Agmund Bolts vei 4Helsfyr - Sinsen
- Helsfyr - Sinsen
- Agmund Bolts vei 4
- Prisantydning
- 4 450 000,-
- Totalpris
- 4 606 234,-
- Felleskost/mnd
- 3 773,-
- BRA-i
- 55 m2
Teisen
Lys og gjennomgående 2-roms med vestvendt balkong på 8 kvm. Vinduer 2018. P-plass etter venteliste. Sentral beliggenhet
Velkommen til Agmund Bolts vei 4 – presentert av Line Strifeldt Johansson v/ Nordvik Bolig. Dette er en moderne og gjennomgående 2-roms leilighet med romslig og velutnyttet planløsning samt en stor, solrik balkong. Leiligheten ble overflatemalt i 2023 og har oppgradert sikringsskap fra 2021. Beliggenheten er svært attraktiv, omkranset av grønne parker, gode fritidstilbud og med utmerkede kollektivforbindelser rett utenfor døren. Fremtredende kvaliteter: - Stor og romslig planløsning - Vestvendt balkong på 8 kvm - Nye vinduer og balkongdør fra 2018 - Internett og kabel-tv inkl. - Mulighet for leie av parkeringsplass etter venteliste - Baderom fra 2006 i regi av laget - Disponerer tre boder
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1955
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 450 000,-
- Omkostninger:
- 9 592,-
- Fellesgjeld:
- 146 642,-
- Totalpris:
- 4 606 234,-
- Felleskost/mnd:
- 3 773,-
- Fellesformue:
- 35 304,-
- Totalt BRA:
- 65 m2
- Energimerking:
- F - rød
- Veranda:
- Ja
Visninger
Alle våre visninger har påmelding. Passer ikke tidspunktet, send megler en e-post og avtal tid for privatvisning.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.

Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
21-0338/25
Boligtype og eieform
Andelsleilighet (Andel)
Adresse og betegnelse
Agmund Bolts vei 4, 0664 Oslo
Gnr. 138, bnr. 52 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Andelsnr. 142 i Teisen Vest Borettslag, orgnr. 952427512
Selger(e)
Ingrid Marie B Sundmark
Kjøpesum og omkostninger
4 450 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 8 212,- (Gebyr forhåndsavklaring forkjøpsrett) 290,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst hjemmelsoverføring) 545,- (Tinglyst pantedokument) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 9 592,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 18 892,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 459 592,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 468 892,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
1955
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 55 kvm
BRA-e: 10 kvm
Totalt BRA: 65 kvm
TBA: 8 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 4 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 4 kvm
2. etasje:
BRA-i: 55 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad og soverom.
Totalt BRA: 55 kvm
TBA: 8 kvm. Balkong.
4. etasje:
BRA-e: 6 kvm. Loftsbod.
Totalt BRA: 6 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på sameiets fellesareal, men disponeres av denne seksjonen. Sameiet kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten inneholder entré, stue, kjøkken, bad og soverom. I tillegg disponerer leiligheten: - 1 kjellerbod på ca. 1,44 kvm. - 1 kjellerbod på ca. 3,07 kvm. - 1 loftsbod på ca. 5,87 kvm (12 kvm gulvareal). Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Stue: Stuen har en funksjonell og lettmøblert utforming med plass til både sofa- og spisegruppe. Store vinduer sørger for rikelig med naturlig lys og en god romfølelse. Stuen ble malt i 2023. Balkong: Fra stuen er det utgang til en vestvendt balkong på ca. 8 kvm. Balkongen ligger usjenert og tilbaketrukket, med gode solforhold, og fungerer som en naturlig forlengelse av boligen i sommerhalvåret. Her er det god plass til utemøblement og beplantning. Kjøkken: Kjøkkenet har en praktisk løsning med plass til spisebord. Kjøkkeninnredning med svarte profilerte fronter, laminert benkeplate og fliser over benk. Det er belysning under overskap som gir godt arbeidslys. I 2021 ble det installert ny skyllekum samt nytt røropplegg i kjøkkenbenken. Hvitevarer består av komfyr, kjøl/frys og oppvaskmaskin. Ventilator over kokesone med kullfilter. Kjøkkenet ble malt i 2023. Bad: Badet ble pusset opp i 2006 (regi av laget) og har flislagte vegger, malt himling med downlights samt flislagt gulv med varmekabler. I 2020 ble det montert nytt dusjkabinett og nytt rehab-sett for vannlås i sluk og avløp til vaskemaskin. Badet er innredet med veggmontert toalett, dusjkabinett med herdet glass, servantinnredning og speil med overlys. Opplegg for vaskemaskin Soverom: Romslig soverom med god plass til dobbeltseng, garderobe og kommode. Et rolig rom med gode innredningsmuligheter. Malt i 2023. Entré: Lys og romslig entré som gir et godt førsteinntrykk. Her er det god plass til oppheng av yttertøy og skoskap, samt adkomst til praktisk innvendig bod. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Borettslaget har parkeringsplasser som leies ut til andelseiere etter ventelister. Dersom du ønsker plass, kan du søke om dette på https://vibbo.no/teisen-vest/tema/parkering. Det er kun beboere som disponerer bil som har rett til å leie plass. Det er kun mulig å leie en p-plass pr andel. Borettslaget har p-plasser med ladestasjon, strømuttak og vanlige p-plasser. Det ble i desember 2024 opprettet mulighet for ladestasjoner på eksisterende p-plass 26-43. Dette ble gjort fordi det måtte graves i bakken, og at et dermed var mere kostnadseffektivt å gjøre denne oppgradering da, samt at vi fikk et miljøtilskudd. Det er pr nå ikke planlagt om eller når det skal opprettes fullverdige ladestasjoner på de p-plassene. Da det ikke er økt behov for p-plasser med ladestasjon ifølge søkertallene til p-plass med ladestasjon.
Moderniseringer og påkostninger
2023: Maling av alle vegger utenom i garderobe og på bad, og maling av tak på soverom og på bad (våtromsmaling). Utført med egeninnsats
2021: Full oppgradering av det elektriske anlegget, blant annet modernisert sikringsskapet, lagt til ekstra strømkrets og satt inn nye led spotter. Utført av Elfikseren i regi av tidligere eier
2021: Ny oppvaskkum samt nytt røropplegg under kjøkkenbenk. Utført av C. M. Mathiesen & Co AS i regi av tidligere eier.
2020: Rensing av sluk, innsetting av dusjkabinett og oppsett av avløpsrør for vaskemaskin som går ned i sluket under kabinettet Utført av C.S Strand i regi av tidligere eier.
2018 Bytte av vinduer og balkongdør - Utført av Palmgren i regi av borettslaget.
2006: Bad renovert i regi av borettslaget.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: - Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: C. S. Strand, utført i 2020, iht info fra forrige eier- Nytt dusjkabinett, nytt rehab sett vannlås i sluk og avløp fra vaskemaskin. - Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Badet fornyet i 2006 i regi av borettslaget, ukjent om det foreligger dokumentasjon fra da. - Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Vinduer og balkongdører byttet av Palmgren i 2018. Reklamasjonssak, utbedring av trekk fra vindu på soverom i 2024. - Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? - Foreligger det en samsvarserklæring? Svar: Ja. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Elfikseren, 2021. Iht info fra forrige eier: Full oppgradering av det elektriske anlegget, blant annet modernisert sikringsskapet, lagt til ekstra strømkrets og satt inn nye led spotter. Godkjent av takstmann forrige eier benyttet. - Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: C.M. Mathiesen & Co AS, 2025, utført i regi av borettslaget: Installasjon av nye vannmålere ifm. økte offentlige gebyrer. - Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Svar: Ja. Eventuell kommentar: Elfikseren, 2021. Iht info fra forrige eier: Full oppgradering av det elektriske anlegget, blant annet modernisert sikringsskapet, lagt til ekstra strømkrets og satt inn nye led spotter. Godkjent av takstmann forrige eier benyttet. - Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/ sentralfyr/ ventilasjon? Svar: Ja. Beskriv: I regi av borettslag: Ventilasjonsanlegg - Rensing av ventilasjonsanlegg ble gjennomført januar 2022, utført av Power Clean. - Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: C. M. Mathiesen & Co AS. Ny skyllekum samt nytt røropplegg i kjøkkenbenk i 2020 /2021. - Vet du om det er gjort radonmåling på eiendommen, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Styret i borettslaget har bekreftet at det ikke er gjort målinger. - Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Svar: Ja. Beskriv: Sprekker på veggflis oppdaget av takstmann i 2025, angitt i takstrapport. Kan oppstå vond lukt fra vask på badet i perioder. - Vet du om det er feil/utettheter i tak, terrasser/ fasade/ vinduer/ garasje, og/eller er det synlige skader? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Reklamasjonssak med Palmgren, feil er utbedret. - Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Svar: Ja. Beskriv: Skjevhet i gulv avdekket av takstmann i 2025, angitt i takstrapport. - Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Svar: Ja. Beskriv: Informasjon fra borettslaget om rotter i 2024, håndtert skadedyrskontroll utført av Anticimex kontrahert av Borettslaget. - Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Svar: Ja. Oppgi type rapport og årstall: Takstrapport utarbeidet av Takstpartner høst 2025. - Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Svar: Ja. Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Oppmålt i forbindelse med takstrapport utarbeidet av Takstpartner høst 2025. - Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/ byggegodkjenninger / byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? Svar: Ja. Beskriv: Pågående omregulering av nabotomt Tvetenveien 11, hvor det søkes om å få bygge boliger. Boligene blir plassert nærme E6 og vil ikke påvirke utsikt fra boligen. - Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften / fellesutgiftene/ fellesgjelden? Svar: Ja. Beskriv: Styret i borettslaget har bestilt en energirapport/-vurdering som skal være underlag for beslutning av tiltak som hever energiklasse iht EU-krav som vil være gjeldende fra 2030.
Bygningssakkyndig
Karl-Magnus Gustavsen
Byggemåte
Boligblokk på 3 etasjer med kjeller og loft oppført med murverk-/betong e.l. Etasjeskillet i støpt armert betong. Utvendige fasader er pusset og malt. Yttertaket med valmtaktakkonstruksjon i treverk tekket med takstein. Pusset grunnmur, antatt fundamentert med betongkonstruksjoner til faste eller komprimerte masser. Drenering ble oppgradert i perioden 2009-2011. Tilstandsgrader: TG2 - Avvik som kan kreve tiltak: - Utvendig / Balkong: Det er avvik: Terrassebordene viser tegn til værslitasje. - Innvendig / Gulv: Det er avvik: Gulvene fremstår med normal bruksslitasje, men det er registrert stedvis noe knirk. Knirk kan oppstå som følge av ujevnt underlag eller monteringsfeil, for eksempel manglende eller utilstrekkelig glippe mot veggen. Tilstandsgrad 2 settes i tråd med NS3600 grunnet knirk - Innvendig / Radon: Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre. For videre info vedrørende radonforekomst i området besøk: http://geo.ngu.no/kart/radon/ - Tekniske installasjoner / Varme, generelt: Det er avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på varmekablene. Levetiden til varmekabler kan variere avhengig av flere faktorer, inkludert kvaliteten på kabelen, installasjonen og bruken. Generelt sett kan man forvente at en installert varmekabel av god kvalitet har en levetid på 30-50 år. - Tekniske installasjoner / Elektrisk anlegg: Sikringsskapet med automatsikringer er plassert i entré, og det elektriske anlegget i leiligheten består av i all hovedsak av skjult kabling. Hovedsikringen er på 40A. AVVIK TG2: Eier opplyser at det ikke er strøm i én av stikkontaktene i stuen. Årsaken er ukjent, og forholdet bør undersøkes av autorisert elektroinstallatør. - Kjøkken / Avtrekk: ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. Forskrift til avhendingsloven krever forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen for å gi tilstandsgrad 0 eller 1. Det kan være ventilator med avtrekk ut til det fri eller mekanisk avtrekk med ventil direkte over kokesone. - Våtrom / Overflater vegger: Det er påvist sprekker i fliser. To fliser ble avdekket under befaringen, men sprekkene er vanskelige å se, så det kan ikke utelukkes at det finnes flere. Slike sprekker kan oppstå som følge av bygningsbevegelser, monteringsfeil eller slag/støt. - Våtrom / Overflater gulv: Det er avvik: Det er påvist svikt i vedheften ved elastiske fuger; enkelte silikonfuger ved overgang gulv/vegg har riss/sprekker. - Våtrom / Sluk, membran og tettsjikt: Det er avvik: - Membran/tettesjikt har passert 15år. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid for membran/tettesjikt er oppbrukt. - Tettesjiktet/membranen ligger i all hovedsak skjult i konstruksjonen, noe som gir begrensede muligheter for visuell kontroll. Siden membranen ikke kan konstateres visuelt, er man avhengig av tilstrekkelig dokumentasjon for å verifisere at tettesjiktet er riktig utført. Det er imidlertid ikke fremlagt noe dokumentasjon som beskriver hvilke produkter som er benyttet eller hvordan utførelsen er gjennomført. Membran, slukmansjett og fuktsikring av rørgjennomføringer eller innebygget sisternen kan derfor ikke verifiseres. Med bakgrunn i manglende dokumentasjon settes tilstandsgrad 2 fordi at membran ikke kan konstanteres i tråd med NS3600, selv om badet er bygget etter en eldre forskrift uten krav til dokumentasjon. - Sluket er plassert under dusjkabinettet og har derfor begrenset mulighet for inspeksjon og rengjøring. Sluket var i tillegg nedsmusset på befaringsdagen noe som ytterligere reduserte muligheten for en grundig kontroll. - Våtrom / Sanitærutstyr og innredning: Det er avvik: Det er påvist fuktsvelling på servantskapet. Produkter i et baderom er utsatt for mye vannpåkjenning i form av vannsøl og vanndamp. Det er derfor viktig at materiale som benyttes er tilpasset for dette. Levetiden til baderomsmøbelet kan variere avhengig av flere faktorer, inkludert kvaliteten på produktet, monteringen og bruken. TGIU - Konstruksjoner som ikke er undersøkt: - Utvendig / Bygning generelt. - Våtrom / Tilliggende konstruksjoner.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Selger tar med vaskemaskin på badet med videre, men hvitevarer på kjøkken medfølger salget.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
F - rød
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten er elektrisk oppvarmet med varmekabel på bad, ellers panelovner.
Informasjon om strømforbruk
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 773,- pr. mnd
Inkluderer: TV/bredbånd, kapitalkostnader andel fellesgjeld, kommunale avgifter, felles forsikring, forretningsfører og generelle driftskostnader m.m.
Felleskostnader øker med 4% fra 01.03.2026, det vil si at felleskostnadene øker til kr. 3 923,92.
På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene økes etter utarbeidelse av denne salgsoppgaven
Andre utgifter
Utover det som betales via fellesutgiftene til borettslaget, må det påregnes kostnader for strøm, innboforsikring m.m. Det er opp til kjøper å ev. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Ettersom det er borettslaget som eier bygningsmassen, skrives eiendomsskatten ut til borettslaget, som deretter fordeler eiendomsskatten blant andelseierne.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 928 950,- pr. 2024
Sekundærbolig: Kr. 3 715 799,- pr. 2024
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Borettslaget
Om borettslaget
Diverse opplysninger om borettslaget: - Borettslaget består av 469 andelsleiligheter. I tillegg kommer 4 tjenesteleiligheter. - Første innflytting skjedde i 1955. Tomten ble kjøpt i 1986. - Hjemmeside: https://vibbo.no/teisen-vest/om og styrets e-post: teisen-vest@styrerommet.no - Vaktmester: vaktmesterteisenvest@gmail.com - Borettslaget har avtale med Sikkerhetsgruppen om vakthold i borettslaget. - Borettslaget har reforhandlet avtalen med Øko-rent om vask av trappeoppganger/fellesarealer en gang pr. uke. Fra årsmøte 2025: Nabolag: Styret har registret at det er en del som skjer rundt borettslaget, vi oppdaterer temaet “Nabolag” så fort vi oppdager/får beskjed om noe nytt Utbygging av reperbanen (Tvetenveien 11) Det har i over 10 år vært planlagt boliger på nabotomten, nå er de nærmere enn noen gang. Vi oppfordrer beboerne om å følge med på hva som skjer her fremover: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202107507 Brynsveien 17, Tvetenveien 12 A med flere Her er det planlagt boliger helt over til Østensjøveien, også her oppfordrer vi