Ohlselia 6BStavern
- Stavern
- Ohlselia 6B
- Prisantydning
- 4 590 000,-
- Totalpris
- 4 954 219,-
- Felleskost/mnd
- 4 885,-
- Kommunale avg.
- 18 314,- per år
- BRA-i
- 139 m2
Flott stor og innholdsrik leilighet med eneboligfølelse, uten alt vedlikeholdet - Utsikt over Larviksfjorden!
Velkommen til Ohlselia 6B! En sjelden mulighet, da dette er en av få leiligheter i området på denne størrelsen. Boligen gir deg følelsen av å bo i en enebolig, men her slipper du både snømåking og vedlikehold. Leiligheten har flott utsikt over Larviksfjorden, både fra stue, soverom og terrassen. Boligen har fått mange oppgraderinger i nyere tid som nytt moderne og stilrent bad, stor praktisk bod, lekker walk in garderobe, ny ytterdør og nye gulv i flere rom er noen av oppgraderingene som er gjort. Kort oppsummert: - Mange større oppgraderinger i nyere tid - Utsikt over fjorden - Gangavstand til Stavern sentrum - Rolig veletablert nabolag - Flotte turområder i nærområdet - 5 soverom Velkommen på visning!
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1986
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 5
- Prisantydning:
- 4 590 000,-
- Omkostninger:
- 122 150,-
- Fellesgjeld:
- 242 069,-
- Totalpris:
- 4 954 219,-
- Felleskost/mnd:
- 4 885,-
- Kommunale avgifter:
- 18 314,- per år
- Fellesformue:
- 64 456,-
- Totalt BRA:
- 139 m2
- Energimerking:
- E - oransje
- Veranda:
- Ja
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
17-0046/25
Boligtype og eieform
Selveierleilighet (Eierseksjon)
Adresse og betegnelse
Ohlselia 6B, 3290 Stavern
Gnr. 5001, bnr. 909, snr. 20 (ideell andel 1/1) i Larvik kommune.
Selger(e)
Per Arne Arntsen
Kjøpesum og omkostninger
4 590 000,- (Prisantydning) 242 069,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 832 069,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 120 800,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 122 150,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 134 850,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 954 219,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 966 919,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1986
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 139 kvm
Totalt BRA: 139 kvm
TBA: 10 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-i: 69 kvm. Gang, Bod, Klesbod, 4 soverom, Bad
Totalt BRA: 69 kvm
1. etasje:
BRA-i: 70 kvm. Stue, Gang, Entré, Kjøkken, Soverom, Vaskerom
Totalt BRA: 70 kvm
TBA: 10 kvm. Terrasse
Antall soverom
5
Innhold
Rom i underetasje er omsøkt fra bod til hoveddel (soverom) i 2023. Det foreligger ikke ferdigattest på dette, men selger har sendt inn anmodning om ferdigattest. Romfordeling: 1. etg. Stue 33,4 m2 Gang 10,1 m2 Entre 1,7 m2 Kjøkken 10 m2 Vaskerom 6 m2 Soverom 6,5 m2 Underetasje. Gang 12 m2 Bad 6,7 m2 Soverom/kontor 8 m2 Soverom 6,5 m2 Soverom 11,1 m2 Soverom 9,9 m2 Klesbod 2,8 m2 Bod 7,7 m2
Standard
Beskrivelse Kjøkken: Kjøkken med tilkomst fra gang. Kjøkkeninnredning med profilerte fronter, laminat benkeplate, stål oppvaskkum, mekanisk ventilator og frittstående hvitevarer. Våtrom: Vaskerom: Vaskerom med tilkomst fra gang. I rommet er det vaskekum i innredning og opplegg for vaskemaskin. Rommet er ventilert med lufteventil på vegg og luftespalte i dørterskel. Rommets innvendige overflater består av gulvbelegg på gulv, malt strie på vegg og slette malte flater i tak. Bad: Bad/wc med tilkomst fra gang. I rommet er det vaskeservant i innredning, veggmontert wc og dusjnisje med glassdører. Rommet er ventilert med lufteventil på vegg og luftespalte i dørterskel. Rommets innvendige overflater består av fliser på gulv og vegg, og slette malte flater i tak. Overflater: Leilighetens innvendige overflater består av laminat, parkett og fliser på gulv, slette malte flater og spilevegg på vegger, og slette malte flater i tak.Leiligheten har betonggulv mot grunn og i etasjeskiller. Bygningen er ikke bygget med radonsperre. Det er ikke foretatt