Fornøyde boligselgere er som drivstoff på bilen

Mitt salg

25. april 2023

Kundene gir jevnt over svært gode tilbakemeldinger på kjøps- og salgsprosessene i Nordvik. Vi har spurt fire Nordvik-meglere om hva akkurat de gjør for å strekke seg litt ekstra for kundene sine.

Tøffere konkurranse innebærer at jobben megleren gjør for deg som skal selge bolig, blir enda viktigere. I motsetning til de fleste andre norske eiendomsmeglerkjeder har Nordvik derfor valgt å være helt åpne om jobben vi gjør for kundene våre.

Hver gang en bolig blir solgt gjennom Nordvik, måler vi hvor tilfreds kunden er med prosessen. Resultatene fra mer enn 3000 tilbakemeldinger samles i en indeks som blir oppdatert daglig, og som ligger åpent på nettsidene til Nordvik.

I praksis betyr det at du kan gå inn i Nordvik-appen eller på nettsidene våre, nordvikbolig.no og lese hva andre kunder mener om hjelpen de har fått gjennom salgsprosessen.

– Da vi begynte å måle kundetilfredshet i mars 2022, var vi spente på om realiteten stod i stil med vårt eget inntrykk: nemlig at kundene våre er strålende fornøyde. Det gjorde den heldigvis! Snittet på karakterene er på hele 4,8 av 5 stjerner, og har gjort det helt siden vi begynte å måle dette, sier administrerende direktør i Nordvik Bolig, Martin Kiligitto.

Pernille Troye, eiendomsmeglerfullmektig i Nordvik Bergen, bruker over snittet mye tid på hver eneste kunde, og strekker seg langt for at de skal føle seg ivaretatt

Trygg og tilgjengelig

Nordvik-meglerne får også direkte tilbakemeldinger fra kundene sine. Når vi spør dem hva kundene er mest fornøyd med, er det trygghet og tilgjengelighet som går igjen.

Det mine kunder setter mest pris på er min positivitet, tilstedeværelse og tilgjengelighet, sier Pernille Troye, eiendomsmeglerfullmektig i Nordvik Bergen. Hun tror disse faktorene er spesielt viktig for at kundene skal føle seg trygge gjennom hele salgsprosessen.

Derfor er jeg også svært lydhør overfor kundens ønsker. Men jeg er også opptatt av at salgsprosessen skal være minst mulig stressende for dem. Jeg bruker over snittet mye tid på hver eneste kunde, og strekker meg langt for at de skal føle seg ivaretatt. Hver kunde er forskjellig, så det handler om å avdekke de ulike behovene, sier Troye som blir oppriktig glad for at kundene sitter igjen med en god følelse.

–Jeg er heldig som får lov til å gjøre en forskjell både for de som kjøper og selger bolig. Boligbytter er spennende, nervepirrende og skummelt. Det er ikke ofte man bytter bolig, så det er veldig gøy å kunne bistå i en så viktig prosess, forteller Troye.

Ærlig og ryddig

Meglerne i Drammen er også opptatt av trygghet. Mathilde Sjøhaug, Eiendomsmegler MNEF hos Nordvik Drammen, får tilbakemelding fra kunder om at hun fremstår ryddig og profesjonell i alle ledd, og at hun gir rask og god kundeservice.

–Jeg er veldig opptatt av ærlighet og å være en megler som kundene mine kan stole på. Da er det ekstra hyggelig at de forteller at de føler at jeg er motivert og «på» i alle ledd, som igjen bidrar til at de føler seg trygge i salgsprosessen, sier hun.

På Nordviks kontor i Drammen opplever de ofte at kundene kommer til dem på bakgrunn av gode tilbakemeldinger fra andre kunder.

