Marienlyst garasjeMajorstuen
- Majorstuen
- Marienlyst garasje
- Prisantydning
- 600 000,-
- Totalpris
- 642 570,-
- Felleskost/mnd
- 867,-
- Primærrom
- 15 m2
Garasjeplass med ladeboks i Marienlyst Garasjelag | God internplass nær trappeoppgang | Enkel inn og utkjøring
Garasjeplass med ladeboks i Marienlyst Garasjelag God internplass nær trappeoppgang Enkel inn og utkjøring Felleskostnader inkluderer vaktmester og renhold og nedbetaling av fellesgjeld Svært sentral beliggenhet på Marienlyst Garasjeplassen kan kun benyttes til hensettelse av personbil/stasjonsvogn eller varebil (plassens lengde er 6 m og bredde 2,5 m, største høyde gjennom garasjeporten er 1,85 m) Garasjeporten (og tre garasjedører) kan åpnes via app (Parqio), ev. via skiltgjenkjenning mot kr 29 per md. Konferer megler ved eventuell visning: 95 12 76 17
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Garasjeplass
- Byggeår:
- 1935
- Prisantydning:
- 600 000,-
- Omkostninger:
- 6 570,-
- Fellesgjeld:
- 36 000,-
- Totalpris:
- 642 570,-
- Felleskost/mnd:
- 867,-
- Bruksareal:
- 15 m2
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
44-0069/25
Boligtype og eieform
Garasjeplass (Aksje)
Adresse og betegnelse
Marienlyst garasje, 0361 Oslo
Gnr. 46, bnr. 120 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Aksjenr. 176 i Marienlyst Garasjer AS, orgnr. 914170451
Selger(e)
Henriette Ferkingstad Rasch
Kjøpesum og omkostninger
600 000,- (Prisantydning) 36 000,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 636 000,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 6 570,- (Eierskiftegebyr kjøper Forretningsfører) -------------------------------------------------------- 6 570,- (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 642 570,- (Totalpris inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1935
Arealer
BRA: 15 kvm
P-rom: 15 kvm
Primærrom
1. etasje: 15 kvm
Byggemåte
Det foreligger ikke tilstandsrapport på garasjeplassen.
Innbo og løsøre
Energi og oppvarming
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 867,- pr. mnd
Andre utgifter
Selger opplyser å ha følgende kostnader knyttet til boligen: - Strøm til lading av bilen. Avleses etter forbruk. Potensiell økning 29kr per mnd for Parqio Potensiell økning 100kr i felleskostnader per mnd
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 116 079,- pr. 2024
Marienlyst Garasjer er et aksjeselskap som blir lignet som et eget skattesubjekt. Den enkelte aksjonær, får oppgitt formuesverdi pr.aksje til bruk i egen skattemelding på aksjonærregistrene.
Aksjeselskapet
Om aksjeselskapet
Garasjenr.: 557-1-50176 Styrets leder: Sverre Ditlev-Simonsen Mobil: 901 71 860 E-post: marienlyst.garasjer@gmail.com Vaktmester: Vaktmester er Ullevål Vaktmester & Renholdsservice AS Mobil: 991 21 212 Marienlyst Garasjer AS er et aksjeselskap der aksjonærene selv bruker sine respektive garasjeplasser, til sammen 318 garasjeplasser. Aksjonærene har rett til å leie ut sin egen garasjeplass og ved eventuell utleie må aksjonær selv administrere utleien. Vedtektene har en begrensning der en aksjonær kun kan erverve inntil 3 aksjer og tre garasjeplasser, noen aksjonærer eide mer enn dette fra før begrensningen trådte i kraft, og de eier fortsatt disse inntil de selv eventuelt selger seg ned. Selskapet eier også et tomteareal, gnr. 46 bnr. 120 i Oslo på 1 709,3 m². som leies bort/festes av Smart Fuel AS frem til 1. juli 2059 med reguleringer hvert 10. år, sist pr. 01.06.11. Styret har fått installert et nytt app-basert adgangs system som heter Parqio, som erstatter det gamle systemet med fjernkontroll. Med Parqio kan man åpne kjøreport og sidedør og alle dører til trappeinngangene. Videre så kan aksjonæren gi tilgang for leietagere, familie eller andre brukere i korte eller lengre perioder. Ladeanlegget for el-biler fungerer tilfredsstillende og vi ser at fler og fler benytter seg av tjenesten. Styret ønsker en ny samarbeidspartner på drift og fakturering av systemet. Avtale inngås i løpet av Q3. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i aksjelagets vedtekter og ordensregler samt dokumenter fra årsmøte for ytterligere informasjon. Dokumentene er vedlagt salgsoppgaven. Diverse informasjon: Garasje plassen er på ca. 15 m2, og alle plasser er ca. like store. Det er ikke forkjøpsrett, men ny eiere skal godkjennes av styret. Kjøper har ikke rett til å ta garasjen i bruk før søknaden er godkjent. Overtakelsen bes derfor lagt til etter at styregodkjenning foreligger. Dersom det ikke er angitt frist i vedtektene, kan godkjenning av ny aksjonær ta inntil to måneder. Dette i henhold til aksjeloven. Fremleie må avtales med styret på forhånd. Kjøper må signere leiekontrakt og transportfullmakt som registreres hos forretningsfører. Marienlyst Garasjer AS er et aksjeselskap der aksjonærene selv bruker sine respektive garasjeplasser, til sammen 318 garasjeplasser. Aksjonæere har rett til å leie ut sin egen garasjeplass og ved eventuell utleie må aksjonær selv administrere utleien. Vedtektene har en begrensning der en aksjonær kun kan erverve inntil 3 aksjer og tre garasjeplasser, noen aksjonærer eide mer enn dette fra før begrensningen trådte i kraft, og de eier fortsatt disse inntil de selv eventuelt selger seg ned. Selskapet eier også et tomteareal, gnr. 46 bnr. 120 i Oslo på 1 709,3 kvm. som leies bort/festes av Smart Fuel AS frem til 1. juli 2059. Ved salg av aksjene er det eier selv som må sørge for å dokumentere (kopi av kjøpekontrakten) og melde dette inn til skattemyndighetene. Andre opplysninger: Det er viktig at man leser dokumentene fra siste års ordinære og evt. ekstraordinær generalforsamling da disse kan inneholde viktig informasjon. Opplysninger gitt i dette brev er basert på de opplysninger forretningsfører har på tidspunkt for avgivelsen. Selger og megler må kontrollere de tall som framgår av dette brev mot den informasjon han selv sitter inne med, som sendte ligningsoppgaver, protokoller, regnskap og vedtekter. Dersom noe er uklart bes det om at man tar kontakt med forretningsfører. Forretningsfører aksepterer intet erstatningsansvar for feil i de gitte opplysninger, med mindre det er utvist grov uaktsomhet. Opplysninger om bygningenes tekniske stand og planer om fremtidig vedlikehold må innhentes fra selger og styret, da dette er forhold vi ikke har kjennskap til, eller kompetanse til å vurdere. VIKTIG INFORMASJON STYRETS ARBEID I 2024-2025 Det er avholdt to styremøter i perioden, samt svært mange uformelle telefonmøter relatert til tidkrevende og utfordrende forhandlinger med St1 om justering av årlig leiesum og St1 sin ombygging av stasjonen til ren ladestasjon med kiosk og bilvask. Vi har kommet til enighet med St1 om økning av årlig leie fra kr. 575,000 til kr. 675,000 for inneværende 10-års periode, med tilbakevirkende kraft fra 1. mars 2024. Stasjonsombyggingen påførte MGAS økte kostnader til garasjerenhold og redusert utvendig parkeringsareal, saker som det fremdeles forhandles om. Styret, og primært styreformannen, mottar svært mange henvendelser om problemer med lading, ladebokser og tidvis en del henvendelser fra folk som ikke får Parqio appen til å virke. Vi prøver etter beste evne å besvare disse så raskt som mulig. MGAS fikk installert et anlegg for lading av el-biler for ca. 6 år siden. Anleggets ladere har kommunikasjons kabel mellom hver lader i to nettverk, et for hver etasje. Hvert nettverk tar dermed for seg veldig mange ladere, noe som gjør systemet sårbart. Dersom en lader mister strøm eller annen feil skjer, bryter den forbindelsene til neste lader og videre i nettverket. Når en lader mister internett, får den ikke lenger til å kommunisere med operatør, i dette tilfellet Elaway. Andre utfordringer kan komme av uforventede og uforklarlige avvik ved elektroniske komponenter, strømbrudd, jordfeil, kabel brudd etc. Styret er i dialog med elektrofirma for å kunne vurderer eventuelle tiltak. 6. STØRRE VEDLIKEHOLDSARBEIDER Styret har innhentet tre tilbud på utskifting av anleggets lysarmaturer med lysstoffrør til LED, ettersom lysstoffrør vil gå ut av produksjon. Prisene varierer fra ca. kr. 0,6 mill. kr. 1,2 mill., avhengig av type armaturer, styringsenheter, kabling, forventet levetid og nedbetalingstid. Styret gjør nødvendige sammenlikninger og diskuterer med fagfolk hos leverandørene og ekstern spesialist. Med LED vil strømforbruket reduseres betydelig, slik at vi ville «tjene inn» investeringen på få år. Prosjektet vil kreve opplåning på banklånet, og planlegges gjennomført høsten 2025 eller våren 2026. Etter et vellykket prosjekt med oppgraving og tettingsarbeider rundt trappeinngang A i 2023, planlegges en tilsvarende jobb ved trappeinngang B for høsten 2025 eller våren 2026. Arbeidet ved inngang A kom totalt på ca. NOK 365,000 inkl. mva (inkl. fire nye trær). Arbeidene ved B-inngangen vil bli en del dyrere, ettersom trappehus B er større og har tilstøtende trær, murer etc. som må fjernes og erstattes / settes på plass igjen etter at tettingsarbeidene er gjennomført. Prosjektet vil kreve opplåning på banklånet. 