Nygårdsveien 69CArendal
- Arendal
- Nygårdsveien 69C
- Prisantydning
- 2 490 000,-
- Totalpris
- 2 608 161,-
- Felleskost/mnd
- 3 000,-
- Kommunale avg.
- 10 699,- per år
- BRA-i
- 70 m2
Nyli
Leilighet på bakkeplan med 2 soverom - barnevennlig - sentrumsnært - butikk, barnehage og skole rett i nærheten
Velkommen til Nygårdsveien 69 C – en praktisk leilighet på bakkeplan med god tilgjengelighet. Boligen byr på to soverom, kjøkken, romslig stue med utgang til uteplass samt et pent bad. Dette er en lettstelt bolig med trivelig planløsning, perfekt for både unge, eldre og små familier. Til leiligheten følger egen sportsbod som gir gode oppbevaringsmuligheter, samt fast parkeringsplass rett utenfor. Her er det også opplegg for elbillader. Eiendommen ligger i et rolig og etablert område med kort vei til skole, barnehage, butikker og kollektivtilbud. En svært attraktiv kombinasjon av praktiske løsninger og sentral beliggenhet.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 2009
- Etasje:
- 1
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 2 490 000,-
- Omkostninger:
- 64 920,-
- Fellesgjeld:
- 53 241,-
- Totalpris:
- 2 608 161,-
- Felleskost/mnd:
- 3 000,-
- Kommunale avgifter:
- 10 699,- per år
- Fellesformue:
- 11 066,-
- Totalt BRA:
- 74 m2
- Energimerking:
- E - rød
- Veranda:
- Ja
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
39-0154/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Nygårdsveien 69C, 4844 Arendal
Gnr. 507, bnr. 2330, snr. 10 (ideell andel 1/1) i Arendal kommune.
Selger(e)
Oda Slåttelia Bergersen
Kjøpesum og omkostninger
2 490 000,- (Prisantydning) 53 241,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 2 543 241,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 63 570,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 64 920,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 77 620,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 2 608 161,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 2 620 861,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen, inkl. evt. fellesgjeld. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
2009
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 70 kvm
BRA-e: 4 kvm
Totalt BRA: 74 kvm
TBA: 18 kvm
Beskrivelse:
1. etasje:
BRA-i: 70 kvm. Gang, 2 soverom, bad/vaskerom, bod og stue/kjøkken
BRA-e: 4 kvm. Bod
Totalt BRA: 74 kvm
TBA: 18 kvm. Terrasse- og balkongareal
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
I hovedsak er det bruken av rommene ved befaringen som avgjør hva rommet defineres som.
Trapp er medregnet i sin helhet for alle etasjer.
Det er ikke foretatt kontroll om innredet rom er byggemeldt eller godkjent slik de benyttes idag.
Det er ikke utført undersøkelse av lovligheten av TBA som er anlagt.
Utført enkel måling av TBA og kan avvike fra faktiske mål, det er ikke foretatt målinger av gangveier etc.
Antall soverom
2
Innhold
1. etasje: Gang, 2 soverom, bad/vaskerom, bod, stue/kjøkken og en utvendig bod
Standard
1. etasje Gang Velkommen inn i en romslig og innbydende gang med god plass til klær og sko. Soverom Leiligheten har to fine soverom, begge med garderobeløsning og plass til seng. Hovedsoverommet gir en behagelig atmosfære, mens det andre passer perfekt som barnerom, gjesterom eller hjemmekontor. Bad/vaskerom Lyst og praktisk bad med belegg på gulv og vegger. Rommet er innredet med servant, toalett, dusjkabinett og opplegg for vaskemaskin – en funksjonell løsning i hverdagen. Bod En innvendig bod gir deg ekstra lagringsplass. Stue/kjøkken Her møtes du av en åpen og sosial løsning mellom stue og kjøkken. Kjøkkenet er lyst med slette fronter, laminat benkeplate og integrerte hvitevarer. Stuen har god plass til både sofagruppe, spiseplass og TV-møbler, og de store vinduene slipper inn mye naturlig lys. Fra stuen er det direkte utgang til en koselig uteplass – perfekt for rolige stunder eller sosiale sammenkomster. Utvendig bod I tillegg får du en praktisk utvendig bod med plass til oppbevaring av sesongutstyr.
