Waldemar Thranes gate 65ASt.Hanshaugen - Ullevål
- St.Hanshaugen - Ullevål
- Waldemar Thranes gate 65A
- Prisantydning
- 7 190 000,-
- Totalpris
- 7 514 380,-
- Felleskost/mnd
- 4 994,-
- BRA-i
- 61 m2
Alexander Kiellands plass
Svært delikat og innbyende 3-roms loftsleilighet m/gulvareal på 70m² - Peis - Flott terrasse på 9m²- Populær beliggenhet
Velkommen til Waldemar Thranes gate 65A! En svært delikat og innbydende 3-roms loftsleilighet med et gulvareal på 70 m². Leiligheten holder en gjennomgående god standard, med flere oppgraderinger de siste årene. Den byr på lyse og luftige rom, stue med peis, tidløst kjøkken, to gode soverom og praktiske lagringsmuligheter. Sentral og attraktiv beliggenhet midt mellom St.Hanshaugen og Grünerløkka, med gangavstand til "alt" du trenger i hverdagen! - Innflytningsklar - Klassisk bygård med gode lysforhold og luftig planløsning - Gulvareal på 70m² - Flott vedovn i stuen - Utgang til flott terrasse på 9m² - Baderom fra 2016 m/opplegg for vaskemaskin - Tidsriktige og moderne farge- og materialvalg - Ekstern loftsbod rett utenfor inngangsdøren - Gode kollektivmuligheter rett utenfor døren
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1899
- Etasje:
- 5
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 7 190 000,-
- Omkostninger:
- 184 570,-
- Fellesgjeld:
- 139 810,-
- Totalpris:
- 7 514 380,-
- Felleskost/mnd:
- 4 994,-
- Fellesformue:
- 28 155,-
- Totalt BRA:
- 64 m2
- Energimerking:
- E - oransje
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
29-0183/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Waldemar Thranes gate 65A, 0173 Oslo
Gnr. 218, bnr. 184, snr. 31 i Oslo kommune.
Selger(e)
Cecilie Henriksen
Kjøpesum og omkostninger
7 190 000,- (Prisantydning) 139 810,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 7 329 810,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 183 220,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 184 570,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 197 270,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 7 514 380,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 7 527 080,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1899
Etasje
5
Arealer
BRA-i: 61 kvm
BRA-e: 3 kvm
Totalt BRA: 64 kvm
TBA: 9 kvm
Beskrivelse:
5. etasje:
BRA-i: 61 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad og to soverom
BRA-e: 3 kvm. Loftsbod
Totalt BRA: 64 kvm
TBA: 9 kvm.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Leiligheten disponerer 1 loftsbod med gulvareal på 4,8 m², skråtak i boden. Måleverdig areal på 3 m².
Leiligheten er målt til 60,5m² og justert opp til 61m².
Leiligheten har et gulvareal (GUA) på 70m².
Antall soverom
2
Innhold
Leiligheten ligger i 5. etasje og inneholder: Entré, stue, kjøkken, bad og to soverom.
Standard
Entré – Velkommen hjem! Allerede ved inngangsdøren møtes du av en innbydende og lys entré som gir et strålende førsteinntrykk. Her er det god plass til å henge fra seg i det medfølgende garderobeskapet. De lyse, delikate fargetonene setter tonen for resten av leiligheten og bidrar til en harmonisk atmosfære. Stue – Luftig, lys og lun Stuen er et lyst og trivelig oppholdsrom med store vindusflater som slipper inn rikelig med dagslys. Den gode takhøyden gir en romslig følelse, og planløsningen gir mange muligheter for møblering etter eget ønske. Midtpunktet i rommet er en stilfull vedovn som ikke bare gir ekstra varme, men også skaper en lun og koselig stemning. Gulvet er belagt med parkett, og veggene er malt i en tidløs hvitfarge. Fra stuen har du direkte utgang til en herlig terrasse på 9 m² – perfekt for avslapning og hyggelige stunder ute. Her er det enkelt å finne roen i en ellers travel hverdag! Kjøkken – Stilrent og funksjonelt Kjøkkenet fra 2006 er pent vedlikeholdt og praktisk utformet med god skap- og benkeplass. Innredningen har klassiske, hvite fronter og en laminert benkeplate med dobbelt nedfelt vask. Kjøkkenet er utstyrt med integrert