beboere om å følge med: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202105141 Oppfølging av ny beplantning mot Tvetenveien (betalt av Oslo Kommune). Oppfølging av saker fra generalforsamling 2024: Vedlikehold: • Oppfølgning av serviceavtaler for borettslaget. • Innhentet tilbud på maling av oppganger o Oppstart desember 2023 - fortløpende over driftsbudsjettet, de har kommet ca halveis • Innhentet tilbud på maling av utvendig trevirke selskapslokalet Vaskeriet o Ferdigstilt 15.04.24 • Innhentet tilbud på maling av vegger innvendig selskapslokalet Vaskeriet o Ferdigstilt 01.03.25 • Oppfølgning av utleie-enheter i borettslaget • Byttet x-antall lys i oppganger o Oppgangene får LED, bytter når det har gått flere pærer - løpende • Byttet x-antall lys i ute, når pærer og armaturer går oppgraderes det til LED o Oppgangene får LED, bytter når det har gått flere pærer - løpende • Ferdigstilt innstallering av automatiske vannmålere på alle vannrør • Ferdigstilling av kloakkrør skaden i nr 7 o Siden graveren allerede var i borettslaget og man kunne få tilskudd til elbilladere av Oslo Kommune valgte man å klargjøre infrastruktur for fremtidige elbil-ladere langs ABV 7-9 • Innløst miljø-kontoen fra Obos på 696 730,85 o Dette ble utløst av følgende tiltak: Installering av 14 stk ladepunkter inkludert graving - 228375,- Energikartlegging - 187500,- Installering av automatiske vannmålere - 360750,- • Annet o Vedlikehold av borettslagets traktor o Utvendig vask av alle balkonger mot Tvetenveien, disse hadde blitt kraftig angrepet av grønske fra trærne Større vedlikehold og rehabilitering: 2024: - Oppgradering av Barnehagen - Bytte av kloakkrør utenfor nr 7 2023: - Oppussing av oppganger 2022: - Ventilasjonsanlegg 2020: - Utskifting av inngangsdører - Oppmerking p-plasser 2019 / 2021: - El-bil ladeplasser 2019: - Ny VA ledning 2018: - Vindusutskifting 2017: - Bytte branndører - Piperehabilitering 2014: - Nye porttelefoner 2009 - 2011: - Rehabilitering av utomhus 2008: - Rehabilitering vaskeri, loft- og boddører 2007: - Beis vinduer, el-arbeid vaskeri 2004 - 2006: - Våtromsrehabilitering Boligselskapet vil de neste 10-15 årene ha et økende behov for å utføre nødvendig vedlikehold på ulike bygningsdeler. Dersom man ved fremtidig rehabilitering også tenker på å redusere varmetap og og energiforbruk i byggene er det flere tiltak man kan velge mellom å gjennomføre. Styret skriver følgende pr. mail 16.12.2025: Det er vedtatt at fellesutgifter øker med 4% fra 1.3.2026. Det er planlagt renovering av fasader i borettslaget, men det er ike vedtatt i GF enda. Det vil da bli tatt opp lån fra OBOS banken, men beløp vet vi ikke enda. Det må alltid påregnes generelt vedlikehold. Innkalling og protokoll fra årsmøte 2025 følger vedlagt.
Forretningsfører
Obos BBL
Forkjøpsrett
Borettslaget og boligbyggelagets medlemmer har forkjøpsrett.
Kontakt megler for mer informasjon.
Det kreves medlemskap i OBOS for å erverve/eie denne boligen (500,- pr. person). Andelstegning skjer ved signering av kjøpekontrakt for personer som ikke er medlem i OBOS. Dersom det er flere enn én som skal eie boligen sammen, må alle være medlem i OBOS og betale hver sin medlemskontingent. Det er borettslaget som betaler medlemskontingenten for alle som har en eierandel i boligen, og kontingent innkreves derfor via felleskostnadene i borettslaget.
Gebyr forkjøpsrett: Kr. 8 212,-
Styregodkjennelse
Overdragelse av borettslagsandelen til ny andelseier må godkjennes av styret i borettslaget. Godkjenning kan bare nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eiendomsmegler bistår med innsending av søknad om styregodkjennelse. Kjøper bærer risikoen for å bli godkjent som ny andelseier i borettslaget, og kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent som ny eier. Kjøper gjøres oppmerksom på at boligen ikke kan tas i bruk før styrets godkjenning foreligger. Dersom styregodkjennelse ikke gis må kjøper videreselge boligen for egen regning og risiko.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 146 642,- pr. 15.12.2025
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 – tolv– måneder regnet fra oppsigelsesdato.