Parkering
Parkering medfølger og plassen er merket nr. 25, se vedtektene. Det er i dag ikke el-bil lader, men det er mulighet for å installere ved behov.
Moderniseringer og påkostninger
Informasjon fra selger:
Installert screen på stuevinduet og varmeovn på kjøkkenet.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Om eierskapet Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? 21. mai 2021 Har du kjennskap til eiendommen? Ja Har du brukt eller vedlikeholdt boligen siste 12 måneder? Ja Er boligen forsikret med hus- eller annen bygningsforsikring? Ja Polisenummer: SP0002027750 Forsikret i: If Utført arbeid 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Blitt satt inn en extra ventil i utebod ca 2 til 3 år siden 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Nei Eventuell kommentar: Satt inn vannmåler Feil og mangler 18. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja Beskriv: Har hatt enkelt tilfeller med maur Offentlige og private forhold 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Tilstandsrapport fra 2021 32. Vet du om det er noe annet ved eiendommen som det kan være viktig for kjøperen å vite om? Ja Beskriv: En knekt flis ute ved inngangsdøra. Bruksmerker i parketten Synlige hull i veggen på badet pga fjerning av dusjvegg, men mulig å sett inn dusjvegg igjen. Står dusjkabinett der nå. Små fuktflekker i utebod, men ingen fukt der nå.
Bygningssakkyndig
His Bygg AS
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Leilighet Utvendig Balkonger, terrasser og rom under balkonger,TG2 Terrasse med terrassebord og fliser. Vurdering av avvik: - Flisene har bom (hulrom under) eller er løse. Tiltak - Det må foretas lokal utbedring. - Noe bom og sprekk i ytterste fuger, lokal utbedring anbefales. Andre utvendige forhold,TG2 Det er ikke fremlagt tilstandsrapport, vedlikeholdsplaner for fellesdeler i bygget. Det henvises til vedtekter, vedlikeholdsplaner som sameiet har ansvar for. Vurdering av avvik: - Det er ikke utarbeidet Tilstandsanalyserapport, vedlikeholdsplan e.l. for fellesdeler i bygget. Tiltak - For å lukke avviket ihht NS 3600.2018 må det utarbeides en Tilstandsanalyserapport/vedlikeholdsplan for fellesdeler i bygget. Da dette er opp til borettslag/sameie å rekvirere er kostnadsestimat ikke satt. Innvendig Radon,TG2 Bygget er ikke oppført med radon duker utfra byggeår og normal utførelse. Det er ikke utført radonmålinger som er fremvist. Vurdering av avvik: - Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre. - Radonmålinger er ikke foretatt, heller ikke andre tiltak mot radon, eiendommen ligger i et område som i NGU Radon aktsomhetskart er definert med "moderat til lav" aktsomhetsgrad - Kartet kan ikke benyttes til å forutsi radonkonsentrasjonen i enkeltbygninger. Den eneste måten å få sikker kunnskap om radon i en bygning, er å gjennomføre en måling. Radon i inneluft avhenger ikke bare av geologiske forhold, men også av bygningens konstruksjon og drift, samt kvaliteten av radonforebyggende tiltak Tiltak - Det bør gjennomføres radonmålinger. - Ved eventuelle forhøyede verdier må det eventuelt utføres sikring mot radon. Pipe og ildsted,TG2 Elementpipe med ildsted Ved videre undersøkelser ang. pipeløp/ovn trengs det spesialkompetanse og dette er ikke vurdert i denne rapporten, videre undersøkelser kan gjøres av branntilsyn o.l. Vurdering av avvik: - Ildfast plate mangler på gulvet under sotluke/feieluke på pipe. Tiltak - Det anbefales å montere ildfast plate under luker på pipe. Innvendige dører,TG2 Fyllingsdører, ved