radonmålinger. Boligen ligger i et område med moderat til lav forekomst av radon. Leiligheten har en ett-løps elementpipe, innvendig pusset og malt og utvendig helbeslått over tak. Til pipen er det i stuen montert en rentbrennende peisovn. Deler av veggene i leilighetens underetasje er under bakkenivå. Ingen av veggene under bakkenivå er utforet. I boligen er det en malt tretrapp. Leilighetens innvendige dører er av type malte speildører. Dørene er av nyere dato Teknisk/VVS: Leiligheten har vannrør i plast og kobber. Det er plastrør til bad i underetasjen. Øvrige vannrør er av kobber og fra byggeår. Leiligheten har avløpsrør i plast. Leiligheten er ventilert med lufteventiler. Mekanisk ventilasjon på bad og kjøkken. I leiligheten er det en 200 L VV bereder. Leiligheten har skjult elektrisk anlegg. Sikringsskap med porselen skru sikringer plassert i gang. Se også komplett tilstandsrapport fra takstmannen vedlagt salgsoppgaven. Oppsummering fra tilstandsrapport med TG2 og TG3 er listet i pkt. "Byggemåte". Kontakt megler eller takstmann ved spørsmål. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG2: Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger: Til leiligheten er det en 10 m2 terrasse med tilkomst fra stue. 7 m2 av terrassen er overbygget. Terrassen har impregnert terrassegulv og malt rekkverk med liggende kledning. I fbm inngangsparti er det en 6 m2 beiset platting. Vurdering av avvik: • Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Rekkverkshøyde er 90 cm. Dagens krav til rekkverk er 100 cm. Rekkverket tilfredstilte kravet på byggemeldingstidspunktet. Rekkverk har noe alder og værslitasje. Platting ved inngangsparti har noe malingsavskalling på gulv. Konsekvens/tiltak: • Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyde opp til dagens forskriftskrav. Normalt vedlikehold anbefales. Innvendig > Overflater: Leilighetens innvendige overflater består av laminat, parkett og fliser på gulv, slette malte flater og spilevegg på vegger, og slette malte flater i tak. Vurdering av avvik: Det er noe sprekk i fliser på gulv i gang. Noe bom under fliser Konsekvens/tiltak: Gulvet fungerer med avviket. Fliser med bom kan i noen tilfeller løsne. Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn: Leiligheten har betonggulv mot grunn. Vurdering av avvik: • Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. • Målt høydeforskjell på mellom 10 - 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Konsekvens/tiltak: • For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Innvendig > Radon: Bygningen er ikke bygget med radonsperre. Det er ikke foretatt radonmålinger. Boligen ligger i et område med moderat til lav forekomst av radon. Vurdering av avvik: • Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre. Konsekvens/tiltak: • Det bør gjennomføres radonmålinger Innvendig > Pipe og ildsted: Leiligheten har en ett-løps elementpipe, innvendig pusset og malt og utvendig helbeslått over tak. Til pipen er det i stuen montert en rentbrennende peisovn. Vurdering av avvik: Ved tilsyn i 2019 ble det bemerket at feierluke er for nært brennbart matreale. Konsekvens/tiltak: Det bør etableres sjærming mellom feierluke og brennbart matreale. Innvendig > Innvendige trapper: I boligen er det en malt tretrapp. Vurdering av avvik: • Åpninger mellom trinn i innvendig trapp er større enn dagens forskriftskrav. Åpning mellom trinnene er større en 10 cm som er dagens krav. Konsekvens/tiltak: • Det er ikke krav om utbedring av åpninger opp til dagens krav. Tekniske installasjoner > Vannledninger: Leiligheten har vannrør i plast og kobber. Det er plastrør til bad i underetasjen. Øvrige vannrør er av kobber og fra byggeår. Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger. Nyere vannrør i plast har god restlevetid. Konsekvens/tiltak: • Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. • I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør. Tekniske installasjoner > Avløpsrør: Leiligheten har avløpsrør i plast. Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger. Konsekvens/tiltak: • Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. • I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør. • Eldre avløpsrør har blant annet større sannsynlighet for lekkasjer, noe som kan føre til omfattende og kostbare vannskader i boliger. Tomteforhold > Utvendige vann- og avløpsledninger: Boligens utvendige vann og avløpsledninger er antagelig av plast. Vann og avløpsledninger er fra byggeår. Vurdering av avvik: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på utvendige avløpsledninger. • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på utvendige vannledninger Bygningsdeler som har fått TG3: Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: Mangler tilsynsrapport siste 5 år. Våtrom > Etasje > Vaskerom > Generell: Vaskerom med tilkomst fra gang. I rommet er det vaskekum i innredning og opplegg for vaskemaskin. Rommet er ventilert med lufteventil på vegg og luftespalte i dørterskel. Rommets innvendige overflater består av gulvbelegg på gulv, malt strie på vegg og slette malte flater i tak. Vurdering av avvik: • Våtrommet må oppgraderes for å tåle normal bruk etter dagens krav. Vaskerommet er fra byggeår og har oppbrukt sin forventede levetid. Vaskerommet er i daglig bruk men TG settes med bakgrunn i forventet levetid for rommets overflater og underliggende membran. Det er sprekk i gulvbelegg som fungerer som membran på gulv. Konsekvens/tiltak: • Våtrommet har behov for omfattende oppgraderinger. For å sikre en løsning som oppfyller gjeldende krav, bør tettesjikt, sluk og røropplegg oppgraderes og dokumenteres. • Manglende oppgradering av våtrommet medfører høy risiko for at konstruksjonene ikke vil tåle vanlig bruk av vann eller lekkasjer. Dette kan føre til fuktskader på tilstøtende konstruksjoner
Parkering
Parkering i garasje, og på sameiets felles parkeringsplass.
Moderniseringer og påkostninger
Modernisert/Påkostet år: 2019-2025
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: - Det har blitt gjort arbeid på våtrom, av faglært. - Etterisolering og bytte av vinduer og ytterdør, av faglært - Bod er bruksendret fra bod til soverom, godkjente dokumenter foreligger - Ved rehab av bad, ble det boret hull ifra badet og opp som traff sluken på vaskerommet. Denne ble byttet ut og gjort av ASO. - Det ble gjort forbedring av dreneringen rundt 2000 tallet, der ny knote papp og drenering ble lagt og avløp fra tak flyttet i regi av borettslaget
Bygningssakkyndig
Ta Takst og Eiendom AS
Byggemåte
Bygningen er oppført i betong og bindingsverkskonstruksjoner, utvendig kledd med liggende trekledning og plater. Deler av kledningen er skiftet i senere tid. Leiligheten har malte trevinduer med tre-lags glass, utvendig bestått med alu. beslag. Leiligheten har malt isolert ytterdør. Leiligheten har terrassedør med glassfelt. Døren er utvendig beslått med alu. beslag. Til leiligheten er det en 10 m2 terrasse med tilkomst fra stue. 7 m2 av terrassen er overbygget. Terrassen har impregnert terrassegulv og malt rekkverk med liggende kledning. I fbm inngangsparti er det en 6 m2 beiset platting.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - oransje
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Vedfyring - Elektrisk oppvarming - Gulvvarme Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 13000 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 885,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnadene inkluderer:
Vedlikehold, kabel tv og bredbånd, utvendig forsikring, driftskostnader.
På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene økes etter utarbeidelse av denne salgsoppgaven.
Kommunale avgifter
Kr. 18 314,- pr. 2025
Kommunale avgifter inkluderer:
Vann, avløp, feiing og renovasjon.
Oppgitt beløp er et estimat for hele året - endelig fakturert beløp kan avvike.
Fakturering skjer månedlig/kvartalsvis.
