Kristine Bonnevies vei 26Bjerke
- Bjerke
- Kristine Bonnevies vei 26
- Prisantydning
- 4 550 000,-
- Totalpris
- 4 713 214,-
- Felleskost/mnd
- 2 795,-
- BRA-i
- 52 m2
Tonsenhagen ved marka
Lys, innbydende selveier med umiddelbar nærhet til marka. Grønt utsyn og ingen direkte innsyn. Parkering. Mulig balkong
Innbydende og romslig 2-roms selveierleilighet i 2. etasje med god standard og uten direkte innsyn. Fra leiligheten er det umiddelbar nærhet til marka med både turstier, sykkelstier og skiløyper. Bygget ligger høyt og fritt i terrenget. Legg merke til: - Walk-in closet - Bad pusset opp i 2022 - Trafikkstille og rolig nabolag - Fellesbod for sykler - Kjellerbod på ca 5 kvm - Innenfor bilfritt området i sameiet - Godt med felles parkering + lademuligheter - Mulighet for balkong etter godkjent søknad fra styret Fellesområdene rundt boligen er fantastiske med kveldsol, bålpanne tilgjengelig og utsikt over hele byen. Boligen ligger i et godt etablert, barnevennlig og populært boligområde på Tonsenhagen. Skjermet og rolig, samtidig kort vei til kollektiv, butikker, parker og turstier.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1964
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 550 000,-
- Omkostninger:
- 116 250,-
- Totalpris:
- 4 713 214,-
- Fellesgjeld:
- 46 964,-
- Felleskost/mnd:
- 2 795,-
- Fellesformue:
- 22 514,-
- Totalt BRA:
- 57 m2
- Energimerking:
- G - rød
Visninger
Alle våre visninger har påmelding. På denne måten sikrer vi at megler har god oversikt og tid til å imøtekomme alle interessenter. Meld deg på visning ved å trykke på lenken visningspåmelding.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
13-0177/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Kristine Bonnevies vei 26, 0592 Oslo
Gnr. 87, bnr. 26, snr. 99 i Oslo kommune.
Selger(e)
Lord Fredrik Teig Bergstrøm
Kjøpesum og omkostninger
4 550 000,- (Prisantydning) 46 964,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 596 964,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 114 900,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 116 250,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 128 950,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 713 214,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 725 914,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1964
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 52 kvm
BRA-e: 5 kvm
Totalt BRA: 57 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 5 kvm. Disponibel kjellerbod
Totalt BRA: 5 kvm
2. etasje:
BRA-i: 52 kvm. Entré, bad, stue, kjøkken, soverom og omkledningsrom
Totalt BRA: 52 kvm
Antall soverom
1
Innhold
Entré, bad, stue, kjøkken, soverom og omkledningsrom. Boligen disponerer en ekstern bod i kjeller på ca. 5 kvm (bod nr. 26-201). Mulig balkong: Det må søkes om å bygge veranda i hvert tilfelle, men styret ser ingen saklig grunn som skal tilsi at denne seksjon ikke vil få lov. Ved ønske om dette må ny eier selv stå for søknad til styret og kommunen, samt selv dekke alle kostnader forbundet med tiltaket. Felles sykkelrom. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Ytterdører: Entrédør i brannklasse B30 med 35 desibel lydmotstand. TG 1. Vinduer: Vinduer med tolags isolerglass, produsert i 2007. TG 1. Innvendige dører: Profilerte innvendige dører. TG 1. Etasjeskiller: Etasjeskiller i betong. Skjevheter over to meters avstand i stuen er målt til 5 mm. Totalt avvik i stuen er målt til 18 mm. Vurdering: Gitt bygningens eldre alder, er det vanlig å forvente skjevheter og ujevnheter som en naturlig konsekvens av aldringsprosessen i eldre bygninger. TG 1. Innvendige overflater: Gulv: Fliser, enstavs parkett, trestavs parkett og laminat. Vurdering: Gulvene har normal slitasje i forhold til alder, som inkluderer noen bruksmerker. TG 1. Vegger: Sparklet/pussede og malte overflater. TG 1. Himling: Sparklet og malte plater i badet. Malt trepanel/panelplater for øvrig. Himlingshøyde i stue er målt til 2,13-2,56 meter. TG 1. Vurdering innvendige overflater: Normal slitasje i forhold til alder og bagatellmessige forhold er ikke hensyntatt i tilstandsvurderingen, da dette er en subjektiv vurdering. Ledningsnett