enkel funksjonstest av tilfeldig valgte dører ble det ikke registrert skader utover påregnelig bruksslitasje. Vurdering av avvik: - Det er påvist avvik som tilsier at det bør foretas tiltak på enkelte dører. Tiltak - Enkelte dører må justeres. Våtrom 1. etasje > Bad/vaskerom Overflater vegger og himling,TG2 Belegg på vegger. Vurdering av avvik: - Det er vindu/dør med ikke fuktbestandige materialer i våtsonen (ved vask, dusj, badekar, osv.), løsningen eller byggematerialet er uegnet. - Hull i vegger der dusjnisje vegger er demontert. Tiltak - Uegnede materialer må fuktbeskyttes/utskiftes. - Det er manglende våtsoner utfra krav i forskriftene. Dusjdører vil normalt forhindre vannsøl på overflater som ikke er egnet. Vær oppmerksom ved bruk slik at ikke videre skader oppstår. For å oppnå tilstandsgrad 1 vil det være nødvendig med utbyttinger av overflater som ikke er egnet som ikke vil være økonomisk forsvarlig. Ved eventuell oppgradering/renovering anbefales riktig prosjektering av overflater. 1. etasje > Bad/vaskerom Overflater Gulv,TG2 Belegg på gulv Vurdering av avvik: - Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. - ikke 1:100 eller 1:50 80 cm lokalt fra sluk men fallforhold registrert. Tiltak - Til tross for avviket i fall/høydeforskjell til sluk, vil gulvet fortsatt kunne lede vann mot sluket, men med redusert effektivitet. Dette kan potensielt øke risikoen for vannansamling i enkelte områder av badet. 1. etasje > Bad/vaskerom Sluk, membran og tettesjikt,TG2 Plastsluk, synlig belegg klemt til klemring. Ukjent videre underliggende konstruksjoner da dokumentasjon på utførelse ikke er fremlagt. Vurdering av avvik: - Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Tiltak - Det er viktig å merke seg at levetiden til en membran varierer basert på kvalitet, installasjon og bruk. Eldre membraner kan bli sprø og sprekke opp, noe som fører til at de mister sin vanntettende funksjon. Dette kan resultere i vannlekkasjer gjennom vegger og gulv og fuktskader. Tekniske installasjoner Vannledninger,TG2 Vannrør av plast rør i rør besiktiget i vannskap. Rør- og avløpsanlegget fungerte ved en enkel test av dette på stedet. Videre kontroll av anlegget krever avansert teknologi og må eventuelt rekvireres spesielt. Tilstandsgraden er derfor ikke vurdert på det skjulte anlegget. Vurdering av avvik: - Rørkursene på rør-i-rør systemet på vannledninger er ikke merket. Tiltak - Rørkurser på rør-i-rør system bør merkes. Ventilasjon,TG2 Ventilasjon Vurdering av avvik: - Det er avvik: - Noe ulyd i ventilasjonsanlegget. Anbefales service på anlegget. Tiltak - Tiltak: - Et ventilasjonsanlegg krever jevnlig vedlikehold og service for å fungere tilfredsstillende. Filterbytte, renhold av ventiler anbefales utført 1-2 ganger i året. Kontroll av luftinntak og avkast, rengjøring av varmegjenvinner, rengjøring av kanalnett anbefales hvert 2. år Anbefales på generelt grunnlag gjennomgang av ventilasjonsentrepenør for balansering og service. Leilighet Byggetegninger, brannceller og krav for rom til varig opphold Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, som stemmer med dagens bruk Er det påvist synlige tegn på avvik i branncelleinndeling ut ifra dagens byggteknisk forskrift? Nei Er det ifølge eier utført håndverkstjenester på boligen siste 5 år? Nei Er det påvist avvik i forhold til rømningsvei, dagslysflate eller takhøyde? Nei Leilighet Standard : Normal standard på bygget ut ifra alder/konstruksjon - jamfør beskrivelse under konstruksjoner. Vedlikehold : Normalt vedlikeholdt.