Andre utgifter
Selger opplyser å ha følgende kostnader knyttet til boligen: - Årlig bygningsforsikring er inkludert i fellesutgiftene. - Kabel-tv/internett fra Altibox, inkludert i felleskostnadene. Det er opp til kjøper å ev. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 068 674,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 274 697,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
Formuesverdien for fritidsbolig blir i utgangspunktet satt til prosentandel av eiendommens markedsverdi/byggekostnader inkludert tomt.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Navn: Ohlslia Panorama. Organisasjonsnr: 975 424 162 Gårds og bruksnr: 3909- 5001/909 Styreleder: Tore Sveinson. Noen av de større saker som styret har arbeidet med i 2024: Avslutting av prosjekt rehab. Ettårsbefaringen skal snart gjennomføres og alle andelseiere og beboere oppfordres til å rapportere inn feil og mangler ifm prosjektet slik at det kan utbedres. Utskifting av ytterdører er gjennomført for alle leiligheter utenom de som har inngang i fellesområder. Utskiftingen gikk raskt og effektivt og var ferdig før tiden. Skulle det være feil og mangler må det rapporteres inn. Forskjønning av uteområder er et pågående arbeid, i høst ble det kjørt ut jord på flere av plenene slik at hull ble rettet opp. Deler av plener ble det sådd nytt gress, noe vi forhåpentligvis vil se effekten av i sommer. Vaktmesteren beskjærer hekker og trær for å sikre utsikt og hindre skade på boligmassen. Ny trapp fra parkeringsplassen ned til bygg 2 er ferdigstilt. Vedlikeholdsplan er en del av HMS arbeidet. Det er et "dynamisk verktøy" for å se på fremtidige kostnader på vedlikehold. Slik det ser ut i dag, er trolig ikke husleien "stor nok" til å dekke de daglige kostnadene på fremtidig vedlikehold. Ny/oppfølging av vaktmester-, snøryddings-, HMS avtale er inngått av styret. Vaktmestertjeneste er en tjeneste som styret er fornøyd med, det er en stor utgiftspost for sameiet, men det er enklere å få plenklipping og nødvendig forefallende arbeid utført av en vaktmester, enn å kalle inn folk på dugnad. Det er mye arbeid som den enkelte kan gjøre som dugnad slik at sameiet ikke behøver å leie inn vaktmester til å gjøre det. Det vil kunne spare mye på felleskostnadene. HMS arbeid er lovpålagt og styret er personlig ansvarlig for at det arbeidet gjennomføres og følges. Drenering rundt husene. Styret har fått fjernet og spylt opp tette nedløps- og dreneringsrør rundt i hele sameiet for å hindre vanninntrenging. Skadedyrbekjempelse i et sameie er viktig for å sikre et sunt og trygt bomiljø for alle beboere. Det innebærer å håndtere og forebygge problemer med insekter, rotter, mus eller andre skadedyr som kan trives i fellesområder som kjellere, trapper, søppelrom og på loftet. For å håndtere skadedyr effektivt, har sameiet en plan for regelmessig inspeksjon og behandling av feller satt ut i sameiet. Samtidig bør beboerne samarbeide om å holde fellesarealer rene, tette sprekker og hull der skadedyr kan komme inn. Skadedyrproblemer skal meldes til styret via mail: OP@mittlabo.no. Saker som styret har under arbeid og planlegging: (ikke i prioritets rekkefølge): Utskifting av de siste 6 takvinduene, anbud er innhentet og styre vil iverksette så snart vi får inn priser. Drenering langs bakken og fra nedløpsrør foran bygg 2, 6 og 10 for å hindre at vann renner inn i kjeller og garasje. HMS arbeid: Alle boligsameier skal ha et HMS system. HMS-kravene for et boligsameie er regulert av Internkontrollforskriften. HMS-arbeid i et sameie handler om å ivareta sikkerhet, helse og trivsel for beboerne, samtidig som man sikrer byggets og nærmiljøets tilstand. Dette innebærer blant annet å gjennomføre risikovurderinger, vedlikeholde fellesarealer, oppdatere vedlikeholdsplanen, sørge for brannsikkerhet og avfallshåndtering, samt følge opp arbeidsmiljø for eventuelle ansatte eller leverandører. Her er noen av de viktigste kravene som styret og sameiet må ta tak i: HMS-plan: Sameiet må ha en oppdatert HMS-plan som inkluderer risikovurderinger, forebyggende