– Jeg føler vi skiller oss ut på kundeservice og ekstra tjenester. Dette tror jeg også gjelder de fleste kontorene i Nordvik. Vi oppleves som profesjonelle og serviceinnstilte. Vi oppnår gode priser basert på innsatsen vi legger inn, og dette ser også kundene våre, sier Sjøhaug som er opptatt av å være aktiv i klargjøringsfasen og bistå selgerne ekstra godt der. Det være seg å hjelpe de med å lage handleliste til innkjøp før foto, finner riktige farger eller lage en tydelig sjekkliste til hva som skal gjøres i boligen før salg. Det er noe kundene setter stor pris på, og som de ser bidrar til en god pris til slutt.

–Gjennomfører man en god visning så bidrar ofte dette til en god budrunde. Jeg syns det er veldig morsomt å stå på visning og prate om bolig, samt møte alle menneskene som er på boligjakt. Men budrunde er jo det aller mest spennende. Det å få til et godt salg med fornøyde kjøpere og selgere er jo den beste følelsen, forteller Mathilde Sjøhaug.

Mathilde Sjøhaug, eiendomsmegler ved Nordvik Drammen, er spesielt opptatt av ærlighet og å være en megler som kundene kan stole på.

Magnus Moestue, Eiendomsmegler og partner ved Nordvik Bislett, sier at det som fortsatt gir han motivasjon er fornøyde kunder, både kjøpere og selgere.

Det lille ekstra

Den beste tilbakemeldingen Magnus Moestue kan få er når kunder bruker ham igjen og igjen. Han er Eiendomsmegler og partner ved Nordvik Bislett i Oslo

Fornøyde boligselgere er som drivstoff på bilen. Jeg har jobbet med dette i over 10 år og har opplevd det meste i yrket. Det som fortsatt gir meg motivasjon er fornøyde kunder, både kjøpere og selgere. Det beste er når jeg ser at mitt meglerhåndverk har bidratt til at min selger har fått en høyere salgspris, sier megleren som i de fleste salgsprosesser bidrar med konkrete råd for å maksimere salgsprisen på boligen.

–Da er det ikke bare snakk om fargene på putene du bør ha, men hvilke oppgraderinger som bør utføres før vi legger den ut boligen for salg. Jeg har et fast team med håndverker, elektriker og rørlegger som hjelper mine kunder til å klargjøre boligen for salg til en fornuftig pris, sier Moestue som bruker lang tid på å sette seg ned med kunden for å «time» tidspunkt for annonsering.

–Jeg er tilstede under hele prosessen og har solid byggeteknisk kunnskap som jeg bruker i alle ledd. Videre er det viktig for meg å kunne alt om boligen jeg skal selge. Jeg blar aldri i prospektet for å lete etter svar på visning, forteller Moestue som er ekstra glad i spenningen i tiden som går fra annonsen er på nett til et bud er akseptert.

–Jeg elsker budrunder og spesielt i de situasjoner hvor det er tøffe forhandlinger, sier han.



Vinnerinnstinkt

Andreas Hoppestad er også opptatt av konkurranseinnsatsen han gjør på vegne av kundene sine. Han tror han har tatt med seg vinnerinstinktet fra sin tidligere fotballkarriere.

–Jeg gjør om ord til handling. Og har som mål at alle skal føle at jeg gjør samme jobben, uansett om du har en leilighet til 1 million eller hus til 10 millioner, sier Hoppestad som er eiendomsmegler i Nordvik Porsgrunn.

–Jeg tror alle kundene mine vet at jeg gjør alt jeg kan når det kommer til oppfølging, visning, budrunde, egentlig hele prosessen. Og det føler jeg at jeg er omgitt av i Nordvik. Man jobber hver dag med folk som ønsker å utvikle seg og som ønsker å gjøre jobben som megler best mulig, sier Hoppestad.

Andreas Hoppestad, Eiendomsmegler hos Nordvik Porsgrunn, har som mål at alle skal føle at han gjør den samme jobben, uansett om du har en leilighet til 1 million eller hus til 10 millioner.


Ønsker du å prate med en av våre dyktige eiendomsmeglere om boligsalg?

Avtale et møte her