Innbo og løsøre
Følgende hvitevarer medfølger handelen: Komfyr, koketopp, kjøleskap med frys og oppvaskmaskin.
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med:
-Gardiner og korktavler
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Den enkelte seksjonseier har full rettslig råderett over sin seksjon, og kan fritt selge, pantsette eller leie ut seksjonen. Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier seg til å melde skriftlig til sameiets styre, og sameiets forretningsfører (ABBL) med opplysninger om hvem som er ny eier eller leietaker. Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier å gjøre ny eier eller leietaker kjent med disse vedtekter. Styreleder ønsker ny eier/leietaker velkommen, og utleverer sameiets velkomstbrosjyre som inneholder diverse informasjon/husordensregler.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Selger har fylt ut fullstendig energiattest som er lagt ved salgsoppgaven. Megler har ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Elektrisk.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 5.000 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 000,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnadene inkluderer og fordeles slik:
Fellesutgifter kr 2.182,-
Rentekostnader andel fellesgjeld kr 279,-
Avdrag andel fellesgjeld kr 539,-
Fom 01.11.2025 vil felleskostnadene øke til kr 3.500,- pr. mnd.
Fellesutgifter kr 2.682,-
Rentekostnader andel fellesgjeld kr 279,-
Avdrag andel fellesgjeld kr 539,-
Fellesutgiftene inkluderer: Styrehonorar, revisjon, kontingent ABBL, forretningsfører ABBL, kabel TV, felles husforsikring, vaktmestertjenester, vedlikehold, snørydding m.m. Se vedlagt budsjett for utfyllende informasjon.
På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene økes etter utarbeidelse av denne salgsoppgaven.
Kommunale avgifter
Kr. 10 699,- pr. 2025
Kommunale avgifter inkluderer: Renovasjon, vann og avløp.
Det er installert vannmåler på eiendommen. Oppgitt beløp er et estimat basert på selgers forbruk foregående år. Forbruk vil variere fra husstand til husstand og endelig fakturert beløp kan derfor avvike. Fakturering skjer månedlig/kvartalsvis.
Eiendomsskatt
Kr. 4 496,- pr. 2025
Informasjon om eiendomsskatt er innhentet fra Arendal kommune.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 655 324,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 2 621 294,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiets formål er ivaretakelse av alle fellesfunksjoner for de seksjoner som til enhver tid er dannet i eiendommen gnr.507 bnr.2330, Arendal kommune. Den enkelte seksjonseier har full rettslig råderett over sin seksjon, og kan fritt selge, pantsette eller leie ut seksjonen. Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier seg til å melde skriftlig til sameiets styre, og sameiets forretningsfører (ABBL) med opplysninger om hvem som er ny eier eller leietaker. Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier å gjøre ny eier eller leietaker kjent med disse vedtekter. Styreleder ønsker ny eier/leietaker velkommen, og utleverer sameiets velkomstbrosjyre som inneholder diverse informasjon/husordensregler. Biloppstillingsplass som er knyttet til den enkelte boligseksjon kan ikke selges ut av sameiet, bortsett fra sammen med den leilighet den tilhører. Sameiets styre har rett til å tildele faste parkeringsplasser. Videre står sameierne fritt til å leie ut sin biloppstillingsplass. Sameiet/seksjonseierne disponerer 32 parkeringsplasser + gjesteparkering på fellesareal. Se vedlagt kart. Parkeringsplassene befinner seg på sameiets fellesarealer og eies av seksjonseierne i fellesskap. Sameiet har ansvar for vedlikehold og drift av parkeringsplassene. Sameiers vedlikeholdsplikt 1: Den enkelte andelseier skal holde boligen, og andre rom og areal som hører boligen til, i forsvarlig stand og vedlikeholde slikt som dører og vinduer innvendig, rør, sikringsskap fra og med første hovedsikring/ inntakssikring, ledninger med tilbehør, varmekabler, inventar, utstyr inklusive vannklosett, varmtvannsbereder og vasker, apparater og innvendige flater. Våtrom må brukes og vedlikeholdes slik at lekkasjer unngås. 