Ole Vigs gate 21BUranienborg - Majorstuen
- Uranienborg - Majorstuen
- Ole Vigs gate 21B
- Prisantydning
- 8 250 000,-
- Totalpris
- 8 487 184,-
- Felleskost/mnd
- 5 598,-
- BRA-i
- 75 m2
Majorstuen/ Valkyrien
Lys og lekker 4-roms selveier sentralt på Majorstuen. Vinduer fra 2025. Bad og kjøkken 2021. Vv/fyring inkludert. Peis
Sander Flåte v/Nordvik Eiendomsmegling har gleden av å presentere Ole Vigs gate 21B. Leiligheten har en sentral og tilbaketrukket beliggenhet på Majorstuen rett v/Valkyrien senteret. Det er en gjennomgående og strøken standard med 3 soverom inn mot rolig og idyllisk bakhage. Leiligheten ble oppgradert i 2021 med oppusset bad og kjøkken. På kjøkkenet er det peisovn som varmer godt på kalde vinterdager. Varmtvann og fyring er inkludert i felleskostnadene. De store vindusflatene som slipper inn godt med naturlig lys er nye i 2025. Høydepunkter: - Peisovn - Vinduer fra 2025 - Varmtvann og fyring inkludert - Bad og kjøkken oppusset i 2021 - Flott beliggenhet rett ved Valkyrien senteret Velkommen til visning!
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1935
- Etasje:
- 1
- Soverom:
- 3
- Prisantydning:
- 8 250 000,-
- Omkostninger:
- 208 300,-
- Fellesgjeld:
- 28 884,-
- Totalpris:
- 8 487 184,-
- Felleskost/mnd:
- 5 598,-
- Fellesformue:
- 13 736,-
- Totalt BRA:
- 81 m2
- Energimerking:
- G - mørkegrønn
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
8-0459/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Ole Vigs gate 21B, 0366 Oslo
Gnr. 215, bnr. 267, snr. 1 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Selger(e)
Tarik Moussaid
Marianne Francoise Monin
Kjøpesum og omkostninger
8 250 000,- (Prisantydning) 28 884,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 8 278 884,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 206 950,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 208 300,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 221 000,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 8 487 184,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 8 499 884,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen, inkl. evt. fellesgjeld. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1935
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 75 kvm
BRA-e: 6 kvm
Totalt BRA: 81 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 3 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 3 kvm
1. etasje:
BRA-i: 75 kvm. Entrè, stue, kjøkken, 3 soverom og bad.
Totalt BRA: 75 kvm
6. etasje:
BRA-e: 3 kvm. Iht selger følger det også en bod på 3 kvm på loft (ikke målbart)
Totalt BRA: 3 kvm
Antall soverom
3
Innhold
1. etasje: Kjøkken, 3 soverom, stue, bad, entre. Takhøyden er målt til 251 cm i stuen.
Standard
Kjøkken: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Innredning med kullfiltervifte over stekesonen og opplegg for oppvaskmaskin. Det er integrert kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin, stekovn og platetopp . Peis. Soverom 1: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Soverom 2: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Soverom 3: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Radiator. Garderobeskap. Stue: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Radiator. Bad: Flis på gulv og flis på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Gulvvarme. Utstyrt med dusjhjørne, innfellbare dusjdører, mekanisk avtrekk, rørfordelingsskap, servant, servantskap og veggmontert wc. Entre: Flis på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Garderobeskap og porttelefon. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG2: KJØKKEN Oppsummering av avtrekk: TG2 settes pga kullfiltervifte. Når boligen har kun naturlig ventilasjon og ikke avtrekk over stekesonen til friskluft er dette et avvik. Konsekvens vil være utilstrekkelig luftutveksling. Ingen spesielle tiltak anbefales. Løsningen fungerer tilstrekkelig. AVLØPSRØR Oppsummering: Det er foretatt en test med nedspyling i klosett samtidig som vannstand i sluk sjekkes. Ingen endring registreres. Lufting av kloakk vurderes med bakgrunn i dette å være ivaretatt Det registreres tilfredsstillende avrenning fra servant og sluk. Tilstandsgrad 2 settes på grunn av alderen. Vær oppmerksom på at utskifting og rehabilitering av soilrør ofte er borettslag/sameiets ansvar. Soilrøret som strekker seg mellom etasjene er ikke mulig å kontrollere fullstendig siden de er innkasset. Det er ikke tegn etter lekkasjer eller skader på avløpsrørene på befaringstidspunkt. Årsak: Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige avløpsledninger Konsekvens: Ingen vesentlig konsekvens. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør. VANNLEDNINGER Oppsummering: Stoppekran plassert bak innspeksjonsluke i vegg mot badet. Ingen skader eller lekkasjer registrert på befaringsdagen. Røropplegg er koplet i veggen og er synlig for kontroll via inspeksjonsluke i bakvegg, og i fordelerskapet i himling. I dag er det krav om at koplinger og stoppekraner skal være lekkasjesikret slik at en eventuell vannlekkasje ikke gjør skade på øvrig konstruksjon. Årsak: Stoppekraner mangler lekkasjesikring. Konsekvens: En eventuell lekkasje blir vanskeligere å oppdage før den kan gjøre skade på øvrig konstruksjon. Tiltak: Anbefaler å etablere lekkasjesikring til vannrørene. Dette gjøres normalt i forbindelse med rehabilitering av bad/kjøkken, men kan også gjøres med lokal utbedring på eksisterende bad. F.eks ved å installere magnetventil på hovedkran, og føler/sensor på de stedene hvor lekkasje ikke kan ledes til sluk. VANNBÅREN VARME Oppsummering: Tg2 settes pga alder på radiatorovnene på 2 av soverommene og i stuen. Det er ikke behov for strakstiltak men eier må være oppmerksom på at det kan bli behov for reparasjoner eller utskifting på sikt. Årsak: Alder. Konsekvens: Ventiler kan bli tunge å betjene over tid og lekkasjer kan oppstå. Tiltak: Det kan bli behov for utskiftinger på sikt. Ikke behov for strakstiltak men jevnlig vedlikehold anbefales. Bygningsdeler som har fått TG-IU: VARMESENTRAL Sentralfyring fra anlegg i fellesareal. Ikke tilgang på befaringsdagen. VARMTVANNSBEREDER Det er felles varmtvann i bygget.
Parkering
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
2021 Bad rehabilitert og kjøkken flyttet.
2024 El-tilsyn utført.
2025 Byttet ut alle vinduer og installert mørke gardiner
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Full oppussing av badet i oktober 2021. Rørlegger teknikk 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Oktober 2021 - lagt ny sveisemembran på gulv. Membran-teknikk AS 1.2 Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Oktober 2021 Rørlegger teknikk 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Mellom januar 2021 og oktober 2021 - Proff elektriker AS 4.1 Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja Når ble kontrollen utført? 21.02.2024 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Pumpeløsning i ny kjøkken Januar 2021 16. Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Ja Beskriv: Vi har en forsikringssak i bygget på grunn av en vannlekkasje med ukjent årsak. Vannet renner ned til kjelleren og gjennom stueveggene våre. Det er målt høy fuktighet, og veggen må utbedres. Dette vil bli dekket av byggets forsikring. En lekkasjespesialist kommer på befaring onsdag 27.08. 17. Vet du om det er eller har vært feil på vann/avløp herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller liknende? Ja Beskriv: Vi har en forsikringssak i bygget på grunn av en vannlekkasje med ukjent årsak. Vannet renner ned til kjelleren og gjennom stueveggene våre. Det er målt høy fuktighet, og veggen må utbedres. Dette vil bli dekket av byggets forsikring. En lekkasjespesialist kommer på befaring onsdag 27.08.
Bygningssakkyndig
Garp Eiendom v/Erik Iversen
Byggemåte
Leilighet er oppført i én etasje. Grunnmur er oppført i teglstein. Veggkonstruksjon er oppført i betong og er utvendig pusset. Taket er et saltak og er tekket med betongstein. Etasjeskille er et betongdekke. Vinduer med 3-lags isolerglass fra 2025.
Innbo og løsøre
Alle hvitvarer medfølger med unntak av vaskemaskin i bod.
Følgende løsøre følger ikke med ved handelen:
Taklamper på kjøkkenet og hovedsoverom følger ikke med kjøpet.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Leieforhold skal meddeles skriftlig til styret ved registrering i Bonabo med minst 14 (fjorten) dagers varsel før innflytting/overtagelse av seksjonen. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
G - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Vannbåren varme fra radiatorer. Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 5 100 kWh - ca. kr. 8 000,- i årlige strømutgifter. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 5 598,- pr. mnd
Inkluderer: Global connect (fiber) grunnpakke, kommunale avgifter, renhold fellesareal, vaktmestertjeneste, generelle driftskostnader, renter og avdrag fellesgjeld, forretningsførsel.
Herav:
Avdrag felleslån kr. 65,-
Felleskostnader kr. 5 101,-
Renter felleslån kr. 168,-
Tilleggsytelser: Dugnadstillegg kr. 50,-
Internett kr. 214,-
Eiendomsskatt
Kr. 1 984,- pr. 2025
Informasjon om eiendomsskatt er innhentet fra eiendomsskattelistene til Oslo kommune.
