900319 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om benyttelse Med flere bestemmelser 21.01.1875 - Dokumentnr: 927192 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om benyttelse Med flere bestemmelser 21.10.1909 - Dokumentnr: 900440 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om vann/kloakkledning Med flere bestemmelser 28.02.1925 - Dokumentnr: 993607 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Med flere bestemmelser 06.07.1926 - Dokumentnr: 912452 - Erklæring/avtale ang drenneringsledninger 19.04.1960 - Dokumentnr: 506864 - Erklæring/avtale Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 14.03.1980 - Dokumentnr: 505333 - Rettighet Rettighetshaver: Kvikk Vaskeri AS Org.nr: 813 668 262 LEIE AV NÆRINGSLOKALE ÅRLIG AVGIFT NOK 16,176 KONTRAKTEN KAN IKKE OVREDRAS/UTLEIES UTEN SAMTYKKE FRA HJEMMELSHAVER/UTLEIER MED FLERE BESTEMMELSER 12.08.1986 - Dokumentnr: 49502 - Rettighet Rettighetshaver: Piccolo Restaurant And Del Org.nr: 937 421 958 LEIE AV NÆRINGSLOKALE LEIE-TID: 5 ÅR ÅRLIG AVGIFT NOK 51,600 BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN MED FLERE BESTEMMELSER 23.12.1992 - Dokumentnr: 62167 - Rettighet Rettighetshaver: Bislet Tannlegesenter B V Knutsen Org.nr: 965 619 348 LEIE AV KONTORLOKALER AREAL: CA 72 M2 LEIESUM: KR 55 000.-PR ÅR LEIETID: TIL 01.08.2002 FREMLEIE TILLATT MED SKRIFTLIG SAMTYKKE FLERE BESTEMMELSER Dokumentnr: 910464 - Opprettelse av matrikkelenheten OPPRETTELSE - FRADELT FRA ULLEVÅLSVEIEN 59B - UTGÅTT EIENDOMMEN ER OPRETTET FØR 1930 31.07.1890 - Dokumentnr: 900107 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:216 Bnr:236 06.12.1890 - Dokumentnr: 900205 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:216 Bnr:237 22.01.1891 - Dokumentnr: 900012 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:216 Bnr:235
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Aksjeboligmodellen innebærer at aksjeselskapet eier eiendommen, mens aksjeeierne eier aksjer i aksjeselskapet som gir aksjeeier leierett til en bestemt bolig. Aksjeeierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av aksjeeierne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre aksjeeieres mislighold, eller der boligaksjeselskapet sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Aksjeboligselskapet har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra selskapet på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Legalpanteretten følger av borettslagsloven § 5-20, da denne gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf borettslagsloven §1-4. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Salg av aksjeleiligheter reguleres av kjøpsloven. Ved dette salget skal imidlertid avhendingslovens bestemmelser komme til anvendelse så langt de passer. Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra budaksept. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 40 000,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 10 500,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 10 900,- Visningspakke kr. 8 500,- Eventuelle utlegg. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Renate Finnanger Fløan, Eiendomsmegler MNEF / Partner
902 15 515
r.floan@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Majorstuen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 914449936
Sørkedalsveien 8C, 0369 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Majorstuen Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Frogner?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
83%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (73%)
- Venner, familie, besøk, middag (22%)
- Slapper av, ser på TV, leser (7%)
- Jobber i hage/hus (6%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
63%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Renate Finnanger Fløan
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?






