for sanitær: Ledningsnett for vanntilførsel i eldre kobberør. Enkelte koblinger i rør-i-rør system i kjøkken. Avløpsrør i plast og støpejern, skjult i konstruksjonen. Stoppekran er lokalisert under kum i kjøkken. Automatisk vannstopper i kjøkken. Vanntrykk og funksjon på avløp er testet og funnet ok. Hovedstoppekran er testet og funnet tilfredsstillende. Vurdering: Tilstandsgrad 2 er gitt på grunn av alder sett i lys av forventet levetid. Eldre ledningsnett vil på generelt grunnlag ha noe høyere risiko for lekkasjer. Tilstanden er vurdert ut fra alder og enkle visuelle observasjoner, da undertegnede ikke har spesialisert kompetanse på området. Kun boligens innvendige røranlegg er vurdert, mens store deler av ledningsnettet er skjult i konstruksjonen og kunne ikke inspiseres ved befaringen. Ved behov for en mer detaljert kontroll, må fagkyndig med spisskompetanse engasjeres. Varmtvann: Varmtvannsbereder på 117 liter, produsert i 2013. Berederen er montert i benkeskap i kjøkken. Avløp fra sikkerhetsventilen. Er det funnet tegn til varmegang i forbindelse med berederens strømtilførsel? Strømtilførsel er montert skjult og ikke tilgjengelig for inspeksjon. TG 1. Ventilasjon: Friskluftsventiler i oppholdsrom. Kullfilterventilator i kjøkken. Spalteventiler i vinduer. Elektrisk/fuktstyrt avtrekksvifte i bad Luftespalte under dør mot våtrom. Er boligens luftveksling funnet tilfredsstillende ved hjelp av papir eller lignende? Ja, tilfredstillende i bad. Kjøkkenet mangler avtrekksventilasjon, noe som vil påvirke ventilasjonen i boligen. Vurdering: Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet ovennevnte punkt i forbindelse med tilstrekkelig luftveksling. Begrenset ventilasjon kan på generelt grunnlag føre til økt fuktighet og redusert luftkvalitet. Kjøkken: Kjøkkeninnredning med glatte fronter. Fliser på vegg over benkeskap. Belysning under overskap. Heltre benkeplate med nedfelt kum i kompositt. Stekeovn, platetopp og oppvaskmaskin er integrert i innredningen. Epoq kjøkkeninnredning fra 2015. TG 1. Bad: Badet er ifølge eier pusset opp i 2022 med ny membran, utbedring av fall, fliser, baderomsinnredning og sanitærutstyr. Sluk og røropplegg er ikke utskiftet. Arbeidet er utført som egeninnsats/dugnad. Det er ikke fremlagt noen dokumentasjon på utførelsen. Dette fører til at det ikke er mulig for den utførende å undersøke den underliggende konstruksjonen. Tilstøtende vegger er mot yttervegg, naboleilighet eller andre soner som ikke gir mulighet for hulltaking i veggkonstruksjonen. Det er isteden benyttet fuktsøk med overflateindikator der dette er ansett som hensiktsmessig, og det er ikke funnet indikasjoner på fukt utover normale verdier. Gulv- og veggoverflater, vanntett sjikt og sluk - Bad: Sluk og hjelpesluk i plast. Gulv og vegger er flislagte. En banketest ble utført på tilfeldige fliser, og denne testen avslørte ingen tydelige tegn på hulrom under disse flisene. Det er registrert tilfredsstillende fall mot sluket i dusjsone. Det er ikke tilstrekkelig høydeforskjell mellom eventuell membran i døråpning og slukrist, badets størrelse må tas i betraktning. TG 1. Sanitær - Bad: Dusj på gulv med dører i herdet glass. Veggfestet klosett med innebygget sisterne. Servant. TG 1. Fast inventar: Benkeskap med glatte fronter. Speil- og belysning over servant. Vurdering: Normal slitasje blir ikke hensyntatt i denne vurderingen. TG 1. Elektrisk anlegg TG 1 Sikringsskap i felles gang med jordfeilautomater. Anlegget er i hovedsak skjult i konstruksjonen. Varmekabler er ifølge eier lagt i bad. For å avdekke om det er behov for at en elektrofaglig person utfører en el-kontroll, ble det utført en forenklet kontroll av anlegget basert på kontrollpunktene i rapport. Større oppgradering i 2015. Samsvarserklæring signert og datert: 17.09.2015 for følgende opplyste arbeider: - Bytte kurssikringer i sikringsskap. - Opplegg og montering av stikkontakt i soverom. - Opplegg og montering av lampe i soverom og bod. - Montering av stikkontakter i stue og kjøkken. - Montering av panelovn i stue. Ingen tydelige avvik ble funnet på de nevnte kontrollpunktene som indikerer behov for umiddelbar elektrofaglig kontroll. Tilstandsgraden er basert på de ovennevnte kontrollpunktene, men reflekterer ikke tilstanden til hele anlegget. For å avdekke anleggets fulle tilstand, anbefales det på generelt grunnlag å hyre en kvalifisert fagperson for en utvidet el-kontroll, for eksempel etter NEK 405-2-3. TG 1. Boligen var normalt møblert under befaringen. Møblering og inventar skjuler derfor enkelte overflater som begrenser den visuelle inspeksjonen. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Det er felles parkeringsområde for beboere og gjester. Det er ikke nummererte plasser. Sameiet har Elbillading tilgjengelig på parkeringsplassen. Bilparkering: 6.1. Biler kan kun parkeres på anviste plasser i Kristine Bonnevies vei 9-26. 6.2. Bilkjøring på gangveiene kan kun tillates når det er strengt nødvendig. 6.3. Brannvesenets og legevaktens biler skal til enhver tid ha lett adkomst til inngangene. Ihht husordenregler.
Moderniseringer og påkostninger
2022:
Utbedret fall, ny membran, fliser, sanitærutstyr og baderomsinnredning.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: Byttet Membran, nye baderomsmøbler, nye fliser på gulv og vegg. 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: Jeg slipte betongen, La ny smøremembran, Ny klemring ved sluk. 1.2 Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: Jeg slipte betongen, La ny smøremembran, Ny klemring ved sluk. og tilslutt flislagt hele rommet. 11. Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja Beskriv: Det var lekkasje i tidligere membran, Derfor jeg pusset opp badet i 2022 og utbedret skadene 22. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Har tilstandsrapport fra April 2025. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Tilstandsrapport fra 2025. 32. Vet du om det er noe annet ved eiendommen som det kan være viktig for kjøperen å vite om? Ja Beskriv: Jeg har ingen dørklokke i min bo enhet. Det tas forbehold om at det kan være utført andre arbeider på det elektriske anlegget som ikke har samsvarserklæring. Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye.
Bygningssakkyndig
Håvard Müller-Sørenssen
Byggemåte
Leiligheten ligger i 2. etasje. Utvendige bygningsdeler: Grunnmur i betong. Yttervegger i bindingsverk, kledd med malt trepanel. Yttertak i trekonstruksjon, tekket med takpapp. Innvendige bygningsdeler: Etasjeskiller i betong. Trapper i betong. Ovennevnte felles bygningsdeler er ikke undersøkt eller vurdert i denne rapporten, da disse ligger under boligsammenslutningens ansvarsområde. I følge vedlagte tilstandsrapport.
Innbo og løsøre
Alle hvitevarer er nye i 2025 og medfølger. Oppvaskmaskin og kombiskap kjøl/frys medfølger.
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med:
- Speil i inngangsparti.
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. I henhold til sameiets vedtekter må leietaker godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har elektrisk oppvarming. Varmekabler i bad. Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selgers strømforbruk: Ca. 5 100 kWh inkl. nettleie per år. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 2 795,- pr. mnd
Inkluderer: Parkering, fellesvaskeri, normalt drift og vedlikehold, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, betjening andel fellesgjeld, vaktmester- og renholdstjenester, diverse honorarer, m.m.
Felleskostnadene kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Andre utgifter
Løpende utgifter: Felleskostnader kr. 2 795,- per mnd. Innboforsikring kommer i tillegg (ca. 2 000,- per år avhengig av avtale) For strømkostnader, se energiforbruk. Det er opp til kjøper å evt. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt Det er beregnet kr. 0,- i eiendomsskatt for 2025. Informasjon om eiendomsskatt er innhentet fra eiendomsskattelistene til Oslo kommune.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 921 914,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 3 687 657,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
Telia er leverandør av TV/internett. Felleskostnader dekker basispakke med tv og nett. Selger har oppgradert nettpakken til høyere hastighet og betaler kr. 164,- ekstra for dette pr mnd.