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene.
For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 980 158,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 7 920 633,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet består av 31 eierseksjoner. Styrets arbeid 2024: Styret benytter prosjektstyringsverktøyet Asana med offentlig publisering av relevante saker. Link til oversikten er publisert på sameiets nettsider: www.ovg21.no Oppsummering av styrets arbeid i perioden: Utførte oppgaver: PÅLEGG OM INSTALLASJON AV TEMPERATUR-REGULATOR En betydelig kostnad for sameiet er oppvarming. Etter undersøkelse utført ble det avdekket at de fleste ikke hadde temperatur- (termostat-) regulator på sine radiatorer. Som et ledd i å redusere kostnader ved oppvarming besluttet styret å pålegge sameiere å installere nødvendig utstyr for å temperaturregulere radiatorer. Styret inngikk avtale med en rørlegger (på anbud) som stod for bestilling og koordinering slik at kostnaden for den enkelte ble så lav som mulig. Hver eier betalte selv for den jobben som ble utført og den / de termostater de ønsket montert. Samtlige enheter og sameiets felles anlegg har nå regulator på sine radiatorer. Det er forventet at fyringskostnadene for sameiet vil reduseres med opp til 25%. UTBEDRING TAK Bagkrunnen for arbeidet var en inspeksjon av taket som avdekket flere mangler, inkludert manglende snøfangere, slitasje på takplater og behov for reparasjoner på piper og trapperom overlys. Det ble anbefalt tiltak som høytrykksvask, maling og utskifting av enkelte komponenter for å sikre takets funksjonalitet og forlenge dets levetid. Utførte tiltak - Tiltakene ble utført av Perun AS som iht. pristilbud inkluderte montering av snøfangere på deler av taket, høytrykksvaks og maling av takplater samt reparasjoner på piper og trapperom overlys. Det ble også utført utskiftning av en kloakkventilasjonshette og forbedringer på tetningslisten i trapperommets overlys. Resultat - De gjennomførte tiltakene har bidratt til å utbedre de avdekkede manglende og forbedre takets tilstand både funksjonelt og estestisk. Arbeidet har sikret at taket vil kunne motstå værpåkjenninger og opprettholde sin funksjon i lang tid fremover. Det er til å anse at takets levetid er forlenget med 15-20 år. Vi har 5 års garanti på utført arbeid. Det er anbefalt at det utføres årlige takkontroller for å ivareta takets funksjon og tilstand. LEKKASJE I STIKKLEDNING FOR VANN Det ble avdekket lekkasje i vårt kobberrør, og vi mottok varsel om pålegg om utbedring fra kommunen. Arbeidet ble utbedret av Rørportalen AS, både vann og avløp ble oppgradert. OPPGRADERING TIL FIBER (kostnadsfritt) fra Global Connect Løsningen vil innebære frihet til å velge indeviduelle tjenester per enhet. Økt kapasitet utover basis internett evt TV-løsninger bestilles og betales av den enkelte, slik at friheten og behovsdekning øker samtidig som kostnadene for sameiet reduseres. Ifbm lekkasje i stikkledning for vann ble det utført graving, og dette reduserte ytterligere kostnadene for etablering av fiber og ledet til at Global Connect tilbød sameiet og den enkelte beboer enda lavere priser. Internett-tilbudet er bedre og rimeligere enn tidligere. Det samme gjelder TV-tilbudet via RiskTV, Telia og Alente. Ettersom tjenestene er bedre (raskere og rimeligere), løpende kostnader for sameiet reduseres, og løsningen representerer en kostnadsfri infrastrukturforbedring (Fiber vs Coax, som øker verdien på hver enkel enhet i sameiet) anses løsningen som økonomisk gunstig og hensiktsmessig for sameiet. LÅN TIL SAMEIET På grunn av høye kostnader i forbindelse med både utføring av arbeid på tak og lekkasje i stikkledning, var det nødvendig å ta opp lån i sameiet. Det ble innhentet tilbud om lån fra flere aktører, og det beste tilbudet ble valgt. SØPPELHÅNDTERING Det er utarbeidet forslag om søppelhåndtering på gateplan, men bymiljøetaten har avslått søknaden. Det er utført