2. Vedlikeholdet omfatter også nødvendige reparasjoner og utskiftninger av slikt som rør, sikringsskap fra og med første hovedsikring/ inntakssikring, ledninger med tilbehør, varmekabler, inventar, utstyr inklusive vannklosett, ventilasjonsanlegg, varmtvannsbereder og vasker, apparater, tapet, gulvbelegg, vegg, gulv- og himlingsplater, skillevegger, listverk, skap, benker og innvendige dører og karmer. 3. Sameieren skal også holde boligen fri for insekter og skadedyr. Ved mistanke om innsekter og skadedyr plikter sameieren straks å melde fra til styret. 4. Oppdager sameier skade i boligen som sameiet er ansvarlig for å utbedre, plikter sameieren straks å melde fra skriftlig til styret. Sameiets vedlikeholdsplikt 5. Sameiet skal holde bygninger og eiendommen for øvrig i forsvarlig tilstand så langt plikten ikke ligger på sameieren. Vedlikeholdsplikten omfatter også utvendig vedlikehold av vinduer. 6. Felles rør, ledninger, kanaler og andre felles installasjoner som går gjennom boligen, skal sameiet holde ved like. 7. Sameiets vedlikeholdsplikt omfatter også utskiftning av vinduer, herunder nødvendig utskiftning av termoruter, og ytterdører til boligen og reparasjon eller utskiftning av tak, bjelkelag, bærende veggkonstruksjoner, sluk og rør eller ledninger som er bygd inn i bærende konstruksjoner, med unntak av varmekabler. 8. Sameier skal gi tilgang til boligen slik at sameiet kan utføre sin vedlikeholdsplikt, herunder ettersyn, reparasjon eller utskiftning. Ettersyn og utføring av arbeid skal gjennomføres slik at det ikke er til unødig ulempe for sameier eller annen bruker av boligen. Fellesutgifter Eiendommens fellesutgifter (forsikring, kommunale gebyrer og avgifter, brøyting, m.m) skal fordeles på de enkelte seksjoner jfr. Sameiebrøken 1/32. Sameierne, evt. forretningsføreren, utarbeider budsjettet som evt. danner grunnlag for innbetaling av fellesutgiftene. Dersom sameier driver en virksomhet som medfører særlig høye fellesutgifter, kan det vedtas at vedkommende skal bære en større del av utgiftene enn sameiebrøken tilsier. Regnskap Sameierne skal sørge for ordentlig og tilstrekkelig regnskapsførsel. Styret Vervene som styreleder samt to styremedlemmer oppnevnes over valg på årsmøtet av fullmektiger. Styret kan suppleres med inntil to vara medlemmer. Årsmøte Årsmøte er sameiets øverste organ. Deltakerne i årsmøtet er samtlige sameiere eller deres fullmektig. Ordinære årsmøter avholdes hvert år innen utgangen av april. Styret innkaller skriftlig til møtet med minst 8-åtte dagers varsel. Innkallingen skal angi tid og sted for møtet, samt dagsorden, herunder forslag som skal behandles på møtet. Ordinært årsmøte 20.03.2025 Budsjett for 2025 - vedtak: Budsjettet vedtas Godtgjørelse til styret - vedtak: Honorar til styreleder kr. 20.000,- - Honorar til styremedlemmer kr. 5.000,- - Honorar til varamedlemmer kr. 500 pr. deltagelse i styremøte. Valg av styret - vedtak: Som styremedlem for to år velges: Tore Bjørn Aanonsen. Som varamedlem for ett år velges: Einar Andersen. Som varamedlem for ett år velges: Evy D. Belinda Johnsen Heving av kontingent - ikke godkjent Husvask - vedtak: Styret tar sak om husvask til etterretning, og vurderer videre behovet for husvask. Reparasjon av lekkasjer i bodene - vedtak: Styrets innstilling om å følge den skisserte planen ble vedtatt. Vedtektsfeste faste parkeringsplasser - vedtak: Vedtatt med kvalifisert flertall. Rensing av bekk - vedtak: Det ble vedtatt at styret ser nærmere på problemstillingen, og at arbeidet eventuelt utføres på dugnad.