Sameiet
Om sameiet
Boligsameiet K Bonneviesv 9-26 består av 100 boliger og ingen næringslokaler. Forretningsfører er Boligbyggelaget Usbl. Revisor er KPMG. Renholdpartner AS sørger for ukentlig renhold av oppgangen og vaskeriet. Fellesvaskeri. Sameiet har engasjert en vaktmester som tar seg av det daglige vedlikehold. Vaktmester kan utføre private oppdrag, f eks innlåsing, staking og småreparasjoner, etter avtale og gjeldende satser. Styrets arbeid den siste tiden: Inspeksjon av brannsikkerhet: Inspeksjon av brannsikkerhet i alle leiligheter hus 9-11 inkl. bytte av brannslukningsapparat og batteri i røykvarslere ved behov. Dette er noe som gjøres med ca. 3 års mellomrom, slik at øvrige hus tas i 2025 / 2026. Ny søppelhåndtering: Ny nedgravd løsning for søppelhåndtering. Løsningen er avklart men det er noe utsatt i henhold til plan på grunn av forsinkelser i Oslo Kommune. Lademulighet: Lademuligheter for el-biler etappe en ble i 2023 fullført med de 4 første plasser, samt at de neste 4 plasser også raskt kan realiseres når behovet tilsier det. I tillegg er det lagt et rør i bakken slik at det også kan trekkes en strømledning ned mot den store p-plassen senere igjen. Ny lekeplass: Oppgradering av lekeplassen med nye lekeapparater, noen enkle treningsapparater, et område for grilling og fornying av sandkasse. Sameiet fikk støtte fra USBL på 70.000,- slik at det kunne jobbes med en litt større budsjettramme. Maling av hus: Maling av de siste husene ble fullført sommeren 2022. Samarbeid med nabosameier: Styret har fortsatt samarbeidet med 3 nabosameiene, hvor det i denne perioden har vært et tettest samarbeid med Sameiet Kristine Bonnevies vei 5-14, da særlig ang. vintervedlikeholdet og ny felles søppel løsning. Vedtak på årsmøte 2024: Årsmøtet 4. juni 2024 i sameiet Kristine Bonneviesvei 9-26 gir styret fullmakt til, på den mest hensiktsmessige måten, å øke lånefinansieringen med inntil kr 500.000.- Lånet skal kun dekke opp for likvidmessige belastninger som det ikke er finansielt forsvarlig å dekke av den ordinære driften. Et vilkår er også at kostnaden relateres til avgrensede utforutsatte hendelser/prosjekter. Låne- beslutningen krever et enstemmig styre inklusive varamedlemmer, og fullmakten gjelder fram til årsmøtet 2025. Oppdaterte rutiner for fellesvaskeri. Rekkverk langs stikkvei opp mot hus 24/26: For å bøte på holkeforholdene vinterstid, har styret sett på hvordan dette løses i andre sameier, og veldig mange har rekkverk der folk må gå i hellinger. Sameiet vedtar at det oppføres et rekkverk langs stikkvei opp mot hus 24/26 med en kostnadsramme på kr. 100.000,-. I følge styreleder vil det bli sendt ut innkalling til årsmøte 2025 i midten av mai.
Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett.
Styregodkjennelse
Overdragelsen av boligen til ny seksjonseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 46 964,- pr. 31.03.2025
Sameiet har lån i Handelsbanken:
Lånenummer: 83987202893
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 31.03.2025: 7.5% pa.
Antall terminer til innfrielse: 100
Saldo per 31.03.2025: kr. 4 703 404,-
Andel av saldo: kr. 46 964,-
Første termin/første avdrag: 30.08.2021 ( siste termin 30.07.2033 )
Ihht. felles lån vil andel renter og avdrag på fellesgjelden reguleres månedlig i henhold til gjeldende rente i banken.
Fellesformue
Kr. 22 514,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Resultatregnskap for 2023 viste et overskudd på kr. 739 880,-. I 2024 ble det budsjettert med et underskudd på kr. -69 088,-. Underskuddet skyldes hovedsakelig økte driftskostnader samt oppføring av et rekkverk langs stikkvei opp mot hus 24/26 med en kostnadsramme på kr. 100.000,-. Komplett budsjett og regnskap er vedlagt salgsoppgave.