tiltak og rutiner for oppfølging. Brannsikkerhet: Sørge for fungerende røykvarslere, brannslukkingsutstyr og tydelig merking av nødutganger. Vedlikehold: Regelmessig inspeksjon og vedlikehold av bygninger, elektriske anlegg og tekniske installasjoner. Sikkerhet i fellesområder: Tiltak for å unngå ulykker, som sikring av lekeplasser, snømåking og strøing om vinteren. Avvikshåndtering: Et system for å rapportere og håndtere feil og mangler. Styret har ansvar for å følge opp disse kravene og dokumentere arbeidet. HMS-arbeidet i et sameie, vil styret fokusere på følgende tiltak: Risikovurdering: Gjennomfør jevnlige risikovurderinger for å identifisere mulige farer i fellesområder, som brannsikkerhet, glatte trapper og elektriske anlegg. Brannsikkerhet: Sørg for at røykvarslere, slukkemidler og nødutganger fungerer optimalt. Eventuelt, arrangere øvelser for evakuering ved brann. Styret vil gjennomføre kontroll av brannslukningsapparat for alle boenheter i sameiet. Styret vil innhente en "fastpris" på utskifting av sikringsskap hos den enkelte seksjonseier for å bedre brannsikkerheten. Vedlikehold: Utarbeide og følge opp vedlikeholdsplanen for bygninger og fellesarealer for å forebygge skader og ulykker. Et XLS ark er vedlikeholdsplanen. Planen dekker hovedvedlikehold for de neste 10 årene. Sameiet vil trolig ha økonomiske utfordringer for vedlikehold i fremtiden. Eksempel er tak og resterende fasade vedlikehold. Avfallshåndtering: Den enkelte bruker må forbedre sine rutiner for sortering og håndtering av avfall for å sikre hygiene og et godt miljø. Kommunikasjon og opplæring: Informer sameiet om HMS-tiltak og oppdatere regelverk. Gi opplæring til styrets medlemmer og andre ansvarlige om HMS-krav. Samarbeid med eksperter: Styret har engasjer en HMS-rådgiver for å få profesjonelle råd og hjelp med oppfølging av HMS plan og dokumentasjon. Styret jobber med å se på andre løsninger for søppelhåndtering. Løsning for elbillading er under arbeid. Med små, men målrettede tiltak kan vi få et sameiet som blir enda tryggere og triveligere for alle.
Forretningsfører
Labo - Larvik Boligbyggelag
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 242 069,- pr. 27.05.2025
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 25107105355, Skagerrak Sparebank
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 27.05.2025: 7.25% pa.
Antall terminer til innfrielse: 14
Saldo per 27.05.2025: 785 684
Andel av saldo: 28 236
Første termin/første avdrag: 27.06.2024 ( siste termin 27.12.2031 )
Lånenummer: 25107105363, Skagerrak Sparebank
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 27.05.2025: 7.25% pa.
Antall terminer til innfrielse: 48
Saldo per 27.05.2025: 9 153 492
Andel av saldo: 210 530
Første termin/første avdrag: 27.06.2024 ( siste termin 27.12.2048 )
Fellesgjelden kan bli besluttet økt etter utarbeidelse av salgsoppgaven.
Sameiets styre bestemmer om og når felleskostnadene skal økes.
Fellesformue
Kr. 64 456,- pr. 27.05.2025
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap viser et underskudd på kr. 3 457 600,- Det var budsjettert med et underskudd på kr. 5 691 000,- så kostnadene har vært mindre enn forventet. Underskuddet skyltes i hovedsak vedlikehold. Budsjettet for inneværende år legger til grunn et underskudd på kr. 617 000,- Komplett budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megler for å få dette oversendt.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler for sameiet følger vedlagt salgsoppgaven. Vi oppfordrer alle til å gå nøye gjennom disse, da de sier noe om hvordan sameiet er organisert – herunder vedlikeholdsansvar, dyrehold, mulighet for utleie mm.
Sameiets forsikring
IF skadeforsikring
Polisenr. 0003114956
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 10 654,1 kvm (eiet)
Pent opparbeidet med plen og beplantning.
Nedgravde drensystemer er ikke synlig men er antagelig utført med perforerte drensrør i plast. Eier opplyser at det er gjort oppgradering av drenereingen ca år 2000. Bygningen er fundamentert med støpt plate og har grunnmur av
betong.