Forretningsfører
Arendal Boligbyggelag
Forkjøpsrett
Den enkelte seksjonseier har full rettslig råderett over sin seksjon, og kan fritt selge, pantsette eller leie ut seksjonen.
Styregodkjennelse
Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier seg til å melde skriftlig til sameiets styre, og sameiets forretningsfører (ABBL) med opplysninger om hvem som er ny eier eller leietaker. Ved salg eller utleie plikter den enkelte sameier å gjøre ny eier eller leietaker kjent med disse vedtekter. Styreleder ønsker ny eier/leietaker velkommen, og utleverer sameiets velkomstbrosjyre som inneholder diverse informasjon/husordensregler.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 53 241,- pr. 11.09.2025
Avdrag: Kr. 539,-Rentekostnader: Kr. 279,-
Lånenummer: 60308129635, Nordea Bank Abp, filial i Norge
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 11.09.2025: 6.7% pa.
Antall terminer til innfrielse: 28
Saldo per 11.09.2025: 1 703 726
Andel av saldo: 53 241
Neste termin/avdrag: 30.09.2025 ( siste termin 30.06.2032 )
Flytende rente
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2025 utgjøre ca kr 568,00 per måned for denne boligen.
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Fellesformue
Kr. 11 066,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Budsjett og regnskap ligger vedlagt i salgsoppgaven. Fom 01.11.2025 øker felleskostnadene. Styreleder opplyser at felleskostnadene kan øke om utgiftene til vedlikehold øker.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter er vedlagt. Ifølge Arendal Boligbyggelag har ikke sameiet ordensregler.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Vedlikehold av bruksenheten/seksjonen med innvendige flater samt balkong/ terrasser, levegger og for øvrig andre evt. tilleggsarealer påhviler den enkelte sameier. Vann og avløpsledninger frem til forgreningspunkt på stamledningsnettet er sameiets ansvar. Elektrisk anlegg frem til sikringsskap i den enkelte seksjon er styrets ansvar. Se vedtektene for utfyllende informasjon. Det praktiseres dugnad i sameiet i dag. Vasking av fellesarealer inngår i dugnaden ref. ordinært årsmøte 20.03.20258.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så lenge dette ikke er til ulempe for de øvrige beboerne i sameiet.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring
Polisenr. SP0002027750
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 21 196 kvm (eiet)
Felles eiet tomt.
Adkomst
Det vil bli skiltet med visningsskilt fra Nordvik under annonserte visninger. Åpner du annonsen på hjem.no eller nordvikbolig.no, finnes kartskisse. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til reiserute fra din starts destinasjon til boligen. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Leiligheten ligger i et rolig og etablert boligområde med kort vei til det meste. Her bor du barnevennlig med gangavstand til både skole, barnehage, dagligvare og kollektivtilbud. Området byr på flotte turmuligheter i skog og mark, samtidig som du har enkel adkomst til sentrum med butikker, servicetilbud og kultur. Beliggenheten gir en fin kombinasjon av fredelige omgivelser og nærhet til alt du trenger i hverdagen.