stekeovn, platetopp, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn, samt plass til kjøl/fryseskap. Over stekesonen sørger en ventilator med avtrekk ut. Bad – Moderne komfort fra 2016 Baderommet ble oppgradert i 2016 og fremstår moderne og delikat, med store, stilrene fliser. Her finner du nedfelt servant med underskap, speilskap, veggmontert toalett og et innbydende badekar med dusjløsning. Rommet har både gulvvarme og downlights i taket for optimal komfort, samt ventilasjon via elektrisk vifte og vindu. Selger opplyser om at det er mulig å fjerne badekaret hvis man ønsker det. Hovedsoverom – Rolig og romslig Det romslige hovedsoverommet har plass til både dobbeltseng og garderobeskap. De beroligende fargetonene skaper et avslappende miljø som innbyr til god nattesøvn. Soverom 2 – Fleksibelt og innbydende Det andre soverommet byr på mange muligheter – enten du ønsker et barnerom, kontor eller gjesterom. Rommet har plass til både dobbeltseng og garderobe, og den nøytrale stilen gjør det enkelt å tilpasse etter behov. Selger opplyser at det er mulighet for å etablere et ekstra soverom ved å sette opp en lettvegg i stuen. Leiligheten er kun byggemeldt med to soverom. Innvendig overflater: Overflater på gulv består av: Parkett i alle rom. Overflater på vegger består av: Malte flater i alle rom. Overflater i tak består av: Malte flater i alle rom.
Parkering
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil: 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/. Det er mulighet for innendørsparkering i Kiellands P-hus. For priser og mer informasjon se: https://www.aimopark.no/byer/oslo/kiellands-p-hus/
Moderniseringer og påkostninger
2024, sept: Byttet taklamper og dimmer på badet fra halogen til led, Visjonel AS
2023, sept: Ny oppvaskmaskin, ny platetopp og stekeovn installert (Fra Elkjøp Storo)
2023, sept: Ny kurs til stekeovn, Visjonel AS
2023, sept: Oppgradert sikringsskap. Fagfolk: Visjonel AS
2022, sept: Installerte peisovn. Fagfolk: Paris Tzortzis
2022: Ny vaskemaskin. Fagfolk: Elkjøp Storo
2021, april: Sameiet hel-renoverte takterrassen (alle takterrasser i sameiet ble hel-renovert)
2021, januar: Installasjon av badekar, Tapwell blandebatteri til badekar, servant og overskap. Fagfolk: Proff rørlegger
Før eier kjøpte:
2016: Baderom totaloppusset
2016: Alle innvendige flater malt
2016: Alle innvendige dører skiftet
2016: Nytt gulv i hele leiligheten
2016: Ny oppvaskmaskin og nytt kjøleskap
2006: Nytt kjøkken
Sameiet:
2020: Maling av søppelrom og vedlikeholdsarbeid
2018: Fasaden bak ble pusset opp og malt på nytt
2017: Større brannsikringstiltak
2016: Pipeløp rehabilitert
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? - 9. oktober 2020 Har du kjennskap til eiendommen? - Ja Har du brukt eller vedlikeholdt boligen siste 12 måneder? - Nei Er boligen forsikret med hus- eller annen bygningsforsikring? - Ja Polisenummer: 76762239 Forsikret i: Gjensidige Utført arbeid 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2024, sept: Byttet taklamper fra halogen til led og dimmer på badet, utført av Visjonel AS, 2021, januar: Installasjon av badekar, Tapwell badekarblandebatteri, servant og overskap. Utført av: Proff rørlegger. Henviser til tidligere eiers salgsoppgave: 2016: Baderom totaloppusset. 1.1. Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Vet ikke om jeg har blitt oversendt dette fra tidligere eier. Det ble pusset opp i 2016. 1.2. Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Nei, dette ble gjort av tidligere eiere, badet ble totaloppusset. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2022, sept: Installerte peisovn , av fagfolk. Firma: Paris Tzortzis. 2021, april: Sameiet hel-renoverte takterrassen (alle takterrasser i sameiet ble hel-renovert etter lekkasje fra takterrasse). Tømrerfirma Helge Haneborg AS, som nå er fusjonert med Byggsørvis Welin AS Før jeg kjøpte: 2016: Baderom totaloppusset. 2016: Alle innvendige flater malt. 2016: Alle innvendige dører skiftet. 2016: Nytt gulv i hele leiligheten. 