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: OBOS-banken AS
Lånenr.: 98208692305
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 4,95%
Restsaldo 78 651 523,00
Innfrielsesdato: 30.10.2041
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
IN-avtale: Nei
Restsaldo: 146 642,71
Kapitalkostnader: 1 111,03
Kapitalkostnader:
All låneinformasjon over er beregnet ut fra dagens kjente lånebetingelser. De månedlige kapitalkostnadene (renter og avdrag) viser hvor mye det koster å betjene lån for eieren av denne leiligheten. Eventuelt avvik mellom kapitalkostnader og lånekostnader under punktet ”Økonomiske opplysninger om leiligheten”, kan skyldes renteendringer, periodisering eller andre årsaker.
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Fellesformue
Kr. 35 304,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste er overskudd på kroner 800 399. I inneværende år er det budsjettert med et overskudd på kroner 3 276 880.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Dyrehold
Dyrehold tillates dersom det ikke er til ulempe for øvrige brukere av eiendommen. Skjema finnes på hjemmesiden og må sendes styret på e-post teisen-vest@styrerommet.no
Borettslagets forsikringsselskap
If Skadeforsikring
Polisenr. 802374
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 27 648 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet på oppsatte felles visninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Leiligheten har en flott beliggenhet i attraktive Teisen vest borettslag. Dette er en frodig og grønn beliggenhet med nærhet til by og marka samt flotte utearealer. Det er kort vei til nærbutikk, kollektivtransport, Østmarka og diverse servicetilbud. Godt utvalg av daglige servicetilbud. Her bor du svært enkelt til med blant annet nærbutikk (Joker) som er døgnåpen. rett ved. Fra boligen er det også kun få minutters gange til nærbutikkene Rema 1000 og Europris. Nærmeste senter ligger på Tveita. Her finner man et godt utvalg av dagligvare- og klesforretninger, samt serveringssteder, post, lege, tannlege, apotek, vinmonopol med mer. Bryn Senter ligger heller ikke langt unna. Ønsker du ytterligere servicetilbud kan man dra til bl.a. Fyrstikktorget på Helsfyr, Coop Obs, IKEA Furuset og Alna Senter. Gangavstand til Bryn skole (1-7kl.) og det finnes et godt utvalg av barnehager. De nærmeste barnehagene er Teisenparken barnehage (1-6 år) og Regnbuen barnehage (1-6 år), samt Bryn estetiske barnehage (1-6 år). Rett ved leiligheten ligger Bryn kunstgress med ballbinge og det er flere treningssentre i nærheten, samt utendørs skatepark og treningsapparater. Området gir gode muligheter for offentlig kommunikasjon via buss og T-bane. Helsfyr er kollektivt knutepunkt. Nærmeste T-banestasjon er Helsfyr. Nærmeste busstopp er Bryn Brannstasjon, linje 66 og 76, med avganger hvert 15. min på dagtid. Teisenkrysset er også like i nærheten hvor det går busser på E6/Ring 3, inkl. flybussen til Oslo Lufthavn. Det går nattbuss fra sentrum til Tveten bru (rett ved Rema 1000). Teisen park har en tomt på 110 mål og et parkområde på 80 mål med trær som har stått siden 1940-tallet og ny beplantning som har kommet til gjennom årene. Grøntarealet har stor positiv betydning for bomiljøet og vedlikeholdes av gartnerfirmaet Din Hage.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 31.05.1951 . Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, som stemmer med dagens bruk. Tegning følger vedlagt.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig etter midlertidig reguleringsbestemmelser i S-2864, datert 14.05.1986. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Pågående plan- og byggesaker: - Tvetenveien 11 - planforslag til offentlig ettersyn Saksnummer: 202107507 - Reguleringssak. Mottatt sak: 30.04.2021 Hensikten med reguleringsplanen er å legge til rette for nye boliger med variert størrelse på leiligheter i blokker og i rekkehus. Etablere gode uteoppholdsarealer med bruk av overvannshåndtering, vegetasjon og trær som kvalitetsskapende elementer, bevare kulturminne, videreføre bruk av eksisterende bebyggelse (Spinneribygningen) til kontor og næring, gi bedre tilgjengelighet og styrket tilknytning til omkringliggende grøntområder og nabolag. Tilføre ny gang og sykkelforbindelse gjennom planområdet. Planforslaget ligger ute til offentlig ettersyn i perioden 17. november 2025 – 5. januar 2026. Brynsveien 17, Tvetenveien 12 A med flere Saken fortsetter i sak 2025/06880 Her er det planlagt boliger helt over til Østensjøveien. Bryn Boligtomt 2 AS foreslår å omregulere Brynsveien 17 mfl. fra industri og kontor til boligbebyggelse med ca. 250 nye boliger. Bebyggelsen er foreslått plassert som en L-form mot Tvetenveien og Brynshøgda på maks 8 etasjer og med fire punkthus i gårdsrommet på maks 6 og 7 etasjer. I tillegg til boliger inneholder planforslaget offentlig torg og park, samt tjenesteyting, forretning og bevertning. - Østensjøveien 40 - 44 - planforslag til politisk behandling Saksnummer: 202208058 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06841 Mottatt sak: 27.05.2022 Pecunia AS og CEMA AS ønsker å omregulere Østensjøveien 40-44 fra forretning/ undervisning/ institusjon (kultur)/ annen offentlig eller privat tjenesteyting (treningssenter)/ kontor/ bevertning/ annen næring (konferansesenter) til bolig/ forretning / annen offentlig eller privat tjenesteyting/ kontor/ bevertning. Hensikten med omreguleringen er å legge til rette for at det i tillegg til næringsvirksomhet kan etableres boliger slik at området kan utvikles til et variert og attraktivt knutepunkt. Planforslaget omfatter ca. 430 boliger og ca. 5 500 m2 næringsbebyggelse. Mot sør planlegges det en utvidelse av Brynseng Torg med tanke på å styrke de offentlige byrommene ved T-banen og den planlagte bussterminalen. - Brynsveien 5 m.fl. - Avklaringsfase før offentlig ettersyn - Bryn sentrum - Bolig, næring og sentrumsformål Saksnummer 201920947 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06859. Mottatt sak: 20.12.2019 Her skal JM Norge og Entra bygge et nytt bysentrum i øst, tett knyttet på resten av byen og regionen. Vi skal bygge om et grått område med kun et fåtall boliger til et grønt, moderne og attraktivt bysentrum. En urban destinasjon og møteplass på et regionalt knutepunkt. Et bysentrum utviklet fra bygulvet og opp. - Brynseng stasjonsområde og torgbygg Saksnummer: 201920328 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06839 Mottatt sak: 11.12.2019 Følgende blir diskutert: Koordinering av sosial infrastruktur, idrett og kultur, samt høyhusstrategiens mål og utnyttelse for området. Når det gjelder vurderingen av hvilken del av Bryn som kan være egnet for det høyeste punktet, står PBE ved vurderingen av at byrommene Brynseng torg og Brynsallmenningen sammen danner det mest sentrale omdreiningspunktet på Bryn. Det er også viktig å påpeke at Bryn er definert som regionalt knutepunkt sammen med Helsfyr, og at kollektivtilbudet på Bryn (også det fremtidige med bussterminal) inngår i en større helhet med tilbudet på Helsfyr. - Etterstadsletta 48 med flere - planforslag til politisk behandling Saksnummer: 202005767 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06919. Mottatt sak: 07.04.2020 Planens hensikt: Hensikten med planen er å endre Sporveien sin driftsbase på Etterstad for å tilpasse driften opp mot behov for T-banen. Planen skal også tilrettelegge for blandet arealbruk, boliger og næringsarealer med tilhørende infrastruktur (torg, veier, gang- og sykkelforbindelser, gatetun, m.m). Planen skal ikke legge hindringer for å opprettholde funksjonen til driftsbasen og T-banen uten godkjenning av Sporveien. - Brynsengfaret 4 og 6 - Bestilling av oppstartsmøte - Boliger og friområde Saksnummer: 202459694 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06733 Mottatt sak: 09.09.2024 - Grenseveien mellom Økernveien og Grensesvingen - Utarbeidelse av planforslag - tilrettelegging for syklende og gående. Saksnummer: 202460006 - Reguleringssak. Saken fortsetter i sak 2025/06833 Mottatt sak: 18.09.2024 Bymiljøetaten har startet arbeidet med detaljregulering av Grenseveien, mellom Økernveien og Grensesvingen, og deler av Malerhaugveien, Grønvoll allé og Innspurten. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/138/52: 18.02.1972 - Dokumentnr: 2934 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Televerket Bestemmelser om telefonledninger/stolper/kabler/grøfter m.v. Gjelder denne registerenheten med flere 03.04.1974 - Dokumentnr: 6742 - Skjønn 16.07.1986 - Dokumentnr: 42992 - Best. om vann/kloakkledn. Med flere bestemmelser Gjelder denne registerenheten med flere 09.07.1953 - Dokumentnr: 9221 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:1 10.01.1956 - Dokumentnr: 304 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:59 24.09.1956 - Dokumentnr: 918130 - Sammenslått med denne matrikkelenhet: GNR 132 BNR 70 GNR 130 BNR 81 12.03.1957 - Dokumentnr: 2902 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:138 Bnr:62
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Generelle bestemmelser: Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Boligkjøperforsikring
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra budaksept. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Bud kan legges inn på eiendommens annonse på hjem.no/finn.no ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Kjøper kan ikke kreve at eiendommen tinglyses på andre enn kjøper. Om kjøper ønsker at noen andre skal stå som hjemmelshaver, må det tas forbehold om dette i budet. Selger kan velge å ikke akseptere dette. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Megler kan ikke formidle bud med forbehold om at budet eller forbehold i budet skal holdes skjult (hemmelig) for andre budgivere og interessenter. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger vil bli behandlet i samsvar med personopplysningsloven. Ved å registrere deg som interessent og/eller budgiver eller kjøpe vil vi innhente, behandle og registrere personopplysninger om deg. Eiendomsmeglingsforetak har plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Denne oppbevaringsplikten begrenser muligheten for å få slettet personopplysninger. Du kan lese mer om Nordviks behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på nordvikbolig.no/personvern.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,70% av salgssum – estimert til kr. 31 150,- Gebyr utsatt betaling kr. 4 900,- Grunnpakke Leilighet kr. 17 000,- Markedspakke inkl. digital salgsoppgave kr. 26 900,- Oppgjørshonorar** kr. 8 900,- Tilrettelegging kr. 17 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 450,- Samlet skal selger betale kr. 110 200,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Line Strifeldt Johansson, Eiendomsmegler / Siviløkonom / Partner
930 95 015
l.johansson@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Christiania Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 924831332
Lørenveien 51A, 0585 OSLO
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Christiania Eiendomsmegling AS har indirekte eierskap i Bomega AS.
Trygg bolighandel med Nordvik
Forsikringer
Hos oss i Nordvik har vi for gode forsikringer til både deg som skal selge og deg som skal kjøpe.
Boligforsikring
Bilder






Ingen kjenner nabolaget bedre!
Hva sier innbyggerne om Alna?
Nordvikundersøkelsen gjør deg litt bedre kjent med området boligen ligger i, og får frem fakta, funn og innsikt som vi tror kan være nyttig ved valg av ny bolig.
Hele undersøkelsen finner du her.
Trivsel
82%Vil bli boende i bydelen dersom de skulle flyttet i dag.
Søndagsaktivitet
- Er ute, på tur, ski, trening (53%)
- Venner, familie, besøk, middag (26%)
- Slapper av, ser på TV, leser (11%)
- Jobber i hage/hus (5%)
Hva er innbyggene mest stolt av i nabolaget?
Vennlig og hjelpsomme naboer
69%Av alle innbyggene beskriver naboene sine som vennlige og hjelpsomme.
All data er hentet fra Nordvikundersøkelsen gjennomført våren 2025 i samarbeid med Norstat.
Line Strifeldt Johansson
Eiendomsmegler / Siviløkonom / Partner
Løren
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?

