Offentlig kommunikasjon
Bussholdeplass, Nyli - ca. 5 minutter i gåavstand. Arendal togstasjon - linje R50 - ca. 17 minutter i gåavstand. Kristiansand Kjevik - ca. 53 minutter i kjøreavstand.
Skoler og barnehager
Barnehager
Nyli Barnehage (0-5 år ) - ca. 5 minutter i gåavstand.
Steinerbarnehagen Stjerneglimt - ca. 13 minutter i gåavstand.
Jovannslia barnehageenhet (1-5 år) - ca. 14 minutter i gåavstand.
Skoler
Moltemyr skole (1-10 klasse) -ca. 16 minutter i gåavstand.
Steinerskolern i Arendal (1-10 klasse) ca. 22 minutter i gåavstand.
Birkenlund skole (1-10 klasse) - ca. 5 minutter i kjøreavstand.
Arendal videregående skole - Mølleheia - ca. 20 minutter i gåavstand.
Arendal videregående skole - ca. 9 minutter i kjøreavstand.
Sam Eyde videregående skole - ca. 9 minutter i kjøreavstand.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 23.01.2012. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger ferdigmelding for vann og avløp datert 01.10.2010. Det foreligger ferdigattest for vannmåler datert 17.08.2023.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via privat vei. Vedlikeholdskostnadene og brøyting tas via sameiet.
Regulerings- og arealplaner
Melding om oppstart av detaljregulering for Nygårdsveien, Arendal - BGM arkitekter. Arealplaner under arbeid - Plannavn: Nygårdsveien - Planid: 42032023-14. Reguleringsplan og planbestemmelser - Plannavn: Blandalen Boligområde - Planid: 2116r6 - Formål: Konsentrert småhusbebyggelse. Reguleringsplanen viser: planer under arbeid i området. Kommuneplan Arendal 2023-2033 - Planid: 4203022-8.
Bo- og driveplikt
Det er ikke boplikt for eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 4203/507/2330/10: 11.06.2010 - Dokumentnr: 425668 - Bestemmelse iflg. skjøte Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.m. Betyr: Skjøte med bestemmelser om å anlegge og vedlikehold ledninger, kabler og installasjoner m.v. Se vedlagt servitutt for utfyllende informasjon. 16.12.2009 - Dokumentnr: 969623 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 10 Formål: Bolig Tilleggsdel: Bygning og grunn Sameiebrøk: 1/32 Betyr: Søknad om å dele opp et større bygg i flere enheter. Se vedlagt servitutt for utfyllende informasjon. Fra hovedbølet som eiendommen er fradelt fra, kan det være tinglyst heftelser i form av erklæringer/avtaler som ikke fremgår av grunnboken for denne eiendommen. Det gjøres oppmerksom på at grunnboken er endret, slik at det ikke lenger er mulig for kjøpers bank å forutsette 1. prioritets pant der hvor det er tinglyste heftelser, som ikke skal slettes for selgers regning. Eiendommen blir overdratt fri for rene pengeheftelser med mindre annet er oppgitt.
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra budaksept. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,8% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 49 378,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 900,- Markedspakke inkl. trykket salgsoppgave kr. 23 900,- Oppgjørshonorar kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 6 900,- Utlegg: Utlegg foto - Interiør og fasade ca. kr. 5 500,- Samlet skal selger betale kr. 106 568,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 500,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Even Guttormsen, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
404 08 024
e.guttormsen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Arendal Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 932433192
Kirkegaten 5, 4836 ARENDAL
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Arendal Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Arendal?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
90%Vil bli boende i Arendal dersom de skulle flyttet.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (61%)
- Venner, familie, besøk, middag (12%)
- Slapper av, ser på TV, leser (29%)
- Jobber i hage/hus (15%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
62%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Even Guttormsen
Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
Arendal
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?