Vedtekter og husordensregler
Det er inngått avtale mellom seksjonseierne om enerett til bruk av boder. Bodfordelingen kan endres med to tredjedels flertall. Sameiets vedtekter og husordensregler ligger vedlagt. Det oppfordres til å sette seg godt inn i disse.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Det avholdes vanligvis felles dugnad to ganger i året (høst og vår). Det oppfordres til å stille opp på disse. Se husordensregler samt vedtekter §4 og § 19 for informasjon om beboernes vedlikeholdsplikter.
Dyrehold
Det kun tillatt med totalt to husdyr pr. leilighet. Eiere med særlige grunner kan søke styret om dispensasjon fra denne regelen. I følge vedtekter §24.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring NUF
Polisenr. SP1421927
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 22 498 kvm (eiet)
Eiet tomt. Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Adkomst
Adkomst fra Kristine Bonnevies vei og stikkveier på sameiets eiendom. Det vil bli skiltet med visningsskilt fra Nordvik eiendomsmegling på visningsdagen.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Boligen ligger i et godt etablert, barnevennlig og populært boligområde på Tonsenhagen med nærhet til "alt." Tonsenhagen torg er nærmeste "sentrum" med dagligvare (Kiwi) og kafé. Fra torget er området godt dekket med busstransport hvilket gjør tilgangen til større tilbud på Linderud senter eller resten av byen svært enkel! Årvoll Senter er også beliggende like i nærheten. Her finner du både frisør, kafé, stor dagligvareforretning, tannlege m.m. I nærområdet finner du blant annet Lillomarka som byr på tur- og rekreasjonsmuligheter for alle med mangfoldige turstier og preparerte skiløyper, hoppbakker i Linderudkollen, alpinanlegg i Grefsenkollen og Årvoll gård med dyr, kafé og utleielokale. Fra boligen er det også kort vei til Oslos beste alpinbakke, Grefsenkollen, og Grefsen Tennisklubb som har et flott anlegg med syv baner. På toppen av Grefsenkleiva ligger populære Grefsenkollen restaurant. Med fantastisk utsikt over fjorden og hovedstaden, har restauranten en eventyrlig ramme for både dagsutflukter, utekonserter og andre trivelige begivenheter. Dagligvarehandelen kan gjøres hos blant annet Kiwi, Rema 1000 og Meny. Ønsker du ytterligere servicetilbud har både Linderud og Økern senter et godt og variert utvalg. Det er kort vei til Storo med Oslos største kjøpesenter. Oslo sentrum ligger også godt innen rekkevidde med alt det innebærer av hovedstadens fasiliteter og servicetilbud. Området gir meget god mulighet for offentlig kommunikasjon via buss. Med bil fra Tonsen tar det ca. 6 min til Økern, 10 min til Oslo S, 11 min til Furuset og 32 min til Oslo lufthavn.
Bebyggelse
Området består i hovedsak av leilighetsbygg.
Skoler og barnehager
Barnehager i nærheten er blant annet Skauen barnehage, Sletta barnehage, Kolåsbakken barnehage og Tonsenhagen barnehage.
Tilhører her Tonsenhagen barneskole, ca 10 minutter gange fra boligen.
Andre skoler i nærheten er:
Årvoll skole (1-10 trinn) ca 18 min gange.
Linderud skole (1-10 trinn) 24 min min gange.
Veitvet skole (1-10 kl.) ca. 6 min kjøretur.
Bjerke videregående skole ca. 22 min gange.