7. KOMMENTARER TIL REGNSKAP OG BUDSJETT Årsregnskapet 2024 Årsregnskapet for 2024 er vedlagt innkallingen, og viser et årsresultat på kr. 205,000. Selskapet har høye utgifter til fjernvarme, strøm og vedlikehold av kjøreportene. Dagens varmeanlegg gir begrenset mulighet for energisparing uten å skape for dårlig inneklima i anlegget (for lav temperatur gir for høy luftfuktighet), men utskifting av anleggets over 300 lysarmaturer til LED vil gi betydelige strøm-besparelser. For nærmere detaljer viser vi til spesifikasjoner i regnskap og noter. Budsjett 2025 Styret har utarbeidet vedlagte budsjett for garasjeselskapet for 2025. Budsjettet forutsetter uendrede felleskostnader, men kan bli erstattet av et revidert budsjett høsten 2025, avhengig av tid for oppstart av overnevnte større vedlikeholdsarbeider. Det bemerkes at St1 sin ombygging av stasjonen, og også forhandlingsprosess knyttet til ny årlig leiesum, har medført ekstra-kostnader i perioden. Disse bør kunne unngås det kommende året. Samtidig vil høyere leieinntekter fra St1 bidra positivt. Forretningsfører har påpekt at selskapet p.t. har svak likviditet. bl.a. på grunn av uforutsette utgifter. Det kan dermed bli nødvendig å heve felleskostnadene med kr. 100 per kvartal, kr. 400 per år. Årlige felleskostnader blir i så tilfelle kr. 10,800. STATUS LÅN I HANDELSBANKEN Lånesaldo 31/12/2024 var kr. 12,013,683 etter ordinært avdrag
Forretningsfører
Enqvist Boligforvaltning AS
Styregodkjennelse
Det er ikke forkjøpsrett, men ny eiere skal godkjennes av styret. Kjøper har ikke rett til å ta garasjen i bruk før søknaden er godkjent. Overtakelsen bes derfor lagt til etter at styregodkjenning foreligger. Dersom det ikke er angitt frist i vedtektene, kan godkjenning av ny aksjonær ta inntil to måneder. Dette i henhold til aksjeloven.
Informasjon om fellesgjeld
Aksjelaget har lån som nedbetales gjennom innkrevde felleskostnader: Lån nr. 9053 70 35519 i Handelsbanken. Annuitetslån med nominell rente 6,750 % p.a., effektiv rente 6,980 % p.a. Restsaldo pr.11.02.25 er kr 11 737 424,-. Lånet innfris 01.10.2040 Det gjøres oppmerksom på at de kvartalsvise garasjekostnadene må ansees som et á konto-beløp og er ment å dekke selskapets forutsette kostnader. Dersom det skulle bli nødvendig kan styret når som helst endre garasjeleien eller vedta kapitalinnkallinger fra eierne. Felleskostnader som ikke er spesifisert dekker driftskostnader, se regnskapet.
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Årsresultat for 2023 viser et overskudd på kr. 400 693,-. Aksjelagets forretningsfører er Enqvist. Enqvist fakturerer 3833 kr i noteringsgebyr per pant som skal registreres på aksjeboken.
Aksjeselskapets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring ASA
Polisenr. 76540542
Tomt
Adkomst
Innkjøring fra Kirkeveien og Suhms gate og inn ved Real (tidligere Shell) stasjon.
Områdebeskrivelse
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Aksjeboligmodellen innebærer at aksjeselskapet eier eiendommen, mens aksjeeierne eier aksjer i aksjeselskapet som gir aksjeeier leierett til en bestemt bolig. Aksjeeierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av aksjeeierne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre aksjeeieres mislighold, eller der boligaksjeselskapet sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Aksjeboligselskapet har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra selskapet på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Legalpanteretten følger av borettslagsloven § 5-20, da denne gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf borettslagsloven §1-4. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. OBS PLASSEN ER IKKE MÅLBAR. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 10 000,- Grunnpakke med Urådiget og Reguleringsinformasjon kr. 6 000,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 16 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 5 247,- Samlet skal selger betale kr. 46 137,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Kristoffer J.S Johannessen, Eiendomsmegler
951 27 617
k.johannessen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Meglerhuset Nordstrand AS
Org. nr.: 833671642
Ekebergveien 233, 1162 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no).
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Kristoffer J.S Johannessen
Eiendomsmegler
Nordstrand
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