betydelig arbeid med løsningsforslaget samt avdekket godkjenning / praksis til andre sameier i nabolaget. Videre arbeid vil kreve evt. juridisk bistand om sameiet ønsker å jobbevidere med løsning på kommunalt areal. - Oppdatering av husordensregler. - Oppdatering av vedtekter. - Utredning av muligheter for heis - konklusjon: ikke aktuelt. - Alle eiere og beboere inn i Bonabo. - Etablering av sameiets egen nettside: www.ovg21.no. - Etablering av prosjektstyring for styret. - Evaluering av vaktmestertjenesten - Avtalen med ISS ble vurdert og nedskalert. Resulterte i lavere kostnader. - Evaluering og bytte av leverandør for vask av matter. Resulterte i lavere kostnader. - Utskiftning av postkasser. Besluttede oppgaver som ikke er ferdig gjennomført, men videreføres: - Reparasjon av varmekabler til takrennene (viktig for å unngå istapper). - Etablering av ny søppelhåndtering. - Beslutning om maling av trappeoppgang jf tidligere vedtak skal det etableres elektronisk nøkkelløsning i gården. Det er ønske om løsning som også inkluderer evt kodelås for barn og andre som ikke har mobil. Foreslåtte oppgaver til videre vurdering: - Nytt sikringsskap. - Utbedring av ventilasjon. - Opprydning i bodene. - Beskjæring av trær. - Prosjekt Majortuens Oase - utbedring av bakgården. Fra styreleder: Ingen konkrete planer om økning av felleskostnader. Det besluttet etablering av elektronisk nøkkelløsning, som trolig gjennomføres vår 2026. Dette kan medføre en svak økning fellesskostnadene (eksempelvis kr 100 +/- per boenhet). Videre planlegges det utbedring av fellesarealet i bakgården som vil kunne medføre en økning. Sammen med de andre syv sameiene som vender inn i felles bakgård planlegger vi et prosjekt som går ut på å åpne opp de seksjonerte bakgårdene og etablere én stor felles bakgård. Formålet er å styrke naboskap, fellesskap og trivsel i vårt nærmiljø. Vi ser for oss et godt opparbeidet og bruksvennlig fellesareal som øker eiendommens verdi. Vår lokasjon er midt i byen, så grøntareal står høyt i kurs. Fellesskapsløsninger kan strekke seg utover rekreasjon og inkludere rasjonelle løsninger for bl.a. avfallsbeholdere, sykkelparkering, huske-/lekestativ, gressklipper, hageredskap osv. Dette er kun i planleggingsfase, og ingen beslutning er tatt. Planlagt ferdigstillelse: tidligst i 2027. Forsikringssak: Forsikringsselskapet gjorde en vurdering av situasjonen den 27.08.2025 og fant ut at det var et rørbrudd mellom 2. og 1. etasje. Det er avtalt at reparasjonsarbeidet starter etter visningene. Veggen blir fjernet, og røret skal utbedres i sin helhet før veggen bygges opp igjen. Alle kostnader knyttet til arbeidet dekkes av byggets forsikring
Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl
Styregodkjennelse
Overdragelsen av boligen til ny seksjonseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 28 884,- pr. 24.08.2025
16369051419, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 24.08.2025: 6.95% pa.
Antall terminer til innfrielse: 75
Saldo per 24.08.2025: 736 272
Andel av saldo: 28 885
Første termin/første avdrag: 30.12.2024 ( siste termin 30.03.2044 )
Fellesformue
Kr. 13 736,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap viste et underskudd på kr 861 779,-. I budsjett for inneværende år er det lagt til grunn at selskapet skal gå med kr 223 879,- i overskudd.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt. Seksjonseiere eller leietakere som flytter ut eller inn av seksjonen kan belastes med et flyttegebyr tilsvarende Sameiets faktiske kostnader med fjerning av etterlatte objekter/avfall og utbedring av evt. skader på Fellesareal fra flyttingen, oppad begrenset til et beløp som svarer til folketrygdens grunnbeløp, jfr eierseksjonsloven §25. Det er ikke tillatt å koble ventilasjonsutstyr til felles ventilasjonssystem uten skriftlig godkjenning fra styret. Enhver tilkobling skal utføres av fagperson som er kjent med funksjonskrav for sameiets spesifikke ventilasjonssystem.
