Åpner nytt kontor: – Navnet gir oss noen fordeler

Nyheter

1. mars 2024

For de som bare har vært innom Trondheim i feriene, assosieres kanskje byen med idylliske Bakklandet, høyreiste Nidarosdomen og ærverdige Britannia. Men Trondheim er så veldig mye mer.

Et stadig økende antall Michelin-restauranter har de senere årene tiltrukket seg matglade turister fra inn- og utland. Men hit reiser også kunnskapstørste studenter fra hele landet for å studere på NTNU, eller ihugga fotballsupportere for å se kamp på Lerkendal stadion.

– Beveger du deg litt utenfor sentrumskjernen finner du også store boligområder med nærhet til bymark og friluftsliv. Er du typen som liker å spenne på deg skiene rett utenfor stuedøra, anbefaler jeg Byåsen, sier Thomas Kvålsvoll.

Han er nyutnevnt daglig leder for Nordvik Trondheim. Fra 1. mars tar eiendomsmeglerkjeden plass blant andre kjente merkenavn i det som ofte blir omtalt som teknologihovedstaden.

– Det blir Nordviks første kontor i Trondheim, men selv om vi er nye i byen er Nordvik en merkevare som mange etter hvert kjenner til. Det er klart at navnet gir oss noen fordeler.

Nils Arne Eggen og offensiv taktikk

Helt nye er de kanskje ikke. Kvålsvoll selv er fra Heimdal, og oppveksten i Trøndelags desidert største by har satt sine spor.

– Som trønderbarn flest vokste jeg opp med en stor fotballinteresse og forkjærlighet for Nils Arne Eggen og hans «godfot»-teori». Forhåpentligvis vil den komme til uttrykk i måten jeg leder det nye kontoret på. Jeg er opptatt av å ha en kultur der vi spiller hverandre gode, og deler erfaringer for å bli enda bedre, forteller han.

Med på laget er også Olaf Edvard Rønning fra Namsos og Petter Westermann fra Kolvereid. Til sammen har de tre erfaring fra mange ulike eiendomsmeglerkjeder i området, både Proaktiv, Heimdal, Privatmegleren og Eiendomsmegler1.

– Vi er en gjeng som kjenner hverandre godt fra før, som er en fordel når vi skal jobbe mye og tett sammen. Men kanskje viktigst av alt, vi utfyller hverandre godt. Jeg tør påstå at vi har litt ulik grad av offensivitet, sier Kvålsvoll og smiler lurt.

Og offensivitet må man ha om man skal overleve som megler i Trondheim, ifølge Kvålsvoll. Er det én ting han har merket seg gjennom et livslangt løp i byen er det at trøndere stiller høye krav.

– Det gjør at vi må levere høy kvalitet og være påskrudd i enhver prosess. Vår ambisjon er å være den foretrukne kvalitetsmegleren.

Beliggenheten er også offensiv: Nordvik Trondheim får adresse i Kjøpmannsgata, i hjertet av travle Midtbyen.

– Det er en strategisk plassering. Ikke bare er vi synlige, men beliggenheten skal bidra til å gjøre det enkelt for folk å komme innom oss – selv om de bare er på tenke-stadiet, sier Kvålsvoll.

Hitra, Frøya og kanskje Fjellværøya?

Han beskriver boligmarkedet i Trondheim som solid og robust.

– Med tanke på rentehevingene de siste årene, har Trondheim holdt seg relativt bra. Det kommer blant annet av at markedet er stort, og at vi har noen svært ettertraktede arbeidsplasser og studieplasser i byen.

Akkurat det er med på å skape et aktivt og sunt boligmarked, også i områdene rundt, tror Kvålsvoll.

– Og kundene tilhører alle segmenter. Enten unge studenter som skal kjøpe sin første ett-roms, eller en godt voksen som selger sin funkisvilla til 15 millioner. Men vi er også til for hyttekundene, og kommer til å dekke Fosen, Hitra og Frøya, som er attraktive hyttemarkeder.

Og med så store vinnerambisjoner lønner det seg å ha en trygg spiller i ryggen.

– Nordvik er fremme i skoen når det gjelder innovasjon og teknologi. Et eksempel på det er Nordvik-appen som gjør at meglere kan bruke mindre tid på det rutinemessige, og mer tid på å levere gode meglertjenester. I tillegg mener jeg at Nordvik er best i bransjen når det gjelder presentasjon av bolig – det være seg styling, gode bilder og godt utformede annonser, i tillegg til riktig bruk av sosiale medier. Alt dette er nøkkelkomponenter som må være på plass for å lykkes. Vi gleder oss, avslutter han.