2016: Ny oppvaskmaskin og kjøleskap. 2006: Nytt kjøkken. Sameiet: 2020: Maling av søppelrom og vedlikeholdsarbeid. 2018: Fasaden bak ble pusset opp og malt på nytt. 2017: Større brannsikringstiltak 2016: Pipeløp rehabilitert (pipeløpet det ble satt inn nytt ildsted på i 2022). 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja. Foreligger det en samsvarserklæring? - Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2024, sept: Byttet taklamper og dimmer på badet fra halogen til led , Visjonel AS, 2023, sept: Ny oppvaskmaskin, ny platetopp og stekeovn installert (Fra Elkjøp Storo) 2023, sept: Ny kurs til stekeovn, Visjonel AS, sept. 2023 2023, sept: Oppgradert sikringsskap, fagfolk: Visjonel AS (se boligmappa), 2021, januar: Installasjon av badekar, Tapwell badekarblandebatteri, servant og overskap. Fagfolk, Proff rørlegger. 2021: Ny klesvaskemaskin. Installert av fagfolk, (Elkjøp Storo). 4.1. Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Nei, Visjonel AS oppgraderte sikringsskapet i 2023, men det har ikke vært kontroll fra andre enn de når jeg har eid. 6. Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Ja, faglært. Var tiltaket søknadspliktig? - Ja Har arbeidet blitt godkjent? - Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Loftsleilighetene i sameiet ble gjort om fra loft til leiligheter. på 80 tallet. Bruksendringen ble godkjent. 9. Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Full liste over arbeid jeg evt om: 2024, sept: Byttet taklamper og dimmer på badet fra halogen til led , Visjonel AS, 2023, sept: Ny oppvaskmaskin, ny platetopp og stekeovn installert (Fra Elkjøp Storo) 2023, sept: Ny kurs til stekeovn, Visjonel AS, sept. 2023 2023, sept: Oppgradert sikringsskap, fagfolk: Visjonel AS (se boligmappa), 2022, sept: Installerte peisovn , av fagfolk. Firma: Paris Tzortzis. 2021, april: Sameiet hel-renoverte takterrassen (alle takterrasser i sameiet ble hel-renovert) 2021, januar: Installasjon av badekar, Tapwell badekarblandebatteri, servant og overskap. Fagfolk, Proff rørlegger. 2021: Ny klesvaskemaskin, installert av fagfolk (Elkjøp Storo) Før jeg kjøpte: 2016: Baderom totaloppusset 2016: Alle innvendige flater malt 2016: Alle innvendige dører skiftet 2016: Nytt gulv i hele leiligheten 2016: Ny oppvaskmaskin og kjøleskap 2006: Nytt kjøkken Sameiet: 2020: Maling av søppelrom og vedlikeholdsarbeid 2018: Fasaden bak ble pusset opp og malt på nytt 2017: Større brannsikringstiltak 2016: Pipeløp rehabilitert. Feil og mangler 14. Vet du om det er feil/utettheter i tak, terrasser/ fasade/ vinduer/ garasje, og/eller er det synlige skader? Ja, vinduene i leiligheten er gamle. Sameiet har pratet om å bytte flere vinduer i sameiet som er gamle, og styret skal mest sannsynlig ta det opp som en sak på generalforsamlingen i 2026, men det er ikke bestemt ennå. Sameiet byttet dører som var gamle for en stund siden (det gjaldt ikke min dør, da den var i grei stand). Offentlige og private forhold 22. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Det blir lagd en takstrapport til dette salget. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Ja, fra da jeg kjøpte i 2020 ble det gjort måling før slag. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften/ fellesutgiftene/ fellesgjelden? Nei, sameiet har pratet om å bytte vinduer, men dette er foreløpig ikke et konkret forslag eller planer. Kun prat om at det kanskje kan vurderes å tas opp på generalforsamling neste år. 32. Vet du om det er noe annet ved eiendommen som det kan være viktig for kjøperen å vite om? Ja, jeg har tidligere lurt på å lage en hems i stuen, på det lille arealet over gangen. Jeg spurte sameiet om jeg kunne undersøke om dette var mulig, og de var positive til det. Jeg tok det aldri videre, men det kan være noe å sjekke ut hvis man kan være interessert i en hems. Jeg har leid ut leiligheten i det siste så har ikke full innsikt i alt i leiligheten nå, men har hatt god dialog med leieboerne og vært innom litt.