Adkomst
Leiligheten har direkte tilkomst fra Ohlselia. Det blir skiltet til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Ohlselia 6B ligger i et attraktiv, rolig og barnevennlig boligområde. Boligen ligger på toppen, med flott utsikt ut over Larviksfjorden! Området preges av eneboliger og småhusbebyggelse, og har en rolig atmosfære med godt naboskap. Eiendommen har nærhet til både til flott natur og byens fasiliteter, noe som gir en balansert livsstil mellom landlig ro og urban bekvemmelighet. Man kan spasere ned til Stavern sentrum på 8 minutter og nyte ferske reker fra havna, ta en kaffe eller et glass brus på flere koselige kafeer, eller om man vil ha en god middag så er det flere restauranter å velge mellom. Meny ligger rett nedi gata, samt vinmonopol og apotek. Her har du kort vet til alt du kan ønske deg, som Fredriksvern Festning, kyststien, eller om du er en badeløve så er det mange flotte strender og badeplasser i området.
Bebyggelse
Bebyggelsen i området består hovedsakelig av eneboliger og småhus i varierende arkitektonisk stil. Boligene er godt integrert i terrenget og omgitt av velstelte hager og grøntområder. Dette skaper et harmonisk og estetisk tiltalende bomiljø.
Offentlig kommunikasjon
Linje 01,04 og 206 går fra Kastanjene som ligger 500 meter fra eiendommen.
Skoler og barnehager
Skolekrets: Stavern skole og Brunla ungdomsskole er under en kilometer fra boligen.Solstad barnehage, Grevle barnehage og Sjøparken Kanvas barnehage.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger midlertidig brukstillatelse for eiendommen datert 18.09.1987. Midlertidig brukstillatelse dokumenterer at boligen lovlig kan brukes, men at det gjenstår arbeider før ferdigattest kan utstedes. Rom i underetasje er omsøkt fra bod til hoveddel (soverom) i 2023. Det foreligger ferdigattest på dette fra Larvik kommune. Det gjøres oppmerksom på at det ikke utstedes ferdigattest for ikke-avsluttede byggesaker/ byggemeldinger som er fra før 1998. Kjøper påtar seg risikoen for fremtidig fortsatt bruk, og eventuelle pålegg fra det offentlige. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameieteierborettslagetboligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Kommuneplaner Id: 201812 Navn: Kommunedelplan for Stavern by 2021-2033 Plantype: Kommunedelplan Status: Endelig vedtatt arealplan Ikrafttredelse: 06.10.2021 Bestemmelser - https://www.arealplaner.no/3909/dokumenter/7155/Bestemmelser%20KDP%20Stavern%20by%20rev.%204.pdf Delarealer: Delareal 10 654 m KPAngittHensyn: Hensyn grønnstruktur KPHensynsonenavn: H540_1 Delareal: 93 m Arealbruk: Uteoppholdsareal ,Nåværende Delareal: 10 402 m Arealbruk: Boligbebyggelse, Nåværende Delareal: 158 m Arealbruk: Veg, Nåværende Delareal: 137 m BestemmelseOmrådenavn: BEV_7 KPBestemmelseHjemmel: hensyn bevaring bygning og annet kulturmiljø Delareal: 10 496 m BestemmelseOmrådenavn: ENH_1 KPBestemmelseHjemmel: byggegrenser, utbyggingsvolum og funksjonskrav Kommuneplaner under arbeid Id: 202403 Navn: Kommunedelplan for Stavern by 2025-2037 Status: Planforslag Plantype: Kommunedelplan Id: 202401 Navn: Kommuneplanens arealdel 2025-2037 Status: Planforslag Plantype: Kommuneplanens arealdel Id: 201812 Navn: Kommunedelplan for Stavern by 2021-2033 Status: Endelig vedtatt arealplan Plantype: Kommunedelplan Reguleringsplaner Id: 216.01 Navn: Ohlselia Plantype: Eldre reguleringsplan Status: Endelig vedtatt arealplan Ikrafttredelse: 19.11.1981 Bestemmelser - https://www.arealplaner.no/3909/dokumenter/1030/216.01_Bestemmelser_1417.pdf Delarealer: Delareal 8 748 m Formål: Blokkbebyggelse Feltnavn: C Delareal: 195 m Formål: Felles lekeareal Delareal: 1 208 m Formål: Gang-/sykkelvei Delareal: 15 m Formål: Kjørevei Delareal: 309 m Formål: Felles parkeringsplass Id: 216.03 Navn: Ohlselia, - felt A Plantype: Mindre reguleringsendring Status: Endelig vedtatt arealplan Ikrafttredelse: 23.10.1990 Delarealer: Delareal 52 m Formål: Kjørevei Delareal: 122 m Formål: Gang-/sykkelvei Delareal: 3 m Formål: Boliger Feltnavn: FeltA Bebyggelsesplaner Id: 216.02 Navn: Ohlselia felt B Plantype: Bebyggelsesplan ihht. Reguleringsplan Status: Endelig vedtatt arealplan Ikrafttredelse: 06.02.1990 Bestemmelser - https://www.arealplaner.no/3909/dokumenter/1039/216.02_Bestemmelser_1420.pdf Delarealer: Delareal 13 m Formål: Felles gangareal Det er ingen reguleringsplaner under arbeid innenfor 100 meter. Besøk kommunens hjemmeside for mer informasjon.