Dyrehold
Dyrehold skal ikke være til sjenanse for øvrige beboere. Det er ikke tillatt å ha besøk av eller holde dyr som etter lov, forskrift eller lokale regler i Oslo, ikke er tillatt. Beboere med dyr plikter å fjerne dyrets avføring fra felles eiendom og om nødvendig rengjøre området.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring NUF
Polisenr. SP586900
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 874 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt under fellesvisninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Boligen ligger svært sentralt på Majorstuen – et av Oslos mest attraktive og urbane boligområder. Her bor du midt i et pulserende bymiljø med et rikt utvalg av restauranter, kaféer og servicetilbud rett utenfor døren. Umiddelbar nærhet til handlegaten Bogstadveien gir deg alt fra eksklusive butikker til hyggelige nisjebutikker og dagligvarehandel. Majorstuen er et av byens viktigste knutepunkter for kollektivtransport, med både T-bane, trikk, buss og tog som tar deg effektivt rundt i hele Oslo-området. For rekreasjon og grøntområder ligger både Frognerparken og Stensparken i gangavstand, og inviterer til alt fra rolige spaserturer til aktive fritidsaktiviteter. Området kombinerer urbant byliv med flotte parker og et levende nabolag – et attraktivt sted å bo for alle som ønsker nærhet til både byens fasiliteter og grønne lunger.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men ekspedisjonsdokument datert 1934. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er uattestert, og dokumenterer at det er søkt om oppføring av bygget, men ikke endelig godkjenning. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger også: - Uattestert ekspedisjonsdokument for varmeanlegg datert 1934. - Uattestert ekspedisjonsdokument for isolasjon gavlvegg datert 1948. Det er avvik fra originale byggetegninger: - Kjøkken er opprinnelig godkjent som forstue. - Kjøkken er flyttet fra nåværende soverom bak bad inn til forstuen.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. Eiendommen er regulert til "Byggeområde for boliger". For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Pågående byggesaker: Sorgenfrigata 22 A - Loftsutbygging Saksnummer 202206598 - Byggesak Mottatt sak n29.04.2022 Status Rammetillatelse gitt Jacob Aalls gate 19 A - Rehabilitering av brannskiller og etasjeskiller Saksnummer 202315719 - Byggesak Mottatt sak 25.10.2023 Status Tillatelse gitt Jacob Aalls gate 17 B - Bruksendring og innvendig ombygging Saksnummer 202105447 - Byggesak Mottatt sak 27.03.2021 Status Tillatelse gitt Ole Vigs gate 19 B - Bruksendring av loft til boareal for underliggende leilighet H0401 Saksnummer 202460758 - Byggesak Mottatt sak 11.10.2024 Status Igangsettingstillatelse gitt Sorgenfrigata 18 B - Fasadeendring Saksnummer 201006259 - Byggesak Mottatt sak 27.05.2010 Status Tillatelse gitt Jacob Aalls gate 17 A - Oppføring av åtte balkonger Saksnummer 202307240 - Byggesak Mottatt sak 02.05.2023 Status Igangsettingstillatelse gitt Jacob Aalls gate 32 - Utskifting av vinduer Saksnummer 202313205 - Byggesak Mottatt sak 05.09.2023 Status Tillatelse gitt Planprogram for Fornebubanen: Planprogrammet er første fase i arbeidet med reguleringsplaner for Fornebubanen og tilknyttet byutvikling fra Lysaker til og med Skøyen, som kan ses på som en utvidelse av Fjordbyen. Fornebubanen er en utvidelse av det eksisterende T-banenettverket, fra Majorstuen til Fornebu. Banen bygges i samarbeid med Oslo kommune og Viken fylkeskommune. T-banestrekningen skal gå i tunnel fra Majorstuen til Fornebu. Planprogrammet redegjør for videre planarbeid og planprosess. Les mer om Fornebubanen her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/fornebubanen/#toc-1 For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/215/267/1: 22.08.2025 - Dokumentnr: 983893 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 13.11.1974 - Dokumentnr: 520353 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 1 Formål: Bolig Sameiebrøk: 40271/1000000 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 30 SEKSJONER Teller er rettet iht tgl.l. 18 på snr 1,29 og 30. 27.01.04 04.01.2013 - Dokumentnr: 6246 - Resek/tilleggssek Endret seksjon: Snr: 1 Formål: Bolig Sameiebrøk: 40271/1000000
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 40 000,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 4 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. (2 stk inkludert) kr. 3 900,- Utlegg: Eierskiftegebyr kr. 6 570,- Infoland - Informasjon forretningsfører kr. 4 913,- Samlet skal selger betale kr. 103 673,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Sander Flåte, Eiendomsmegler MNEF / Partner
994 75 337
s.flate@nordvikbolig.no
Megler
Ida Basilier, Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
412 27 415
i.basilier@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Majorstuen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 914449936
Sørkedalsveien 8C, 0369 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Enkelte av meglerforetakene i Nordvik-kjeden har indirekte eierskap i Bomega AS.
Bilder
Sander Flåte
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Ida Basilier
Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?