Bygningssakkyndig
Takstmann Murmester Trond Bratvold
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Bygning, generelt, Grunn og fundamenter, generelt: Støpt armert betong, antas fundamentert til fast grunn. Yttervegger: Yttervegger i teglstein, utvendig pusset med trekninger og gesimser mot gate. Pusset teglstein mot bakgård. Takkonstruksjon: Saltak i trekonstruksjon, antatt tekket med takplater. Trapper: Malt trappeoppgang, smijernstrapper med tregelender. Vinduer: Trerammer med 2-lags energiglass fra 1988 og trerammer med 2-lags energiglass + 1 lags glass 1988. Vindu - terrasse: Trerammer med 2-lags energiglass fra 1988. Bygningsdeler med TG3, Store eller alvorlige avvik, Utvendig > Vindu - terrasse: Det er påvist vinduer med fukt/råteskader. Tiltak: Vinduer med råteskader må erstattes med nye. Kostnadsestimat: 10.000-50.000. Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn: Målt høydeforskjell på over 20mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 3 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Tiltak: For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Kostnadsestimat: Under 10.000. Bygningsdeler med TG2, Avvik som kan kreve tiltak, Utvendig > Vinduer: Karmene i vinduer er slitte og det er sprekker i trevirket. Tiltak: Det må påregnes noe vedlikehold og at enkelte vinduer må skiftes ut. Våtrom > Bad > Overflater vegger og himling: Det er vindu/dør med ikke fuktbestandige materialer i våtsonen (ved vask, dusj, badekar, osv.), løsningen eller byggematerialet er uegnet. Tiltak: Det må gjøres tiltak for å lukke avviket. Bygningsdeler med TG2, Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak, Utvendig > Dører: TG 2 grunnet alder på entrédør. Døren har ikke samme isolasjonsevnen eller tettheten som nyere dører. Tiltak: Ingen umiddelbare kostnader, men det bør påregnes utskiftninger på sikt. Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger: Balkong/terrasse ligger over innredede boligrom, usikker konstruksjon. Konstruksjonsutforming gir økt fare for skader. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak. Tekniske installasjoner > Vannledninger: Det mangler tettemuffer i enden av varerør på rør-i-rør-system. Tiltak: Det må monteres tettemuffer i enden av varerørene. Tekniske installasjoner > Ventilasjon: Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen. Tiltak: Det bør etableres veggventiler/vindusventiler i alle oppholdsrom som ikke har det. Tekniske installasjoner > Varmtvannstank: Det er ikke påvist tilfredsstillende el-tilkobling av varmtvannstank iht. gjeldende forskrift. Tiltak: Det bør etableres tilfredsstillende el-tilkobling etter gjeldende forskrift. Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: Da dette ikke er takstmannens kompetanseområde er noen av svarene gitt på et generelt grunnlag ut fra befaringsdagen. Det anbefales en utvidet el-kontroll av anlegget. Eier har fremvist samsvarserklæringer på det elektriske arbeidet i sin eiertid. Da det ikke er framvist samsvarserklæring på alt av det elektriske blir det derfor TG 2. Iht. forskrifter. Våtrom > Bad > Sluk, membran og tettesjikt: Det finnes ikke noe dokumentasjon på sluk eller membran. Tiltak: Tiltak er å skaffe dokumentasjon på sluk og membran slik at badet kan få TG 1. Kjøkken > Overflater og innredning: Det lekker litt fra blandebatteriet. Innredningen er stedvis litt slitt. Tiltak: Det må påregnes lokal utbedring/utskiftning.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - oransje
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med elektrisk fyring og vedfyring. Varmtvannsbereder i underskap på kjøkken. Berederen er på ca. 116L fra 2006.
Informasjon om strømforbruk
Strømforbruket er ikke opplyst.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 994,- pr. mnd
Inkluderer: De totale felleskostnadene pr. 11.06.25 utgjør kr. 4.994,- pr md.
Herav:
- Felleskostnader drift: 3.773,-
- Avdrag felleslån: 365,-
- Renter felleslån: 856,-
Felleskostnadene inkluderer: vaktmestertjeneste, renhold av fellesareal, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, felles byggforsikring, renter og avdrag på felleslån, forretningsførsel, styrehonorar.