Kuben videregående skole ca. 9 min kjøretur.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for fasadeendring balkonger i Kristine Bonnevies vei 24/26, datert 23.01.2004. Det foreligger ferdigattest for oppføring av 6 balkonger i Kristine Bonnevies vei 9-26, datert 13.11.2020. Det foreligger ferdigattest for etablering av brannalarmanlegg i Kristine Bonnevies vei 9-26, datert 10.01.2023. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger arkivkort datert 1965. Arkivkort er forgjengeren til ferdigattest. Arkivkort er ferdig attestert, og dokumenterer at bygget er registrert lovlig oppført. At arkivkort eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Bygningstegninger: Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Walk-in closet/garderoberom inn fra soverom er byggemeldt som kott. Interessenter oppfordres til å sette seg godt inn i vedlagte tegninger, kontakt megler ved spørsmål.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig. Reguleringsbestemmelser: S-2864: Midlertidig reguleringsbestemmelser for deler av Oslos ytre sone. V080862: Bebyggelseplan for Akers mek. Verksted gnr. 87 bnr. 26. V080862 har ikke egne skrevne reguleringsbestemmelser. Informasjon om kommuneplanen finner du på: https://www.oslo.kommune.no/getfile.php/1374702/Innhold/Politikk%20og%20administrasjon/Politikk/Kommuneplan/Ny %20kommuneplan%202015/Kommuneplan%202015%20del%202%20justert%2031.01.2017.pdf Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Offentlige planer: Det foreligger pågående byggesak i Kristine Bonnevies vei 18. Saken gjelder fasadeendring og oppføring av tak over balkong. Saksnummer 202215174. https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202215174 For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/87/26/99: 27.03.1956 - Dokumentnr: 3805 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om vann/kloakkledning Bestemmelse om gjerde Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 24.10.1956 - Dokumentnr: 12501 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 29.11.1956 - Dokumentnr: 14438 - Erklæring/avtale Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 26.03.1958 - Dokumentnr: 3506 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om veg Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 28.03.1958 - Dokumentnr: 3577 - Erklæring/avtale Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 12.04.1958 - Dokumentnr: 3966 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 28.04.1958 - Dokumentnr: 4570 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 03.06.1958 - Dokumentnr: 6039 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 17.01.1962 - Dokumentnr: 705 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 09.05.1962 - Dokumentnr: 5442 - Erklæring/avtale Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 26.11.1962 - Dokumentnr: 15145 - Best om garasje/parkering Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 14.11.1963 - Dokumentnr: 15107 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 25.01.1964 - Dokumentnr: 1168 - Erklæring/avtale Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 12.03.1964 - Dokumentnr: 3374 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 24.04.1964 - Dokumentnr: 5135 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 19.07.1965 - Dokumentnr: 10014 - Erklæring/avtale Midlertidig dispensasjon fra Bygningsloven vedr. tilbygg Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Overført fra: Knr:0301 Gnr:87 Bnr:26 Gjelder denne registerenheten med flere 30.03.1984 - Dokumentnr: 15069 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 10,000 MED PRIORITET ETTER 75% AV FØRSTE TGL. OVERDRAGELSESSUM. Gjelder denne registerenheten med flere 09.03.2007 - Dokumentnr: 248554 - Erklæring/avtale Midlertidig dispensasjon fra vegloven Oppføring av bod/søppelskur. Kan ikke slettes uten samtykke fra direktøren i Plan- og bygningsetaten i Oslo kommune. Gjelder denne registerenheten med flere 30.03.1984 - Dokumentnr: 15069 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 99 Formål: Bolig Sameiebrøk: 55/5290 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 100 SEKSJONER
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet. Som sikkerhet for oppfyllelse av sameiernes forpliktelser etter vedtektene, forbeholder sameiet seg panterett med inntil kr 10 000 i hver seksjon, samt i bygningens assuranse/erstatningssum. Panteretten er uten opptrinnsrett, og har prioritet etter 75 % av første tinglyste overdragelsessum. Sameiet forplikter seg dog under enhver omstendighet å vike prioritet for inntil 90 % av lånetakst etter forsikringsrådets regler.
Verneklasse/SEFRAK
Nei.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand. Det er ikke ringeklokke/døråpner i leiligheten.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 45 969,- Grunnpakke Leilighet. kr. 6 000,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave. kr. 24 900,- Oppgjørshonorar. kr. 7 990,- Tilrettelegging. kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 25 483,- Samlet skal selger betale kr. 131 143,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Fredrik Langsø, Salgsleder / Eiendomsmegler MNEF / Partner
913 99 834
f.langso@nordvikbolig.no
Megler
Fredrik Langsø, Salgsleder / Eiendomsmegler MNEF / Partner
913 99 834
f.langso@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Bygdøy Alle Eiendom AS
Org. nr.: 914457750
Bygdøy Alle 34, 0265 OSLO
Bilder
Fredrik Langsø
Salgsleder / Eiendomsmegler MNEF / Partner
Bygdøy Allé
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?