Bo- og driveplikt
Det er boplikt på eiendommen.
Larvik kommune har vedtatt forskrift om nedsatt konsesjonsgrense. Dette medfører at det er boplikt på eiendommen.
Kjøper må undertegne egenerklæringsskjema om konsesjonsfrihet som bekrefter at boligen vil bli benyttet som helårsbolig.
Det er ikke driveplikt på eiendommen.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 3909/5001/909/20: 25.09.1985 - Dokumentnr: 8298 - Best. om vann/kloakkledn. Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:909 Gjelder denne registerenheten med flere 10.02.1986 - Dokumentnr: 1192 - Best om garasje/parkering Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0709 Gnr:5001 Bnr:911 Gjelder denne registerenheten med flere 16.10.1986 - Dokumentnr: 8167 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 50,000 MED PRIORITET ETTER 90 % AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID Gjelder denne registerenheten med flere 29.05.2025 - Dokumentnr: 601306 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 17.10.1986 - Dokumentnr: 8202 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 20 Formål: Bolig Sameiebrøk: 23/1000 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 58 SEKSJONER 10.02.1986 - Dokumentnr: 1192 - Erklæring/avtale Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:9 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:10 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:11 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:12 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:13 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:14 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:15 Rettighet hefter i: Knr:3909 Gnr:5001 Bnr:162 Snr:16 Byggeforbud på nærmere angitt avstand/område Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0709 Gnr:5001 Bnr:911 Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Dersom budgiver skal by på eiendommen i henhold til kjøpsfullmakt må megler kontaktes i forkant av budgivning. Ved bruk av kjøpsfullmakt, må fullmakten oversendes til megler i forkant av budgivning. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,30% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 59 046,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 10 900,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 11 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 2 500,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 24 826,- Samlet skal selger betale kr. 142 062,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis. Nabolagsprofil Grunnkart Selgers egenerklæring Boligsalgsrapport, Boligopplysninger fra forretningsfører Vedtekter Husordensregler Kommunal info
Ansvarlig megler
Per Arne Sølyst, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
950 66 810
p.solyst@nordvikbolig.no
Megler
Lilli Stenhaug-Gundersen, Eiendomsmeglerfullmektig
477 59 774
l.gundersen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Eiendomsmegler Henriksen & Sølyst AS
Org. nr.: 823761902
Kongegata 26, 3256 LARVIK
Samarbeidspartnere og foretak med tilknytning til Nordvik
Meglerforetaket og Nordvik-kjeden samarbeider med en rekke foretak som tilbyr produkter eller tjenester i forbindelse med megleroppdraget. - Storebrand leverer boligselgerforsikring, finansieringsløsninger og forsikringer til kjøper - Help forsikring leverer boligkjøperforsikring - Flytte- og lagringstjenester gjennom Loyalty, oppussing gjennom Steddy, brebånd levert av Telenor, alarm levert av Sector alarm, strøm levert av Fjordkraft og Fortum og utleietjenester levert av Utleiemegleren. Hvilke tilbud kjøper og selger får i forbindelse med oppdraget kan variere ut fra hvor i landet eiendommen ligger. Nordvik bolig AS, som er franchisegiver for Nordvik-kjeden, eier aksjer i Bomega AS (Hjem.no). Enkelte av meglerforetakene i Nordvik-kjeden har indirekte eierskap i Bomega AS.
Bilder
Lilli Stenhaug-Gundersen
Eiendomsmeglerfullmektig
Larvik
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Per Arne Sølyst
Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
Larvik
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?