Det opplyses om a sameiet har pratet om å bytte flere vinduer i sameiet som er gamle, og styret skal mest sannsynlig ta det opp som en sak på generalforsamlingen i 2026, men det er ikke bestemt ennå. Dette kan medfølge økte fellesutgifter.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom felleskostnadene.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 507 825,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 6 031 298,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Om Sameiet Waldemar Thranesgate 65 Sameiet Waldemar Thranesgate 65 er et etablert sameie bestående av totalt 33 seksjoner, hvorav 25 er boligseksjoner og 8 næringsseksjoner. Eiendommen ligger i Waldemar Thranes gate 65 i Oslo og ble oppført i 1899. Tomten er eiet og har et samlet areal på 666,2 m². Den er registrert under gnr. 218, bnr. 184 i Oslo kommune. Sameiet er organisert med organisasjonsnummer 971 517 840. Forretningsfører er Boligbyggelaget Usbl, og revisjon utføres av KPMG. Styret ledes av styreleder Jinsoo Kang. Forsikring er tegnet i Gjensidige med polisenummer 76762239. Vedlikeholdsarbeid og oppgraderinger: - Elektriske anlegg: Visjonel elektrikerfirma, avdekket flere kritiske feil (TG2 og TG3) i fellesanlegg. Styret besluttet å utbedre alle punktene. - Bytte av alle lamper i kjelleren og oppgangene til LED-lys. - I 2024 ble ytterligere 5 inngangsdører byttet ut, totalt 10 siden 2022. Selger opplyser at sameiet har pratet om å bytte flere vinduer i sameiet som er gamle, og styret skal mest sannsynlig ta det opp som en sak på generalforsamlingen i 2026, men det er ikke bestemt ennå. Dette kan medføre økning i fellesutgifter. Styret opplyser i e-post pr. 11.06.25: Det er flere eldre vinduer i bygget, og på sikt vil det trolig være behov for å skifte samtlige som del av et større rehabiliteringsprosjekt. Dette kan medføre en betydelig kostnad for sameiet – anslagsvis mellom 2 og 3 millioner kroner. Ved en slik kostnadsramme må det fattes vedtak på en generalforsamling, hvor det eventuelt besluttes å ta opp lån i tilsvarende størrelsesorden. En slik løsning vil føre til økte fellesutgifter, fordelt etter størrelsen på den enkelte seksjon. Styret har ennå ikke fattet en beslutning i saken, men det er sannsynlig at dette vil bli fremmet som et forslag på neste års generalforsamling. Dersom forslaget får flertall, vil oppstart kunne skje i løpet av andre halvår 2026 eller første halvår 2027. Det er ellers ingen planer om andre større vedlikeholdsoppgaver av betydning for øyeblikket. Når det gjelder skadedyr så hadde vi et tilfellet med rotter i kjelleren mellom oppgang A og B, men dette var for noen år siden og har blitt løst og er ikke lenger et problem i sameiet.
Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl
Forkjøpsrett
Sameiet praktiserer ikke forkjøpsrett.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 139 810,- pr. 11.06.2025
Boligselskapet er ikke tilknyttet sikringsordning.
Lånenummer: 83987209677, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 11.06.2025: 7.35% pa.
Antall terminer til innfrielse: 199
Saldo per 11.06.2025: 3.971.938,-
Andel av saldo: 139.810,-
Første termin/første avdrag: 30.01.2022 ( siste termin 30.12.2041 )
Fellesformue
Kr. 28 155,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap (2024) viser et overskudd på kr. 146 972,- Budsjettet for inneværende år legger til grunn et underskudd på kr. 9 991,- Komplett budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megler for å få dette oversendt.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt salgsoppgaven.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Det er ikke tillatt å holde husdyr uten styrets forhåndsgodkjenning. Godkjenning er avhengig av at husdyret ikke er til sjenanse eller ulempe for andre seksjonseiere.
Sameiets forsikring
Gjensidige
Polisenr. 76762239
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 672 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Adkomst
På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Bolig visningsskilter. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Leiligheten har en sentral og attraktiv beliggenhet mellom St. Hanshaugen og Alexander Kiellands plass. Her bor du i populære omgivelser på St. Hanshaugen med kort gange til Alexander Kiellands plass, Sagene, Ila og Grünerløkka. Området har gjennomgått en omfattende oppgradering som har ført til en svært positiv utvikling for nærområdet. I nærområdet finner man flere hyggelige spisesteder og kaféer med uteservering. Noen av de lokale stedene som er verdt et besøk er den Tranen, Colonel Mustard, Pauls Boutique og Gutta fra Calcutta. Rett ved leiligheten finner du St. Hanshaugen senter, hvor du finner blant annet Rema, Apotek, blomsterbutikk mm. Ca. 5 min unna leiligheten finner du Kiellands Hus Senter hvor du finner blant annet Coop, apotek og vinmonopol. I tillegg til de servicetilbud man finner i umiddelbar nærhet, kan man velge å bevege seg vestover mot St. Hanshaugen som byr på flere spennende forretninger og hyggelig parkliv. Vender man heller nesa østover kommer man til Grünerløkka som byr på et pulserende liv med utallige kaféer, restauranter og butikker. Det er også kort vei til Vulkan området, hvor man blant annet finner den populære Mathallen, med mange spennende spesialforretninger og restauranter. Ringnes Park med Meny, SATS og Ringen Kino ligger også innenfor gangavstand fra leiligheten. Ikke langt fra leiligheten finner man idylliske Akerselva. Herfra har man adkomst til flott turvei langs elven som strekker seg fra Maridalen i nord og helt til Bjørvika og Sentrum i sør. For trening innendørs er det også et godt utvalg av ulike treningssentre i nabolaget. Nærmeste bussholderplass er Falck Ytters plass. Buss nr. 21 og flybussen stopper her. Fra Alexander Kiellands plass har man god tilgang på offentlig transport, og herfra kommer du deg til alle byens retninger. 54-, 34-, 33- og 21 bussen har holdeplass på Alexander Kiellands plass. 54-bussen har også nattbusser natt til lørdag og søndag. I tillegg er det gangavstand til Oslo sentrum. Flybussen med avgang hvert 30. minutt fra Alexander Kiellands plass.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men ekspedisjonsdokument datert 1899. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er ferdig attestert, og dokumenterer at bygget er registrert lovlig oppført. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for at bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger ferdigattest for "innredning av leilighet på loft" på eiendommen datert 16.06.1989. Det er avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Det er åpnet en vegg på soverom 2, hvor det opprinnelig var en bod.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet/borettslaget/aksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. Eiendommen er regulert til bolig. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Pågående byggesaker i området: Waldemar Thranes gate 65 A - Bruksendring til pub - Saksnummer: 202116442 Mottatt sak: 20.10.2021 Status. Tillatelse gitt Det søkes også om bruksendring fra pub til også å omfatte tillaging av enkle matretter. Waldemar Thranes gate 70 - Bruksendring av butikklokale til servering, fasadeendringer og utvidelse av uteservering - Tranen - Saksnummer: 202457164 Mottatt sak: 10.06.2024 Status: Igangsettingstillatelse gitt Søknaden omfatter sammenslåing av Tranen restaurant med butikklokale som ligger vegg i vegg og bruksendring av mesaninetasje. Waldemar Thranes gate 70 - Tidsbegrenset bruksendring av integreringsmottak for asylsøkere til atelier for kunstnere - Ila Pensjonat - Saksnummer: 202210956 Mottatt sak: 25.07.2022 Status: Tillatelse gitt
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/218/184/31: 25.07.1988 - Dokumentnr: 49466 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 50,000 MED PRIORITET ETTER 85% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID Gjelder denne registerenheten med flere 25.07.1988 - Dokumentnr: 49466 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 31 Formål: Bolig Sameiebrøk: 83/2358 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 31 SEKSJONER Registrert feil formål for snr. 6 Rettet etter tingl. §18 20.02.2020 Arkivref. 16/05278-3
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendommen overdras med innredning og utstyr som etter lov, forskrift eller annet offentlig vedtak skal være der, jf. avhendingsloven § 3-4. Varig innredning og utstyr, som enten er fastmontert eller særskilt tilpasset boligen medfølger, med mindre annet er avtalt mellom kjøper og selger, jf. avhendingsloven § 3-5. Tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) er vedlagt salgsoppgaven, og gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,95% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 69 633,- Gebyr utlegg faktura (pr. faktura) kr. 650,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonora kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 46 320,- Samlet skal selger betale kr. 182 793,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Ingvild Skaranger, Eiendomsmegler
906 55 040
i.skaranger@nordvikbolig.no
Megler
Ingvild Skaranger, Eiendomsmegler
906 55 040
i.skaranger@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Sagene Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 927685000
Vogts gate 47, 0477 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik Bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, og enkelte av meglerkontorene i Nordvik-kjeden eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no).
Bilder
Ingvild Skaranger
Eiendomsmegler
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?